KONTAKT     Zwrot 100 zł za OC!      Wyścigi OBSTAWIAJ NA EFORTUNA.PL     Kup F1 TV PRO   Wsparcie    Bilety na GP Węgier 

jpeg-optimizer_logo-powrot-roberta

MENU:

Patroni (dołącz tutaj!):
Mariusz Kupczyński, Maciej Wiśniak, Piotr Bijakowski, Maciej Dziubiński, Przemyslaw Lowkiewicz, Grzejnik, Mateusz Pabiańczyk, Stalowy Jaro, Pawel Licznerski, Jędrzej Otręba, Piotr czyli Czopas Dziewulski, Sławek Kret, Rafal Lesny, Szczepan Jędrusik, Maciej Stankiewicz, Grzegorz Pliś, szymon034, Marcin Rentflejsz, Izabela Ch, Tomasz Ignaczak, Marcin Parzych, Maks Szmytkowski, Michał Delmanowicz, Kasia Kopiczko, Wojciech Zalewski, Alex Elise, Tomasz Drążek, Paweł Kozłowski
Wsparli w ostatnich 7 dniach: Wesprzyj tutaj!
Stefan P, Esox33, fajawodna, Manulski, M, Szonapoul, PAT Yellowbear, mbiela, King, tomek90, jacek79100, A, Kuba Wiśniewski

Harmonogram

Foto 7

Inter Europol Competition kończy sezon na P2 w Petit Le Mans



Zespół Inter Europol Competition zakończył sezon IMSA WeatherTech SportsCar Championship 2025 na świetnym drugim miejscu w klasie LMP2 podczas dziesięciogodzinnego wyścigu Motul Petit Le Mans. Pomimo prowadzenia na początku i znakomitego tempa przez większość rywalizacji, zabrakło odrobiny szczęścia, by sięgnąć po tytuł Michelin Endurance Cup, który po emocjonującej końcówce przypadł ekipie TDS Racing.

Żółto-zielony prototyp wystartował z pole position wywalczonego przez Jeremy’ego Clarke’a w kwalifikacjach, Oreca #43 mocno rozpoczęła finał sezonu. Clarke bezbłędnie zrealizował obowiązkową część wyścigu dla kierowców z brązową licencją, utrzymując się na prowadzeniu przez pierwsze dwie i pół godziny, mimo wczesnej neutralizacji i kilku okresów Full Course Yellow. Jego równe tempo i pewność za kierownicą pozwoliły zespołowi utrzymać pozycję lidera na każdym z kluczowych etapów początkowej fazy wyścigu.

Na siedem i pół godziny przed metą sytuacja uległa jednak dramatycznej zmianie — po kontakcie Clarke’a z samochodem #11 TDS Racing, Oreca #43 obróciła się i spadła na P11. Zespół natychmiast zareagował, a za kierownicą pojawił się Tom Dillmann, który rozpoczął odrabianie strat. Francuz imponował tempem, konsekwentnie przebijając się przez stawkę – awansował kolejno na P5, a następnie na P3, pomimo gęstego ruchu i kilku kolejnych neutralizacji.

Kolejną zmianę objął Bijoy Garg, który pojechał bardzo dojrzale i równo, utrzymując wysokie tempo, gdy zapadał zmrok i warunki na torze stawały się coraz trudniejsze. Kara przejazdu przez aleję serwisową za naruszenie przepisów dotyczących obsługi opon kosztowała zespół cenne sekundy i pozycje, ale dzięki opanowaniu i precyzji Bijoya, Oreca #43 pozostała w walce o podium aż do końca.

 

Gdy zapadła noc, do samochodu ponownie wsiadł Tom Dillmann, który w finałowych godzinach popisał się doskonałym tempem i skutecznością. Na nieco ponad godzinę przed końcem awansował na P4, a następnie, po zaciętej walce, odzyskał drugie miejsce na mecie – imponujący finisz po wcześniejszych przeciwnościach.

Mimo świetnej postawy i podium, zespół Inter Europol Competition minimalnie przegrał walkę o tytuł Michelin Endurance Cup. Zakończył sezon z taką samą liczbą punktów jak TDS Racing, który zdobył mistrzostwo dzięki lepszemu bilansowi zwycięstw (dwa do jednego).

Wypowiedzi

“Jesteśmy zadowoleni z zakończenia sezonu na drugim miejscu w klasyfikacji Endurance Cup i trzecim w klasyfikacji zespołowej. To był dla nas bardzo ekscytujący rok – pierwszy, w którym w pełni działaliśmy samodzielnie w IMSA. Były wzloty i upadki, ale ogólnie nasza forma była bardzo mocna, a zespół kierowców spisał się znakomicie. W sezonie 2026 kontynuujemy współpracę z tym samym składem — naszym celem jest zdobycie zarówno tytułu Endurance, jak i mistrzostwa IMSA. Zakończenie sezonu z taką samą liczbą punktów jak TDS Racing pokazuje potencjał Inter Europol Competition i siłę duetu Tom–Jeremy–Bijoy. Oczywiście, boli przegrać przy równej liczbie punktów, ale możemy być dumni z tego, co osiągnęliśmy. Przez cały rok byliśmy konkurencyjni i konsekwentni — a do Portimão jedziemy z ogromną motywacją, by walczyć o tytuł ELMS” – podsumowuje Sascha Fassbender – Team Manager.

 

„Bardzo chciałem wygrać i dałem z siebie wszystko. Niestety, pierwsza połowa wyścigu nie była dla nas łatwa, a przy tak małej liczbie neutralizacji nie mieliśmy szansy na ‘darmowe’ odrobienie strat, jak to czasem bywa w IMSA. Finisz na P2 pokazuje jednak, jak wiele mogliśmy osiągnąć — na cztery godziny przed końcem byliśmy jeszcze na P8, jedno okrążenie za liderem. W tym roku mieliśmy świetne tempo, ale zabrakło trochę regularności. Teraz celem jest powrót jeszcze silniejszym w 2026 roku i odzyskanie tytułu” – mówi Tom Dillmann.

„Jestem bardzo dumny z zespołu. Świetnie rozpoczęliśmy wyścig i mieliśmy dobre tempo. W połowie rywalizacji dopadł nas pech, ale zdołaliśmy dokonać niesamowitego powrotu. To nie do końca taki finał, jakiego chcieliśmy, ale patrząc całościowo — to był świetny sezon. Nie mogę się doczekać kontynuacji tej drogi w 2026 roku” – dodaje Jeremy Clarke.

„Cieszę się, że kończymy sezon kolejnym podium! Biorąc pod uwagę wszystkie przeciwności, z jakimi musieliśmy się zmierzyć w środku wyścigu, drugie miejsce to naprawdę mocny wynik. Choć nie zdobyliśmy Endurance Cup, jestem niezwykle dumny z całego zespołu. W każdym wyścigu mieliśmy realną szansę na walkę o zwycięstwo — a to w tej serii nie jest łatwe. Wielkie podziękowania dla całej ekipy oraz moich partnerów z załogi, Toma i Jeremy’ego, za fantastyczny sezon!” – kończy Bijoy Garg.

Na podstawie informacji prasowej



Podziel się wpisem:

Najnowsze wpisy na blogu:

baner-RK2020

Najnowsze wpisy

Archiwum

Tego dnia w F1 - 8 czerwca

Podczas testów Porsche ginie Ludovico Scarfiotti (10 startów, 1 zwycięstwo, 1 najszybsze okrążenie, 1 podium).

Niki Lauda odnosi swoje 5. zwycięstwo w F1, wygrywając GP Szwecji. Jedyny raz z pole position startował Vittorio Brambilla.

Robert Kubica wygrywa Grand Prix Kanady, odnosząc swoje pierwsze zwycięstwo w F1. Jest to też pierwszy dublet zespołu BMW Sauber. Po raz 62. i ostatni na podium stanął David Coulthard. Więcej o tym można przeczytać tutaj i tutaj.

Ukazuje się niezwykle szczery i emocjonalny wywiad Roberta Kubicy z BBC. „Problemem w F1 jest miejsce. Może kiedyś, jak FIA powie, że samochód musi być 10-15 cm szerszy, będą mógł prowadzić, ale to nie jest tak, że rajdy są wyjściem awaryjnym. To, co jest dla mnie ważne, to to, że widzę postęp. W życiu codziennym zmagam się z ograniczeniami, ale jeżdżąc widzę postęp – czy to w samochodzie rajdowym czy symulatorze. Pytanie brzmi, jak dużą sprawność uda mi się odzyskać i ile mi to zajmie, ale jeżeli mam być szczery, to nie ma to dla mnie znaczenia czy zajmie miesiąc czy 10 lat, może kiedyś znów będę miał szansę jeździć w F1” – mówi Polak.

Dobry Rajd Sardynii w wykonaniu Roberta Kubicy i Macieja Szczepaniaka. Na dwóch OS-ach byli w stanie przebić się do pierwszej trójki, a całość kończą na 8. pozycji.

Daniel Ricciardo odnosi swoje pierwsze zwycięstwo w F1, triumfując w GP Kanady. Po raz 15. i ostatni najszybsze okrążenie wyścigu wykręca Felipe Massa. Po raz 200. w F1 startuje Kimi Raikkonen.

„Syn mówi, że samochód Williamsa prowadzi się bardzo ciężko. Jest tak trudny w prowadzeniu, że trzeba dodatkowego treningu na siłowni, żeby za kierownicą było OK. Pod koniec lata zobaczymy, gdzie będzie. Celem jest otrzymanie posady w F1, ale nie ma pewności. Im lepiej jednak spisze się w F2, tym więcej drzwi może sobie otworzyć. Niektórzy kierowcy są obecnie zagrożeni, łącznie z Robertem Kubicą czy Antonio Giovinazzim” – mówi Michael Latifi o karierze swojego syna.

Najbliższe Grand Prix F1

GP Las Vegas

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Piątek, 21 listopada:
godz. 1:30 – 1. Trening
godz. 5:00 – 2. Trening

Sobota, 22 listopada:
godz. 1:30 – 3. Trening
godz. 5:00 – Kwalifikacje

Niedziela, 23 listopada:
godz. 5:00 – Wyścig

Najbliższy start Kubicy

Czekamy na decyzję...

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Bądź na bieżąco

Popularne tagi