KONTAKT     Zwrot 100 zł za OC!      Wyścigi OBSTAWIAJ NA EFORTUNA.PL     Kup F1 TV PRO   Wsparcie    Bilety na GP 

jpeg-optimizer_logo-powrot-roberta

MENU:

Patroni (dołącz tutaj!):
Mariusz Kupczyński, Maciej Wiśniak, Piotr Bijakowski, Maciej Dziubiński, Przemyslaw Lowkiewicz, Grzejnik, Mateusz Pabiańczyk, Stalowy Jaro, Pawel Licznerski, Jędrzej Otręba, Piotr czyli Czopas Dziewulski, Sławek Kret, Rafal Lesny, Szczepan Jędrusik, Maciej Stankiewicz, Grzegorz Pliś, szymon034, Marcin Rentflejsz, Izabela Ch, Tomasz Ignaczak, Marcin Parzych, Maks Szmytkowski, Michał Delmanowicz, Kasia Kopiczko, Wojciech Zalewski, Alex Elise, Tomasz Drążek, Paweł Kozłowski
Wsparli w ostatnich 7 dniach: Wesprzyj tutaj!
Stefan P, Esox33, fajawodna, Manulski, M, Szonapoul, PAT Yellowbear, mbiela, King, tomek90, jacek79100, A, Kuba Wiśniewski

GP Emilii - Romanii

Wyniki

250502_SFHP_F1_R06_MIAMI_CA_R0617921_72512101-ad32-461c-b59f-95e06e5e592f

“Nie będę za to przepraszał”. Najpoważniejszy wybuch złości Hamiltona. Póki co…



“Syndrom Ferraryjski” coraz mocniej zaczyna dotykać Lewisa Hamiltona. Anglik był bardzo sfrustrowany podczas Grand Prix Miami.

Tempo Ferrari w szóstej rundzie tegorocznego sezonu było bardzo słabe. Lewis Hamilton odpadł w Q2, a w wyścigu zamiast walczyć w czołówce, musiał bronić się przed Williamsami. Jedynym przebłyskiem weekendu było 3. miejsce w Sprincie, ale ono było głównie zasługą dobrej decyzji kierowcy o wczesnej zmianie na slicki.

Przerwa na herbatę

 

W trakcie wyścigu jadący na odwróconej strategii Hamilton znalazł się za Charlesem Lecleckiem. Nie chcąc niszczyć swoich pośrednich opon, prosił Ferrari o zamianę kierowców by mógł pogonić za Andreą Kimim Antonellim.

Ferrari długo zbywało te prośby, a komunikaty Lewisa były coraz ostrzejsze:
“Mam tu spędzić cały wyścig?”
“To nie jest dobra praca zespołowa”
“Chcecie, żeby również on mnie wyprzedził?” [Gdy podano mu informację, że 1,4 sekundy za nim jest Sainz]

 

W końcu Ferrari zamieniło swoje samochody, tuż po tym komunikacie Lewisa:

“W Chinach usunąłem się z drogi gdy byliśmy na innych strategiach. Mógłbym sobie zrobić przerwę na herbatę gdy podejmowaliście decyzję”.

Po przepuszczeniu przez Leclerca, Hamilton nie odjechał wiele swojemu koledze z ekipy i nawet nie był blisko Antonellego. Ostatecznie sam oddał ponownie pozycję Charlesowi i kierowcy Ferrari dojechali na 7. i 8. miejscu.

 

Nie będzie przepraszał

 

Po wyścigu Lewis deklarował, że nadal jest zły o całą sytuację.

“Nadal pali mnie w trzewiach. Po części czułem, że to nadchodzi. Nie mam zamiaru przepraszać za to, że jestem fighterem. Nie będę przepraszał za to, że chciałem więcej. I myślę, że pozostali w zespole też nie” – powiedział Anglik w rozmowie z BBC.

“Nie mam jednak problemów z Charlesem czy zespołem. Po prostu myślę, że możemy spisywać się lepiej, mimo że samochód nie był w takiej formie jakiej powinien” – dodał Hamilton.

Odnosząc się do swoich komunikatów, Lewis stwierdził, że bardzo zależało mu na lepszym wyniku.

“To nawet nie była złość. Nie rzucałem mięsem na prawo i lewo. Po prostu chciałem podjęcia decyzji. Siedzisz na stołku przed monitorami, masz wszystkie dane przed sobą: podejmij decyzję. Szybko. O to chodzi. Nie wiem czy napiszecie, że to brak szacunku, ale ja po prostu chcę wygrywać” – dodaje Hamilton.

 

Fred uspokajał

 

Zanim Lewis wyszedł do mediów, rozmawiał z nim szef Ferrari, Fred Vasseur.

“Nie obawiam się tego, że musi porozmawiać z mediami. Chodzi o to, żebyśmy mieli jasność co do tej sytuacji. Musi zrozumieć, jakie były moje odczucia na pit-wall. Może mi ufać, ja ufam jemu i to samo jest z Charlesem. I kiedy muszę podjąć decyzję, podejmuję ją dla dobra Ferrari” – mówi Vasseur.

“Podjęcie decyzji zajęło nam jedno okrążenie. Mieliśmy minutę i 30 sekund by zrozumieć wszystkie dane, ocenić sytuację i wydać komunikaty. Woleliśmy to dokładnie ocenić bo nigdy nie jest łatwo prosić któregoś z tych kierowców o zmianę pozycji. To, co zdarzyło się dziś, nie jest dla mnie problemem. Mogę zrozumieć ich frustrację ponieważ mają poczucie, że oddają miejsce. Ale robimy to dla dobra zespołu. Czasami to działa, a czasami nie, ale zawsze przyświeca nam ten sam cel” – dodał Francuz.

Spotkanie z szefem przed rozmową z dziennikarzami potwierdza Hamilton.

“Fred przyszedł do mojego pokoju. Położyłem mu rękę na ramieniu i uspokajałem, prosiłem żeby nie był tak wrażliwy. Mogłem powiedzieć znacznie gorsze rzeczy przez radio. Można je usłyszeć u innych kierowców. Niektóre z moich wypowiedzi były sarkastyczne. Trzeba wiedzieć, że w samochodzie jesteśmy pod ogromną presją i w walce nigdy nie będzie spokojnych komunikatów” – mówi Hamilton.

 

Leclerc rozumie

 

Najspokojniejszy w całej sytuacji wydawał się Charles Leclerc.

“Nie mam żalu do Lewisa. Rozumiem, że próbował zrobić coś inaczej, doceniam to. Na jego miejscu zrobiłbym to samo, chciałbym być bardziej agresywny na oponach pośrednich” – mówi Monakijczyk.

“Musimy oddzielić dwie rzeczy. Oczywiście musimy uporać się z problemami ze strategią, które prawdopodobnie kosztowały nas jedno miejsce. Ale z drugiej strony 6. czy 7. miejsce o które walczyliśmy to kwestia samochodu, który musi być szybszy. Mam nadzieję, że poprawki, które przywieziemy, pomogą nam zrobić krok naprzód” – dodaje kierowca.

Na podstawie: BBC
fot. Scuderia Ferrari Press Office



Podziel się wpisem:

Najnowsze wpisy na blogu:

baner-RK2020

Najnowsze wpisy

Archiwum

Tego dnia w F1 - 8 czerwca

Podczas testów Porsche ginie Ludovico Scarfiotti (10 startów, 1 zwycięstwo, 1 najszybsze okrążenie, 1 podium).

Niki Lauda odnosi swoje 5. zwycięstwo w F1, wygrywając GP Szwecji. Jedyny raz z pole position startował Vittorio Brambilla.

Robert Kubica wygrywa Grand Prix Kanady, odnosząc swoje pierwsze zwycięstwo w F1. Jest to też pierwszy dublet zespołu BMW Sauber. Po raz 62. i ostatni na podium stanął David Coulthard. Więcej o tym można przeczytać tutaj i tutaj.

Ukazuje się niezwykle szczery i emocjonalny wywiad Roberta Kubicy z BBC. „Problemem w F1 jest miejsce. Może kiedyś, jak FIA powie, że samochód musi być 10-15 cm szerszy, będą mógł prowadzić, ale to nie jest tak, że rajdy są wyjściem awaryjnym. To, co jest dla mnie ważne, to to, że widzę postęp. W życiu codziennym zmagam się z ograniczeniami, ale jeżdżąc widzę postęp – czy to w samochodzie rajdowym czy symulatorze. Pytanie brzmi, jak dużą sprawność uda mi się odzyskać i ile mi to zajmie, ale jeżeli mam być szczery, to nie ma to dla mnie znaczenia czy zajmie miesiąc czy 10 lat, może kiedyś znów będę miał szansę jeździć w F1” – mówi Polak.

Dobry Rajd Sardynii w wykonaniu Roberta Kubicy i Macieja Szczepaniaka. Na dwóch OS-ach byli w stanie przebić się do pierwszej trójki, a całość kończą na 8. pozycji.

Daniel Ricciardo odnosi swoje pierwsze zwycięstwo w F1, triumfując w GP Kanady. Po raz 15. i ostatni najszybsze okrążenie wyścigu wykręca Felipe Massa. Po raz 200. w F1 startuje Kimi Raikkonen.

„Syn mówi, że samochód Williamsa prowadzi się bardzo ciężko. Jest tak trudny w prowadzeniu, że trzeba dodatkowego treningu na siłowni, żeby za kierownicą było OK. Pod koniec lata zobaczymy, gdzie będzie. Celem jest otrzymanie posady w F1, ale nie ma pewności. Im lepiej jednak spisze się w F2, tym więcej drzwi może sobie otworzyć. Niektórzy kierowcy są obecnie zagrożeni, łącznie z Robertem Kubicą czy Antonio Giovinazzim” – mówi Michael Latifi o karierze swojego syna.

Najbliższe Grand Prix F1

GP Monako

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Piątek, 23 maja:
godz. 13:30 – 1. trening
godz. 17:00 – 2. trening

Sobota, 24 maja:
godz. 12:30 – 3. trening
godz. 16:00 – Kwalifikacje

Niedziela, 25 maja:
godz. 15:00 – Wyścig

Najbliższy start Kubicy

24h Le Mans

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Bądź na bieżąco

Popularne tagi