KONTAKT     Zwrot 100 zł za OC!      Wyścigi OBSTAWIAJ NA EFORTUNA.PL     Kup F1 TV PRO   Wsparcie    Bilety na GP 

jpeg-optimizer_logo-powrot-roberta

MENU:

Patroni (dołącz tutaj!):
Mariusz Kupczyński, Maciej Wiśniak, Piotr Bijakowski, Maciej Dziubiński, Przemyslaw Lowkiewicz, Grzejnik, Mateusz Pabiańczyk, Stalowy Jaro, Pawel Licznerski, Jędrzej Otręba, Piotr czyli Czopas Dziewulski, Sławek Kret, Rafal Lesny, Szczepan Jędrusik, Maciej Stankiewicz, Grzegorz Pliś, szymon034, Marcin Rentflejsz, Izabela Ch, Tomasz Ignaczak, Marcin Parzych, Maks Szmytkowski, Michał Delmanowicz, Kasia Kopiczko, Wojciech Zalewski, Alex Elise, Tomasz Drążek, Paweł Kozłowski
Wsparli w ostatnich 7 dniach: Wesprzyj tutaj!
Stefan P, Esox33, fajawodna, Manulski, M, Szonapoul, PAT Yellowbear, mbiela, King, tomek90, jacek79100, A, Kuba Wiśniewski

Harmonogramy

Wyniki

F1 - EMILIA ROMAGNA GRAND PRIX 2025

Leclerc chciał bardzo ryzykownej strategii. Przeszkodził mu Hamilton



Choć końcowy wynik jest całkiem niezły to Ferrari nie uniknęło dużego strategicznego zamieszania w trakcie wyścigu o GP Emilii-Romanii.

Do wyścigu na Imoli Charles Leclerc i Lewis Hamilton zakwalifikowali się na 11. i 12. miejscu i na pewno było to duże rozczarowanie dla ekipy z Maranello.

W wyścigu czerwone bolidy były jednak bardzo szybkie, ustępując tylko Red Bullowi i McLarenowi. Dzięki niezłej strategii Lewis Hamilton i Charles Leclerc znaleźli się w walce o wysokie miejsca.

Na kilkanaście okrążeń przed końcem Lewis Hamilton był na 5. miejscu, a za nim jechał Charles Leclerc – za sprawą jednego pit-stopu więcej. Wówczas pojawiła się neutralizacja po awarii auta Andrei Kimiego Antonellego.

 

W tym momencie doszło do gorączkowej wymiany zdań pomiędzy Charlesem Leclerckiem i jego inżynierem. Chodziło o zjazd do boksów i opony, jakie ewentualnie ma założyć Monakijczyk. Z nowych opon miał on do dyspozycji tylko nowe twarde oraz miękkie opony.

Tak przebiegała ta rozmowa:

Leclerc: Mamy nowe miękkie prawda?
Inżynier: Hamilton nie chce zjeżdżać.
Leclerc: Nie obchodzi mnie to, myślmy o sobie. Mamy miękkie?
Inżynier: Tak, mamy nowe miękkie opony. Powiedz mi teraz.
Leclerc: Te opony nie nadają się na restart więc tak [chcę zjeżdżać]
Inżynier: Box Charles, box, otwórz różnicę.

Leclerc jednak nie zjeżdża. Wszystko dlatego, że Hamilton, który miał zostać na torze, jednak zdecydował się na zjazd i założenie nowych twardych opon [spadł po nim na 7. miejsce].

 

Leclerc: Czekaj, dlaczego… haha. Nie zjechałem. Lewis zjechał, nie chciałem czekać za nim i tracić pozycje.
Inżynier Rozumiem, teraz musimy zostać.

Trzeba powiedzieć, że Leclerc podjąłby bardzo duże ryzyko, zakładając miękkie opony na końcówkę wyścigu. Do przejechania było 10 okrążeń, a on wyjechałby na 7. miejscu. Pierwsze dwa okrążenia zapewne byłyby bardzo szybkie w jego wykonaniu, ale potem opony mogłyby gwałtownie stracić przyczepność.

Leclerc został na używanych oponach i musiał odpierać ataki Albona. Po jednym z nich kierowca Williamsa wypadł w żwir, a wracając zajechał nieco drogę Charlesowi. Wówczas ich obu wyprzedził Lewis Hamilton.



Podziel się wpisem:

Najnowsze wpisy na blogu:

baner-RK2020

Najnowsze wpisy

Archiwum

Tego dnia w F1 - 8 czerwca

Podczas testów Porsche ginie Ludovico Scarfiotti (10 startów, 1 zwycięstwo, 1 najszybsze okrążenie, 1 podium).

Niki Lauda odnosi swoje 5. zwycięstwo w F1, wygrywając GP Szwecji. Jedyny raz z pole position startował Vittorio Brambilla.

Robert Kubica wygrywa Grand Prix Kanady, odnosząc swoje pierwsze zwycięstwo w F1. Jest to też pierwszy dublet zespołu BMW Sauber. Po raz 62. i ostatni na podium stanął David Coulthard. Więcej o tym można przeczytać tutaj i tutaj.

Ukazuje się niezwykle szczery i emocjonalny wywiad Roberta Kubicy z BBC. „Problemem w F1 jest miejsce. Może kiedyś, jak FIA powie, że samochód musi być 10-15 cm szerszy, będą mógł prowadzić, ale to nie jest tak, że rajdy są wyjściem awaryjnym. To, co jest dla mnie ważne, to to, że widzę postęp. W życiu codziennym zmagam się z ograniczeniami, ale jeżdżąc widzę postęp – czy to w samochodzie rajdowym czy symulatorze. Pytanie brzmi, jak dużą sprawność uda mi się odzyskać i ile mi to zajmie, ale jeżeli mam być szczery, to nie ma to dla mnie znaczenia czy zajmie miesiąc czy 10 lat, może kiedyś znów będę miał szansę jeździć w F1” – mówi Polak.

Dobry Rajd Sardynii w wykonaniu Roberta Kubicy i Macieja Szczepaniaka. Na dwóch OS-ach byli w stanie przebić się do pierwszej trójki, a całość kończą na 8. pozycji.

Daniel Ricciardo odnosi swoje pierwsze zwycięstwo w F1, triumfując w GP Kanady. Po raz 15. i ostatni najszybsze okrążenie wyścigu wykręca Felipe Massa. Po raz 200. w F1 startuje Kimi Raikkonen.

„Syn mówi, że samochód Williamsa prowadzi się bardzo ciężko. Jest tak trudny w prowadzeniu, że trzeba dodatkowego treningu na siłowni, żeby za kierownicą było OK. Pod koniec lata zobaczymy, gdzie będzie. Celem jest otrzymanie posady w F1, ale nie ma pewności. Im lepiej jednak spisze się w F2, tym więcej drzwi może sobie otworzyć. Niektórzy kierowcy są obecnie zagrożeni, łącznie z Robertem Kubicą czy Antonio Giovinazzim” – mówi Michael Latifi o karierze swojego syna.

Najbliższe Grand Prix F1

GP Kanady

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Piątek, 13 czerwca:
godz. 19:30 – 1. trening
godz. 23:00 – 2. trening

Sobota, 14 czerwca:
godz. 18:30 – 3. trening
godz. 22:00 – Kwalifikacje

Niedziela, 15 czerwca:
godz. 20:00 – Wyścig

Najbliższy start Kubicy

24h Le Mans

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Bądź na bieżąco

Popularne tagi