KONTAKT     Zwrot 100 zł za OC!      Wyścigi OBSTAWIAJ NA EFORTUNA.PL     Kup F1 TV PRO   Wsparcie    Bilety na GP 

jpeg-optimizer_logo-powrot-roberta

MENU:

Patroni (dołącz tutaj!):
Mariusz Kupczyński, Maciej Wiśniak, Piotr Bijakowski, Maciej Dziubiński, Przemyslaw Lowkiewicz, Grzejnik, Mateusz Pabiańczyk, Stalowy Jaro, Pawel Licznerski, Jędrzej Otręba, Piotr czyli Czopas Dziewulski, Sławek Kret, Rafal Lesny, Szczepan Jędrusik, Maciej Stankiewicz, Grzegorz Pliś, szymon034, Marcin Rentflejsz, Izabela Ch, Tomasz Ignaczak, Marcin Parzych, Maks Szmytkowski, Michał Delmanowicz, Kasia Kopiczko, Wojciech Zalewski, Alex Elise, Tomasz Drążek, Paweł Kozłowski
Wsparli w ostatnich 7 dniach: Wesprzyj tutaj!
Stefan P, Esox33, fajawodna, Manulski, M, Szonapoul, PAT Yellowbear, mbiela, King, tomek90, jacek79100, A, Kuba Wiśniewski

Harmonogramy

Wyniki

Nico Hulkenberg F1 GP Hiszpanii 2025 F1

Cichy bohater Hiszpanii: “I tak jechaliśmy po 8-9 miejsce…”



Po raz ostatni zespół Saubera tak wysoko w Formule 1 był ponad 3 lata temu. Nico Hulkenberg bardzo ucieszył wczoraj Hinwil.

Sauber to najwolniejsza ekipa stawki sezonu 2025, która przed tym wyścigiem zajmowała ostatnie miejsce w klasyfikacji generalnej konstruktorów. Rywalizacja w Barcelonie mocno to zmieniła, wszystko za sprawą rewelacyjnego występu Nico Hulkenberga.

“To był świetny wyścig, jeden z tych, w których wszystko klika i pracuje znakomicie. Nie zdarza się to niestety często, ale dziś tak było” – mówi Hulkenberg, cytowany przez planetf1.com.

Aby móc osiągnąć taki wynik Sauberem, Hulkenberg musiał liczyć na kilka czynników – zwłaszcza, że startował dopiero z 15. miejsca. Jak przyznaje, po kwalifikacjach był bardzo niepocieszony. Potem jednak było lepiej.

 

“Na starcie jeden z rywali mocno się ślizgał więc ja i Gabriel musieliśmy ściąć 2. zakręt żeby uniknąć zderzenia. Nie wiem dokładnie, który był to kierowca. Potem miałem trochę walki z Fernando Alonso przez 2 okrążenia, ale pokonałem go. To był więc dobry start” – mówi Hulkenberg.

Niemiec zjechał do boksów dość wcześnie – na 9. okrążeniu i zamienił opony miękkie na pośrednie.

“Odpadnięcie w Q1 ostatecznie się przydało, miałem dostępnych sporo mieszanek. Start pozwolił mi włączyć się do walki, a potem pomógł nam samochód bezpieczeństwa. W przeciwieństwie do rywali obok mnie miałem nowe miękkie opony więc byłem bardzo szczęśliwy” – dodaje Nico.

Czy pomóc Sauberowi w osiągnięciu lepszego tempa mogła dyrektywa techniczna, wprowadzona przed GP Hiszpanii, wprowadzająca bardziej restrykcyjne testy ugięcia przedniego skrzydła?

“Może chodzi o dyrektywę techniczną, której wprowadzenie kosztowało innych więcej. W naszym przypadku, szczerze mówiąc, nie zmieniła ona nic” – mówi Nico.

 

Dla Hulkenberga jest to najlepszy wynik od szalonego GP Niemiec 2019, w którym na mecie było tylko 13 aut, a Robert Kubica zdobył punkt w Williamsie. Wówczas Nico również był piąty.

“Musimy się nacieszyć tym słodkim momentem. Po raz drugi w tym roku jesteśmy w punktach, ale wierzę, że ten wynik mocniej umieszcza nas w środku stawki. Znaleźliśmy połączenie z tym pociągiem. W kwalifikacjach jest bardzo ciasno, ale w wyścigach mam wrażenie, że możemy cisnąć bardziej. Wiecie… w normalnych okolicznościach możemy tylko marzyć o 5. miejscu. Ale nawet bez samochodu bezpieczeństwa, zmierzaliśmy po 8. czy 9. miejsce” – mówi Hulkenberg.

“Wszyscy w fabryce cieszą się z przywiezionych poprawek, ale nie możemy na tym poprzestać bo w F1 nikt się nie zatrzymuje” – dodaje kierowca.

Na podstawie: planetf1.com
fot. Sauber



Podziel się wpisem:

Najnowsze wpisy na blogu:

baner-RK2020

Najnowsze wpisy

Archiwum

Tego dnia w F1 - 8 czerwca

Podczas testów Porsche ginie Ludovico Scarfiotti (10 startów, 1 zwycięstwo, 1 najszybsze okrążenie, 1 podium).

Niki Lauda odnosi swoje 5. zwycięstwo w F1, wygrywając GP Szwecji. Jedyny raz z pole position startował Vittorio Brambilla.

Robert Kubica wygrywa Grand Prix Kanady, odnosząc swoje pierwsze zwycięstwo w F1. Jest to też pierwszy dublet zespołu BMW Sauber. Po raz 62. i ostatni na podium stanął David Coulthard. Więcej o tym można przeczytać tutaj i tutaj.

Ukazuje się niezwykle szczery i emocjonalny wywiad Roberta Kubicy z BBC. „Problemem w F1 jest miejsce. Może kiedyś, jak FIA powie, że samochód musi być 10-15 cm szerszy, będą mógł prowadzić, ale to nie jest tak, że rajdy są wyjściem awaryjnym. To, co jest dla mnie ważne, to to, że widzę postęp. W życiu codziennym zmagam się z ograniczeniami, ale jeżdżąc widzę postęp – czy to w samochodzie rajdowym czy symulatorze. Pytanie brzmi, jak dużą sprawność uda mi się odzyskać i ile mi to zajmie, ale jeżeli mam być szczery, to nie ma to dla mnie znaczenia czy zajmie miesiąc czy 10 lat, może kiedyś znów będę miał szansę jeździć w F1” – mówi Polak.

Dobry Rajd Sardynii w wykonaniu Roberta Kubicy i Macieja Szczepaniaka. Na dwóch OS-ach byli w stanie przebić się do pierwszej trójki, a całość kończą na 8. pozycji.

Daniel Ricciardo odnosi swoje pierwsze zwycięstwo w F1, triumfując w GP Kanady. Po raz 15. i ostatni najszybsze okrążenie wyścigu wykręca Felipe Massa. Po raz 200. w F1 startuje Kimi Raikkonen.

„Syn mówi, że samochód Williamsa prowadzi się bardzo ciężko. Jest tak trudny w prowadzeniu, że trzeba dodatkowego treningu na siłowni, żeby za kierownicą było OK. Pod koniec lata zobaczymy, gdzie będzie. Celem jest otrzymanie posady w F1, ale nie ma pewności. Im lepiej jednak spisze się w F2, tym więcej drzwi może sobie otworzyć. Niektórzy kierowcy są obecnie zagrożeni, łącznie z Robertem Kubicą czy Antonio Giovinazzim” – mówi Michael Latifi o karierze swojego syna.

Najbliższe Grand Prix F1

GP Kanady

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Piątek, 13 czerwca:
godz. 19:30 – 1. trening
godz. 23:00 – 2. trening

Sobota, 14 czerwca:
godz. 18:30 – 3. trening
godz. 22:00 – Kwalifikacje

Niedziela, 15 czerwca:
godz. 20:00 – Wyścig

Najbliższy start Kubicy

24h Le Mans

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Bądź na bieżąco

Popularne tagi