KONTAKT     Zwrot 100 zł za OC!      Wyścigi OBSTAWIAJ NA EFORTUNA.PL     Kup F1 TV PRO   Wsparcie    Bilety na GP 

jpeg-optimizer_logo-powrot-roberta

MENU:

Patroni (dołącz tutaj!):
Mariusz Kupczyński, Maciej Wiśniak, Piotr Bijakowski, Maciej Dziubiński, Przemyslaw Lowkiewicz, Grzejnik, Mateusz Pabiańczyk, Stalowy Jaro, Pawel Licznerski, Jędrzej Otręba, Piotr czyli Czopas Dziewulski, Sławek Kret, Rafal Lesny, Szczepan Jędrusik, Maciej Stankiewicz, Grzegorz Pliś, szymon034, Marcin Rentflejsz, Izabela Ch, Tomasz Ignaczak, Marcin Parzych, Maks Szmytkowski, Michał Delmanowicz, Kasia Kopiczko, Wojciech Zalewski, Alex Elise, Tomasz Drążek, Paweł Kozłowski
Wsparli w ostatnich 7 dniach: Wesprzyj tutaj!
Stefan P, Esox33, fajawodna, Manulski, M, Szonapoul, PAT Yellowbear, mbiela, King, tomek90, jacek79100, A, Kuba Wiśniewski

GP Emilii - Romanii

Wyniki

Press - 6 Hours of Spa 2025

“To czwarta awaria w trzecim wyścigu”



Robert Kubica był oczywiście rozczarowany po tym jak na początku wyścigu 6h Spa awarii uległo auto AF Corse #83. Jakie pozytywy po 3, rundzie WEC widzi Polak?

Ferrari 499P z numerem 83, prowadzone przez Kubicę, Phila Hansona i Yifeia Ye zajęło 30. miejsce na Spa (15. w Hypercarach), przyjeżdżając na metę ze stratą 39 okrążeń do zwycięzców – fabrycznych aut Ferrari.

Plany na dobry wynik posypały się bardzo szybko.

“Mieliśmy awarię bardzo wcześnie. Chyba już po 10 okrążeniach mieliśmy problem z turbo, który później się pogorszył. Wyścigi…” – mówi Robert Kubica po wyścigu w rozmowie z wysłanniczką powrotroberta.pl, Iwoną Hołod.

Kubica już po kwalifikacjach zgłaszał brak mocy.

 

“Bardzo możliwe, że problem zaczął się już wczoraj w kwalifikacjach ponieważ traciliśmy sporo na prostych wczoraj. Mimo to udało się zająć 2. miejsce wczoraj” – przyznaje Robert.

Gdy usterkę udało się naprawić, auto AF Corse #83 miało bardzo dobre tempo, uzyskując najlepszy optymalny czas okrążenia.

“Mieliśmy mocne auto, ale wywieźliśmy zero punktów. Małe pocieszenie to że jest parę plusów. Myślę, że moja jazda była bardzo dobra w ten weekend. Myślę, że gdybyśmy mieli dzisiejszą moc silnika to wywalczylibyśmy pierwsze miejsce w kwalifikacjach, choć nadal drugie nie było złe. Ale to mało pocieszające bo motorsport jest zespołowym sportem i dziś maszyna nam utrudniła zadanie” – mówi Robert.

“Priorytetem i celem było pojechanie na Le Mans z jak najmniejszą stratą do liderów. Ta strata wzrosła dziś znacznie, a szkoda bo uważam, że tą stratę mogliśmy zmniejszyć dziś, patrząc na zachowanie auta wtedy, gdy było sprawne” – dodaje Polak.

Ubiegłorocznego 24h Le Mans ekipa AF Corse #83 nie ukończyła z powodu awarii, a w tym sezonie żółte Ferrari również nie należy do najbardziej niezawodnych w stawce. Czy zespół mógł zrobić coś lepiej by uniknąć takich kłopotów?



“Nie wiem. Nie chcę nawet wnikać w szczegóły bo przyjdzie na to czas i miejsce. Ja kieruję, mówię co czuję. Niestety wydarzyła się rzecz, którą przeczuwałem. Wczoraj rozmawiałem z pewną osobą i powiedziałem, że dzisiejszego wyścigu nie ukończymy z pewnej przyczyny i może wykrakałem” – odpowiada Kubica.

Czy to, jak potoczył się wyścig na Spa zmienia podejście Roberta do 24h Le Mans?

“Le Mans rządzi się swoimi prawami, to inny wyścig. Będziemy starać się zrobić jak najlepszą pracę tam. Fakt jest taki, że to nie jest nasza pierwsza awaria w trzech weekendów. Z takich poważniejszch to jest czwarta także miejmy nadzieję, że te statystyki nie będą już rosnąć. W poprzednich wyścigach awarie utrudniły nam zadanie, ale nie zabrały punktów tak dziś nam zabrała sporą ilość punktów” – dodaje Robert.

Rozmowę z nim możecie zobaczyć poniżej:

 



Podziel się wpisem:

Najnowsze wpisy na blogu:

baner-RK2020

Najnowsze wpisy

Archiwum

Tego dnia w F1 - 8 czerwca

Podczas testów Porsche ginie Ludovico Scarfiotti (10 startów, 1 zwycięstwo, 1 najszybsze okrążenie, 1 podium).

Niki Lauda odnosi swoje 5. zwycięstwo w F1, wygrywając GP Szwecji. Jedyny raz z pole position startował Vittorio Brambilla.

Robert Kubica wygrywa Grand Prix Kanady, odnosząc swoje pierwsze zwycięstwo w F1. Jest to też pierwszy dublet zespołu BMW Sauber. Po raz 62. i ostatni na podium stanął David Coulthard. Więcej o tym można przeczytać tutaj i tutaj.

Ukazuje się niezwykle szczery i emocjonalny wywiad Roberta Kubicy z BBC. „Problemem w F1 jest miejsce. Może kiedyś, jak FIA powie, że samochód musi być 10-15 cm szerszy, będą mógł prowadzić, ale to nie jest tak, że rajdy są wyjściem awaryjnym. To, co jest dla mnie ważne, to to, że widzę postęp. W życiu codziennym zmagam się z ograniczeniami, ale jeżdżąc widzę postęp – czy to w samochodzie rajdowym czy symulatorze. Pytanie brzmi, jak dużą sprawność uda mi się odzyskać i ile mi to zajmie, ale jeżeli mam być szczery, to nie ma to dla mnie znaczenia czy zajmie miesiąc czy 10 lat, może kiedyś znów będę miał szansę jeździć w F1” – mówi Polak.

Dobry Rajd Sardynii w wykonaniu Roberta Kubicy i Macieja Szczepaniaka. Na dwóch OS-ach byli w stanie przebić się do pierwszej trójki, a całość kończą na 8. pozycji.

Daniel Ricciardo odnosi swoje pierwsze zwycięstwo w F1, triumfując w GP Kanady. Po raz 15. i ostatni najszybsze okrążenie wyścigu wykręca Felipe Massa. Po raz 200. w F1 startuje Kimi Raikkonen.

„Syn mówi, że samochód Williamsa prowadzi się bardzo ciężko. Jest tak trudny w prowadzeniu, że trzeba dodatkowego treningu na siłowni, żeby za kierownicą było OK. Pod koniec lata zobaczymy, gdzie będzie. Celem jest otrzymanie posady w F1, ale nie ma pewności. Im lepiej jednak spisze się w F2, tym więcej drzwi może sobie otworzyć. Niektórzy kierowcy są obecnie zagrożeni, łącznie z Robertem Kubicą czy Antonio Giovinazzim” – mówi Michael Latifi o karierze swojego syna.

Najbliższe Grand Prix F1

GP Monako

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Piątek, 23 maja:
godz. 13:30 – 1. trening
godz. 17:00 – 2. trening

Sobota, 24 maja:
godz. 12:30 – 3. trening
godz. 16:00 – Kwalifikacje

Niedziela, 25 maja:
godz. 15:00 – Wyścig

Najbliższy start Kubicy

24h Le Mans

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Bądź na bieżąco

Popularne tagi