KONTAKT     Zwrot 100 zł za OC!      Wyścigi OBSTAWIAJ NA EFORTUNA.PL     Kup F1 TV PRO   Wsparcie    Bilety na GP Węgier 

jpeg-optimizer_logo-powrot-roberta

MENU:

Patroni (dołącz tutaj!):
Mariusz Kupczyński, Maciej Wiśniak, Piotr Bijakowski, Maciej Dziubiński, Przemyslaw Lowkiewicz, Grzejnik, Mateusz Pabiańczyk, Stalowy Jaro, Pawel Licznerski, Jędrzej Otręba, Piotr czyli Czopas Dziewulski, Sławek Kret, Rafal Lesny, Szczepan Jędrusik, Maciej Stankiewicz, Grzegorz Pliś, szymon034, Marcin Rentflejsz, Izabela Ch, Tomasz Ignaczak, Marcin Parzych, Maks Szmytkowski, Michał Delmanowicz, Kasia Kopiczko, Wojciech Zalewski, Alex Elise, Tomasz Drążek, Paweł Kozłowski
Wsparli w ostatnich 7 dniach: Wesprzyj tutaj!
Stefan P, Esox33, fajawodna, Manulski, M, Szonapoul, PAT Yellowbear, mbiela, King, tomek90, jacek79100, A, Kuba Wiśniewski

Harmonogram

F1 Grand Prix of Emilia-Romagna

Oświadczenie Hornera po zwolnieniu z Red Bulla



Christian Horner skomentował odejście z funkcji szefa Red Bull Racing, dziękując pracownikom zespołu oraz… rywalom.

Od samego zespołu otrzymaliśmy dotychczas niewiele informacji na temat odejścia Christiana Hornera z ekipy. Swojemu byłemu już szefowi podziękował Max Verstappen, było też wzruszające przemówienie w siedzibie ekipy.

W środę wieczorem Horner pokusił się o kilka słów komentarza, a przede wszystkim podziękowań w poście zamieszczonym w social mediach.

“Po niesamowitej podróży i 20 latach razem, z ciężkim sercem mówię dziś do widzenia zespołowi, który absolutnie kochałem. Każdy z was, niesamowitych ludzi w fabryce, był sercem i duszą wszystkiego, co osiągnęliśmy. Zwycięstwa i porażki, każdy krok na naszej drodze, każdy schodek, który pokonaliśmy będę zawsze pamiętał. To był zaszczyt być częścią i przewodzić temu epickiemu zespołowi i jestem tak dumny z naszych wspólnych osiągnięć” – pisze Horner.

 

“Dziękuję niesamowitym partnerom i fanom, którzy umożliwili nam ściganie. Wasze wsparcie pomogły zespołowi podczas pokornych początków aż po bycie motorem napędowym Formuły 1 z sześcioma tytułami mistrzowskimi wśród konstruktorów i ośmioma kierowców.”

“Dziękuję również naszym rywalom, bez których w ogóle nie byłoby ścigania. Naciskaliście na nas, stawialiście nam czoła i pozwoliliście osiągnąć coś, o czym nigdy nie śniliśmy. Taka konkurencja sprawiła, że każde zwycięstwo było słodsze, a każda porażka była okazją do rozwoju i wzrostu”.

“Formuła 1 to sport oparty na nieustannej ambicji, pasji i szacunku. Rywalizacja była zacięta, ale wspólna żądza innowacji i podnoszenia poprzeczki uczyniła tę podróż tak wyjątkową”.

“To był zaszczyt być częścią tak niesamowitej ery motorsportu. Odchodzę patrząc z dumą na to, co osiągnęliśmy i to, co nas czeka w 2026 roku. Wielki szacunek dla tych, którzy uczynili Formułę 1 klejnotem, jakim jest dziś. Dziękuję. Christian” – kończy Horner, wyliczając następnie wszystkie osiągnięcia Red Bulla za jego rządów:

 

“6 x Constructors 🏆
8 x Drivers 🏆
124 x Victories 🏁
12 x Sprint Wins
287 x Podiums
107 x Pole positions
100 x Fastest Laps”

 

Wyświetl ten post na Instagramie

 

Post udostępniony przez Christian Horner (@christianhorner)



Podziel się wpisem:

Najnowsze wpisy na blogu:

baner-RK2020

Najnowsze wpisy

Archiwum

Tego dnia w F1 - 8 czerwca

Podczas testów Porsche ginie Ludovico Scarfiotti (10 startów, 1 zwycięstwo, 1 najszybsze okrążenie, 1 podium).

Niki Lauda odnosi swoje 5. zwycięstwo w F1, wygrywając GP Szwecji. Jedyny raz z pole position startował Vittorio Brambilla.

Robert Kubica wygrywa Grand Prix Kanady, odnosząc swoje pierwsze zwycięstwo w F1. Jest to też pierwszy dublet zespołu BMW Sauber. Po raz 62. i ostatni na podium stanął David Coulthard. Więcej o tym można przeczytać tutaj i tutaj.

Ukazuje się niezwykle szczery i emocjonalny wywiad Roberta Kubicy z BBC. „Problemem w F1 jest miejsce. Może kiedyś, jak FIA powie, że samochód musi być 10-15 cm szerszy, będą mógł prowadzić, ale to nie jest tak, że rajdy są wyjściem awaryjnym. To, co jest dla mnie ważne, to to, że widzę postęp. W życiu codziennym zmagam się z ograniczeniami, ale jeżdżąc widzę postęp – czy to w samochodzie rajdowym czy symulatorze. Pytanie brzmi, jak dużą sprawność uda mi się odzyskać i ile mi to zajmie, ale jeżeli mam być szczery, to nie ma to dla mnie znaczenia czy zajmie miesiąc czy 10 lat, może kiedyś znów będę miał szansę jeździć w F1” – mówi Polak.

Dobry Rajd Sardynii w wykonaniu Roberta Kubicy i Macieja Szczepaniaka. Na dwóch OS-ach byli w stanie przebić się do pierwszej trójki, a całość kończą na 8. pozycji.

Daniel Ricciardo odnosi swoje pierwsze zwycięstwo w F1, triumfując w GP Kanady. Po raz 15. i ostatni najszybsze okrążenie wyścigu wykręca Felipe Massa. Po raz 200. w F1 startuje Kimi Raikkonen.

„Syn mówi, że samochód Williamsa prowadzi się bardzo ciężko. Jest tak trudny w prowadzeniu, że trzeba dodatkowego treningu na siłowni, żeby za kierownicą było OK. Pod koniec lata zobaczymy, gdzie będzie. Celem jest otrzymanie posady w F1, ale nie ma pewności. Im lepiej jednak spisze się w F2, tym więcej drzwi może sobie otworzyć. Niektórzy kierowcy są obecnie zagrożeni, łącznie z Robertem Kubicą czy Antonio Giovinazzim” – mówi Michael Latifi o karierze swojego syna.

Najbliższe Grand Prix F1

GP Las Vegas

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Piątek, 21 listopada:
godz. 1:30 – 1. Trening
godz. 5:00 – 2. Trening

Sobota, 22 listopada:
godz. 1:30 – 3. Trening
godz. 5:00 – Kwalifikacje

Niedziela, 23 listopada:
godz. 5:00 – Wyścig

Najbliższy start Kubicy

Czekamy na decyzję...

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Bądź na bieżąco

Popularne tagi