KONTAKT     Zwrot 100 zł za OC!      Wyścigi OBSTAWIAJ NA EFORTUNA.PL     Kup F1 TV PRO   Wsparcie    Bilety na GP Węgier 

jpeg-optimizer_logo-powrot-roberta

MENU:

Patroni (dołącz tutaj!):
Mariusz Kupczyński, Maciej Wiśniak, Piotr Bijakowski, Maciej Dziubiński, Przemyslaw Lowkiewicz, Grzejnik, Mateusz Pabiańczyk, Stalowy Jaro, Pawel Licznerski, Jędrzej Otręba, Piotr czyli Czopas Dziewulski, Sławek Kret, Rafal Lesny, Szczepan Jędrusik, Maciej Stankiewicz, Grzegorz Pliś, szymon034, Marcin Rentflejsz, Izabela Ch, Tomasz Ignaczak, Marcin Parzych, Maks Szmytkowski, Michał Delmanowicz, Kasia Kopiczko, Wojciech Zalewski, Alex Elise, Tomasz Drążek, Paweł Kozłowski
Wsparli w ostatnich 7 dniach: Wesprzyj tutaj!
Stefan P, Esox33, fajawodna, Manulski, M, Szonapoul, PAT Yellowbear, mbiela, King, tomek90, jacek79100, A, Kuba Wiśniewski

Harmonogram

Inter Europol Competiton Le Mans 2025

“To zostanie zawsze z nami”



Zespół Inter Europol Competition odniósł spektakularne zwycięstwo w kategorii LMP2 podczas 24-godzinnego wyścigu Le Mans, pokonując dramatyczne momenty i karę na 30 minut przed końcem, by jako pierwszy przekroczyć linię mety. To potwierdzenie dominacji i determinacji, które przyniosły zespołowi także zwycięstwo w 2023 roku.

#43 – Pełna kontrola i doskonała realizacja

 

Start z drugiego pola – Tom Dillmann rozegrał perfekcyjną pierwszą zmianę – czysty start, mocne tempo i presja na liderów od pierwszych okrążeń.

Jakub (Kuba) Śmiechowski utrzymał wysokie tempo i – jako jeden z najszybszych kierowców ze srebrną licencją – wypracował przewagę ponad 20 sekund, co było dowodem na świetne przygotowanie zarówno kierowcy, jak i samochodu. Jego zmiany, szczególnie w nocy, były równe i przemyślane… aż do dramatycznego momentu.

Podczas nocnej zmiany Kuba otarł się o katastrofę, gdy po wyjeździe poza tor uszkodził przód samochodu, przejeżdżając przez fragmenty leżącego na torze zderzaka. Konieczna była szybka wymiana nosa – sprawna akcja serwisu pozwoliła #43 pozostać w grze, choć napięcie wzrosło.

 

Nick Yelloly wsiadł do samochodu wieczorem, prezentując świetne tempo i opanowanie. Niestety, w trakcie jednego z pit stopów pomylił stanowiska, co kosztowało cenne sekundy. Zrehabilitował się jednak szybko – o 7:00 rano ustanowił najlepszy czas LMP2 w wyścigu: 3:36.448.

Kuba wrócił na tor późnym wieczorem, utrzymując prowadzenie i stabilizując tempo po wcześniejszych problemach.

W godzinach porannych Dillmann znów przejął stery i pewnie prowadził w kluczowym etapie wyścigu. Jego opanowanie i odnajdywanie się w dużym ruchu na torze pozwoliły zachować prowadzenie mimo narastającej presji.

Nick wrócił na tor o świcie. Gdy Kuba zakończył swój obowiązkowy czas jazdy, Nick i Tom na zmianę kontrolowali tempo i utrzymywali przewagę nad goniącym #48 VDS Panis Racing.

Na godzinę przed końcem wyścigu emocje sięgnęły zenitu – Nick otrzymał karę przejazdu przez aleję serwisową za przekroczenie prędkości. Samochód spadł na P2, a strata do lidera wynosiła około 20 sekund.
Wkrótce potem #48 doznał awarii zawieszenia – #43 wrócił na prowadzenie. Nick wytrzymał ogromną presję i jako pierwszy przekroczył linię mety – to było zwycięstwo okupione walką, napięciem i ogromnym zaangażowaniem całego zespołu.

 

To była lekcja perfekcyjnej współpracy, konsekwencji i odporności psychicznej. Zwycięstwo nie było dane – zostało wywalczone.

#34 walczy do końca i zdobywa P5 w Pro/Am

 

Po przebitej oponie w kwalifikacjach załoga #34 startowała z 16. pozycji.

Luca Ghiotto rozpoczął wyścig fantastyczną jazdą, przebijając się na P5 i dając zespołowi nadzieję na mocny wynik.

Nick Boulle w swoim debiucie na Le Mans przejechał spokojną i bezbłędną zmianę, utrzymując samochód w pierwszej dziesiątce. Nocne przejazdy Jeana-Baptiste’a Simmenauera były równe i efektywne – to był jeden z najbardziej stabilnych okresów dla #34.

Wczesnym rankiem Luca powrócił na tor na P7 ogólnie i P2 w klasie Pro/Am. Wszystko wskazywało na finisz na podium.

Niestety – kara za przekroczenie prędkości w alei serwisowej i późniejsza awaria skrzyni biegów pokrzyżowały plany. Ostatnie 40 minut Luca przejechał mając do dyspozycji jedynie 5. i 6. bieg. Mimo wszystko #34 zakończył zmagania na 5. miejscu w Pro/Am i 10. miejscu w klasyfikacji generalnej.

 

Ten wynik nie byłby możliwy bez wsparcia naszych sponsorów i partnerów, którzy niezmiennie wierzą w naszą wizję i możliwości w wyścigach długodystansowych.

Wypowiedzi

 

„Drugie zwycięstwo w Le Mans to spełnienie marzeń. Ten wyścig wystawił nas na próbę – kara w ostatniej godzinie, ogromna konkurencja i napięcie na torze. To zasługa pracy zespołowej, dobrej strategii i determinacji. Jestem ogromnie dumny z całego zespołu. To zwycięstwo zostanie z nami na zawsze” – mówi Sascha Fassbender – Team Manager.

„To była bardzo wyrównana walka – przez ostatnich kilka godzin różnica między nami a zespołem VDS wynosiła zaledwie 10–15 sekund. Niesamowita intensywność. Jestem bardzo szczęśliwy – to wygrana, na którą naprawdę zapracowaliśmy” – mówi Kuba Śmiechowski.

„Zwycięstwo w LMP2 w Le Mans – to naprawdę brzmi niesamowicie! To był dziki wyścig, cały czas pełny gaz. Cieszę się ogromnie – dla Toma, Kuby i całego zespołu. Mieliśmy trochę szczęścia i trochę pecha, ale ostatecznie udało się to odwrócić na naszą korzyść. To moje pierwsze Le Mans – i dołączam je do wygranych na Nürburgring i Spa” – stwierdza Nick Yelloly.

„Wygrać największy wyścig w LMP2 to coś niesamowitego. Mieliśmy bardzo mocny tydzień – zespół spisał się na medal. To była intensywna walka z VDS, momentami byliśmy poza zasięgiem, a innym razem to oni prowadzili. Gdy zrobiło się gorąco pod koniec, musieliśmy się naprawdę postarać. Ale czuję, że Le Mans wybrało nas – i jestem za to wdzięczny” – dodaje Tom Dillmann.

 

„To świetny wynik dla zespołu – gratulacje dla załogi #43. Wygrana w Le Mans to marzenie każdego kierowcy. Nasz wyścig też był dobry – przez długi czas utrzymywaliśmy P2 w Pro/Am, ale pod koniec kara i awaria skrzyni pokrzyżowały plany. To jednak Le Mans – cieszę się, że dojechaliśmy do mety” – mówi Luca Ghiotto.

„Start w Le Mans z Inter Europol Competition to spełnienie marzeń. Mieliśmy świetny samochód, zespół spisał się znakomicie. Luca był piekielnie szybki, JB również wykonał świetną robotę. Jasne, że chciałoby się więcej – długo byliśmy na podium Pro/Am – ale nie starczyło nam do samego końca. Mam nadzieję, że wrócę tu i powalczę jeszcze raz” – swierdza Nick Boulle.

„Cieszę się, że ukończyliśmy ten wyścig – zespół wykonał świetną robotę bez żadnych błędów. Niestety, końcowy wynik boli, bo byliśmy bardzo blisko. Problemy ze skrzynią biegów odebrały nam podium. Takie są wyścigi długodystansowe” – dodaje Jean-Baptiste Simmenauer.

Michelin Le Mans – Road to Le Mans – wyścig 2

 

Sobotni wyścig Road to Le Mans przyniósł kolejną dawkę emocji – żółte flagi i samochody bezpieczeństwa dominowały przez większość rywalizacji.

 

David Pun rozpoczął wyścig w #43 i uniknął kolizji w T1, z której wyszedł bez uszkodzeń. Po zmianie kierowców Sergio Sette Camara wyjechał jako 17. i dzięki znakomitej jeździe ukończył wyścig na P7.
W #34 Chris Short rozpoczął czysto, ale przejechał tylko jedno pełne okrążenie wyścigowe z powodu długiego okresu neutralizacji. William Karlsson w końcówce pojechał świetnym tempem i ukończył zawody na 5. miejscu – po skutecznej walce na ostatnim okrążeniu.

Obie załogi zakończyły rywalizację w pierwszej dziesiątce – zespół zakończył program Road to Le Mans z dobrym tempem i cennym doświadczeniem.

Co dalej?

 

Po intensywnym Le Mans zespół przenosi się za ocean – kolejnym przystankiem będzie runda IMSA WeatherTech SportsCar Championship. Inter Europol Competition wystartuje w wyścigu Sahlen’s Six Hours of The Glen (21–23 czerwca) samochodem #43 w składzie: Tom Dillmann, Bijoy Garg i Jeremy Clarke.

Już dwa tygodnie później wraca European Le Mans Series – runda 3 na torze Imola (6 lipca). Przed nami kolejne wyzwania i walka w klasie LMP2!

Na podstawie informacji prasowej.



Podziel się wpisem:

Najnowsze wpisy na blogu:

baner-RK2020

Najnowsze wpisy

Archiwum

Tego dnia w F1 - 8 czerwca

Podczas testów Porsche ginie Ludovico Scarfiotti (10 startów, 1 zwycięstwo, 1 najszybsze okrążenie, 1 podium).

Niki Lauda odnosi swoje 5. zwycięstwo w F1, wygrywając GP Szwecji. Jedyny raz z pole position startował Vittorio Brambilla.

Robert Kubica wygrywa Grand Prix Kanady, odnosząc swoje pierwsze zwycięstwo w F1. Jest to też pierwszy dublet zespołu BMW Sauber. Po raz 62. i ostatni na podium stanął David Coulthard. Więcej o tym można przeczytać tutaj i tutaj.

Ukazuje się niezwykle szczery i emocjonalny wywiad Roberta Kubicy z BBC. „Problemem w F1 jest miejsce. Może kiedyś, jak FIA powie, że samochód musi być 10-15 cm szerszy, będą mógł prowadzić, ale to nie jest tak, że rajdy są wyjściem awaryjnym. To, co jest dla mnie ważne, to to, że widzę postęp. W życiu codziennym zmagam się z ograniczeniami, ale jeżdżąc widzę postęp – czy to w samochodzie rajdowym czy symulatorze. Pytanie brzmi, jak dużą sprawność uda mi się odzyskać i ile mi to zajmie, ale jeżeli mam być szczery, to nie ma to dla mnie znaczenia czy zajmie miesiąc czy 10 lat, może kiedyś znów będę miał szansę jeździć w F1” – mówi Polak.

Dobry Rajd Sardynii w wykonaniu Roberta Kubicy i Macieja Szczepaniaka. Na dwóch OS-ach byli w stanie przebić się do pierwszej trójki, a całość kończą na 8. pozycji.

Daniel Ricciardo odnosi swoje pierwsze zwycięstwo w F1, triumfując w GP Kanady. Po raz 15. i ostatni najszybsze okrążenie wyścigu wykręca Felipe Massa. Po raz 200. w F1 startuje Kimi Raikkonen.

„Syn mówi, że samochód Williamsa prowadzi się bardzo ciężko. Jest tak trudny w prowadzeniu, że trzeba dodatkowego treningu na siłowni, żeby za kierownicą było OK. Pod koniec lata zobaczymy, gdzie będzie. Celem jest otrzymanie posady w F1, ale nie ma pewności. Im lepiej jednak spisze się w F2, tym więcej drzwi może sobie otworzyć. Niektórzy kierowcy są obecnie zagrożeni, łącznie z Robertem Kubicą czy Antonio Giovinazzim” – mówi Michael Latifi o karierze swojego syna.

Najbliższe Grand Prix F1

GP Las Vegas

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Piątek, 21 listopada:
godz. 1:30 – 1. Trening
godz. 5:00 – 2. Trening

Sobota, 22 listopada:
godz. 1:30 – 3. Trening
godz. 5:00 – Kwalifikacje

Niedziela, 23 listopada:
godz. 5:00 – Wyścig

Najbliższy start Kubicy

Czekamy na decyzję...

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Bądź na bieżąco

Popularne tagi