KONTAKT     Zwrot 100 zł za OC!      Wyścigi OBSTAWIAJ NA EFORTUNA.PL     Kup F1 TV PRO   Wsparcie    Bilety na GP Węgier 

jpeg-optimizer_logo-powrot-roberta

MENU:

Patroni (dołącz tutaj!):
Mariusz Kupczyński, Maciej Wiśniak, Piotr Bijakowski, Maciej Dziubiński, Przemyslaw Lowkiewicz, Grzejnik, Mateusz Pabiańczyk, Stalowy Jaro, Pawel Licznerski, Jędrzej Otręba, Piotr czyli Czopas Dziewulski, Sławek Kret, Rafal Lesny, Szczepan Jędrusik, Maciej Stankiewicz, Grzegorz Pliś, szymon034, Marcin Rentflejsz, Izabela Ch, Tomasz Ignaczak, Marcin Parzych, Maks Szmytkowski, Michał Delmanowicz, Kasia Kopiczko, Wojciech Zalewski, Alex Elise, Tomasz Drążek, Paweł Kozłowski
Wsparli w ostatnich 7 dniach: Wesprzyj tutaj!
Stefan P, Esox33, fajawodna, Manulski, M, Szonapoul, PAT Yellowbear, mbiela, King, tomek90, jacek79100, A, Kuba Wiśniewski

Harmonogram

F1 Grand Prix of Great Britain - Qualifying

“To nie powinno mieć miejsca na tym poziomie”



Gdyby nie absurdalny wypadek i kara w treningu, Oliver Bearman startowałby dziś z 7. miejsca do GP Wielkiej Brytanii. Zamiast tego ruszy z 18. pozycji.

Oliver Bearman przed własną publicznością chciał się pokazać z jak najlepszej strony. I trzeba przyznać, że pokazał dużą szybkość na Silverstone. Problem w tym, że pokazywał ją również wtedy, kiedy nie powinien.

Mowa o trzecim treningu, w którym po wywieszeniu czerwonej flagi po wypadku Gabriela Bortoleto, Bearman tak zjeżdżał do boksów, że uderzył w bariery.

 

Sprawą zajęli się sędziowie, a ich decyzja jest druzgocąca dla Anglika.

“Samochód 87 zwolnił przy czerwonej fladze, ale dojeżdżając do 15. zakrętu przyspieszył znacznie do tempa wyścigowego i wjechał na drogę wjazdową do boksów z prędkością 260 km/h. Stracił kontrolę nad samochodem i uderzył w bariery” – piszą sędziowie.

Przytaczają oni przepisy, zgodnie z którymi kierowca po wywieszeniu czerwonej flagi ma obowiązek znacznie zredukować prędkość i powoli wrócić do boksów.

“Nie ulega wątpliwości, że kierowca numer 87 nie wrócił powoli do boksów, symulując wjazd do boksów z prędkością wyścigową. Przyjrzeliśmy się jego okrążeniu wjazdowemu przy zielonej fladze i odkryliśmy, że wjeżdżał szybciej przy czerwonej fladze niż przy zielonej. Jakby tego było mało, kierowca stracił panowanie i uderzył w bariery” – piszą sędziowie.

 

Kierowca tłumaczył, że źle ocenił fakt niedogrzania hamulców ponieważ przejechał powoli okrążenie ze względu na czerwoną flagę. To nie przekonało sędziów i dali Bearmanowi karę przesunięcia o 10 miejsc na starcie oraz 4 punkty karne.

Beraman był 8. w kwalifikacjach, a biorąc pod uwagę karę dla Antonellego, startowałby z 7. miejsca. Zamiast tego ruszy z P18.

“To był błąd oceny z mojej strony. Nie wziąłem pod uwagę zimnych hamulców i opon. To głupi błąd, który nie powinien się zdarzyć na tym poziomie” – mówi Bearman, cytowany przez f1i.com.

“Jestem nadal bardzo zły na siebie i bardzo smutny. Jestem rozczarowany moją postawą – zawiodłem zespół” – dodaje kierowca.



Pozytywem jest tempo, jakie pokazał Bearman w czasówce.

“Na pewno mam teraz mieszane odczucia. Z jednej strony przywieźliśmy na ten weekend poprawkę, która wyraźnie ma potencjał ponieważ tempo kwalifikacyjne ostatnio nie było rewelacyjne, a teraz byliśmy w stanie wejść do Q3. Użyłem tylko jeden komplet opon w Q2, a tak robią zazwyczaj tylko topowe zespoły” – mówi Bearman.

“Za nami zatem bardzo, bardzo mocne kwalifikacje, a samochód spisywał się świetnie – najlepiej w historii dla mnie. Cieszę się, że pokazaliśmy dziś jego szybkość. Jestem dumny z zespołu za korzystne poprawki” – dodaje Anglik.

Wyścig Formuły 1 rusza dziś o godz. 16:00. Ustawienie na starcie do niego zobaczycie tutaj.



Podziel się wpisem:

Najnowsze wpisy na blogu:

baner-RK2020

Najnowsze wpisy

Archiwum

Tego dnia w F1 - 8 czerwca

Podczas testów Porsche ginie Ludovico Scarfiotti (10 startów, 1 zwycięstwo, 1 najszybsze okrążenie, 1 podium).

Niki Lauda odnosi swoje 5. zwycięstwo w F1, wygrywając GP Szwecji. Jedyny raz z pole position startował Vittorio Brambilla.

Robert Kubica wygrywa Grand Prix Kanady, odnosząc swoje pierwsze zwycięstwo w F1. Jest to też pierwszy dublet zespołu BMW Sauber. Po raz 62. i ostatni na podium stanął David Coulthard. Więcej o tym można przeczytać tutaj i tutaj.

Ukazuje się niezwykle szczery i emocjonalny wywiad Roberta Kubicy z BBC. „Problemem w F1 jest miejsce. Może kiedyś, jak FIA powie, że samochód musi być 10-15 cm szerszy, będą mógł prowadzić, ale to nie jest tak, że rajdy są wyjściem awaryjnym. To, co jest dla mnie ważne, to to, że widzę postęp. W życiu codziennym zmagam się z ograniczeniami, ale jeżdżąc widzę postęp – czy to w samochodzie rajdowym czy symulatorze. Pytanie brzmi, jak dużą sprawność uda mi się odzyskać i ile mi to zajmie, ale jeżeli mam być szczery, to nie ma to dla mnie znaczenia czy zajmie miesiąc czy 10 lat, może kiedyś znów będę miał szansę jeździć w F1” – mówi Polak.

Dobry Rajd Sardynii w wykonaniu Roberta Kubicy i Macieja Szczepaniaka. Na dwóch OS-ach byli w stanie przebić się do pierwszej trójki, a całość kończą na 8. pozycji.

Daniel Ricciardo odnosi swoje pierwsze zwycięstwo w F1, triumfując w GP Kanady. Po raz 15. i ostatni najszybsze okrążenie wyścigu wykręca Felipe Massa. Po raz 200. w F1 startuje Kimi Raikkonen.

„Syn mówi, że samochód Williamsa prowadzi się bardzo ciężko. Jest tak trudny w prowadzeniu, że trzeba dodatkowego treningu na siłowni, żeby za kierownicą było OK. Pod koniec lata zobaczymy, gdzie będzie. Celem jest otrzymanie posady w F1, ale nie ma pewności. Im lepiej jednak spisze się w F2, tym więcej drzwi może sobie otworzyć. Niektórzy kierowcy są obecnie zagrożeni, łącznie z Robertem Kubicą czy Antonio Giovinazzim” – mówi Michael Latifi o karierze swojego syna.

Najbliższe Grand Prix F1

GP Las Vegas

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Piątek, 21 listopada:
godz. 1:30 – 1. Trening
godz. 5:00 – 2. Trening

Sobota, 22 listopada:
godz. 1:30 – 3. Trening
godz. 5:00 – Kwalifikacje

Niedziela, 23 listopada:
godz. 5:00 – Wyścig

Najbliższy start Kubicy

Czekamy na decyzję...

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Bądź na bieżąco

Popularne tagi