KONTAKT     Zwrot 100 zł za OC!      Wyścigi OBSTAWIAJ NA EFORTUNA.PL     Kup F1 TV PRO   Wsparcie    Bilety na GP Węgier 

jpeg-optimizer_logo-powrot-roberta

MENU:

Patroni (dołącz tutaj!):
Mariusz Kupczyński, Maciej Wiśniak, Piotr Bijakowski, Maciej Dziubiński, Przemyslaw Lowkiewicz, Grzejnik, Mateusz Pabiańczyk, Stalowy Jaro, Pawel Licznerski, Jędrzej Otręba, Piotr czyli Czopas Dziewulski, Sławek Kret, Rafal Lesny, Szczepan Jędrusik, Maciej Stankiewicz, Grzegorz Pliś, szymon034, Marcin Rentflejsz, Izabela Ch, Tomasz Ignaczak, Marcin Parzych, Maks Szmytkowski, Michał Delmanowicz, Kasia Kopiczko, Wojciech Zalewski, Alex Elise, Tomasz Drążek, Paweł Kozłowski
Wsparli w ostatnich 7 dniach: Wesprzyj tutaj!
Stefan P, Esox33, fajawodna, Manulski, M, Szonapoul, PAT Yellowbear, mbiela, King, tomek90, jacek79100, A, Kuba Wiśniewski

Harmonogram

F1 Grand Prix of Canada

Nieoficjalnie: Amatorski błąd Colapinto. Już po raz drugi



Z pewnością wielu kibiców zaskoczyło to, że Franco Colapinto nie wystartował do wyścigu o GP Wielkiej Brytanii. Powód jest podobno kuriozalny.

Franco Colapinto miał być asem w rękawie Alpine po słabym początku sezonu w wykonaniu Jacka Doohana. Argentyńczyk wszedł za Australijczyka po zaledwie 6 rundach sezonu, ale otwarcie trzeba przyznać, że spisuje się poniżej oczekiwań.

Jego najwyższą pozycją startową było 10. miejsce w Kanadzie, a najwyżej na mecie był w Monako i w Kanadzie – na 13. miejscu.

W GP Wielkiej Brytanii popełnił on błąd w Q1 i po uderzeniu w bandę miał startować z ostatniej pozycji.

 

Alpine wymieniło jednak w jego aucie całą jednostkę napędową i Colapinto ruszał z boksów. Argentyńczyk zaliczył okrążenie rozgrzewkowe, zjechał na stanowisko serwisowe po opony na suchą nawierzchnię i… już z niego nie ruszył.

 

W bolidzie Argentyńczyka doszło do awarii i nie wystartował on do wyścigu. Alpine początkowo nie informowało o przyczynie wycofania Colapinto, a następnie napisało, że “doszło do problemu z układem napędowym”.

Szczegóły usterki mają być znacznie boleśniejsze dla kierowcy. Jak informuje Ian Parkes z racingnews365.com, Franco Colapinto miał spalić sprzęgło. Co gorsza, miało mu się to przydarzyć już drugi raz w tym sezonie.

“Jeżeli tak tyło, to mamy do czynienia z ogromnym, fundamentalnym błędem kierowcy. Ale by popełnić go dwukrotnie…” – mówi dziennikarz.

W Alpine mają być tak niezadowoleni z Colapinto, że coraz realniejszy staje się scenariusz kolejnej zmiany kierowcy w Alpine.

 

“Według mnie najpewniej zobaczymy innego kierowcę w tym samochodzie. Będę zdziwiony jeżeli Franco Colapinto będzie w bolidzie w Belgii. Naprawdę” – dodaje Parkes.

Nie tak dawno pojawiły się doniesienia, że Alpine miało rozmawiać z Mercedesem w sprawie wypożyczenia Valtteriego Bottasa i to Fin mógłby wejść w miejsce Colapinto.

Z pewnością Franco nie ma teraz łatwo, ale plotki o jego rychłym odejściu nie muszą się sprawdzić, a to zw względu na duże wsparcie finansowe jakie ma kierowca. Zaledwie 3 lipca ogłoszono podpisanie przez Alpine umowy z Claro – gigantem telekomunikacyjny z Ameryki Środkowej i Południowej.



Podziel się wpisem:

Najnowsze wpisy na blogu:

baner-RK2020

Najnowsze wpisy

Archiwum

Tego dnia w F1 - 8 czerwca

Podczas testów Porsche ginie Ludovico Scarfiotti (10 startów, 1 zwycięstwo, 1 najszybsze okrążenie, 1 podium).

Niki Lauda odnosi swoje 5. zwycięstwo w F1, wygrywając GP Szwecji. Jedyny raz z pole position startował Vittorio Brambilla.

Robert Kubica wygrywa Grand Prix Kanady, odnosząc swoje pierwsze zwycięstwo w F1. Jest to też pierwszy dublet zespołu BMW Sauber. Po raz 62. i ostatni na podium stanął David Coulthard. Więcej o tym można przeczytać tutaj i tutaj.

Ukazuje się niezwykle szczery i emocjonalny wywiad Roberta Kubicy z BBC. „Problemem w F1 jest miejsce. Może kiedyś, jak FIA powie, że samochód musi być 10-15 cm szerszy, będą mógł prowadzić, ale to nie jest tak, że rajdy są wyjściem awaryjnym. To, co jest dla mnie ważne, to to, że widzę postęp. W życiu codziennym zmagam się z ograniczeniami, ale jeżdżąc widzę postęp – czy to w samochodzie rajdowym czy symulatorze. Pytanie brzmi, jak dużą sprawność uda mi się odzyskać i ile mi to zajmie, ale jeżeli mam być szczery, to nie ma to dla mnie znaczenia czy zajmie miesiąc czy 10 lat, może kiedyś znów będę miał szansę jeździć w F1” – mówi Polak.

Dobry Rajd Sardynii w wykonaniu Roberta Kubicy i Macieja Szczepaniaka. Na dwóch OS-ach byli w stanie przebić się do pierwszej trójki, a całość kończą na 8. pozycji.

Daniel Ricciardo odnosi swoje pierwsze zwycięstwo w F1, triumfując w GP Kanady. Po raz 15. i ostatni najszybsze okrążenie wyścigu wykręca Felipe Massa. Po raz 200. w F1 startuje Kimi Raikkonen.

„Syn mówi, że samochód Williamsa prowadzi się bardzo ciężko. Jest tak trudny w prowadzeniu, że trzeba dodatkowego treningu na siłowni, żeby za kierownicą było OK. Pod koniec lata zobaczymy, gdzie będzie. Celem jest otrzymanie posady w F1, ale nie ma pewności. Im lepiej jednak spisze się w F2, tym więcej drzwi może sobie otworzyć. Niektórzy kierowcy są obecnie zagrożeni, łącznie z Robertem Kubicą czy Antonio Giovinazzim” – mówi Michael Latifi o karierze swojego syna.

Najbliższe Grand Prix F1

GP Las Vegas

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Piątek, 21 listopada:
godz. 1:30 – 1. Trening
godz. 5:00 – 2. Trening

Sobota, 22 listopada:
godz. 1:30 – 3. Trening
godz. 5:00 – Kwalifikacje

Niedziela, 23 listopada:
godz. 5:00 – Wyścig

Najbliższy start Kubicy

Czekamy na decyzję...

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Bądź na bieżąco

Popularne tagi