KONTAKT     Zwrot 100 zł za OC!      Wyścigi OBSTAWIAJ NA EFORTUNA.PL     Kup F1 TV PRO   Wsparcie    Bilety na GP Węgier 

jpeg-optimizer_logo-powrot-roberta

MENU:

Patroni (dołącz tutaj!):
Mariusz Kupczyński, Maciej Wiśniak, Piotr Bijakowski, Maciej Dziubiński, Przemyslaw Lowkiewicz, Grzejnik, Mateusz Pabiańczyk, Stalowy Jaro, Pawel Licznerski, Jędrzej Otręba, Piotr czyli Czopas Dziewulski, Sławek Kret, Rafal Lesny, Szczepan Jędrusik, Maciej Stankiewicz, Grzegorz Pliś, szymon034, Marcin Rentflejsz, Izabela Ch, Tomasz Ignaczak, Marcin Parzych, Maks Szmytkowski, Michał Delmanowicz, Kasia Kopiczko, Wojciech Zalewski, Alex Elise, Tomasz Drążek, Paweł Kozłowski
Wsparli w ostatnich 7 dniach: Wesprzyj tutaj!
Stefan P, Esox33, fajawodna, Manulski, M, Szonapoul, PAT Yellowbear, mbiela, King, tomek90, jacek79100, A, Kuba Wiśniewski

Harmonogram

Press - 24 Hours of Le Mans 2025 - Wednesday

“To zespół, w którym chcesz tu być”



Choć kwalifikacje nie poszły w 100% po ich myśli to jednak Inter Europol Competition nadal pozostaje jednym z faworytów rywalizacji w 24h Le Mans.

Inter Europol zalicza bardzo dobre lata. Sukcesy w 24h Le Mans, IMSA czy ELMS sprawiły, że ekipa z Małopola jest jednym z najbardziej rozchwytywanych zespołów kategorii LMP2.

Bardzo miło słucha się wypowiedzi zawodników na temat startu w polskiej ekipie. Jednym z jej nowych kierowców jest Nick Yelloly, mający na koncie duże sukcesy wyścigowe.

“Chcę wygrać 24h Le Mans, dlatego potrzebowałem mocnego zespołu. A Inter Europol to jeden z najlepszych zespołów w LMP2. Nie jechałem jeszcze tego wyścigu, choć jechałem z sukcesami w 24h Spa czy 24h Nurburgring” – mówił zawodnik podczas oficjalnej prezentacji przed 24h Le Mans.

 

Kolejny sezon z polskim zespołem jedzie Nick Boulle i ceni on sobie współpracę z Inter Europol Competition.

“Zaliczyliśmy świetny sezon w ubiegłym roku w IMSA i to było naturalne żeby tu teraz przyjechać razem. Jazda 24h Le Mans w takim zespole jak Inter Europol Competition to marzenie. Wygrali 2 lata temu, byli a 2. miejscu rok temu więc nie ma lepszego miejsca” – mówi Amerykanin.

Mocnym punktem auta #34 powinien być Luca Ghiotto, który jeszcze niedawno startował w single seaterach, a od ubiegłego roku współpracuje z IEC.

“Le Mans to marzenie każdego kierowcy. Wszyscy chcą wygrać ten wyścig. Dlaczego Inter Europol Competiton? Bo nie ma lepszego zespołu. Zaliczyliśmy bardzo dobry rok z nimi i to była dla mnie dość oczywista opcja” – mówi Włoch.

 

My minimalnie bardziej będziemy kibicować samochodowi numer 43, w którym pojedzie Kuba Śmiechowski, triumfator 24h Le Mans sprzed 2 lat.

“Mam nadzieję, że będziemy w stanie osiągnąć ten sam rezultat co w 2023 roku. Oczywiście to nie będzie łatwe, jest wiele czynników, które na to wpływają, ale jestem pewien, że jeżeli przejedziemy czysty wyścig, będziemy w stanie walczyć o minimum podium” – mówi Kuba.

Zespół Kuby powalczy dziś w sesji Hyperpole 1 o jak najwyższą pozycję startową. Początek zmagań o godz. 20:00.



Podziel się wpisem:

Najnowsze wpisy na blogu:

baner-RK2020

Najnowsze wpisy

Archiwum

Tego dnia w F1 - 8 czerwca

Podczas testów Porsche ginie Ludovico Scarfiotti (10 startów, 1 zwycięstwo, 1 najszybsze okrążenie, 1 podium).

Niki Lauda odnosi swoje 5. zwycięstwo w F1, wygrywając GP Szwecji. Jedyny raz z pole position startował Vittorio Brambilla.

Robert Kubica wygrywa Grand Prix Kanady, odnosząc swoje pierwsze zwycięstwo w F1. Jest to też pierwszy dublet zespołu BMW Sauber. Po raz 62. i ostatni na podium stanął David Coulthard. Więcej o tym można przeczytać tutaj i tutaj.

Ukazuje się niezwykle szczery i emocjonalny wywiad Roberta Kubicy z BBC. „Problemem w F1 jest miejsce. Może kiedyś, jak FIA powie, że samochód musi być 10-15 cm szerszy, będą mógł prowadzić, ale to nie jest tak, że rajdy są wyjściem awaryjnym. To, co jest dla mnie ważne, to to, że widzę postęp. W życiu codziennym zmagam się z ograniczeniami, ale jeżdżąc widzę postęp – czy to w samochodzie rajdowym czy symulatorze. Pytanie brzmi, jak dużą sprawność uda mi się odzyskać i ile mi to zajmie, ale jeżeli mam być szczery, to nie ma to dla mnie znaczenia czy zajmie miesiąc czy 10 lat, może kiedyś znów będę miał szansę jeździć w F1” – mówi Polak.

Dobry Rajd Sardynii w wykonaniu Roberta Kubicy i Macieja Szczepaniaka. Na dwóch OS-ach byli w stanie przebić się do pierwszej trójki, a całość kończą na 8. pozycji.

Daniel Ricciardo odnosi swoje pierwsze zwycięstwo w F1, triumfując w GP Kanady. Po raz 15. i ostatni najszybsze okrążenie wyścigu wykręca Felipe Massa. Po raz 200. w F1 startuje Kimi Raikkonen.

„Syn mówi, że samochód Williamsa prowadzi się bardzo ciężko. Jest tak trudny w prowadzeniu, że trzeba dodatkowego treningu na siłowni, żeby za kierownicą było OK. Pod koniec lata zobaczymy, gdzie będzie. Celem jest otrzymanie posady w F1, ale nie ma pewności. Im lepiej jednak spisze się w F2, tym więcej drzwi może sobie otworzyć. Niektórzy kierowcy są obecnie zagrożeni, łącznie z Robertem Kubicą czy Antonio Giovinazzim” – mówi Michael Latifi o karierze swojego syna.

Najbliższe Grand Prix F1

GP Las Vegas

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Piątek, 21 listopada:
godz. 1:30 – 1. Trening
godz. 5:00 – 2. Trening

Sobota, 22 listopada:
godz. 1:30 – 3. Trening
godz. 5:00 – Kwalifikacje

Niedziela, 23 listopada:
godz. 5:00 – Wyścig

Najbliższy start Kubicy

Czekamy na decyzję...

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Bądź na bieżąco

Popularne tagi