KONTAKT     Zwrot 100 zł za OC!      Wyścigi OBSTAWIAJ NA EFORTUNA.PL     Kup F1 TV PRO   Wsparcie    Bilety na GP 

jpeg-optimizer_logo-powrot-roberta

MENU:

Patroni (dołącz tutaj!):
Mariusz Kupczyński, Maciej Wiśniak, Piotr Bijakowski, Maciej Dziubiński, Przemyslaw Lowkiewicz, Grzejnik, Mateusz Pabiańczyk, Stalowy Jaro, Pawel Licznerski, Jędrzej Otręba, Piotr czyli Czopas Dziewulski, Sławek Kret, Rafal Lesny, Szczepan Jędrusik, Maciej Stankiewicz, Grzegorz Pliś, szymon034, Marcin Rentflejsz, Izabela Ch, Tomasz Ignaczak, Marcin Parzych, Maks Szmytkowski, Michał Delmanowicz, Kasia Kopiczko, Wojciech Zalewski, Alex Elise, Tomasz Drążek, Paweł Kozłowski
Wsparli w ostatnich 7 dniach: Wesprzyj tutaj!
Stefan P, Esox33, fajawodna, Manulski, M, Szonapoul, PAT Yellowbear, mbiela, King, tomek90, jacek79100, A, Kuba Wiśniewski

Harmonogramy

Wyniki

2025 Monaco Grand Prix, Thursday - Jiri Krenek

Russell tłumaczy wyprzedzanie Albona: Wolałem to niż siedzieć mu na skrzyni



George Russell nie żałuje, że wyprzedził Alexa Albona poza torem i mówi, że miał dużo frajdy mogąc cisnąć w Monako. Ostatecznie manewr mu się opłacił.

Williams był jednym z dwóch zespołów środka stawki, który skutecznie wdrożył strategię blokowania jadących za nim rywali przez swoich kierowców by dać im darmowe pit-stopy w Monako.

Oznaczało to, że Alex Albon musiał mocno spowalniać kierowców Mercedesa, a przede wszystkim George Russella. Anglik bardzo irytował się na zbyt wolną jazdę Taja, którą określał jako niebezpieczną.

Ostatecznie Russell postanowił wyprzedzić Albona poza torem w zakręcie numer 10. Gdy zespół powiedział mu, że powinien oddać miejsce, Anglik powiedział, że woli przyjąć karę. To sprowadziło na niego gniew sędziów, którzy wymierzyli mu surową karę.

 

Sędziowie zauważyli, że “było oczywistym po komunikatach radiowych […] że manewr został wykonany celowo ponieważ kierowca auta 63 uważał, że jest wstrzymywany przez samochód numer 23, jadący niebezpiecznie. Przewidując, że może dochodzić do takich sytuacji w Monako, wszystkie zespoły zostały ostrzeżone przez dyrektora wyścigu, że sędziowie będą przyglądać się dokładnie wyjazdom poza tor w zakręcie 10 w celu wyprzedzania”.

Dodali oni również, że w związku z tym standardowa kara 10 sekund może nie być wystarczająca w tym przypadku, dlatego zdecydowali się na karę przejazdu przez boksy, która ostatecznie kosztowała Russella około 25 sekund.

W trakcie wyścigu Russell nie chciał komentować tej decyzji. Po ochłonięciu dość spokojnie wypowiadał się dla mediów.



“Byłem trochę zaskoczony, ale szczerze mówiąc nie zależało mi bo byliśmy poza punktami. Wczoraj nie miałem możliwości cieszyć się Monako więc powiedziałem sobie: chrzanić to, chcę dziś pocieszyć się jazdą z pełną prędkością” – stwierdził Anglik.

“To jeden z najlepszych torów na świecie i dlatego zrobiłem to, co zrobiłem. Przez ostatnie 25 okrążeń miałem najwięcej frajdy przez cały weekend. Naciskałem do limitu, testowałem siebie. I jak na ironię, gdybym tego nie zrobił, byłbym 15. czy 16” – dodaje Russell.

Kierowca Mercedesa jeszcze przed wyścigiem nie miał wielkich nadziei na sukces w Monako. Jednocześnie przyznaje on, że zasada dwóch pit-stopów nie sprawdziła się w pierwszym weekendzie stosowania.

“Jeżeli kwalifikujesz się na 14. i 15. miejscu to niewiele możesz zrobić. Zjedziesz do boksów na 1. okrążeniu – jesteś w lesie, czekasz: finiszujesz w lesie. To, że po moim manewrze dojechałem wyżej niż gdybym go nie zrobił wskazuje, że system jest wadliwy” – mówi Russell.

“Nowość nie wypaliła ponieważ zbyt łatwo było kierowcom z tego samego zespołu pracować razem i stworzyć odstęp na pit-stop, zamieniać samochody i robić to samo, dając sobie darmowe pit-stopy. Planowaliśmy to dla siebie z Kimim bo to była jedyna nadzieja na jakieś punkty. Gdyby inni cisnęli jak w innych wyścigach, a my zastosowalibyśmy tę strategię, dojechalibyśmy w punktach. Ale zrobili to w Racing Bulls, zrobił Williams” – dodaje kierowca.

Na podstawie: planetf1.com

 

Podziel się wpisem:

Najnowsze wpisy na blogu:

baner-RK2020

Najnowsze wpisy

Archiwum

Tego dnia w F1 - 8 czerwca

Podczas testów Porsche ginie Ludovico Scarfiotti (10 startów, 1 zwycięstwo, 1 najszybsze okrążenie, 1 podium).

Niki Lauda odnosi swoje 5. zwycięstwo w F1, wygrywając GP Szwecji. Jedyny raz z pole position startował Vittorio Brambilla.

Robert Kubica wygrywa Grand Prix Kanady, odnosząc swoje pierwsze zwycięstwo w F1. Jest to też pierwszy dublet zespołu BMW Sauber. Po raz 62. i ostatni na podium stanął David Coulthard. Więcej o tym można przeczytać tutaj i tutaj.

Ukazuje się niezwykle szczery i emocjonalny wywiad Roberta Kubicy z BBC. „Problemem w F1 jest miejsce. Może kiedyś, jak FIA powie, że samochód musi być 10-15 cm szerszy, będą mógł prowadzić, ale to nie jest tak, że rajdy są wyjściem awaryjnym. To, co jest dla mnie ważne, to to, że widzę postęp. W życiu codziennym zmagam się z ograniczeniami, ale jeżdżąc widzę postęp – czy to w samochodzie rajdowym czy symulatorze. Pytanie brzmi, jak dużą sprawność uda mi się odzyskać i ile mi to zajmie, ale jeżeli mam być szczery, to nie ma to dla mnie znaczenia czy zajmie miesiąc czy 10 lat, może kiedyś znów będę miał szansę jeździć w F1” – mówi Polak.

Dobry Rajd Sardynii w wykonaniu Roberta Kubicy i Macieja Szczepaniaka. Na dwóch OS-ach byli w stanie przebić się do pierwszej trójki, a całość kończą na 8. pozycji.

Daniel Ricciardo odnosi swoje pierwsze zwycięstwo w F1, triumfując w GP Kanady. Po raz 15. i ostatni najszybsze okrążenie wyścigu wykręca Felipe Massa. Po raz 200. w F1 startuje Kimi Raikkonen.

„Syn mówi, że samochód Williamsa prowadzi się bardzo ciężko. Jest tak trudny w prowadzeniu, że trzeba dodatkowego treningu na siłowni, żeby za kierownicą było OK. Pod koniec lata zobaczymy, gdzie będzie. Celem jest otrzymanie posady w F1, ale nie ma pewności. Im lepiej jednak spisze się w F2, tym więcej drzwi może sobie otworzyć. Niektórzy kierowcy są obecnie zagrożeni, łącznie z Robertem Kubicą czy Antonio Giovinazzim” – mówi Michael Latifi o karierze swojego syna.

Najbliższe Grand Prix F1

GP Kanady

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Piątek, 13 czerwca:
godz. 19:30 – 1. trening
godz. 23:00 – 2. trening

Sobota, 14 czerwca:
godz. 18:30 – 3. trening
godz. 22:00 – Kwalifikacje

Niedziela, 15 czerwca:
godz. 20:00 – Wyścig

Najbliższy start Kubicy

24h Le Mans

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Bądź na bieżąco

Popularne tagi