KONTAKT     Zwrot 100 zł za OC!      Wyścigi OBSTAWIAJ NA EFORTUNA.PL     Kup F1 TV PRO   Wsparcie    Bilety na GP Węgier 

jpeg-optimizer_logo-powrot-roberta

MENU:

Patroni (dołącz tutaj!):
Mariusz Kupczyński, Maciej Wiśniak, Piotr Bijakowski, Maciej Dziubiński, Przemyslaw Lowkiewicz, Grzejnik, Mateusz Pabiańczyk, Stalowy Jaro, Pawel Licznerski, Jędrzej Otręba, Piotr czyli Czopas Dziewulski, Sławek Kret, Rafal Lesny, Szczepan Jędrusik, Maciej Stankiewicz, Grzegorz Pliś, szymon034, Marcin Rentflejsz, Izabela Ch, Tomasz Ignaczak, Marcin Parzych, Maks Szmytkowski, Michał Delmanowicz, Kasia Kopiczko, Wojciech Zalewski, Alex Elise, Tomasz Drążek, Paweł Kozłowski
Wsparli w ostatnich 7 dniach: Wesprzyj tutaj!
Stefan P, Esox33, fajawodna, Manulski, M, Szonapoul, PAT Yellowbear, mbiela, King, tomek90, jacek79100, A, Kuba Wiśniewski

Harmonogram

Wiktor_Dobrzański_Paul_Ricard_F4_Spanish_2025_1

Wiktor Dobrzański blisko środka stawki na Paul Ricard



W miniony weekend, 20-22 czerwca, kierowca z Krakowa wziął udział w czwartej rundzie Hiszpańskiej Formuły 4 rozgrywanej na francuskim torze Paul Ricard. Wiktor Dobrzański miał bardzo pracowity weekend, podczas którego powalczył w środku stawki dzięki dobremu tempu.

Przebieg zmagań w Le Castellet

 

Wiktor Dobrzański wraz z zespołem Tecnicar by Amtog pracowali nad dalszymi postępami w osiągach. Już właściwie przeddzień weekendu wyścigowego, w czwartek podczas testów, 18-latek miał bardzo dobrą bazę do dalszego rozwoju. W piątek osiągi pozwalały myśleć o walce w środku stawki. To udało się potwierdzić w pierwszych kwalifikacjach, kiedy Polak ustanowił 22. rezultat. Następnie w wyścigu dobry start umożliwił mu awans najpierw na 20., a potem nawet i na 17. lokatę. Zapowiadała się interesująca walka w Top 15. Kilku zawodników wymieniało się pozycjami. Do samego końca wydawało się, że krakowianin na pewno dowiezie lokatę w czołowej dwudziestce. Niestety jeden z rywali niestety doprowadził do kolizji, która oznaczała koniec walki.

Mimo że doszło do wspomnianej sytuacji, nasz rodak mógł wyciągnąć sporo pozytywów tj. dobre tempo. Do niedzieli Dobrzański przystąpił z nadzieją na ponowną walkę w środku stawki. Niestety w kwalifikacjach numer 2 doszło do dużych strat w pierwszym sektorze i finalnie najlepszy ze wszystkich czasów wystarczył jedynie na 30. pole startowe do 3. wyścigu. Całość poprzedzał jeszcze nieco krótsze, bo 25-minutowe zmagania. Po starcie z 28. pozycji nie wszystko ułożyło się po myśli Polaka. Po walce z rywalem 18-latek stracił przednie skrzydło i musiał zjechać do alei serwisowej po nowe. Wówczas neutralizacja pomogła zniwelować straty, ale tempo nie było aż tak dobre jak w sobotę – niestety poza wspomnianym przednim skrzydłem doszło do innych uszkodzeń, których w trakcie wizyty w boksie nie można było naprawić. Ostatecznie Wiktor zakończył tamten wyścig na 27. miejscu.

 

Przed krakowianinem były jeszcze finałowe zmagania, w trakcie których pomimo startów z 30. pola udało się awansować na 24. miejsce. Po drodze Dobrzański stoczył kilka zaciętych walk, z których wychodził górą i ogółem mógł być zadowolony z tempa swojego samochodu.

Dobrzański ocenia

 

“Testy w czwartek i piątek poszły bardzo dobrze. W większości z nich byliśmy w Top 20. Pierwsze kwalifikacje też poszły całkiem dobrze. Udało się wywalczyć całkiem dobry wynik, mimo że to kółko wcale nie było poskładane. P22 – było to miejsce, z którego można było się dalej przebijać. Tak się stało, walczyłem o pozycję w Top 15. Niestety na ostatnim uciążeniu miałem kontakt z innym zawodnikiem, w wyniku którego nie ze swojej winy odpadłem z wyścigu” – podkreślił Wiktor Dobrzański.

“Niedziela niestety poszła gorzej, a to głównie przez problem z autem w drugich kwalifikacjach i nie poskładany w nich pierwszy sektor, który kosztował bardzo dużo pozycji. Najczęściej w pierwszy sektor przez większość weekendu do tamtego momentu był najlepszy to mój najlepszy sektor w porównaniu do innych. W sumie to łącznie nawet razem z drugim sektorem. Niestety drugi wyścig rozpoczął się od zgaszenia bolidu i uszkodzenia przedniego skrzydła podczas jednej z walk. Wtedy musiałem zjechać do boksu i było już praktycznie po wyścigu. Na to nałożyły się uszkodzenia podłogi, przez co tamten wyścig był praktycznie cały przekreślony” – mówi kierowca.

“Potem trzeci wyścig poszedł całkiem dobrze. Mimo 30. pola startowego udało mi się przebić kilka pozycji. Było bardzo dużo walki. Potencjał był naprawdę spory, jeśli chodzi o tempo. Szkoda, że reszta stawki mi odjechała, ponieważ potem ciężko było gonić” – dodał.

“Ogólnie weekend oceniam bardziej pozytywnie. Zaczął się bardzo dobrze. Widać, że jest coraz lepiej oraz, że mogę już kwalifikować się blisko środka stawki i tam walczyć. Więc jest dużo, dużo pozytywów. Niedziela była gorsza, ale ogólnie weekend ma dużo, dużo plusów tak że następnym razem w Jerez powinno być dużo lepiej, zwłaszcza że bardzo lubię ten tor” – zakończył.

Obecnie Hiszpańska Formuła 4 udaje się na dość długą przerwę. Dopiero 19-21 września na torze Jerez cała stawki ponownie powalczy w kolejnych kwalifikacjach i wyścigach. Wiktor Dobrzański będzie miał okazję do analiz, dalszej pracy, które zaprocentują w jego kolejnych startach.

Na podstawie informacji prasowej



Podziel się wpisem:

Najnowsze wpisy na blogu:

baner-RK2020

Najnowsze wpisy

Archiwum

Tego dnia w F1 - 8 czerwca

Podczas testów Porsche ginie Ludovico Scarfiotti (10 startów, 1 zwycięstwo, 1 najszybsze okrążenie, 1 podium).

Niki Lauda odnosi swoje 5. zwycięstwo w F1, wygrywając GP Szwecji. Jedyny raz z pole position startował Vittorio Brambilla.

Robert Kubica wygrywa Grand Prix Kanady, odnosząc swoje pierwsze zwycięstwo w F1. Jest to też pierwszy dublet zespołu BMW Sauber. Po raz 62. i ostatni na podium stanął David Coulthard. Więcej o tym można przeczytać tutaj i tutaj.

Ukazuje się niezwykle szczery i emocjonalny wywiad Roberta Kubicy z BBC. „Problemem w F1 jest miejsce. Może kiedyś, jak FIA powie, że samochód musi być 10-15 cm szerszy, będą mógł prowadzić, ale to nie jest tak, że rajdy są wyjściem awaryjnym. To, co jest dla mnie ważne, to to, że widzę postęp. W życiu codziennym zmagam się z ograniczeniami, ale jeżdżąc widzę postęp – czy to w samochodzie rajdowym czy symulatorze. Pytanie brzmi, jak dużą sprawność uda mi się odzyskać i ile mi to zajmie, ale jeżeli mam być szczery, to nie ma to dla mnie znaczenia czy zajmie miesiąc czy 10 lat, może kiedyś znów będę miał szansę jeździć w F1” – mówi Polak.

Dobry Rajd Sardynii w wykonaniu Roberta Kubicy i Macieja Szczepaniaka. Na dwóch OS-ach byli w stanie przebić się do pierwszej trójki, a całość kończą na 8. pozycji.

Daniel Ricciardo odnosi swoje pierwsze zwycięstwo w F1, triumfując w GP Kanady. Po raz 15. i ostatni najszybsze okrążenie wyścigu wykręca Felipe Massa. Po raz 200. w F1 startuje Kimi Raikkonen.

„Syn mówi, że samochód Williamsa prowadzi się bardzo ciężko. Jest tak trudny w prowadzeniu, że trzeba dodatkowego treningu na siłowni, żeby za kierownicą było OK. Pod koniec lata zobaczymy, gdzie będzie. Celem jest otrzymanie posady w F1, ale nie ma pewności. Im lepiej jednak spisze się w F2, tym więcej drzwi może sobie otworzyć. Niektórzy kierowcy są obecnie zagrożeni, łącznie z Robertem Kubicą czy Antonio Giovinazzim” – mówi Michael Latifi o karierze swojego syna.

Najbliższe Grand Prix F1

GP Las Vegas

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Piątek, 21 listopada:
godz. 1:30 – 1. Trening
godz. 5:00 – 2. Trening

Sobota, 22 listopada:
godz. 1:30 – 3. Trening
godz. 5:00 – Kwalifikacje

Niedziela, 23 listopada:
godz. 5:00 – Wyścig

Najbliższy start Kubicy

Czekamy na decyzję...

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Bądź na bieżąco

Popularne tagi