KONTAKT     Zwrot 100 zł za OC!      Wyścigi OBSTAWIAJ NA EFORTUNA.PL     Kup F1 TV PRO   Wsparcie    Bilety na GP Węgier 

jpeg-optimizer_logo-powrot-roberta

MENU:

Patroni (dołącz tutaj!):
Mariusz Kupczyński, Maciej Wiśniak, Piotr Bijakowski, Maciej Dziubiński, Przemyslaw Lowkiewicz, Grzejnik, Mateusz Pabiańczyk, Stalowy Jaro, Pawel Licznerski, Jędrzej Otręba, Piotr czyli Czopas Dziewulski, Sławek Kret, Rafal Lesny, Szczepan Jędrusik, Maciej Stankiewicz, Grzegorz Pliś, szymon034, Marcin Rentflejsz, Izabela Ch, Tomasz Ignaczak, Marcin Parzych, Maks Szmytkowski, Michał Delmanowicz, Kasia Kopiczko, Wojciech Zalewski, Alex Elise, Tomasz Drążek, Paweł Kozłowski
Wsparli w ostatnich 7 dniach: Wesprzyj tutaj!
Stefan P, Esox33, fajawodna, Manulski, M, Szonapoul, PAT Yellowbear, mbiela, King, tomek90, jacek79100, A, Kuba Wiśniewski

Harmonogram

Press - 24 Hours of Le Mans 2025 - Wednesday

Fabryczne auto Ferrari zdyskwalifikowane z 24h Le Mans!



Ferrari #50, które zajęło 4. miejsce w tegorocznej edycji 24h Le Mans zostało zdyskwalifikowane z wyścigu po kontroli technicznej.

W motorsporcie tak już jest, że na oficjalne wyniki wyścigów trzeba nieco poczekać. W poniedziałek o godz. 23:40 ukazała się decyzja sędziów dotycząca badania technicznego auta numer #50 Ferrari.

Prowadzony przez Antonio Fuoco, Miguela Molinę i Nicklasa Nielsena wywalczył 7. pozycję startową, przejechało na prowadzeniu ponad 40 okrążeń i aż do ostatnich godzin walczyło o zwycięstwo w całym wyścigu.

Ostatecznie wywalczyło ono 4. miejsce i zdobyło ważne punkty do klasyfikacji generalnej WEC. Nie będzie jednak uwzględnione w wynikach wyścigu.


Sędziowie zauważyli, że w aucie brakowało 4 śrub mocujących wspornik tylnego skrzydła, które dodatkowo uginało się zdecydowanie za mocno podczas testów obciążeniowych po wyścigu. Dopuszczalne ugięcie tylnego skrzydła podczas kontroli technicznej to 15 milimetrów, a w Ferrari #50 uginało się ono o aż 52 milimetry.

Ferrari argumentowało, że zbyt duże ugięcie nie było zamierzone i wynikało z braku 4 śrub wspornika oraz że nie dawało ono zysku osiągów. Ugięcie tylnego skrzydła zmniejsza jednak opór na prostych, zwiększając prędkość maksymalną. Ferrari #50 miało ją najwyższą w całym wyścigu – 349 km/h.

W związku z tym, Ferrari #50 zostaje zdyskwalifikowane z wyników 24h Le Mans, co oznacza awans na 4. pozycję Cadillaka #12. Oto nadal prowizoryczna kolejność wyścigu:


M Numer Zespół Strata
1 83 AF Corse
2 6 Porsche Penske +14.084
3 51 Ferrari AF Corse +28.487
4 12 Cadillac Hertz Team JOTA +29.666
5 7 Toyota Gazoo Racing +2:18.639
6 5 Porsche Penske +1 okr
7 38 Cadillac Hertz Team JOTA +1 okr
8 4 Porsche Penske +1 okr
9 35 Alpine Endurance Team +1 okr
10 36 Alpine Endurance Team +2 okr
11 94 Peugeot TotalEnergies +3 okr
12 9 Aston Martin Thor Team +4 okr
13 99 Proton Competition +4 okr
14 7 Aston Martin Thor Team +6 okr
15 8 Toyota Gazoo Racing +7 okr
16 93 Peugeot TotalEnergies +8 okr
17 20 BMW M Team WRT +12 okr
18 15 BMW M Team WRT +26 okr
DNF 311 Cadillac Whelen
DNF 101 Cadillac WTR
DSQ 50 Ferrari AF Corse

Decyzja sędziów ma też poważne konsekwencje w klasyfikacji generalnej WEC. W klasyfikacji kierowców załoga #50 traci 24 punkty i choć zachowuje 3. miejsce, to jednak do drugiego AF Corse #83 traci już 32 oczka:


MZespółNumerAutoKierowcyPunkty
1Ferrari AF Corse51Ferrari 499PJames Calado, Alessandro Pier Guidi, Antonio Giovinazzi133
2AF Corse83Ferrari 499PRobert Kubica, Yifey Ye, Phil Hanson117
3Ferrari AF Corse50Ferrari 499PAntonio Fuoco, Miguel Molina, Nicklas Nielsen98
4Porsche Penske Motorsport6Porsche 963Kevin Estre, Laurens Vanthoor, Matt Campbell (65)94
5Cadillac Hertz Team Jota12Cadillac V-Series RAlex Lynn, Norman Nato, Will Stevens93
6Toyota Gazoo Racing7Toyota GR010 HybridMike Conway, Kamui Kobayashi, Nyck de Vries89
7Toyota Gazoo Racing8Toyota GR010 HybridSebastien Buemi, Brandon Hartley, Rio Hirakawa66
8BMW M Team20BMW M Hybrid V8Rene Rast, Sheldon van der Linde, Robin Frijns (37)47
9Cadillac Hertz Team Jota38Cadillac V-Series REarl Bamber, Sebastien Bourdais, Jenson Button46
10Porsche Penske Motorsport5Porsche 963Julien Andlauer, Michael Christensen (34), Mathieu Jaminet (31)46
11Peugeot TotalEnergies93Peugeot9X8Mikkel Jenson, Paul di Resta, Jean Eric Vergne (38)44
12Alpine Endurance Team35Alpine A424Paul-Loup Chatin, Ferdinand Habsburg, Charles Miles37
13Alpine Endurance Team36Alpine A424Jules Gounon, Frederic Makowiecki, Mick Schumacher36
14Peugeot TotalEnergies94Peugeot9X8Loic Duval, Malthe Jakobsen, Stoffel Vandoorne (18)28
15BMW M Team15BMW M Hybrid V8Kevin Magnussen, Raffaele Marciello, Dries Vathoor (26)27
16Aston Martin THOR Team9Aston Martin ValkyrieAlex Riberas, Marco Sorensen, Marco Wittmann (10)19
17Proton Competition99Porsche 963Neel Jani, Nico Pino, Nicolas Varrone1
18Aston Martin THOR Team7Aston Martin ValkyrieTom Gamble, Ross Gunn, Harry Ticknell0

Biorąc pod uwagę naturę przewinienia Ferrari, raczej można spać spokojnie jeżeli chodzi o inne auta Ferrari – te, które znalazły się na podium w tym AF Corse #83.



Podziel się wpisem:

Najnowsze wpisy na blogu:

baner-RK2020

Najnowsze wpisy

Archiwum

Tego dnia w F1 - 8 czerwca

Podczas testów Porsche ginie Ludovico Scarfiotti (10 startów, 1 zwycięstwo, 1 najszybsze okrążenie, 1 podium).

Niki Lauda odnosi swoje 5. zwycięstwo w F1, wygrywając GP Szwecji. Jedyny raz z pole position startował Vittorio Brambilla.

Robert Kubica wygrywa Grand Prix Kanady, odnosząc swoje pierwsze zwycięstwo w F1. Jest to też pierwszy dublet zespołu BMW Sauber. Po raz 62. i ostatni na podium stanął David Coulthard. Więcej o tym można przeczytać tutaj i tutaj.

Ukazuje się niezwykle szczery i emocjonalny wywiad Roberta Kubicy z BBC. „Problemem w F1 jest miejsce. Może kiedyś, jak FIA powie, że samochód musi być 10-15 cm szerszy, będą mógł prowadzić, ale to nie jest tak, że rajdy są wyjściem awaryjnym. To, co jest dla mnie ważne, to to, że widzę postęp. W życiu codziennym zmagam się z ograniczeniami, ale jeżdżąc widzę postęp – czy to w samochodzie rajdowym czy symulatorze. Pytanie brzmi, jak dużą sprawność uda mi się odzyskać i ile mi to zajmie, ale jeżeli mam być szczery, to nie ma to dla mnie znaczenia czy zajmie miesiąc czy 10 lat, może kiedyś znów będę miał szansę jeździć w F1” – mówi Polak.

Dobry Rajd Sardynii w wykonaniu Roberta Kubicy i Macieja Szczepaniaka. Na dwóch OS-ach byli w stanie przebić się do pierwszej trójki, a całość kończą na 8. pozycji.

Daniel Ricciardo odnosi swoje pierwsze zwycięstwo w F1, triumfując w GP Kanady. Po raz 15. i ostatni najszybsze okrążenie wyścigu wykręca Felipe Massa. Po raz 200. w F1 startuje Kimi Raikkonen.

„Syn mówi, że samochód Williamsa prowadzi się bardzo ciężko. Jest tak trudny w prowadzeniu, że trzeba dodatkowego treningu na siłowni, żeby za kierownicą było OK. Pod koniec lata zobaczymy, gdzie będzie. Celem jest otrzymanie posady w F1, ale nie ma pewności. Im lepiej jednak spisze się w F2, tym więcej drzwi może sobie otworzyć. Niektórzy kierowcy są obecnie zagrożeni, łącznie z Robertem Kubicą czy Antonio Giovinazzim” – mówi Michael Latifi o karierze swojego syna.

Najbliższe Grand Prix F1

GP Las Vegas

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Piątek, 21 listopada:
godz. 1:30 – 1. Trening
godz. 5:00 – 2. Trening

Sobota, 22 listopada:
godz. 1:30 – 3. Trening
godz. 5:00 – Kwalifikacje

Niedziela, 23 listopada:
godz. 5:00 – Wyścig

Najbliższy start Kubicy

Czekamy na decyzję...

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Bądź na bieżąco

Popularne tagi