KONTAKT     Zwrot 100 zł za OC!      Wyścigi OBSTAWIAJ NA EFORTUNA.PL     Kup F1 TV PRO   Wsparcie    Bilety na GP Węgier 

jpeg-optimizer_logo-powrot-roberta

MENU:

Patroni (dołącz tutaj!):
Mariusz Kupczyński, Maciej Wiśniak, Piotr Bijakowski, Maciej Dziubiński, Przemyslaw Lowkiewicz, Grzejnik, Mateusz Pabiańczyk, Stalowy Jaro, Pawel Licznerski, Jędrzej Otręba, Piotr czyli Czopas Dziewulski, Sławek Kret, Rafal Lesny, Szczepan Jędrusik, Maciej Stankiewicz, Grzegorz Pliś, szymon034, Marcin Rentflejsz, Izabela Ch, Tomasz Ignaczak, Marcin Parzych, Maks Szmytkowski, Michał Delmanowicz, Kasia Kopiczko, Wojciech Zalewski, Alex Elise, Tomasz Drążek, Paweł Kozłowski
Wsparli w ostatnich 7 dniach: Wesprzyj tutaj!
Stefan P, Esox33, fajawodna, Manulski, M, Szonapoul, PAT Yellowbear, mbiela, King, tomek90, jacek79100, A, Kuba Wiśniewski

Harmonogram

Canadian Grand Prix, Samstag, LAT Images

Litość nad Norrisem, dwa protesty Red Bulla



Sędziowie GP Kanady mieli bardzo dużo pracy po zakończeniu wyścigu. Sporo dołożył im jej Red Bull.

Wielu podejrzanych

 

Sędziowie najpierw wydali werdykty w sprawie przewinienia za samochodem bezpieczeństwa aż 6 kierowców – Andrei Kimiego Antonellego, Oscara Piastri, Estebaba Ocona, Charlesa Leclercka, Carlosa Sainza i Pierra Gasly.

Kierowcy ci wyprzedzali innych zawodników po zakończeniu wyścigu, jednak zapomnieli, że nadal trwał okres samochodu bezpieczeństwa, który wyklucza wyprzedzanie rywali.

Sędziowie nie zdecydowali się wywrócić klasyfikacji wyścigu do góry nogami i przyznali wszystkim formalne ostrzeżenia. Argumentowali, że kierowcy wiedzieli, gdzie zdarzył się incydent i dlatego wyprzedzali się wzajemnie. Ostrzeżenie jednak się należy bo zawodnicy nie mogli mieć pewności, czy w innym miejscu nie będzie marshalli na torze.

 

Litość dla Norrisa

 

Sędziowie zajmowali się też kolizją Oscara Piastri i Lando Norrisa na ostatnich okrążeniach wyścigu. Sprawiła ona, że Anglik odpadł z wyścigu, a potem wziął winę na siebie w rozmowie z inżynierem.

 

Przed Lando było widmo przesunięcia na polach startowych do GP Austrii, jednak sędziowie przyznali mu tylko 5 sekund kary, doliczone do czasu wyścigu, którego Norris nie ukończył. Anglik przejechał jednak wymagany dystans by być sklasyfikowanym, dlatego możliwe było nałożenie na niego kary jeszcze za GP Kanady.

Protesty Red Bulla

 

Najciekawiej było jednak w sprawie George Russella. Po zakończeniu wyścigu Red Bull złożył dwa protesty na zachowanie zwycięzcy wyścigu. Wszystko dotyczyło tej sytuacji za samochodem bezpieczeństwa:

 

Red Bull po pierwsze zgłosił, że Russell nagle zwalniając za samochodem bezpieczeństwa, zachował się niebezpiecznie, a do tego niesportowo, chcąc wymusić karę na swoim rywalu, który przecież jest jeden punkt od zawieszenia na wyścig ze względu na punkty karne. Dodatkowo ekipa z Milton Keynes zwracała uwagę, że przed tym zachowaniem Russell patrzył w lusterka, a tuż po nim zgłosił przez radio wyprzedzenie go przez Verstappena. Protest zwracał uwagę, że Russell wiedział, że rywalizacja i tak nie zostanie wznowiona więc nie mógł tłumaczyć nagłego zwalniania chęcią dogrzania opon czy hamulców.

Jako dowód Red Bull dostarczył telemetrię z obu aut.

Mercedes odpierał te zarzuty, mówiąc, że Russell patrzy w lusterka bo chce się upewnić, że Verstappen jest wystarczająco daleko żeby zahamować, komunikat do zespołu o wyprzedzeniu przez Verstappena nie miał konsekwencji w postaci zgłoszenia przez Mercedesa sprawy do kontroli wyścigu oraz że hamowanie Russella nie było gwałtowne.

 

Russell miał machać do samochodu bezpieczeństwa by ten przyspieszył, a George chciał utrzymać temperaturę opon i hamulców.

W tej sprawie sędziowie przychylili się do zdania Mercedesa i nie uznali jazdy Russella za niebezpieczną, a jego zachowania za niesportowe.

Ale to nie było wszystko. Red Bull złożył bowiem protest dotyczący nie zachowania przez Russella maksymalnej odległości 10 długości samochodu za safety carem. Ten protest również został odrzucony, a wyniki GP Kanady pozostały bez zmian:

wyniki GP Kanady 2025 f1



Podziel się wpisem:

Najnowsze wpisy na blogu:

baner-RK2020

Najnowsze wpisy

Archiwum

Tego dnia w F1 - 8 czerwca

Podczas testów Porsche ginie Ludovico Scarfiotti (10 startów, 1 zwycięstwo, 1 najszybsze okrążenie, 1 podium).

Niki Lauda odnosi swoje 5. zwycięstwo w F1, wygrywając GP Szwecji. Jedyny raz z pole position startował Vittorio Brambilla.

Robert Kubica wygrywa Grand Prix Kanady, odnosząc swoje pierwsze zwycięstwo w F1. Jest to też pierwszy dublet zespołu BMW Sauber. Po raz 62. i ostatni na podium stanął David Coulthard. Więcej o tym można przeczytać tutaj i tutaj.

Ukazuje się niezwykle szczery i emocjonalny wywiad Roberta Kubicy z BBC. „Problemem w F1 jest miejsce. Może kiedyś, jak FIA powie, że samochód musi być 10-15 cm szerszy, będą mógł prowadzić, ale to nie jest tak, że rajdy są wyjściem awaryjnym. To, co jest dla mnie ważne, to to, że widzę postęp. W życiu codziennym zmagam się z ograniczeniami, ale jeżdżąc widzę postęp – czy to w samochodzie rajdowym czy symulatorze. Pytanie brzmi, jak dużą sprawność uda mi się odzyskać i ile mi to zajmie, ale jeżeli mam być szczery, to nie ma to dla mnie znaczenia czy zajmie miesiąc czy 10 lat, może kiedyś znów będę miał szansę jeździć w F1” – mówi Polak.

Dobry Rajd Sardynii w wykonaniu Roberta Kubicy i Macieja Szczepaniaka. Na dwóch OS-ach byli w stanie przebić się do pierwszej trójki, a całość kończą na 8. pozycji.

Daniel Ricciardo odnosi swoje pierwsze zwycięstwo w F1, triumfując w GP Kanady. Po raz 15. i ostatni najszybsze okrążenie wyścigu wykręca Felipe Massa. Po raz 200. w F1 startuje Kimi Raikkonen.

„Syn mówi, że samochód Williamsa prowadzi się bardzo ciężko. Jest tak trudny w prowadzeniu, że trzeba dodatkowego treningu na siłowni, żeby za kierownicą było OK. Pod koniec lata zobaczymy, gdzie będzie. Celem jest otrzymanie posady w F1, ale nie ma pewności. Im lepiej jednak spisze się w F2, tym więcej drzwi może sobie otworzyć. Niektórzy kierowcy są obecnie zagrożeni, łącznie z Robertem Kubicą czy Antonio Giovinazzim” – mówi Michael Latifi o karierze swojego syna.

Najbliższe Grand Prix F1

GP Las Vegas

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Piątek, 21 listopada:
godz. 1:30 – 1. Trening
godz. 5:00 – 2. Trening

Sobota, 22 listopada:
godz. 1:30 – 3. Trening
godz. 5:00 – Kwalifikacje

Niedziela, 23 listopada:
godz. 5:00 – Wyścig

Najbliższy start Kubicy

Czekamy na decyzję...

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Bądź na bieżąco

Popularne tagi