KONTAKT     Zwrot 100 zł za OC!      Wyścigi OBSTAWIAJ NA EFORTUNA.PL     Kup F1 TV PRO   Wsparcie    Bilety na GP Węgier 

jpeg-optimizer_logo-powrot-roberta

MENU:

Patroni (dołącz tutaj!):
Mariusz Kupczyński, Maciej Wiśniak, Piotr Bijakowski, Maciej Dziubiński, Przemyslaw Lowkiewicz, Grzejnik, Mateusz Pabiańczyk, Stalowy Jaro, Pawel Licznerski, Jędrzej Otręba, Piotr czyli Czopas Dziewulski, Sławek Kret, Rafal Lesny, Szczepan Jędrusik, Maciej Stankiewicz, Grzegorz Pliś, szymon034, Marcin Rentflejsz, Izabela Ch, Tomasz Ignaczak, Marcin Parzych, Maks Szmytkowski, Michał Delmanowicz, Kasia Kopiczko, Wojciech Zalewski, Alex Elise, Tomasz Drążek, Paweł Kozłowski
Wsparli w ostatnich 7 dniach: Wesprzyj tutaj!
Stefan P, Esox33, fajawodna, Manulski, M, Szonapoul, PAT Yellowbear, mbiela, King, tomek90, jacek79100, A, Kuba Wiśniewski

Harmonogram

F1 Grand Prix of Mexico

Bearman: Byłem super przerażony



W Grand Prix Meksyku Oliver Bearman po raz kolejny pokazał, że może w przyszłości dostarczyć nam wielu pozytywnych chwil i że nie wymięka, nawet wtedy, gdy obok jest Max Verstappen.

Oliver Bearman do GP Meksyku startował z 9. miejsca, ale dzięki zamieszaniu na starcie i błędom innych kierowców, szybko znalazł się w walce o podium. W zakręcie numer sześć jechał bok w bok z Maxem Verstappenem.

“Widziałem to wszystko, co dzieje się przede mną i myślałem sobie: OK, muszę to rozegrać bezpiecznie. Byłem na wewnętrznej i nie mogę powiedzieć oficjalnie co czułem, ale byłem trochę przerażony. A kiedy byłem bok w bok z Maxem, byłem super-przerażony” – mówił Bearman w rozmowie z F1 TV.

Mimo takich odczuć, Oliver nie odpuścił: “Kiedy byliśmy bok w bok, mój nos był przed jego więc nie zamierzałem oddawać miejsca”.

 

Anglik utrzymał potem miejsce i ulżyło mu, gdy Verstappen znalazł się więcej niż sekundę za nim.

“Prowadziłem grupę aut i oczywiście bałem się, że mogą mieć lepsze tempo wyścigowe ode mnie. Byłem jednak w stanie ich powstrzymywać i nawet budować trochę przewagi żeby mieć bufor. Jestem naprawdę, naprawdę szczśliwy i dumny z zespołu” – mówi Bearman.

Haasowi nie udało się jednak pierwszy raz w swojej historii stanąć na podium w Formule 1. Czwarte miejsce to wyrównanie ich dotychczasowego najlepszego wyniku.

“Zarządzałem wyścigiem i utrzymywałem przewagę za rywalami z tyłu. Trzymałem stabilną stratę do Lewisa, który był z przodu więc byliśmy w dobrej sytuacji jeżeli chodzi o tempo. Podczas drugiego stintu miałem za sobą Mercedesa, ale nie byli na tyle blisko żeby mieć DRS za mną. Nawet na pierwszym stincie, gdy miałem George [Russella] za sobą, który naciskał jak szalony, miałem to pod kontrolą” – mówi Bearman.

 

Haas na ten wyścig przywiózł poprawki, a potem miał dobrą strategię oraz bardzo szybko przeprowadzał pit-stopy. Dzięki temu Bearman mógł czuć się komfortowo przez cały wyścig.

“Naciskali jak szaleni, ale miałem szczęście, że utrzymałem pozycję. McLareny nie ciepią bardzo ze względu na brudne powietrze – Piastri jechał za mną tak, jakby nikogo za nim nie było. Cieszę się jednak, że utrzymałem miejsce” – mówi kierowca.

Bearman uważa, że nawet gdyby w końcówce wyścigu nie pojawił się wirtualny samochód bezpieczeństwa, byłby w stanie utrzymać za sobą Oscara Piastri.

“VSC to jedno, ale potem trzeba jeszcze dobrze wznowić wyścig. Można być zaskoczonym. Więc kiedy wirtualny samochód bezpieczeństwa się pojawił, nie byłem zadowolony bo miałem mocno naładowaną baterię i chciałem jej użyć pod koniec wyścigu” – mówi kierowca.

I choć czwarte miejsce w Haasie to wielkie osiągnięcie, Bearman jest nieco rozczarowany po tym wyścigu.

“W pewnym momencie wyglądało na to, że może skończyć się 3. miejscem i odliczałem okrążenia do końca. Ale czwarte miejsce też nie jest złe. Pracowaliśmy bardzo ciężko, przywieźliśmy poprawki do samochodu, które miały pokazać naszą ciężką pracę i mamy dwa samochody w punktach. To wyjątkowe uczucie” – mówi Bearman.

Na podstawie: racefans.net



Podziel się wpisem:

Najnowsze wpisy na blogu:

baner-RK2020

Najnowsze wpisy

Archiwum

Tego dnia w F1 - 8 czerwca

Podczas testów Porsche ginie Ludovico Scarfiotti (10 startów, 1 zwycięstwo, 1 najszybsze okrążenie, 1 podium).

Niki Lauda odnosi swoje 5. zwycięstwo w F1, wygrywając GP Szwecji. Jedyny raz z pole position startował Vittorio Brambilla.

Robert Kubica wygrywa Grand Prix Kanady, odnosząc swoje pierwsze zwycięstwo w F1. Jest to też pierwszy dublet zespołu BMW Sauber. Po raz 62. i ostatni na podium stanął David Coulthard. Więcej o tym można przeczytać tutaj i tutaj.

Ukazuje się niezwykle szczery i emocjonalny wywiad Roberta Kubicy z BBC. „Problemem w F1 jest miejsce. Może kiedyś, jak FIA powie, że samochód musi być 10-15 cm szerszy, będą mógł prowadzić, ale to nie jest tak, że rajdy są wyjściem awaryjnym. To, co jest dla mnie ważne, to to, że widzę postęp. W życiu codziennym zmagam się z ograniczeniami, ale jeżdżąc widzę postęp – czy to w samochodzie rajdowym czy symulatorze. Pytanie brzmi, jak dużą sprawność uda mi się odzyskać i ile mi to zajmie, ale jeżeli mam być szczery, to nie ma to dla mnie znaczenia czy zajmie miesiąc czy 10 lat, może kiedyś znów będę miał szansę jeździć w F1” – mówi Polak.

Dobry Rajd Sardynii w wykonaniu Roberta Kubicy i Macieja Szczepaniaka. Na dwóch OS-ach byli w stanie przebić się do pierwszej trójki, a całość kończą na 8. pozycji.

Daniel Ricciardo odnosi swoje pierwsze zwycięstwo w F1, triumfując w GP Kanady. Po raz 15. i ostatni najszybsze okrążenie wyścigu wykręca Felipe Massa. Po raz 200. w F1 startuje Kimi Raikkonen.

„Syn mówi, że samochód Williamsa prowadzi się bardzo ciężko. Jest tak trudny w prowadzeniu, że trzeba dodatkowego treningu na siłowni, żeby za kierownicą było OK. Pod koniec lata zobaczymy, gdzie będzie. Celem jest otrzymanie posady w F1, ale nie ma pewności. Im lepiej jednak spisze się w F2, tym więcej drzwi może sobie otworzyć. Niektórzy kierowcy są obecnie zagrożeni, łącznie z Robertem Kubicą czy Antonio Giovinazzim” – mówi Michael Latifi o karierze swojego syna.

Najbliższe Grand Prix F1

GP Las Vegas

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Piątek, 21 listopada:
godz. 1:30 – 1. Trening
godz. 5:00 – 2. Trening

Sobota, 22 listopada:
godz. 1:30 – 3. Trening
godz. 5:00 – Kwalifikacje

Niedziela, 23 listopada:
godz. 5:00 – Wyścig

Najbliższy start Kubicy

Czekamy na decyzję...

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Bądź na bieżąco

Popularne tagi