KONTAKT     Zwrot 100 zł za OC!      Wyścigi OBSTAWIAJ NA EFORTUNA.PL     Kup F1 TV PRO   Wsparcie    Bilety na GP Węgier 

jpeg-optimizer_logo-powrot-roberta

MENU:

Patroni (dołącz tutaj!):
Mariusz Kupczyński, Maciej Wiśniak, Piotr Bijakowski, Maciej Dziubiński, Przemyslaw Lowkiewicz, Grzejnik, Mateusz Pabiańczyk, Stalowy Jaro, Pawel Licznerski, Jędrzej Otręba, Piotr czyli Czopas Dziewulski, Sławek Kret, Rafal Lesny, Szczepan Jędrusik, Maciej Stankiewicz, Grzegorz Pliś, szymon034, Marcin Rentflejsz, Izabela Ch, Tomasz Ignaczak, Marcin Parzych, Maks Szmytkowski, Michał Delmanowicz, Kasia Kopiczko, Wojciech Zalewski, Alex Elise, Tomasz Drążek, Paweł Kozłowski
Wsparli w ostatnich 7 dniach: Wesprzyj tutaj!
Stefan P, Esox33, fajawodna, Manulski, M, Szonapoul, PAT Yellowbear, mbiela, King, tomek90, jacek79100, A, Kuba Wiśniewski

Harmonogram

CezaryBienF4CEZ02

Cezary Bień wystartuje w F4 CEZ Championship w sezonie 2026



Cezary zyskał uznanie zespołu Maffi Racing, który zakontraktował go na pełny sezon F4 CEZ Championship 2026.

Na przełomie września i października odbyły się oficjalne testy Formuły 4 na torze Autodromo Nazionale di Monza, stanowiące dla wielu młodych kierowców pierwszą okazję do przejechania kilometrów na torze Formuły 1.

Po sesjach testowych na torach Cremona i Tazio Nuvolari, przyszła pora na oficjalny sprawdzian w gronie nie tylko aspirujących do miana kierowców F4, ale i zawodników regularnie biorących udział w rywalizacji na tym szczeblu motorsportowej drabinki. Pochodzący spod Warszawy Cezary Bień w terminie 30-09.-01.10. w gronie 47 zawodników miał okazję sprawdzić się w bojowych warunkach na jednym z najszybszych torów, jakim bez wątpienia jest Autodromo Nazionale di Monza.

Najlepszy z aspirujących Polaków

Jak przyznaje Cezary Bień, niesamowitym uczuciem było wyjechanie na tor F1 z tego samego padoku co najlepsi kierowcy świata. Pierwsza sesja posłużyła zapoznaniu się z torem i tarkami oraz zrewidowaniu, jak bardzo różni się rzeczywista nitka toru od tej znanej z simracingu. Podczas kolejnych sesji pierwszego dnia udało się poprawiać tempo, jednak pojawił się problem z hamulcami, które działały słabiej na torze niż w alei serwisowej, więc kolejne minuty poświęcone zostały właśnie poprawie hamowania oraz aplikacji gazu na wyjściu z zakrętów.

 

Drugi dzień testów obfitował w jeden, bardzo konkretny cel: poprawić hamowanie, a następnie regularnie wykręcać coraz lepszy czas. W efekcie, po znalezieniu rozwiązania, do kolejnych sesji 14-latek przystąpił z pozytywną energią. Na efekty nie trzeba było długo czekać – to właśnie podczas siódmej z ośmiu sesji, czyli trzeciej sesji drugiego dnia testów, Cezary Bień uplasował się zaledwie 0.160 s za Aleksandrem Rutą, startującym w tym sezonie we włoskiej Formule 4.

„Oba dni testów były dla mnie sporym testem siły woli i pokazały, które aspekty mojej techniki jazdy mogę w łatwy i szybki sposób przenieść z jazdy na symulatorze na tor wyścigowy, a które wymagają poprawy. Podczas testów miałem także okazję budować dalej dobre relacje z teamem oraz lepiej rozumieć bolid, zmieniłem także podejście do treningu na symulatorze. Ustaliliśmy razem z moim inżynierem rutyny, które wykorzystam, przygotowując się do następnych testów na torze Monza. Uważam minione testy za bardzo udane” – podkreśla Cezary Bień.

Formuła 4 stoi przed nastolatkiem otworem

Solidne tempo i regularne poprawianie swoich umiejętności na torze przyniosły wymierne owoce. Cezary Bień, będący najmłodszym uczestnikiem minionych testów, został przez zespół Maffi Racing zakontraktowany na pełny sezon startów w serii F4 CEZ Championship 2026.

„Po pomyślnym ukończeniu obszernego programu szkoleń i testów w 2025 roku, Cezary wykazał się wyjątkowym zaangażowaniem, dyscypliną i wydajnością zarówno na torze, jak i poza nim. W wyniku ciągłego rozwoju i imponujących postępów, został oficjalnie awansowany na fotel wyścigowy i będzie reprezentował nasz zespół w Mistrzostwach FIA Formuły 4 począwszy od sezonu 2026. W trakcie okresu szkoleniowego Cezary wykazał się wysokim poziomem wiedzy technicznej i znajomości ustawień samochodu, a także głębokim zrozumieniem, jak różne zmiany ustawień wpływają na osiągi na torze. Jego opinie są precyzyjne i wnikliwe, co czyni go cennym nabytkiem w boksie i zaufanym kierowcą wyścigowym dla inżynierów” – podkreśla założyciel i szef zespołu Maffi Racing, Daniel Maffi.

„Oprócz swoich atutów technicznych, Cezary wykazał się surową szybkością, opanowaniem pod presją i dużym potencjałem do udanego, długoterminowego rozwoju. Wszyscy w zespole zwracają na niego uwagę, ponieważ głęboko wierzymy, że posiada on kluczowe cechy odnoszącego sukcesy kierowcy wyścigowego na wysokim poziomie. Jesteśmy dumni, że reprezentuje nasz zespół i z niecierpliwością czekamy na możliwość wspierania jego dalszego rozwoju w tym sporcie” – dodaje Szwajcar.

Na podstawie informacji prasowej



Podziel się wpisem:

Najnowsze wpisy na blogu:

baner-RK2020

Najnowsze wpisy

Archiwum

Tego dnia w F1 - 8 czerwca

Podczas testów Porsche ginie Ludovico Scarfiotti (10 startów, 1 zwycięstwo, 1 najszybsze okrążenie, 1 podium).

Niki Lauda odnosi swoje 5. zwycięstwo w F1, wygrywając GP Szwecji. Jedyny raz z pole position startował Vittorio Brambilla.

Robert Kubica wygrywa Grand Prix Kanady, odnosząc swoje pierwsze zwycięstwo w F1. Jest to też pierwszy dublet zespołu BMW Sauber. Po raz 62. i ostatni na podium stanął David Coulthard. Więcej o tym można przeczytać tutaj i tutaj.

Ukazuje się niezwykle szczery i emocjonalny wywiad Roberta Kubicy z BBC. „Problemem w F1 jest miejsce. Może kiedyś, jak FIA powie, że samochód musi być 10-15 cm szerszy, będą mógł prowadzić, ale to nie jest tak, że rajdy są wyjściem awaryjnym. To, co jest dla mnie ważne, to to, że widzę postęp. W życiu codziennym zmagam się z ograniczeniami, ale jeżdżąc widzę postęp – czy to w samochodzie rajdowym czy symulatorze. Pytanie brzmi, jak dużą sprawność uda mi się odzyskać i ile mi to zajmie, ale jeżeli mam być szczery, to nie ma to dla mnie znaczenia czy zajmie miesiąc czy 10 lat, może kiedyś znów będę miał szansę jeździć w F1” – mówi Polak.

Dobry Rajd Sardynii w wykonaniu Roberta Kubicy i Macieja Szczepaniaka. Na dwóch OS-ach byli w stanie przebić się do pierwszej trójki, a całość kończą na 8. pozycji.

Daniel Ricciardo odnosi swoje pierwsze zwycięstwo w F1, triumfując w GP Kanady. Po raz 15. i ostatni najszybsze okrążenie wyścigu wykręca Felipe Massa. Po raz 200. w F1 startuje Kimi Raikkonen.

„Syn mówi, że samochód Williamsa prowadzi się bardzo ciężko. Jest tak trudny w prowadzeniu, że trzeba dodatkowego treningu na siłowni, żeby za kierownicą było OK. Pod koniec lata zobaczymy, gdzie będzie. Celem jest otrzymanie posady w F1, ale nie ma pewności. Im lepiej jednak spisze się w F2, tym więcej drzwi może sobie otworzyć. Niektórzy kierowcy są obecnie zagrożeni, łącznie z Robertem Kubicą czy Antonio Giovinazzim” – mówi Michael Latifi o karierze swojego syna.

Najbliższe Grand Prix F1

GP Las Vegas

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Piątek, 21 listopada:
godz. 1:30 – 1. Trening
godz. 5:00 – 2. Trening

Sobota, 22 listopada:
godz. 1:30 – 3. Trening
godz. 5:00 – Kwalifikacje

Niedziela, 23 listopada:
godz. 5:00 – Wyścig

Najbliższy start Kubicy

Czekamy na decyzję...

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Bądź na bieżąco

Popularne tagi