KONTAKT     Zwrot 100 zł za OC!      Wyścigi OBSTAWIAJ NA EFORTUNA.PL     Kup F1 TV PRO   Wsparcie    Bilety na GP 

jpeg-optimizer_logo-powrot-roberta

MENU:

Patroni (dołącz tutaj!):
Mariusz Kupczyński, Maciej Wiśniak, Piotr Bijakowski, Maciej Dziubiński, Przemyslaw Lowkiewicz, Grzejnik, Mateusz Pabiańczyk, Stalowy Jaro, Pawel Licznerski, Jędrzej Otręba, Piotr czyli Czopas Dziewulski, Sławek Kret, Rafal Lesny, Szczepan Jędrusik, Maciej Stankiewicz, Grzegorz Pliś, szymon034, Marcin Rentflejsz, Izabela Ch, Tomasz Ignaczak, Marcin Parzych, Maks Szmytkowski, Michał Delmanowicz, Kasia Kopiczko, Wojciech Zalewski, Alex Elise, Tomasz Drążek, Paweł Kozłowski
Wsparli w ostatnich 7 dniach: Wesprzyj tutaj!
Stefan P, Esox33, fajawodna, Manulski, M, Szonapoul, PAT Yellowbear, mbiela, King, tomek90, jacek79100, A, Kuba Wiśniewski

Harmonogramy

Wyniki

CezaryBienPoPierwszychTestachTestachF4-08

Z symulatora do… bolidu Formuły 4



14-letni Cezary Bień w ubiegłym miesiącu, jako jeden z najmłodszych zawodników, odbył wraz ze szwajcarską ekipą Maffi Racing pierwsze testy bolidem Formuły 4 na torach Cremona i Tazio Nuvolari.

Choć zdecydowana większość zawodników trafia do wyścigów samochodowych bezpośrednio z kartingowego zaplecza, pojawiają się pojedyncze przypadki świadczące o tym, że to niejedyna droga. Do grona takich kierowców, jak Cem Bölükbaşı – pierwszy simracer, który dotarł aż do Formuły 2 – dołączył właśnie 14-letni Polak, Cezary Bień.

Z simracingu za kierownicę

 

Zaczęło się niewinnie – w 2022 roku, podczas przeglądania filmów na YouTube, Cezary natrafił na klip, przedstawiający driftowanie na symulatorze. I przepadł. Jeszcze tego samego roku w prezencie świątecznym dostał od rodziców kierownicę, rozpoczynając swoją przygodę właśnie od driftu na ekranie. Systematycznie rozbudowywał też i ulepszał swoje simowe stanowisko. Przełomowe dla nastolatka okazało się Grand Prix Hiszpanii 2023, po którym uznał, że zamiast wprowadzać samochód w kontrolowany poślizg, zacznie ćwiczyć precyzyjne pokonywanie zakrętów bolidami na wirtualnych torach.

 

Kiedy wirtualny świat nie wystarczył, przejście do prawdziwej rywalizacji okazało się skomplikowane. Jako nastolatek, wsiadając do gokarta, musiał stawać do walki z bardziej doświadczonymi zawodnikami, którzy swoją wyścigową karierę rozpoczęli w wieku 3-4 lat. Nieszablonowe podejście do tematu pozwoliło jednak Cezaremu wykonać zupełnie inny krok – zebrać swoje wyniki ze startów w kartingu oraz dane dotyczące przejazdów na domowym symulatorze i… rozesłać do wybranych przez siebie europejskich zespołów, rywalizujących na szczeblu Formuły 4.

Wiele z nich udzieliło mu odpowiedzi. Część teamów była zaskoczona, część – pod wrażeniem jego tempa i podejścia do rywalizacji. Ostatecznie, wybierając pomiędzy dostępnymi opcjami, Cezary dołączył do programu treningowego, jaki zaoferował mu zespół Maffi Racing, w którego barwach we włoskiej Formule 4 startuje w tym sezonie również Kornelia Olkucka.

Intensywny program

 

W dniach 15-17 stycznia Cezary Bień spędził wraz z zespołem intensywne trzy dni w siedzibie Formula Medicine, by następnie – pod koniec kwietnia – odbyć pierwsze testy za kierownicą bolidu Formuły 4 drugiej generacji. Jako obiekt treningowy posłużyły dwa włoskie tory wyścigowe. Pierwszym z nich była Cremona, goszcząca m.in. zawody motocyklowe World Superbike, drugim – Circuito Tazio Nuvolari, czyli drugi najdłuższy tor we Włoszech, nazwany na cześć najlepszego przedwojennego włoskiego kierowcy wyścigowego.

Przed debiutującym kierowcą szereg regularnych treningów fizycznych i mentalnych oraz kolejne testy za kierownicą bolidu Formuły 4, przygotowanego przez Maffi Racing. Cel jest prosty – jak najlepiej przygotować się do startów od przyszłego roku w jednej z serii wyścigowych na terenie Europy i udowodnić, że karting nie jest jedyną drogą do spełnienia marzeń o byciu profesjonalnym kierowcą wyścigowym.

“Być lepszym niż wczoraj”

 

„Bardzo się cieszę, że zespół Maffi Racing docenił moje simracingowe osiągnięcia i włączył mnie do swojego programu treningowego. To wspaniałe mieć wsparcie zespołu, który pomoże mi jak najlepiej wejść w świat Formuły 4. Mój cel każdego dnia jest niezmienny: być lepszym niż wczoraj. Uczyć się, poprawiać, szukać nowych rozwiązań. Dlatego codziennie trenuję, dodatkowo analizując układy torów i dostępne onboardy oraz szukając najdrobniejszych różnic, które pozwolą mi – bazując na doświadczeniu innych – jak najwięcej nauczyć się przed debiutem w serii wyścigowej.” – podkreśla Cezary Bień.

Na podstawie: Informacji prasowej



Podziel się wpisem:

Najnowsze wpisy na blogu:

baner-RK2020

Najnowsze wpisy

Archiwum

Tego dnia w F1 - 8 czerwca

Podczas testów Porsche ginie Ludovico Scarfiotti (10 startów, 1 zwycięstwo, 1 najszybsze okrążenie, 1 podium).

Niki Lauda odnosi swoje 5. zwycięstwo w F1, wygrywając GP Szwecji. Jedyny raz z pole position startował Vittorio Brambilla.

Robert Kubica wygrywa Grand Prix Kanady, odnosząc swoje pierwsze zwycięstwo w F1. Jest to też pierwszy dublet zespołu BMW Sauber. Po raz 62. i ostatni na podium stanął David Coulthard. Więcej o tym można przeczytać tutaj i tutaj.

Ukazuje się niezwykle szczery i emocjonalny wywiad Roberta Kubicy z BBC. „Problemem w F1 jest miejsce. Może kiedyś, jak FIA powie, że samochód musi być 10-15 cm szerszy, będą mógł prowadzić, ale to nie jest tak, że rajdy są wyjściem awaryjnym. To, co jest dla mnie ważne, to to, że widzę postęp. W życiu codziennym zmagam się z ograniczeniami, ale jeżdżąc widzę postęp – czy to w samochodzie rajdowym czy symulatorze. Pytanie brzmi, jak dużą sprawność uda mi się odzyskać i ile mi to zajmie, ale jeżeli mam być szczery, to nie ma to dla mnie znaczenia czy zajmie miesiąc czy 10 lat, może kiedyś znów będę miał szansę jeździć w F1” – mówi Polak.

Dobry Rajd Sardynii w wykonaniu Roberta Kubicy i Macieja Szczepaniaka. Na dwóch OS-ach byli w stanie przebić się do pierwszej trójki, a całość kończą na 8. pozycji.

Daniel Ricciardo odnosi swoje pierwsze zwycięstwo w F1, triumfując w GP Kanady. Po raz 15. i ostatni najszybsze okrążenie wyścigu wykręca Felipe Massa. Po raz 200. w F1 startuje Kimi Raikkonen.

„Syn mówi, że samochód Williamsa prowadzi się bardzo ciężko. Jest tak trudny w prowadzeniu, że trzeba dodatkowego treningu na siłowni, żeby za kierownicą było OK. Pod koniec lata zobaczymy, gdzie będzie. Celem jest otrzymanie posady w F1, ale nie ma pewności. Im lepiej jednak spisze się w F2, tym więcej drzwi może sobie otworzyć. Niektórzy kierowcy są obecnie zagrożeni, łącznie z Robertem Kubicą czy Antonio Giovinazzim” – mówi Michael Latifi o karierze swojego syna.

Najbliższe Grand Prix F1

GP Kanady

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Piątek, 13 czerwca:
godz. 19:30 – 1. trening
godz. 23:00 – 2. trening

Sobota, 14 czerwca:
godz. 18:30 – 3. trening
godz. 22:00 – Kwalifikacje

Niedziela, 15 czerwca:
godz. 20:00 – Wyścig

Najbliższy start Kubicy

24h Le Mans

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Bądź na bieżąco

Popularne tagi