KONTAKT     Zwrot 100 zł za OC!      Wyścigi OBSTAWIAJ NA EFORTUNA.PL     Kup F1 TV PRO   Wsparcie    Bilety na GP Węgier 

jpeg-optimizer_logo-powrot-roberta

MENU:

Patroni (dołącz tutaj!):
Mariusz Kupczyński, Maciej Wiśniak, Piotr Bijakowski, Maciej Dziubiński, Przemyslaw Lowkiewicz, Grzejnik, Mateusz Pabiańczyk, Stalowy Jaro, Pawel Licznerski, Jędrzej Otręba, Piotr czyli Czopas Dziewulski, Sławek Kret, Rafal Lesny, Szczepan Jędrusik, Maciej Stankiewicz, Grzegorz Pliś, szymon034, Marcin Rentflejsz, Izabela Ch, Tomasz Ignaczak, Marcin Parzych, Maks Szmytkowski, Michał Delmanowicz, Kasia Kopiczko, Wojciech Zalewski, Alex Elise, Tomasz Drążek, Paweł Kozłowski
Wsparli w ostatnich 7 dniach: Wesprzyj tutaj!
Stefan P, Esox33, fajawodna, Manulski, M, Szonapoul, PAT Yellowbear, mbiela, King, tomek90, jacek79100, A, Kuba Wiśniewski

Harmonogram

SI202507060311

Verstappen również zdziwiony karą dla Piastriego



Surowa kara dla Oscara Piastri za zachowanie za samochodem bezpieczeństwa zaskoczyła nie tylko kierowcę McLarena.

Lider klasyfikacji generalnej kierowców dostał karę za zbyt mocne zahamowanie w okresie kończenia się neutralizacji. Sędziowie tłumaczyli, że jego działanie było gwałtowne i zmusiło Maxa Verstappena do uniknięcia zderzenia.

Piastri wyrażał niezadowolenie i zdziwienie tą karą i jak się okazuje, nie był jedynym.

“Dowiedziałem się po wyścigu, nikt mi nie powiedział tego w trakcie. Mi zdarzyło się to kilka razy – taki scenariusz. Uważam to za dziwne bo teraz nagle Oscar jest pierwszym, który dostaję karę 10 sekund za to” – mówi Verstappen.

 

Max zapewne odnosi się do zachowania George Russella 3 tygodnie temu w GP Kanady, gdy ten również zahamował. Tam jednak hamowanie nie było tak gwałtowne, a poza tym na torze nadal był samochód bezpieczeństwa i to on wyznaczał tempo.

Holender zapytany, czy sytuacja z Silverstone różniła się od tej z Kanady, odpowiada: “Widocznie tak”.

Verstappen dojechał do mety na 5. miejscu, co biorąc pod uwagę jego przygody i tak jest dobrym wynikiem. Najwięcej stracił na obrocie podczas restartu, ale przyznaje, że nie miała na to wpływu sytuacja z Piastrim.

“Tylne skrzydło z niskim dociskiem, które mieliśmy, na pewno skomplikowało rzeczy. Ale ogólnie myślę, że nawet gdybyśmy mieli więcej docisku, nie bylibyśmy w stanie walczyć z McLarenami” – mówi Max.

“Co jeżeli by nie padało? Nie mam pojęcia. Może byłoby trochę lepiej. Ale jeżeli spojrzy się na dzisiejsze tempo McLarena, myślę, że było ich bardzo trudno pokonać” – dodaje Verstappen.

Na podstawie planetf1.com



Podziel się wpisem:

Najnowsze wpisy na blogu:

baner-RK2020

Najnowsze wpisy

Archiwum

Tego dnia w F1 - 8 czerwca

Podczas testów Porsche ginie Ludovico Scarfiotti (10 startów, 1 zwycięstwo, 1 najszybsze okrążenie, 1 podium).

Niki Lauda odnosi swoje 5. zwycięstwo w F1, wygrywając GP Szwecji. Jedyny raz z pole position startował Vittorio Brambilla.

Robert Kubica wygrywa Grand Prix Kanady, odnosząc swoje pierwsze zwycięstwo w F1. Jest to też pierwszy dublet zespołu BMW Sauber. Po raz 62. i ostatni na podium stanął David Coulthard. Więcej o tym można przeczytać tutaj i tutaj.

Ukazuje się niezwykle szczery i emocjonalny wywiad Roberta Kubicy z BBC. „Problemem w F1 jest miejsce. Może kiedyś, jak FIA powie, że samochód musi być 10-15 cm szerszy, będą mógł prowadzić, ale to nie jest tak, że rajdy są wyjściem awaryjnym. To, co jest dla mnie ważne, to to, że widzę postęp. W życiu codziennym zmagam się z ograniczeniami, ale jeżdżąc widzę postęp – czy to w samochodzie rajdowym czy symulatorze. Pytanie brzmi, jak dużą sprawność uda mi się odzyskać i ile mi to zajmie, ale jeżeli mam być szczery, to nie ma to dla mnie znaczenia czy zajmie miesiąc czy 10 lat, może kiedyś znów będę miał szansę jeździć w F1” – mówi Polak.

Dobry Rajd Sardynii w wykonaniu Roberta Kubicy i Macieja Szczepaniaka. Na dwóch OS-ach byli w stanie przebić się do pierwszej trójki, a całość kończą na 8. pozycji.

Daniel Ricciardo odnosi swoje pierwsze zwycięstwo w F1, triumfując w GP Kanady. Po raz 15. i ostatni najszybsze okrążenie wyścigu wykręca Felipe Massa. Po raz 200. w F1 startuje Kimi Raikkonen.

„Syn mówi, że samochód Williamsa prowadzi się bardzo ciężko. Jest tak trudny w prowadzeniu, że trzeba dodatkowego treningu na siłowni, żeby za kierownicą było OK. Pod koniec lata zobaczymy, gdzie będzie. Celem jest otrzymanie posady w F1, ale nie ma pewności. Im lepiej jednak spisze się w F2, tym więcej drzwi może sobie otworzyć. Niektórzy kierowcy są obecnie zagrożeni, łącznie z Robertem Kubicą czy Antonio Giovinazzim” – mówi Michael Latifi o karierze swojego syna.

Najbliższe Grand Prix F1

GP Las Vegas

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Piątek, 21 listopada:
godz. 1:30 – 1. Trening
godz. 5:00 – 2. Trening

Sobota, 22 listopada:
godz. 1:30 – 3. Trening
godz. 5:00 – Kwalifikacje

Niedziela, 23 listopada:
godz. 5:00 – Wyścig

Najbliższy start Kubicy

Czekamy na decyzję...

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Bądź na bieżąco

Popularne tagi