KONTAKT     Zwrot 100 zł za OC!      Wyścigi OBSTAWIAJ NA EFORTUNA.PL     Kup F1 TV PRO   Wsparcie    Bilety na GP Węgier 

jpeg-optimizer_logo-powrot-roberta

MENU:

Patroni (dołącz tutaj!):
Mariusz Kupczyński, Maciej Wiśniak, Piotr Bijakowski, Maciej Dziubiński, Przemyslaw Lowkiewicz, Grzejnik, Mateusz Pabiańczyk, Stalowy Jaro, Pawel Licznerski, Jędrzej Otręba, Piotr czyli Czopas Dziewulski, Sławek Kret, Rafal Lesny, Szczepan Jędrusik, Maciej Stankiewicz, Grzegorz Pliś, szymon034, Marcin Rentflejsz, Izabela Ch, Tomasz Ignaczak, Marcin Parzych, Maks Szmytkowski, Michał Delmanowicz, Kasia Kopiczko, Wojciech Zalewski, Alex Elise, Tomasz Drążek, Paweł Kozłowski
Wsparli w ostatnich 7 dniach: Wesprzyj tutaj!
Stefan P, Esox33, fajawodna, Manulski, M, Szonapoul, PAT Yellowbear, mbiela, King, tomek90, jacek79100, A, Kuba Wiśniewski

Harmonogram

Szkolenie Orlen

Akademia Motorsportu Orlen: Więcej kierowców w programie. Co z Kucharczykiem i Sztuką?



Polski Związek Motorowy oraz Orlen przedstawiły szczegóły drugiej edycji programu Akademia Motorsportu Orlen. Objętych zostanie nim w sezonie 2026 aż 14 kierowców single seaterów oraz kartingu.

Poniżej przeczytacie informację prasową PZMot na temat tej edycji Akademii, jednak na początek warto wspomnieć, że w gronie wspieranych jej działaniami nie są wymieniani na przyszły sezon Tymek Kucharczyk i Kacper Sztuka. Mogę jedynie domyślać się (czyt. mieć nadzieję), że przejdą oni – wobec walki o Formułę 2 – na indywidualne umowy sponsorskie o ile dopną swoje programy na przyszły rok. Byłby to naturalny krok. Oczywiście istnieje też możliwość – i zaznacza ją PZMot w swoim komunikacie – dołączenia do Akademii Motorsportu Orlenu kolejnych kierowców (czyli np. Tymka i Kacpra) w późniejszym czasie.

W przypadku Akademii Motorsportu Orlenu konieczne było prawdopodobnie sprecyzowanie planów startowych na przyszły rok, a jak wiemy sytuacja Kucharczyka i Sztuki nie jest pewna i dlatego póki co (!) nie było możliwe podciągnięcie ich pod ten program. Nie wyobrażam sobie jednak, by nie byli oni nadal – w tej czy innej formie – wspierani przez Orlen w przypadku startów w F2 czy innej mocnej kategorii.

Informacja prasowa:

 

Po udanym debiucie programu w 2025 roku, Akademia Motorsportu ORLEN wejdzie w nowy sezon z rozszerzonym składem. W 2026 roku wspólnym projektem Polskiego Związku Motorowego i firmy ORLEN objętych zostanie kilkunastu młodych sportowców startujących w krajowych i międzynarodowych seriach wyścigowych. Celem Akademii jest systemowe wsparcie sportowego rozwoju młodych zawodników.


Do drugiej edycji Akademii Motorsportu ORLEN zakwalifikowano grono zawodników i zawodniczek, których dotychczasowe sukcesy i potencjał potwierdziły możliwości startów w krajowych i międzynarodowych kategoriach wyścigowych od kartingu, przez formuły juniorskie po profesjonalne serie wyścigowe. Projekt został rozszerzony w porównaniu do poprzedniej edycji, a obecnie prowadzone są rozmowy z kierowcami rekomendowanymi w wyniku naboru, spośród których część może dołączyć do Akademii w późniejszym czasie.

– Zawodnicy, którzy byli objęci programem Akademii Motorsportu ORLEN w sezonie 2025, wyróżniali się w swoich seriach i potwierdzili swój ogromny potencjał. Wielu z nich w nadchodzącym sezonie awansuje do wyższych kategorii – to naturalny efekt ich sportowego rozwoju. Dlatego też wspólnie z ORLEN postanowiliśmy rozszerzyć grono zawodników Akademii, w tym tych startujących w Formule 3 i Formule 4. Jednocześnie powiększyliśmy także grupę kartingową, obejmując programem kolejne młode talenty, w tym najmłodszych kierowców stawiających pierwsze kroki w profesjonalnym sporcie motorowym – powiedział Arkadiusz Sąsara, Wiceprezes Polskiego Związku Motorowego.

Wsparcie ORLENU i partnera projektu, Polskiego Związku Motorowego umożliwi zawodnikom dostęp do mentorów, zdobycie wiedzy o efektywnym pozyskiwaniu sponsorów oraz zapewni dobry start na początkowym etapie rozwoju kariery.

– Akademia Motorsportu ORLEN to projekt stworzony z myślą o młodych zawodnikach i zawodniczkach, którzy dopiero rozpoczynają sportową drogę. Naszym celem jest zapewnienie im solidnego startu i wsparcia w pierwszych etapach rozwoju – wsparcia finansowego, promocji, szkoleń. To element naszego systemowego podejścia do sportu dzieci i młodzieży, który w przypadku motorsportu realizujemy wspólnie z Polskim Związkiem Motorowym. Dajemy młodym ludziom równe szanse, wskazujemy narzędzia i możliwości ich praktycznego wykorzystania, tak, żeby bardziej świadomie mogli kierować swoją karierą. Nasza Akademia to kompleksowy program poświęcony rozwojowi motorsportu w Polsce. Cieszę się, że liczba uczestników, a także aplikujących do projektu systematycznie rośnie – powiedział Michał Rutkowski, Dyrektor Biura Sponsoringu Sportu ORLEN. – Sukces pierwszej edycji pokazał, że to dobry kierunek, który zamierzamy konsekwentnie realizować.


W naborze do II edycji Akademii Motorsportu ORLEN spłynęło blisko 100 aplikacji. Spośród nich komisja złożona z przedstawicieli PZM, ORLEN i ekspertów motorsportu wyłoniła grono, które w sezonie 2026 zostanie objęte programem rozwoju karier młodych i najlepiej zapowiadających się zawodników i zawodniczek.

To grupa, która wystartuje w międzynarodowych seriach formuł jednomiejscowych oraz kartingowcy rywalizujący w najważniejszych cyklach w Polsce, Europie i na świecie. Oto skład:

F3: Maciej Gładysz, Jan Przyrowski
F4: Borys Łyżeń, Wojciech Woda, Michalina Sabaj, Aleksander Ruta
Karting: Kacper Rajpold, Amelia Wyszomirska, Leonardo Górski, Julia Angelard, Tomasz Cihcoracki, Antoni Ociepa, Lena Szyfter, Aleksander Pelikański



Podziel się wpisem:

Najnowsze wpisy na blogu:

baner-RK2020

Najnowsze wpisy

Archiwum

Tego dnia w F1 - 8 czerwca

Podczas testów Porsche ginie Ludovico Scarfiotti (10 startów, 1 zwycięstwo, 1 najszybsze okrążenie, 1 podium).

Niki Lauda odnosi swoje 5. zwycięstwo w F1, wygrywając GP Szwecji. Jedyny raz z pole position startował Vittorio Brambilla.

Robert Kubica wygrywa Grand Prix Kanady, odnosząc swoje pierwsze zwycięstwo w F1. Jest to też pierwszy dublet zespołu BMW Sauber. Po raz 62. i ostatni na podium stanął David Coulthard. Więcej o tym można przeczytać tutaj i tutaj.

Ukazuje się niezwykle szczery i emocjonalny wywiad Roberta Kubicy z BBC. „Problemem w F1 jest miejsce. Może kiedyś, jak FIA powie, że samochód musi być 10-15 cm szerszy, będą mógł prowadzić, ale to nie jest tak, że rajdy są wyjściem awaryjnym. To, co jest dla mnie ważne, to to, że widzę postęp. W życiu codziennym zmagam się z ograniczeniami, ale jeżdżąc widzę postęp – czy to w samochodzie rajdowym czy symulatorze. Pytanie brzmi, jak dużą sprawność uda mi się odzyskać i ile mi to zajmie, ale jeżeli mam być szczery, to nie ma to dla mnie znaczenia czy zajmie miesiąc czy 10 lat, może kiedyś znów będę miał szansę jeździć w F1” – mówi Polak.

Dobry Rajd Sardynii w wykonaniu Roberta Kubicy i Macieja Szczepaniaka. Na dwóch OS-ach byli w stanie przebić się do pierwszej trójki, a całość kończą na 8. pozycji.

Daniel Ricciardo odnosi swoje pierwsze zwycięstwo w F1, triumfując w GP Kanady. Po raz 15. i ostatni najszybsze okrążenie wyścigu wykręca Felipe Massa. Po raz 200. w F1 startuje Kimi Raikkonen.

„Syn mówi, że samochód Williamsa prowadzi się bardzo ciężko. Jest tak trudny w prowadzeniu, że trzeba dodatkowego treningu na siłowni, żeby za kierownicą było OK. Pod koniec lata zobaczymy, gdzie będzie. Celem jest otrzymanie posady w F1, ale nie ma pewności. Im lepiej jednak spisze się w F2, tym więcej drzwi może sobie otworzyć. Niektórzy kierowcy są obecnie zagrożeni, łącznie z Robertem Kubicą czy Antonio Giovinazzim” – mówi Michael Latifi o karierze swojego syna.

Najbliższe Grand Prix F1

GP Las Vegas

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Piątek, 21 listopada:
godz. 1:30 – 1. Trening
godz. 5:00 – 2. Trening

Sobota, 22 listopada:
godz. 1:30 – 3. Trening
godz. 5:00 – Kwalifikacje

Niedziela, 23 listopada:
godz. 5:00 – Wyścig

Najbliższy start Kubicy

Czekamy na decyzję...

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Bądź na bieżąco

Popularne tagi