KONTAKT     Zwrot 100 zł za OC!      Wyścigi OBSTAWIAJ NA EFORTUNA.PL     Kup F1 TV PRO   Wsparcie    Bilety na GP 

jpeg-optimizer_logo-powrot-roberta

MENU:

Patroni (dołącz tutaj!):
Mariusz Kupczyński, Maciej Wiśniak, Piotr Bijakowski, Maciej Dziubiński, Przemyslaw Lowkiewicz, Grzejnik, Mateusz Pabiańczyk, Stalowy Jaro, Pawel Licznerski, Jędrzej Otręba, Piotr czyli Czopas Dziewulski, Sławek Kret, Rafal Lesny, Szczepan Jędrusik, Maciej Stankiewicz, Grzegorz Pliś, szymon034, Marcin Rentflejsz, Izabela Ch, Tomasz Ignaczak, Marcin Parzych, Maks Szmytkowski, Michał Delmanowicz, Kasia Kopiczko, Wojciech Zalewski, Alex Elise, Tomasz Drążek, Paweł Kozłowski
Wsparli w ostatnich 7 dniach: Wesprzyj tutaj!
Stefan P, Esox33, fajawodna, Manulski, M, Szonapoul, PAT Yellowbear, mbiela, King, tomek90, jacek79100, A, Kuba Wiśniewski

Harmonogramy

Wyniki

F1 Grand Prix of Monaco - Practice

Nowe testy obciążeniowe weszły w życie



Czy podczas GP Hiszpanii doczekamy się zmiany układu sił w Formule 1 za sprawą bardziej rygorystycznych testów obciążeniowych przedniego skrzydła?

FIA od dawna walczy ze zbytnią elastycznością elementów aerodynamicznych bolidów. Niedawno wprowadzono bardziej restrykcyjne normy ugięcia płatów tylnego skrzydła, chcąc wyeliminować efekt “mini-DRS”, widocznego choćby w bolidach McLarena w ubiegłym roku.

Uginanie skrzydeł jest też monitorowane przez specjalne kamery w autach. Ale największa zmiana dopiero następuje.

Przed sezonem 2025 zaktualizowana została dyrektywa TD018, opublikowana w 2023 roku. Zaostrza ona testy uginania się przedniego skrzydła przy obciążeniu statycznym. Dozwolone ugięcie zostało zmniejszone z 15 milimetrów do 10 milimetrów, co jest dość znaczącą zmianą.

 

Zmiany te zostały wprowadzone by zapobiec nieuczciwemu wykorzystywaniu uginania się przedniego skrzydła dla korzyści aerodynamicznych. Mają zacząć obowiązywać od tego weekendu i według szefów niektórych zespołów, mogą znacznie zmienić układ stawki. Najwięcej mówi się w tym kontekście o McLarenie.

“Barcelona była ważnym punktem w kalendarzach wszystkich ekip ze względu na nowe regulacje przednich skrzydeł. My pracujemy nad tym od wieków i może to być prawdziwy gamechanger ponieważ nie wiemy, jaki wpływ na poszczególne zespoły będą miały przepisy. My skupiamy się na Barcelonie by jak najlepiej wykorzystać przepisy” – mówi szef Ferrari Fred Vasseur dla espn.

“Na pewno coś się zmieni w stawce, ale sam jestem bardzo ciekaw na jaką” – dodaje Toto Wolff.

W duże zmiany w kolejności nie wierzy raczej Christian Horner.

“Będziemy teraz na nieco szybszych torach i stąd wprowadzenie tej zmiany właśnie teraz. Być może nie będzie miała ona żadnego wpływu na kolejność, ale na pewno dotnie wszystkie zespoły. To znacząca zmiana, ale musimy poczekać na jej efekty” – mówi szef Red Bulla.

 

Z padoku w Barcelonie docierają już pierwsze zdjęcia nowych testów.



Podziel się wpisem:

Najnowsze wpisy na blogu:

baner-RK2020

Najnowsze wpisy

Archiwum

Tego dnia w F1 - 8 czerwca

Podczas testów Porsche ginie Ludovico Scarfiotti (10 startów, 1 zwycięstwo, 1 najszybsze okrążenie, 1 podium).

Niki Lauda odnosi swoje 5. zwycięstwo w F1, wygrywając GP Szwecji. Jedyny raz z pole position startował Vittorio Brambilla.

Robert Kubica wygrywa Grand Prix Kanady, odnosząc swoje pierwsze zwycięstwo w F1. Jest to też pierwszy dublet zespołu BMW Sauber. Po raz 62. i ostatni na podium stanął David Coulthard. Więcej o tym można przeczytać tutaj i tutaj.

Ukazuje się niezwykle szczery i emocjonalny wywiad Roberta Kubicy z BBC. „Problemem w F1 jest miejsce. Może kiedyś, jak FIA powie, że samochód musi być 10-15 cm szerszy, będą mógł prowadzić, ale to nie jest tak, że rajdy są wyjściem awaryjnym. To, co jest dla mnie ważne, to to, że widzę postęp. W życiu codziennym zmagam się z ograniczeniami, ale jeżdżąc widzę postęp – czy to w samochodzie rajdowym czy symulatorze. Pytanie brzmi, jak dużą sprawność uda mi się odzyskać i ile mi to zajmie, ale jeżeli mam być szczery, to nie ma to dla mnie znaczenia czy zajmie miesiąc czy 10 lat, może kiedyś znów będę miał szansę jeździć w F1” – mówi Polak.

Dobry Rajd Sardynii w wykonaniu Roberta Kubicy i Macieja Szczepaniaka. Na dwóch OS-ach byli w stanie przebić się do pierwszej trójki, a całość kończą na 8. pozycji.

Daniel Ricciardo odnosi swoje pierwsze zwycięstwo w F1, triumfując w GP Kanady. Po raz 15. i ostatni najszybsze okrążenie wyścigu wykręca Felipe Massa. Po raz 200. w F1 startuje Kimi Raikkonen.

„Syn mówi, że samochód Williamsa prowadzi się bardzo ciężko. Jest tak trudny w prowadzeniu, że trzeba dodatkowego treningu na siłowni, żeby za kierownicą było OK. Pod koniec lata zobaczymy, gdzie będzie. Celem jest otrzymanie posady w F1, ale nie ma pewności. Im lepiej jednak spisze się w F2, tym więcej drzwi może sobie otworzyć. Niektórzy kierowcy są obecnie zagrożeni, łącznie z Robertem Kubicą czy Antonio Giovinazzim” – mówi Michael Latifi o karierze swojego syna.

Najbliższe Grand Prix F1

GP Kanady

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Piątek, 13 czerwca:
godz. 19:30 – 1. trening
godz. 23:00 – 2. trening

Sobota, 14 czerwca:
godz. 18:30 – 3. trening
godz. 22:00 – Kwalifikacje

Niedziela, 15 czerwca:
godz. 20:00 – Wyścig

Najbliższy start Kubicy

24h Le Mans

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Bądź na bieżąco

Popularne tagi