KONTAKT     Zwrot 100 zł za OC!      Wyścigi OBSTAWIAJ NA EFORTUNA.PL     Kup F1 TV PRO   Wsparcie    Bilety na GP Węgier 

jpeg-optimizer_logo-powrot-roberta

MENU:

Patroni (dołącz tutaj!):
Mariusz Kupczyński, Maciej Wiśniak, Piotr Bijakowski, Maciej Dziubiński, Przemyslaw Lowkiewicz, Grzejnik, Mateusz Pabiańczyk, Stalowy Jaro, Pawel Licznerski, Jędrzej Otręba, Piotr czyli Czopas Dziewulski, Sławek Kret, Rafal Lesny, Szczepan Jędrusik, Maciej Stankiewicz, Grzegorz Pliś, szymon034, Marcin Rentflejsz, Izabela Ch, Tomasz Ignaczak, Marcin Parzych, Maks Szmytkowski, Michał Delmanowicz, Kasia Kopiczko, Wojciech Zalewski, Alex Elise, Tomasz Drążek, Paweł Kozłowski
Wsparli w ostatnich 7 dniach: Wesprzyj tutaj!
Stefan P, Esox33, fajawodna, Manulski, M, Szonapoul, PAT Yellowbear, mbiela, King, tomek90, jacek79100, A, Kuba Wiśniewski
Press - 24 Hours of Le Mans 2024

Poznaliśmy BoP na 24h Le Mans. Toyota i Cadillac zyskują



To jedna z najważniejszych informacji w kontekście rywalizacji w tegorocznym 24h Le Mans. Jakie wskaźniki Balance of Performance zostały ustanowione na kluczowy wyścig sezonu WEC?

FIA i organizatorzy WEC przed każdą rundą sezonu dokonują oceny osiągów aut (na podstawie wyników i pomiarów) i „zrównują” je poprzez zmiany wagi, mocy do 250 km/h i wykorzystania energii na stint.

Współczynniki BoP mają bardzo duże znaczenie w kontekście wyników poszczególnych aut, dlatego odpowiednie ich wyważenie jest kluczowe dla w miarę równej rywalizacji. Kierowcom i zespołom nie wolno komentować zmian BoP.

Waga

 

Wszystkie auta, oprócz Peugeota, zostały mocno odchudzone na Le Mans w porównaniu z poprzednim wyścigiem na torze Spa. Najwięcej kilogramów odjęto Toyocie i Ferrari.

Warto zauważyć, że różnice w porównaniu do ubiegłorocznego wyścigu są minimalne. Największa różnica – 8 kilogramów, występuje w przypadku Peugeota. U innych jest to maksymalnie 1 kg różnicy.

 

Interlagos 2025Zmiana vs Le Mans 2025Interlagos 2024
Alpine1051+81044
Aston Martin1030-5
BMW1058+91044
Cadillac1040-21039
Ferrari1069+121060
Peugeot1030-1051
Porsche1053-21051
Toyota1069-1060

Moc poniżej 250 km/h

 

Tu różnice są znacznie większe. W porównaniu do ubiegłorocznego wyścigu wiele KW zyskały Alpine, Ferrari i Toyota. Podobnie do ubiegłorocznych przedstawiają się wartości w BMW, Peugeocie i Porsche.

Biorąc pod uwagę porównanie ze Spa, Toyota zyskała aż 40 KW, a Ferrari 28. Na minucie są Peugeot i Alpine.

 

Le Mans 2025Zmiana vs Spa 2025Le Mans 2024
Alpine518-2507
Aston Martin5200-
BMW508+5508
Cadillac520+19509
Ferrari517+28508
Peugeot509-11508
Porsche513+19511
Toyota520+40508

Moc powyżej 250 km/h

 

To dość ważny czynnik na 24h Le Mans, gdzie osiąga się wysokie prędkości. Najwięcej w porównaniu z poprzednim rokiem zyskały BMW i Porsche, które będą miały 7 KW więcej do swojej dyspozycji. Niewielkie zmiany mamy w przypadku Ferrari, Alpine czy Toyoty.

W porównaniu ze Spa 2025, różnice są spore. Najwięcej traci Ferrari, a bardzo dużo zyskują Alpine, Aston Martin i BMW.

 

Le Mans 2025Zmiana vs Spa 2025Le Mans 2024
Alpine508+11511
Aston Martin516+10-
BMW519+10512
Cadillac514-6509
Ferrari500-7499
Peugeot500-1504
Porsche518+7511
Toyota513-7512

Moc do wagi

 

W przypadku tego współczynnika w porównaniu z poprzednim rokiem sporo zyskują Alpine, Cadillac, Ferrari i Toyota.

Przyrównując do Spa, najwięcej zyskują Toyota i Ferrari.



Le Mans 2025Zmiana vs Spa 2025Le Mans 2024
Alpine0,49900,488
Aston Martin0,505+0,003-
BMW0,489+0,0090,489
Cadillac0,501+0,0200,491
Ferrari0,496+0,0360,487
Peugeot0,490-0,0150,485
Porsche0,493+0,0250,490
Toyota0,494+0,0450,482

Maksymalna energia na stint

 

Wskaźniki energii na stint również dość znacznie się zmieniły. W porównaniu z ubiegłorocznym Le Mans aż 23 mJ zyskało BMW, 22 mJ Porsche, a 17 mJ więcej będzie miała Toyota. Cadillac zyska 16, podobnie jak Ferrari.

Biorąc pod uwagę Spa, największy zysk zanotują Porsche i BMW.



Interlagos 2025Zmiana vs Le Mans 2025Interlagos 2024
Alpine892-10910
Aston Martin919+11
BMW904-3908
Cadillac904-2907
Ferrari893-4905
Peugeot897-5909
Porsche9050908
Toyota903-2912

Testy przed 24h Le Mans 2025 startują już w tym tygodniu. Harmonogram wyścigu znajdziecie tutaj.



Podziel się wpisem:

Najnowsze wpisy na blogu:

baner-RK2020

Najnowsze wpisy

Archiwum

Tego dnia w F1 - 8 czerwca

Podczas testów Porsche ginie Ludovico Scarfiotti (10 startów, 1 zwycięstwo, 1 najszybsze okrążenie, 1 podium).

Niki Lauda odnosi swoje 5. zwycięstwo w F1, wygrywając GP Szwecji. Jedyny raz z pole position startował Vittorio Brambilla.

Robert Kubica wygrywa Grand Prix Kanady, odnosząc swoje pierwsze zwycięstwo w F1. Jest to też pierwszy dublet zespołu BMW Sauber. Po raz 62. i ostatni na podium stanął David Coulthard. Więcej o tym można przeczytać tutaj i tutaj.

Ukazuje się niezwykle szczery i emocjonalny wywiad Roberta Kubicy z BBC. „Problemem w F1 jest miejsce. Może kiedyś, jak FIA powie, że samochód musi być 10-15 cm szerszy, będą mógł prowadzić, ale to nie jest tak, że rajdy są wyjściem awaryjnym. To, co jest dla mnie ważne, to to, że widzę postęp. W życiu codziennym zmagam się z ograniczeniami, ale jeżdżąc widzę postęp – czy to w samochodzie rajdowym czy symulatorze. Pytanie brzmi, jak dużą sprawność uda mi się odzyskać i ile mi to zajmie, ale jeżeli mam być szczery, to nie ma to dla mnie znaczenia czy zajmie miesiąc czy 10 lat, może kiedyś znów będę miał szansę jeździć w F1” – mówi Polak.

Dobry Rajd Sardynii w wykonaniu Roberta Kubicy i Macieja Szczepaniaka. Na dwóch OS-ach byli w stanie przebić się do pierwszej trójki, a całość kończą na 8. pozycji.

Daniel Ricciardo odnosi swoje pierwsze zwycięstwo w F1, triumfując w GP Kanady. Po raz 15. i ostatni najszybsze okrążenie wyścigu wykręca Felipe Massa. Po raz 200. w F1 startuje Kimi Raikkonen.

„Syn mówi, że samochód Williamsa prowadzi się bardzo ciężko. Jest tak trudny w prowadzeniu, że trzeba dodatkowego treningu na siłowni, żeby za kierownicą było OK. Pod koniec lata zobaczymy, gdzie będzie. Celem jest otrzymanie posady w F1, ale nie ma pewności. Im lepiej jednak spisze się w F2, tym więcej drzwi może sobie otworzyć. Niektórzy kierowcy są obecnie zagrożeni, łącznie z Robertem Kubicą czy Antonio Giovinazzim” – mówi Michael Latifi o karierze swojego syna.

Najbliższe Grand Prix F1

GP Las Vegas

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Piątek, 21 listopada:
godz. 1:30 – 1. Trening
godz. 5:00 – 2. Trening

Sobota, 22 listopada:
godz. 1:30 – 3. Trening
godz. 5:00 – Kwalifikacje

Niedziela, 23 listopada:
godz. 5:00 – Wyścig

Najbliższy start Kubicy

Czekamy na decyzję...

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Bądź na bieżąco

Popularne tagi