KONTAKT     Zwrot 100 zł za OC!      Wyścigi OBSTAWIAJ NA EFORTUNA.PL     Kup F1 TV PRO   Wsparcie    Bilety na GP Węgier 

jpeg-optimizer_logo-powrot-roberta

MENU:

Patroni (dołącz tutaj!):
Mariusz Kupczyński, Maciej Wiśniak, Piotr Bijakowski, Maciej Dziubiński, Przemyslaw Lowkiewicz, Grzejnik, Mateusz Pabiańczyk, Stalowy Jaro, Pawel Licznerski, Jędrzej Otręba, Piotr czyli Czopas Dziewulski, Sławek Kret, Rafal Lesny, Szczepan Jędrusik, Maciej Stankiewicz, Grzegorz Pliś, szymon034, Marcin Rentflejsz, Izabela Ch, Tomasz Ignaczak, Marcin Parzych, Maks Szmytkowski, Michał Delmanowicz, Kasia Kopiczko, Wojciech Zalewski, Alex Elise, Tomasz Drążek, Paweł Kozłowski
Wsparli w ostatnich 7 dniach: Wesprzyj tutaj!
Stefan P, Esox33, fajawodna, Manulski, M, Szonapoul, PAT Yellowbear, mbiela, King, tomek90, jacek79100, A, Kuba Wiśniewski

Harmonogram

251016_SFHP_F1_R19_USA_CA_R1900361_75605737-ff1b-4899-b00a-50c5403d5615

Ferrari szuka krytycznej poprawki. Leclerc: P10? Niestety jestem zadowolony



Dla Ferrari piątek na torze Circuit of the Americas był kolejnym przeciętnym dniem z wieloma problemami. Teraz ekipa szuka rozwiązań.

Przed przyjazdem na GP USA było wiadomo, że tor w Austin nie będzie zbyt łaskawy dla Ferrari. Spore wyboje oznaczały, że ekipa nie może nisko ustawić auta, a tylko wtedy jej osiągi są naprawdę dobre.

Potwierdziło się to zarówno w treningu, jak i późniejszych kwalifikacjach do Sprintu. Dodatkowo Charles Leclerc miał problemy ze zmianą biegów w treningu.

W czasówce do Sprintu Hamilton zdołał zająć dopiero 8. miejsce, ale jeszcze gorzej poszło Charlesowi Leclerckowi, który był 10.

 

“Biorąc wszystko pod uwagę, niestety jestem zadowolony z mojego okrążenia. Nic więcej niż P10 nie było możliwe. Taka jest obecnie nasza pozycja, to nasz potencjał” – mówi Leclerc.

Obawy

 

O ile w piątek i w sobotę tego problemu Ferrari nie powinno doświadczyć, o tyle przed wyścigiem ekipa ma spore obawy o stan hamulców. W Singapurze Lewis Hamilton miał ich awarię i dwa ostatnie okrążenia jechał “z trzema hamulcami”, dostając ostatecznie karę za łamanie limitów toru. Charles Leclerc natomiast musiał stosować “lift and coast” przez znaczną część wyścigu by oszczędzać hamulce.

W Austin temperatury są jeszcze wyższe niż w Singapurze i choć na tym torze chłodzenie jest łatwiejsze, to Ferrari wie, że nie może sobie pozwolić na ponowne problemy z hamowaniem.

Jak przyznaje w rozmowie z racingnews365.com Matteo Togninalli – szef inżynierów torowych zespołu, po Singapurze przeanalizowano dane i zrobiono wszystko, by poprawić działanie hamulców. Prawdziwy sprawdzian poprawek przyjdzie jednak dopiero podczas GP Meksyku, gdzie ze względu na bardzo rozrzedzone powietrze, chłodzenie hamulców jest bardzo trudne.



Podziel się wpisem:

Najnowsze wpisy na blogu:

baner-RK2020

Najnowsze wpisy

Archiwum

Tego dnia w F1 - 8 czerwca

Podczas testów Porsche ginie Ludovico Scarfiotti (10 startów, 1 zwycięstwo, 1 najszybsze okrążenie, 1 podium).

Niki Lauda odnosi swoje 5. zwycięstwo w F1, wygrywając GP Szwecji. Jedyny raz z pole position startował Vittorio Brambilla.

Robert Kubica wygrywa Grand Prix Kanady, odnosząc swoje pierwsze zwycięstwo w F1. Jest to też pierwszy dublet zespołu BMW Sauber. Po raz 62. i ostatni na podium stanął David Coulthard. Więcej o tym można przeczytać tutaj i tutaj.

Ukazuje się niezwykle szczery i emocjonalny wywiad Roberta Kubicy z BBC. „Problemem w F1 jest miejsce. Może kiedyś, jak FIA powie, że samochód musi być 10-15 cm szerszy, będą mógł prowadzić, ale to nie jest tak, że rajdy są wyjściem awaryjnym. To, co jest dla mnie ważne, to to, że widzę postęp. W życiu codziennym zmagam się z ograniczeniami, ale jeżdżąc widzę postęp – czy to w samochodzie rajdowym czy symulatorze. Pytanie brzmi, jak dużą sprawność uda mi się odzyskać i ile mi to zajmie, ale jeżeli mam być szczery, to nie ma to dla mnie znaczenia czy zajmie miesiąc czy 10 lat, może kiedyś znów będę miał szansę jeździć w F1” – mówi Polak.

Dobry Rajd Sardynii w wykonaniu Roberta Kubicy i Macieja Szczepaniaka. Na dwóch OS-ach byli w stanie przebić się do pierwszej trójki, a całość kończą na 8. pozycji.

Daniel Ricciardo odnosi swoje pierwsze zwycięstwo w F1, triumfując w GP Kanady. Po raz 15. i ostatni najszybsze okrążenie wyścigu wykręca Felipe Massa. Po raz 200. w F1 startuje Kimi Raikkonen.

„Syn mówi, że samochód Williamsa prowadzi się bardzo ciężko. Jest tak trudny w prowadzeniu, że trzeba dodatkowego treningu na siłowni, żeby za kierownicą było OK. Pod koniec lata zobaczymy, gdzie będzie. Celem jest otrzymanie posady w F1, ale nie ma pewności. Im lepiej jednak spisze się w F2, tym więcej drzwi może sobie otworzyć. Niektórzy kierowcy są obecnie zagrożeni, łącznie z Robertem Kubicą czy Antonio Giovinazzim” – mówi Michael Latifi o karierze swojego syna.

Najbliższe Grand Prix F1

GP Las Vegas

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Piątek, 21 listopada:
godz. 1:30 – 1. Trening
godz. 5:00 – 2. Trening

Sobota, 22 listopada:
godz. 1:30 – 3. Trening
godz. 5:00 – Kwalifikacje

Niedziela, 23 listopada:
godz. 5:00 – Wyścig

Najbliższy start Kubicy

Czekamy na decyzję...

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Bądź na bieżąco

Popularne tagi