KONTAKT     Zwrot 100 zł za OC!      Wyścigi OBSTAWIAJ NA EFORTUNA.PL     Kup F1 TV PRO   Wsparcie    Bilety na GP Węgier 

jpeg-optimizer_logo-powrot-roberta

MENU:

Patroni (dołącz tutaj!):
Mariusz Kupczyński, Maciej Wiśniak, Piotr Bijakowski, Maciej Dziubiński, Przemyslaw Lowkiewicz, Grzejnik, Mateusz Pabiańczyk, Stalowy Jaro, Pawel Licznerski, Jędrzej Otręba, Piotr czyli Czopas Dziewulski, Sławek Kret, Rafal Lesny, Szczepan Jędrusik, Maciej Stankiewicz, Grzegorz Pliś, szymon034, Marcin Rentflejsz, Izabela Ch, Tomasz Ignaczak, Marcin Parzych, Maks Szmytkowski, Michał Delmanowicz, Kasia Kopiczko, Wojciech Zalewski, Alex Elise, Tomasz Drążek, Paweł Kozłowski
Wsparli w ostatnich 7 dniach: Wesprzyj tutaj!
Stefan P, Esox33, fajawodna, Manulski, M, Szonapoul, PAT Yellowbear, mbiela, King, tomek90, jacek79100, A, Kuba Wiśniewski

Harmonogram

F1 Grand Prix of Canada

Norris przeprasza: To było zbyt głupie



Lando Norris nie szukał wymówek po fatalnym zakończeniu dla niego rywalizacji w GP Kanady gdy wjechał w tył bolidu Oscara Piastri.

To nie był wyścig McLarena. Bolidy ekipy z Woking nie miały tempa i żadnym momencie wyścigu nie walczyły o zwycięstwo. W końcówce była szansa na podium, jednak zamiast gonić za Andreą Kimim Antonellim, Lando Norris i Oscar Piastri zajęli się walką między sobą. Skończyło się fatalnie.

“Przepraszam. To moja wina, to było głupie z mojej strony” – powiedział Norris do inżyniera wyścigowego tuż po wypadku.

 

Lando po wyścigu podszedł w “zagrodzie” dla mediów do Piastriego i przeprosił go.

“Przeprosiłem cały zespół i również Oscara za próbę czegoś, co prawdopodobnie było zbyt głupie. Cieszę się, ze nie zniszczyłem jeszcze jego wyścigu. Przepraszam zespół, nie mogę winić nikogo oprócz siebie” – powiedział Lando Norris.

“Myślałem, że Oscar przesunie się nieco do prawej, choć oczywiście nie sądziłem, że zrobi mi miejsce bo wiem, że z nim nie jest tak łatwo. Ale przeliczyłem się” – dodał kierowca.

 

Oscar Piastri był wyrozumiały dla swojego partnera z zespołu, choć pewnie byłoby zupełnie inaczej, gdyby zderzenie skończyło się dla niego utratą pozycji lub punktów. A dzięki temu, że Norris się wyeliminował, Australijczyk ma już 22 punkty przewagi nad Norrisem w klasyfikacji generalnej kierowców F1.

“Zrobił dość duży atak do zakrętu 10, ja trzymałem się swego w szykanie i potem mieliśmy twardą, ale czystą walkę, aż do tego punktu. Nie widziałem wypadku, ale nie sądzę, że miał jakiekolwiek złe intencje. Myślę, że wyszło pechowo” – powiedział Piastri.

Do kolizji spokojnie podszedł szef McLarena, Andrea Stella.

“Nigdy nie chcemy widzieć McLarena uwikłanego w wypadek, a zwłaszcza kolizję dwóch McLarenów. To coś, czemu musimy się przyjrzeć. Stało się to przez złe oszacowanie dystansu przez Lando i nie było tu żadnego złego zamiaru” – mówi Stella.

“Lando od razu wziął na siebie odpowiedzialność i doceniamy to, ale z pewnością musimy tę kwestię przedyskutować. Mamy swoje zasady i mam nadzieję, że nasi kierowcy wyciągną z tej syutacji wnioski na przyszłość” – dodaje szef McLarena.



Podziel się wpisem:

Najnowsze wpisy na blogu:

baner-RK2020

Najnowsze wpisy

Archiwum

Tego dnia w F1 - 8 czerwca

Podczas testów Porsche ginie Ludovico Scarfiotti (10 startów, 1 zwycięstwo, 1 najszybsze okrążenie, 1 podium).

Niki Lauda odnosi swoje 5. zwycięstwo w F1, wygrywając GP Szwecji. Jedyny raz z pole position startował Vittorio Brambilla.

Robert Kubica wygrywa Grand Prix Kanady, odnosząc swoje pierwsze zwycięstwo w F1. Jest to też pierwszy dublet zespołu BMW Sauber. Po raz 62. i ostatni na podium stanął David Coulthard. Więcej o tym można przeczytać tutaj i tutaj.

Ukazuje się niezwykle szczery i emocjonalny wywiad Roberta Kubicy z BBC. „Problemem w F1 jest miejsce. Może kiedyś, jak FIA powie, że samochód musi być 10-15 cm szerszy, będą mógł prowadzić, ale to nie jest tak, że rajdy są wyjściem awaryjnym. To, co jest dla mnie ważne, to to, że widzę postęp. W życiu codziennym zmagam się z ograniczeniami, ale jeżdżąc widzę postęp – czy to w samochodzie rajdowym czy symulatorze. Pytanie brzmi, jak dużą sprawność uda mi się odzyskać i ile mi to zajmie, ale jeżeli mam być szczery, to nie ma to dla mnie znaczenia czy zajmie miesiąc czy 10 lat, może kiedyś znów będę miał szansę jeździć w F1” – mówi Polak.

Dobry Rajd Sardynii w wykonaniu Roberta Kubicy i Macieja Szczepaniaka. Na dwóch OS-ach byli w stanie przebić się do pierwszej trójki, a całość kończą na 8. pozycji.

Daniel Ricciardo odnosi swoje pierwsze zwycięstwo w F1, triumfując w GP Kanady. Po raz 15. i ostatni najszybsze okrążenie wyścigu wykręca Felipe Massa. Po raz 200. w F1 startuje Kimi Raikkonen.

„Syn mówi, że samochód Williamsa prowadzi się bardzo ciężko. Jest tak trudny w prowadzeniu, że trzeba dodatkowego treningu na siłowni, żeby za kierownicą było OK. Pod koniec lata zobaczymy, gdzie będzie. Celem jest otrzymanie posady w F1, ale nie ma pewności. Im lepiej jednak spisze się w F2, tym więcej drzwi może sobie otworzyć. Niektórzy kierowcy są obecnie zagrożeni, łącznie z Robertem Kubicą czy Antonio Giovinazzim” – mówi Michael Latifi o karierze swojego syna.

Najbliższe Grand Prix F1

GP Las Vegas

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Piątek, 21 listopada:
godz. 1:30 – 1. Trening
godz. 5:00 – 2. Trening

Sobota, 22 listopada:
godz. 1:30 – 3. Trening
godz. 5:00 – Kwalifikacje

Niedziela, 23 listopada:
godz. 5:00 – Wyścig

Najbliższy start Kubicy

Czekamy na decyzję...

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Bądź na bieżąco

Popularne tagi