Sensacyjne wieści ze świata rajdów. Kalle Rovanpera – dwukrotny mistrz świata WRC – zamierza w kolejnych sezonach startować w wyścigach single seaterów. Rezygnuje tym samym z Rajdowych Mistrzostw Świata.
Nazwiska Rovanpera fanom rajdów przedstawiać nie trzeba. Najpierw rajdowe trasy podbijał Harri, a w 2017 roku, w wieku zaledwie 16 lat, jego syn Kalle zadebiutował w WRC. Swoje pierwsze zwycięstwo odniósł w 2021 roku, a w sezonach 2022 i 2023 sięgał po rajdowe mistrzostwo świata. Od 2020 roku jest on związany z fabrycznym zespołem Toyoty.
25-letni dziś Kalle postanowił jednak zrezygnować z dalszych startów w WRC, co ogłosił dziś za pośrednictwem postów w social mediach.
Wyświetl ten post na Instagramie
Post udostępniony przez K a l l e R o v a n p e r ä (@kallerovanpera)
Co teraz?
Rovanpera zamierza poświęcić się wyścigom. W ubiegłym sezonie startował on w Porsche Carrera Cup Benelux, ale teraz zamierza iść w single seatery. W przyszłym roku będzie startował w japońskiej Super Formule przy wsparciu Toyoty.
“To nie był łatwy wybór, ale jednocześnie jeden z oczywistych dla mnie. Odhaczyłem z mojej listy osiągnięć w WRC już wszystkie punkty i to w młodym wieku, z czego się cieszę” – wyjaśnia Rovanpera, cytowany przez Autosport.
Fin odbywa testy w symulatorze oraz na torze. Jego planem na kolejne dwa lata jego planem pozostaje Super Formuła.
“Zobaczymy, co będzie potem. Przede mną ogromna praca do wykonania, ale jestem na nią gotowy. Czuję, że jest jeszcze przede mną duża szansa na osiągnięcie wysokiego poziomu, w którejkolwiek kategorii bym nie startował” – wyjaśnia Rovanpera.
“Mam szansę dokonać czegoś unikatowego, czegoć, czego wcześniej nikt nie dogonał i to to jest moja największa motywacja” – dodaje.
Dopytywany konkretnie o Formułę 1, mówi: “Oczywiście planem na kilka kolejnych lat jest ściganie w single seaterach. Zaczynam praktycznie od zera i zajmie mi dużo czasu nabranie prędkości i zdobycie racecraftu. Przede mną wiele wyborów dotyczących wyścigów, a plan będzie się zmieniał w czasie. Nie wyznaczam sobie konkretnego harmonogramu. Muszę się skupiać na kolejnych sezonach i osiągać jak najlepsze razultaty” – mówi Kalle.
“Mimo że mam dopiero 25 lat to czas ucieka. Muszę być w dobrym miejscu i czasie. Nie jestem w stanie powiedzieć, jaki jest mój ostateczny cel, ale podkreślam, że chcę być na jak najwyższym poziomie. W wyścigach jest nim oczywiście Formuła 1, ale oprócz niej jest wiele świetnych serii. Oczywiście chciałbym kiedyś pojechać Le Mans, jeżeli miałbym taką szansę” – dodaje Fin.
Warto dodać, że Toyota jest mocno obecna w wyścigach, a krążą plotki, że japońska marka może chcieć kupić Haasa, z którym obecnie współpracuje, i wejść do Formuły 1. Czy Rovanpera jest częścią tego planu? Zobaczymy!
Co sądzicie o tym ruchu?
fot. Red Bull Content Pool


