KONTAKT     Zwrot 100 zł za OC!      Wyścigi OBSTAWIAJ NA EFORTUNA.PL     Kup F1 TV PRO   Wsparcie    Bilety na GP Węgier 

jpeg-optimizer_logo-powrot-roberta

MENU:

Patroni (dołącz tutaj!):
Mariusz Kupczyński, Maciej Wiśniak, Piotr Bijakowski, Maciej Dziubiński, Przemyslaw Lowkiewicz, Grzejnik, Mateusz Pabiańczyk, Stalowy Jaro, Pawel Licznerski, Jędrzej Otręba, Piotr czyli Czopas Dziewulski, Sławek Kret, Rafal Lesny, Szczepan Jędrusik, Maciej Stankiewicz, Grzegorz Pliś, szymon034, Marcin Rentflejsz, Izabela Ch, Tomasz Ignaczak, Marcin Parzych, Maks Szmytkowski, Michał Delmanowicz, Kasia Kopiczko, Wojciech Zalewski, Alex Elise, Tomasz Drążek, Paweł Kozłowski
Wsparli w ostatnich 7 dniach: Wesprzyj tutaj!
Stefan P, Esox33, fajawodna, Manulski, M, Szonapoul, PAT Yellowbear, mbiela, King, tomek90, jacek79100, A, Kuba Wiśniewski

Harmonogram

F1 Grand Prix of United States

Alpine rozczarowane niesubordynacją Colapinto



Franco Colapinto, który nie ma jeszcze kontraktu na przyszły sezon w Formule 1, zignorował w niedzielę polecenie zespołowe swojej ekipy. Jak komentują to jej przedstawiciele?

W końcówce wyścigu zawodnicy Alpine nie rywalizowali już o nic, a jedynym kierowcą za nimi był Gabriele Bortoleto z Saubera. Jadący na starszych oponach Gasly był wyżej, ale jechał wolniej od będącego za nim Franco Colapinto.

Inżynier Argentyńczyka, Stuart Barlow, powiedział mu: “Oba samochody zarządzają teraz, musimy zostać na obecnych pozycjach”.

Colapinto odpowiedział wówczas: “Ale on jest wolny”.

 

Franco pojechał dalej, a na przedostatnim okrążeniu wyprzedził swojego partnera zespołowego, który potem został jeszcze zaatakowany na ostatnim okrążeniu w pierwszym zakręcie. Ostatecznie Gasly dojechał na ostatnim, 19. miejscu, a Colapinto był 17. – przed Bortoleto.

Po wyścigu Steve Nielsen – szef Alpine – pytany o zachowanie swojego kierowcy, powiedział, że “zespół ma sporo do analizy po tym weekendzie”.

Według Nielsena, Gasly ucierpiał na wolnym pit-stopie, a zespół musiał kontrolować poziomy baliwa w obu bolidach.

 

“Franco był w stanie wydłużyć swój przejazd na oponach przejściowych i pod koniec wyścigu złapał Pierra. Poinstruowaliśmy naszych kierowców by utrzymali pozycje, zarządzając paliwem. Instrukcje wydawane przez zespół z pozycji pit-wall są ostateczne i dziś jesteśmy rozczarowani tym, że nie zostały wykonane. Musimy się temu przyjrzeć wewnętrznie” – mówi Nielsen.

To drugi w ciągu trzech ostatnich wyścigów gdy kierowcy Alpine zamienili się pozycjami na ostatnim okrążeniu. Podobnie było w GP Azerbejdżanu gdy Gasly przeprowadził atak na Colapinto gdy dublował ich Verstappen.

Alpine nadal nie ogłosiło nazwiska drugiego kierowcy na sezon 2026. Niedawno Flavio Briatore przyznawał, że rozważane są dwa nazwiska – właśnie Colapinto oraz Paula Arona. Nieoficjalnie mówi się, że bliżej fotela – również ze względu na sponsorów – jest Argentyńczyk. Pierre Gasly został potwierdzony do 2028 roku włącznie.

Na podstawie: racefans.net



Podziel się wpisem:

Najnowsze wpisy na blogu:

baner-RK2020

Najnowsze wpisy

Archiwum

Tego dnia w F1 - 8 czerwca

Podczas testów Porsche ginie Ludovico Scarfiotti (10 startów, 1 zwycięstwo, 1 najszybsze okrążenie, 1 podium).

Niki Lauda odnosi swoje 5. zwycięstwo w F1, wygrywając GP Szwecji. Jedyny raz z pole position startował Vittorio Brambilla.

Robert Kubica wygrywa Grand Prix Kanady, odnosząc swoje pierwsze zwycięstwo w F1. Jest to też pierwszy dublet zespołu BMW Sauber. Po raz 62. i ostatni na podium stanął David Coulthard. Więcej o tym można przeczytać tutaj i tutaj.

Ukazuje się niezwykle szczery i emocjonalny wywiad Roberta Kubicy z BBC. „Problemem w F1 jest miejsce. Może kiedyś, jak FIA powie, że samochód musi być 10-15 cm szerszy, będą mógł prowadzić, ale to nie jest tak, że rajdy są wyjściem awaryjnym. To, co jest dla mnie ważne, to to, że widzę postęp. W życiu codziennym zmagam się z ograniczeniami, ale jeżdżąc widzę postęp – czy to w samochodzie rajdowym czy symulatorze. Pytanie brzmi, jak dużą sprawność uda mi się odzyskać i ile mi to zajmie, ale jeżeli mam być szczery, to nie ma to dla mnie znaczenia czy zajmie miesiąc czy 10 lat, może kiedyś znów będę miał szansę jeździć w F1” – mówi Polak.

Dobry Rajd Sardynii w wykonaniu Roberta Kubicy i Macieja Szczepaniaka. Na dwóch OS-ach byli w stanie przebić się do pierwszej trójki, a całość kończą na 8. pozycji.

Daniel Ricciardo odnosi swoje pierwsze zwycięstwo w F1, triumfując w GP Kanady. Po raz 15. i ostatni najszybsze okrążenie wyścigu wykręca Felipe Massa. Po raz 200. w F1 startuje Kimi Raikkonen.

„Syn mówi, że samochód Williamsa prowadzi się bardzo ciężko. Jest tak trudny w prowadzeniu, że trzeba dodatkowego treningu na siłowni, żeby za kierownicą było OK. Pod koniec lata zobaczymy, gdzie będzie. Celem jest otrzymanie posady w F1, ale nie ma pewności. Im lepiej jednak spisze się w F2, tym więcej drzwi może sobie otworzyć. Niektórzy kierowcy są obecnie zagrożeni, łącznie z Robertem Kubicą czy Antonio Giovinazzim” – mówi Michael Latifi o karierze swojego syna.

Najbliższe Grand Prix F1

GP Las Vegas

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Piątek, 21 listopada:
godz. 1:30 – 1. Trening
godz. 5:00 – 2. Trening

Sobota, 22 listopada:
godz. 1:30 – 3. Trening
godz. 5:00 – Kwalifikacje

Niedziela, 23 listopada:
godz. 5:00 – Wyścig

Najbliższy start Kubicy

Czekamy na decyzję...

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Bądź na bieżąco

Popularne tagi