KONTAKT     Zwrot 100 zł za OC!      Wyścigi OBSTAWIAJ NA EFORTUNA.PL     Kup F1 TV PRO   Wsparcie    Bilety na GP 

jpeg-optimizer_logo-powrot-roberta

MENU:

Patroni (dołącz tutaj!):
Mariusz Kupczyński, Maciej Wiśniak, Piotr Bijakowski, Maciej Dziubiński, Przemyslaw Lowkiewicz, Grzejnik, Mateusz Pabiańczyk, Stalowy Jaro, Pawel Licznerski, Jędrzej Otręba, Piotr czyli Czopas Dziewulski, Sławek Kret, Rafal Lesny, Szczepan Jędrusik, Maciej Stankiewicz, Grzegorz Pliś, szymon034, Marcin Rentflejsz, Izabela Ch, Tomasz Ignaczak, Marcin Parzych, Maks Szmytkowski, Michał Delmanowicz, Kasia Kopiczko, Wojciech Zalewski, Alex Elise, Tomasz Drążek, Paweł Kozłowski
Wsparli w ostatnich 7 dniach: Wesprzyj tutaj!
Stefan P, Esox33, fajawodna, Manulski, M, Szonapoul, PAT Yellowbear, mbiela, King, tomek90, jacek79100, A, Kuba Wiśniewski

GP Emilii - Romanii

Wyniki

2025 Miami Grand Prix, Thursday - Jiri Krenek

Sainz i Gasly nie zwolnili przy żółtych flagach, Red Bull protestował na Russella



Sędziowie mieli nieco pracy po zakończeniu rywalizacji w Grand Prix Miami i uznali, że dwóch kierowców złamało przepisy podczas rywalizacji.

Łagodni

 

Jeszcze w trakcie wyścigu zobaczyliśmy komunikaty, że Carlos Sainz i Pierre Gasly mogli nie zwolnić przy żółtych flagach w trakcie rywalizacji i sędziowie zajmą się tym po zakończeniu sesji.

Kilka godzin po zakończeniu sesji otrzymaliśmy komunikaty dotyczące obu kierowców. W obu przypadkach brzmiały one tak samo: Kierowcy nie zwolnili mijając żółtą flagę, a dopiero po ostrzeżeniu przez zespół.

Były jednak okoliczności łagodzące – i to spore – po pierwsze obaj jechali z bardzo dużą prędkością, a żółta flaga nie pojawiła się na panelu świetlnym, tylko machał nią jeden z marshalli.

 

W związku z tym w przypadku obu kierowców zastosowano najłagodniejszą karę – ostrzeżenia.

Protest

 

Sędziowie sami nie zajęli się natomiast podobną kwestią w przypadku George Russella. Jeszcze w trakcie wyścigu Max Verstappen zwracał uwagę, że kierowca Mercedesa nie zwolnił przy żółtej fladze.

Red Bull postanowił zatem złożyć protest, który został rozpatrzony na korzyść Russella. Sędziowie przeanalizowali nagrania i telemetrię i uznali, że Russell mijając żółtą flagę odpuścił gaz o 25% co doprowadziło do zmniejszenia momentu obrotowego o 30%. Mercedes argumentował, że ich kierowca odpuścił bardziej niż dało się to zauważyć w innych samochodach.

Co prawda przez cały fragment toru z żółtą flagą Russell przejechał szybciej niż na poprzednim okrążeniu, ale mijając zaparkowany na poboczu bolid znacznie odpuścił i zgodnie z przyjętą praktyką wypełnił przepisy dotyczące tej kwestii. Russell kary nie dostał, a protest został odrzucony.

 

Współwinni

 

Sędziowie zajmowali się również kontaktem Lewisa Hamiltona i Carlosa Sainza w ostatnich zakrętach wyścigu. Sainz próbował atakować Hamiltona, a gdy doszło do kontaktu, twierdził, że Lewis zmienił linię na hamowaniu.

Po przeanalizowaniu nagrań sędziowie uznali, że obaj kierowcy w równym stopniu przyczynili się do kontaktu. Sainz atakował, ale nie znalazł się w pozycji, która uprawniałaby go do pozostania na wewnętrznej i wyprzedzenia Hamiltona. Lewis natomiast skręcił w zakręt wcześniej niż zazwyczaj i wpłynął na kolizję.

W związku z tym, żaden z nich nie dostał kary.

Ostatecznie zatem, tak przedstawiają się wyniki GP Miami:

 

Wyniki GP Miami F1 2025

Klasyfikacje generalne Formuły 1 po tym wyścigu znajdziecie tutaj.



Podziel się wpisem:

Najnowsze wpisy na blogu:

baner-RK2020

Najnowsze wpisy

Archiwum

Tego dnia w F1 - 8 czerwca

Podczas testów Porsche ginie Ludovico Scarfiotti (10 startów, 1 zwycięstwo, 1 najszybsze okrążenie, 1 podium).

Niki Lauda odnosi swoje 5. zwycięstwo w F1, wygrywając GP Szwecji. Jedyny raz z pole position startował Vittorio Brambilla.

Robert Kubica wygrywa Grand Prix Kanady, odnosząc swoje pierwsze zwycięstwo w F1. Jest to też pierwszy dublet zespołu BMW Sauber. Po raz 62. i ostatni na podium stanął David Coulthard. Więcej o tym można przeczytać tutaj i tutaj.

Ukazuje się niezwykle szczery i emocjonalny wywiad Roberta Kubicy z BBC. „Problemem w F1 jest miejsce. Może kiedyś, jak FIA powie, że samochód musi być 10-15 cm szerszy, będą mógł prowadzić, ale to nie jest tak, że rajdy są wyjściem awaryjnym. To, co jest dla mnie ważne, to to, że widzę postęp. W życiu codziennym zmagam się z ograniczeniami, ale jeżdżąc widzę postęp – czy to w samochodzie rajdowym czy symulatorze. Pytanie brzmi, jak dużą sprawność uda mi się odzyskać i ile mi to zajmie, ale jeżeli mam być szczery, to nie ma to dla mnie znaczenia czy zajmie miesiąc czy 10 lat, może kiedyś znów będę miał szansę jeździć w F1” – mówi Polak.

Dobry Rajd Sardynii w wykonaniu Roberta Kubicy i Macieja Szczepaniaka. Na dwóch OS-ach byli w stanie przebić się do pierwszej trójki, a całość kończą na 8. pozycji.

Daniel Ricciardo odnosi swoje pierwsze zwycięstwo w F1, triumfując w GP Kanady. Po raz 15. i ostatni najszybsze okrążenie wyścigu wykręca Felipe Massa. Po raz 200. w F1 startuje Kimi Raikkonen.

„Syn mówi, że samochód Williamsa prowadzi się bardzo ciężko. Jest tak trudny w prowadzeniu, że trzeba dodatkowego treningu na siłowni, żeby za kierownicą było OK. Pod koniec lata zobaczymy, gdzie będzie. Celem jest otrzymanie posady w F1, ale nie ma pewności. Im lepiej jednak spisze się w F2, tym więcej drzwi może sobie otworzyć. Niektórzy kierowcy są obecnie zagrożeni, łącznie z Robertem Kubicą czy Antonio Giovinazzim” – mówi Michael Latifi o karierze swojego syna.

Najbliższe Grand Prix F1

GP Monako

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Piątek, 23 maja:
godz. 13:30 – 1. trening
godz. 17:00 – 2. trening

Sobota, 24 maja:
godz. 12:30 – 3. trening
godz. 16:00 – Kwalifikacje

Niedziela, 25 maja:
godz. 15:00 – Wyścig

Najbliższy start Kubicy

24h Le Mans

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Bądź na bieżąco

Popularne tagi