KONTAKT     Zwrot 100 zł za OC!      Wyścigi OBSTAWIAJ NA EFORTUNA.PL     Kup F1 TV PRO   Wsparcie    Bilety na GP Węgier 

jpeg-optimizer_logo-powrot-roberta

MENU:

Patroni (dołącz tutaj!):
Mariusz Kupczyński, Maciej Wiśniak, Piotr Bijakowski, Maciej Dziubiński, Przemyslaw Lowkiewicz, Grzejnik, Mateusz Pabiańczyk, Stalowy Jaro, Pawel Licznerski, Jędrzej Otręba, Piotr czyli Czopas Dziewulski, Sławek Kret, Rafal Lesny, Szczepan Jędrusik, Maciej Stankiewicz, Grzegorz Pliś, szymon034, Marcin Rentflejsz, Izabela Ch, Tomasz Ignaczak, Marcin Parzych, Maks Szmytkowski, Michał Delmanowicz, Kasia Kopiczko, Wojciech Zalewski, Alex Elise, Tomasz Drążek, Paweł Kozłowski
Wsparli w ostatnich 7 dniach: Wesprzyj tutaj!
Stefan P, Esox33, fajawodna, Manulski, M, Szonapoul, PAT Yellowbear, mbiela, King, tomek90, jacek79100, A, Kuba Wiśniewski

Harmonogram

Jan_Przyrowski_Paul_Ricard_F4_Spanish_2025_3

Przyrowski: Problemy techniczne mnie wykluczały



Polski kierowca awansował w “generalce”, ale mimo to ma za sobą trudny weekend w Le Castellet. Jan Przyrowski był najszybszy niemal w każdej sesji, począwszy od czwartkowych testów, do tego wygrał dwukrotnie kwalifikacje. Protegowany Akademii Motorsportu ORLEN pokazywał, że jest w świetnej formie, ale w wyścigach dawały o sobie znać problemy techniczne utrudniające walkę o zwycięstwa.

Zacięta walka

 

Zawodnik Griffin Core by Campos robił wszystko, aby runda na francuskim torze Paul Ricard była jak najlepsza. Wielka determinacja, walka o każdy ułamek sekundy i sporo godzin spędzonych z inżynierami i mechanikami po każdej sesji. Motorsport pokazał jednak najbrutalniejszą stronę. Świetne osiągi i tempo trudno było w pełni wykorzystać po stratach wywołanych problemami na starcie, częściową utratą mocy i usterką.

Pierwsze kwalifikacje przyniosły pole position z przewagą aż 0,247 s. Niedługo później, po pierwszym z trzech wyścigów, kiedy start z pole position nie poszedł po myśli Polaka, ten walczył o odrobienie strat. Wydawało się, że czeka go walka z poprzedzającymi go Thomasem Strauvenem i Eanem Eyckmansem. Po zakończeniu neutralizacji presję wywarł Nathan Tye i to za nim 16-latek z Rossoszycy stracił dużo czasu. Finalnie udało się odzyskać 3. miejsce, ale to w żaden spokój nie zaspokajało ambicji Jana. Protegowany Akademii Motorsportu ORLEN od razu po zejściu z podium udał się do garażu, analizował i walczył o jak najlepszą niedzielę.

Świetny początek i problemy

Początek kolejnego dnia przyniósł trzecie z rzędu pole position w tym sezonie Hiszpańskiej Formuły 4. Nastrój przed drugim wyścigiem był bardzo dobry i wydawało się, że niedziela zaspokoi ambicje Jana Przyrowskiego i pozwoli mu gonić lidera mistrzostw. Niestety ponownie na starcie wystąpił problem. Tym razem jednak polskiemu kierowcy było trudno walczyć o nadrabianie strat, ponieważ brakowało osiągów na prostych. Przez to też spadł najpierw na 4. miejsce, a niedługo potem na 7. lokatę. Tak naprawdę trwała walka o to, aby utrzymać się w punktowanej strefie.

 

Po wnikliwych analizach podjęto decyzję o wymianie podzespołów, o których miało być lepiej. Wszyscy pracowali w pocie czoła, aby zdążyć na finałowy wyścig. Niestety wystąpiła niemalże analogiczna sytuacja, ale jeszcze wówczas samochód miał tempo i Jan Przyrowski wrócił do walki o podium. Gdy już był trzeci, okrążenie później dały o sobie znać problemy, które uniemożliwiały dalszą rywalizację i zmusiły Polaka do wycofania się z wyścigu. Zdecydowanie nie taki miał być finał weekendu – motorsport pokazał swoje brutalne oblicze. Tytaniczna praca, świetna forma, najlepsze tempo, świetne kwalifikacje, ale gdy daje znać o sobie problem techniczny, kierowca niewiele może w tej sytuacji zrobić.

Wicelider

 

Pomimo faktu, że weekend we Francji nie potoczył się po myśli Jana Przyrowskiego, udało mu się wywalczyć 23 punkty. Z tego 15 za 3. miejsce w pierwszym wyścigu i 4 za 7. w drugich zawodach oraz łącznie 4 za dwie wygrane w sesjach kwalifikacyjnych. Miniony weekend nie był udany też dla wielu innych zawodników, a suma summarum protegowany Akademii Motorsportu ORLEN wywalczył więcej “oczek” niż poprzedzający go przed weekendem rywal, Rene Lammers. Oznacza to, że obecnie 16-letni Polak, mający w swoim dorobku 133 punkty, ma przed sobą jedynie Thomasa Strauvena.

“To był trudny weekend na torze Paul Ricard. Miałem mega tempo w kwalifikacjach i w wyścigach, ale niestety problemy techniczne przez cały weekend wykluczały mnie z rywalizacji o zwycięstwa. Z całego weekendu mam wielki niedosyt pod względem wyniku, ale i tak jestem zadowolony z tego, co zrobiłem w tym tygodniu. Kolejna runda Hiszpańskiej Formuły 4 odbędzie się w Jerez, 19-21 września. Dziękuję wszystkim za kibicowanie i wspieranie mnie. Wielkie podziękowania dla Akademii Motorsportu ORLEN, Geothermal Solutions i Repiński Transport za umożliwienie dalszych startów  – powiedział Jan Przyrowski po czwartej rundzie Hiszpańskiej Formuły 4 w Le Castellet.

Dopiero 19-21 września na torze Jerez zaplanowano piątą rundę sezonu. Oznacza to długą przerwę startową dla Jana Przyrowskiego. W jej trakcie zawodnik z Rossoszycy będzie kontynuował swoją pracę. Po przerwie sezon wkroczy w decydującą fazę, a do zdobycia będzie aż 225 punktów. Celem jest powrót do walki o zwycięstwa i tytuł mistrzowski w Hiszpańskiej Formule 4.

Na podstawie informacji prasowej

 

Podziel się wpisem:

Najnowsze wpisy na blogu:

baner-RK2020

Najnowsze wpisy

Archiwum

Tego dnia w F1 - 8 czerwca

Podczas testów Porsche ginie Ludovico Scarfiotti (10 startów, 1 zwycięstwo, 1 najszybsze okrążenie, 1 podium).

Niki Lauda odnosi swoje 5. zwycięstwo w F1, wygrywając GP Szwecji. Jedyny raz z pole position startował Vittorio Brambilla.

Robert Kubica wygrywa Grand Prix Kanady, odnosząc swoje pierwsze zwycięstwo w F1. Jest to też pierwszy dublet zespołu BMW Sauber. Po raz 62. i ostatni na podium stanął David Coulthard. Więcej o tym można przeczytać tutaj i tutaj.

Ukazuje się niezwykle szczery i emocjonalny wywiad Roberta Kubicy z BBC. „Problemem w F1 jest miejsce. Może kiedyś, jak FIA powie, że samochód musi być 10-15 cm szerszy, będą mógł prowadzić, ale to nie jest tak, że rajdy są wyjściem awaryjnym. To, co jest dla mnie ważne, to to, że widzę postęp. W życiu codziennym zmagam się z ograniczeniami, ale jeżdżąc widzę postęp – czy to w samochodzie rajdowym czy symulatorze. Pytanie brzmi, jak dużą sprawność uda mi się odzyskać i ile mi to zajmie, ale jeżeli mam być szczery, to nie ma to dla mnie znaczenia czy zajmie miesiąc czy 10 lat, może kiedyś znów będę miał szansę jeździć w F1” – mówi Polak.

Dobry Rajd Sardynii w wykonaniu Roberta Kubicy i Macieja Szczepaniaka. Na dwóch OS-ach byli w stanie przebić się do pierwszej trójki, a całość kończą na 8. pozycji.

Daniel Ricciardo odnosi swoje pierwsze zwycięstwo w F1, triumfując w GP Kanady. Po raz 15. i ostatni najszybsze okrążenie wyścigu wykręca Felipe Massa. Po raz 200. w F1 startuje Kimi Raikkonen.

„Syn mówi, że samochód Williamsa prowadzi się bardzo ciężko. Jest tak trudny w prowadzeniu, że trzeba dodatkowego treningu na siłowni, żeby za kierownicą było OK. Pod koniec lata zobaczymy, gdzie będzie. Celem jest otrzymanie posady w F1, ale nie ma pewności. Im lepiej jednak spisze się w F2, tym więcej drzwi może sobie otworzyć. Niektórzy kierowcy są obecnie zagrożeni, łącznie z Robertem Kubicą czy Antonio Giovinazzim” – mówi Michael Latifi o karierze swojego syna.

Najbliższe Grand Prix F1

GP Las Vegas

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Piątek, 21 listopada:
godz. 1:30 – 1. Trening
godz. 5:00 – 2. Trening

Sobota, 22 listopada:
godz. 1:30 – 3. Trening
godz. 5:00 – Kwalifikacje

Niedziela, 23 listopada:
godz. 5:00 – Wyścig

Najbliższy start Kubicy

Czekamy na decyzję...

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Bądź na bieżąco

Popularne tagi