KONTAKT     Zwrot 100 zł za OC!      Wyścigi OBSTAWIAJ NA EFORTUNA.PL     Kup F1 TV PRO   Wsparcie    Bilety na GP 

jpeg-optimizer_logo-powrot-roberta

MENU:

Patroni (dołącz tutaj!):
Mariusz Kupczyński, Maciej Wiśniak, Piotr Bijakowski, Maciej Dziubiński, Przemyslaw Lowkiewicz, Grzejnik, Mateusz Pabiańczyk, Stalowy Jaro, Pawel Licznerski, Jędrzej Otręba, Piotr czyli Czopas Dziewulski, Sławek Kret, Rafal Lesny, Szczepan Jędrusik, Maciej Stankiewicz, Grzegorz Pliś, szymon034, Marcin Rentflejsz, Izabela Ch, Tomasz Ignaczak, Marcin Parzych, Maks Szmytkowski, Michał Delmanowicz, Kasia Kopiczko, Wojciech Zalewski, Alex Elise, Tomasz Drążek, Paweł Kozłowski
Wsparli w ostatnich 7 dniach: Wesprzyj tutaj!
Stefan P, Esox33, fajawodna, Manulski, M, Szonapoul, PAT Yellowbear, mbiela, King, tomek90, jacek79100, A, Kuba Wiśniewski

Harmonogramy

Wyniki

F1 Grand Prix of Emilia-Romagna

Max jak za dawnych lat. Zwycięzcy i przegrani Imoli



Być może czasami zawiewało nudą, ale jednak w GP Emilii-Romanii zobaczyliśmy sporo dobrego ścigania i ciekawe rozgrywki strategiczne – choć głównie wewnątrz zespołów. Zapraszam na podsumowanie!

Wyniki

 

wyniki gp emilii romanii f1 2025

Skrót

Max Verstappen dopiero z czwartym wynikiem w pierwszym sektorze, ale w dwóch kolejnych był bezkonkurencyjny.



sektory gp emilii - romanii 2025 f1

Oficjalne dane nie pokazują nam pomiarów prędkości z końca prostej startowej. Tam podczas kwalifikacji maksymalne prędkości dochodziły do 335 km/h.

Maksymalne prędkości Imola F1 2025

Max Verstappen nie tylko wygrał i został kierowcą dnia, ale również uzyskał najlepszy czas okrążenia, wykręcając w końcówce 1:17.988 – czas lepszy o ćwierć sekundy od wyniku Lewisa Hamiltona. Potwierdza się tu również szybkość Williamsa.



best lapy imola 2025 f1

Znów najszybszym pit-stopem popisało się Ferrari.

pit-stopy Imola

Wypowiedzi z podium

 

“Sam start nie był dobry, ale spróbowałem po zewnętrznej. Potem dyktowałem tempo, dbałem o opony. Była spora poprawa w porównaniu z piątkiem i jestem z tego bardzo zadowolony. Potem pomogła nam wirtualna neutralizacja” – powiedział Oscar Piastri.

“To był długi wyścig. Nie było łatwo wyprzedzać, ale robiliśmy co się działo. Max pojechał dobry wyścig, był chyba trochę szybszy od nas. 2. i 3. miejsce to mimo wszystko dobry wynik” – podsumował Lando Norris.



“Zahamowałem za wcześnie do 1. zakrętu, a Max dobrze zaatakował. Potem podjęliśmy kilka złych decyzji więc nie była to nasza najlepsza niedziela. Gratulacje dla Maxa i Red Bulla – mieli dziś tempo. Restarty były trudne. Wirtualna neutralizacja była w idealnym momencie dla Maxa i Lando, a potem musiałem się już tylko bronić przy drugim wznowieniu” – stwierdził Max Verstappen.

Ode mnie

 

Mimo że wyprzedzania było niewiele, to jednak momentami był to ciekawy wyścig. I nie wiem czy bardziej to zwycięstwo wyszarpał Max Verstappen czy oddali Oscar Piastri z McLarenem.

Piastri robił bardzo dziwną rzecz na starcie. Miał lepszą reakcję, ale w połowie dojazdy do pierwszego zakrętu tak jakby stanął, blokując za sobą 4 kierowców. Być może myślał, że Max Verstappen nie wyprzedzi go po zewnętrznej? Ten manewr Maxa był naprawdę genialny i bardzo odważny, a jednocześnie wykonany z chirurgiczną precyzją. Śmiem twierdzić, że to był decydujący moment wyścigu.

Oczywiście Max miał też szczęście z wirtualną neutralizacją, ale też McLaren wydawał się dziś zagubiony w strategii i ostatecznie podjęli złe decyzje, które sporo ich kosztowały.



Dla nas, kibiców, to chyba bardzo dobry wynik. Kolejna wygrana Piastriego ograniczyłaby emocje związane z walką o mistrzostwo świata. A tak mamy obecnie jednego genialnego kierowcę i dwóch świetnych w odstępie 22 punktów.

Niespodziewanym bohaterem wyścigu został Lewis Hamilton. Startując z drugiej połowy stawki pojechał naprawdę świetnie, miał dobrą strategię i trochę szczęścia. Ale wszystko to trzeba było wykorzystać i on to zrobił. W gorszym nastroju pewnie będzie Charles Leclerc, który był 6, ale chyba już przyzwyczaił się do rozczarowań.

Na pewno bohaterem wyścigu był Alex Albon. Jego umiejętność łagodnego obchodzenia się z oponami dała bardzo wymierny efekt. Williams był szybki i – w jego przypadku – skuteczny i zasłużenie Alex zgarnął aż 10 punktów. W klasyfikacji generalnej jest “best of the rest”, a zatem najlepszym zawodnikiem spoza czterech czołowych ekip.

Ten wyścig powinien dać wiele do myślenia Mercedesowi bo absolutnie nie mieli dziś tempa, a do tego doszła awaria w bolidzie Antonellego. Trzeba powiedzieć otwarcie – Mercedes był dziś wolniejszy od Williamsa.

Carlos Sainz znów nieco pokrzywdzony strategią przez zespół i mimo 4 punktów może być zawiedziony.

Wielkie brawa dla Isacka Hadjara. Dojechał 10 sekund przed Lawsonem i zgarnął bardzo ważne dwa punkty, plasując się do tego przed Tsunodą. Japończyk zaliczył “remontadę” po starcie z alei serwisowej, ale jednocześnie nie pomógł Maxowi Verstappenowi w ważnym momencie i łatwo minął go Piastri. Ale… są podwójne punkty Red Bulla, a tego wymaga się od Yukiego.



Kolejnymi rozczarowanymi po tym wyścigu będą Astony. Co prawda widać, że poprawki, jakie przywieźli na Imolę dały spory efekt, ale głównie w kwalifikacjach. W wyścigu tempo zespołu było gorsze i dołączyła do niego fatalna strategia, połączona z pechem.

Franco Colapinto, wracający do F1, dojechał na 16. miejscu. Niby Pierre Gasly nie był znacznie wyżej, ale i tak raczej trudno o pozytywy po tym weekendzie dla Argentyńczyka. GP Monako będzie dla niego prawdziwym sprawdzianem.

Klasyfikacje

 

Klasyfikacja kierowców:



KierowcaKrajZespółPunktyZmiana po ostatnim
wyścigu
1Oscar PiastriMcLaren Mercedes186=
2Lando NorrisMclaren Mercedes176=
3Max VerstappenRed Bull Racing 137=
4George RussellMercedes111=
5Charles LeclercFerrari94=
6Lewis HamiltonFerrari71=
7Andrea Kimi AntonelliMercedes48=
8Alex AlbonWilliams Mercedes42=
9Isack HadjarVisa CashApp RB21+1
10Esteban OconHaas20-1
11Nico HulkenbergSauber16+4
12Lance StrollAston Martin Mercedes14-1
13Carlos SainzWilliams Mercedes12-1
14Pierre GaslyAlpine11=
15Yuki TsunodaRed Bull10-2
16Oliver BearmanHaas6=
17Liam LawsonVisa CashApp RB4=
18Fernando AlonsoAston Martin Mercedes2=
19Jack DoohanAlpine0=
20Gabriel BortoletoSauber0=
21Franco ColapintoAlpine0

Klasyfikacja konstruktorów:

Poz.ZespółPktZmiana po ostatnim
wyścigu
1McLaren Mercedes362=
2Ferrari165+2
3 Mercedes159-1
4RedBull Racing RBPT144-1
5Williams Mercedes54=
6Visa CashApp RB28=
7Haas Ferrari26=
8Kick F1 Team16+2
9Aston Martin Aramco Mercedes16-1
10Alpine Renault11-1

Pojedynki zespołowe po GP Emilii-Romanii zobaczycie tutaj.

Wykorzystanie elementów silnika znajdziecie tutaj.



Podziel się wpisem:

Najnowsze wpisy na blogu:

baner-RK2020

Najnowsze wpisy

Archiwum

Tego dnia w F1 - 8 czerwca

Podczas testów Porsche ginie Ludovico Scarfiotti (10 startów, 1 zwycięstwo, 1 najszybsze okrążenie, 1 podium).

Niki Lauda odnosi swoje 5. zwycięstwo w F1, wygrywając GP Szwecji. Jedyny raz z pole position startował Vittorio Brambilla.

Robert Kubica wygrywa Grand Prix Kanady, odnosząc swoje pierwsze zwycięstwo w F1. Jest to też pierwszy dublet zespołu BMW Sauber. Po raz 62. i ostatni na podium stanął David Coulthard. Więcej o tym można przeczytać tutaj i tutaj.

Ukazuje się niezwykle szczery i emocjonalny wywiad Roberta Kubicy z BBC. „Problemem w F1 jest miejsce. Może kiedyś, jak FIA powie, że samochód musi być 10-15 cm szerszy, będą mógł prowadzić, ale to nie jest tak, że rajdy są wyjściem awaryjnym. To, co jest dla mnie ważne, to to, że widzę postęp. W życiu codziennym zmagam się z ograniczeniami, ale jeżdżąc widzę postęp – czy to w samochodzie rajdowym czy symulatorze. Pytanie brzmi, jak dużą sprawność uda mi się odzyskać i ile mi to zajmie, ale jeżeli mam być szczery, to nie ma to dla mnie znaczenia czy zajmie miesiąc czy 10 lat, może kiedyś znów będę miał szansę jeździć w F1” – mówi Polak.

Dobry Rajd Sardynii w wykonaniu Roberta Kubicy i Macieja Szczepaniaka. Na dwóch OS-ach byli w stanie przebić się do pierwszej trójki, a całość kończą na 8. pozycji.

Daniel Ricciardo odnosi swoje pierwsze zwycięstwo w F1, triumfując w GP Kanady. Po raz 15. i ostatni najszybsze okrążenie wyścigu wykręca Felipe Massa. Po raz 200. w F1 startuje Kimi Raikkonen.

„Syn mówi, że samochód Williamsa prowadzi się bardzo ciężko. Jest tak trudny w prowadzeniu, że trzeba dodatkowego treningu na siłowni, żeby za kierownicą było OK. Pod koniec lata zobaczymy, gdzie będzie. Celem jest otrzymanie posady w F1, ale nie ma pewności. Im lepiej jednak spisze się w F2, tym więcej drzwi może sobie otworzyć. Niektórzy kierowcy są obecnie zagrożeni, łącznie z Robertem Kubicą czy Antonio Giovinazzim” – mówi Michael Latifi o karierze swojego syna.

Najbliższe Grand Prix F1

GP Kanady

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Piątek, 13 czerwca:
godz. 19:30 – 1. trening
godz. 23:00 – 2. trening

Sobota, 14 czerwca:
godz. 18:30 – 3. trening
godz. 22:00 – Kwalifikacje

Niedziela, 15 czerwca:
godz. 20:00 – Wyścig

Najbliższy start Kubicy

24h Le Mans

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Bądź na bieżąco

Popularne tagi