KONTAKT     Zwrot 100 zł za OC!      Wyścigi OBSTAWIAJ NA EFORTUNA.PL     Kup F1 TV PRO   Wsparcie    Bilety na GP 

jpeg-optimizer_logo-powrot-roberta

MENU:

Patroni (dołącz tutaj!):
Mariusz Kupczyński, Maciej Wiśniak, Piotr Bijakowski, Maciej Dziubiński, Przemyslaw Lowkiewicz, Grzejnik, Mateusz Pabiańczyk, Stalowy Jaro, Pawel Licznerski, Jędrzej Otręba, Piotr czyli Czopas Dziewulski, Sławek Kret, Rafal Lesny, Szczepan Jędrusik, Maciej Stankiewicz, Grzegorz Pliś, szymon034, Marcin Rentflejsz, Izabela Ch, Tomasz Ignaczak, Marcin Parzych, Maks Szmytkowski, Michał Delmanowicz, Kasia Kopiczko, Wojciech Zalewski, Alex Elise, Tomasz Drążek, Paweł Kozłowski
Wsparli w ostatnich 7 dniach: Wesprzyj tutaj!
Stefan P, Esox33, fajawodna, Manulski, M, Szonapoul, PAT Yellowbear, mbiela, King, tomek90, jacek79100, A, Kuba Wiśniewski

GP Emilii - Romanii

Wyniki

Jan_Przyrowski_Navarra_F4_Spanish_2025_5

Jan Przyrowski zwycięski podczas rundy w Los Arcos



Protegowany Akademii Motorsportu ORLEN wygrał swój trzeci wyścig podczas drugiej rundy Hiszpańskiej Formuły 4 na torze Navarra, rozgrywanej 2-4 maja. Oprócz zwycięstwa Jan Przyrowski wywalczył podium w 2. wyścigu (3. miejsce) i piątą lokatę w finałowych zmaganiach.

Konkurencyjny

 

Już na starcie wyścigowego weekendu polski kierowca pokazał mocne osiągi, wygrywając pierwszą sesję testową. Następnie w sobotnich kwalifikacjach walczył do samego końca o pole position, finalnie wywalczając 3. pole startowe. To z tej pozycji rozpoczynał walkę w pierwszym wyścigu na torze Navarra. Na starcie Jan Przyrowski zachował pozycję, a już na początku 7. okrążenia wyprzedził Thomasa Strauvena. Po tym manewrze przed nim pozostał jedynie prowadzący Rene Lammers. Syn byłego kierowcy F1 i zarazem jednego z promotorów GP Holandii, Jana, miał wypracowane blisko 2,5 sekundy przewagi. Jak na warunki Formuły 4 to dość duża przewaga, którą trudno odrobić. Jednakże kierowca z Rossoszycy dokonał tego i zniwelował ją, a następnie naciskał lidera.

Kilka prób wyprzedzania było bliskich wykończenia, ale za każdym razem jakimś cudem Holender utrzymywał kierowcę Griffin Core by Campos za sobą. W niektórych przypadkach rywal Polaka wyjeżdżał poza tor i dzięki uzyskanej przewadze bronił się. To nie umknęło uwadze sędziów, którzy wnikliwie badają kwestie limitów toru. Z tym jest restrykcyjnie niemal tak samo jak w Formule 1. Finalnie po wyścigu Lammers otrzymał karę czasową, a jadący bezbłędnie Jan Przyrowski wygrał zawody w Święto Konstytucji Trzeciego Maja.

 

Podium

 

Niedziela rozpoczęła się od drugich kwalifikacji, które dostarczyły nam niesamowicie emocjonującą walkę o pole position. Finalnie Jan Przyrowski uplasował się na 4. miejscu, ale jego strata wyniosła zaledwie 0,143 sekundy. Wciąż była to jednak dobra pozycja wyjściowa do finałowego wyścigu. Przed kierowcą z Rossoszycy były jeszcze drugie zawody, do których przystępował z pierwszego rzędu. Po starcie 16-latek walczył ze Strauvenem i Lammersem. Finalnie było niezwykle blisko pokonania pierwszego z wymienionych, ponieważ na mecie różnica wyniosła tylko kilkadziesiąt tysięcznych sekundy. Trzecie miejsce było nadal bardzo dobrym wynikiem.

Na koniec weekendu odbył się trzeci wyścig, w którym było dość chaotycznie. Zabrakło nieco tempa i szczęścia w paru sytuacjach, aby Przyrowski po raz trzeci mógł znaleźć się na podium na torze Navarra. Ostatecznie protegowany Akademii Motorsportu ORLEN był piąty z niewielką stratą do poprzedzających rywali.

Wrażenia

 

“Minioną rundę oceniam dosyć dobrze. Udało się wygrać pierwszy wyścig, w drugim nieco brakowało tempa i dojechałem na 3. miejscu, a w trzecim wyścigu było dużo chaosu po starcie i ponownie zabrakowało tempa, i wywalczyłem 5. miejsce. Ogólnie jestem zadowolony – udało się wywalczyć sporo punktów do mistrzostw” – powiedział Jan Przyrowski po drugiej rundzie Hiszpańskiej Formuły 4 na torze Navarra w Los Arcos.

“Cel na Portimao stawiam sobie oczywiście taki sam – chcę zdobyć jak największą liczbę punktów podczas całego weekendu. Walka o pole position, podia i zwycięstwa jest w zasięgu ręki. Sam tor jest bardzo specyficzny – dużo “ślepych” zakrętów pod górę, jak i w dół. Może nie jest to mój ulubiony tor, ale nie jest też zły. W trakcie przerwy będę trenował na symulatorze i na siłowni. Nie mam żadnych testów przed Portimao. Chciałbym podziękować firmie ORLEN, Akademii Motorsportu ORLEN, Geothermal Solutions, Repiński Transport i wszystkim kibicom za nieocenione wsparcie” – dodał 16-latek z Rossoszycy.

Wysoko w “generalce”

 

Aktualnie Jan Przyrowski zajmuje 3. miejsce w klasyfikacji generalnej Hiszpańskiej Formuły 4. Kierowca z Rossoszycy zgromadził łącznie 90 punktów, z czego aż 47 w Los Arcos. Strata do wyprzedzających go Rene Lammersa i Thomasa Strauvena nie jest duża. Polak z dwójką wymienionych rywali tasuje się niemal co wyścig o miano lidera “generalki”.

 

MKierowcaZespółPunkty
1Rene LammersMP Motorsport104
2Thomas StrauvenCampos97
3Jan PrzyrowskiCampos90
4Hudson SchwartzMP Motorsport37
5Reno FrancotMP Motorsport32
6Juan CotaMP Motorsport32
7Ean EyckmansMP Motorsport30
8Noah MonteiroCampos30
9Andrej PetrovicTecnicar26
10Vivek KanthanCampos26
11Nathan TyeRodin19
12Niklas SchauflerMP Motorsport16
13Matus RybaCampos8
14Christopher El FeghatiDrivex8
15Miguel CostaCampos6
16Francisco MonarcaMonlau6
17Gino TrappaDrivex1
18Santiago BaztarricaTC Racing1
19Kyuho LeeRodin1
20Sacha van`t Pad BoschTecnicar0
21Alfio SpinaTC Racing0
22Santino PanettaTC Racing0
23Filippo FiorentinoDrivex0
24Edu RobinsonDrivex0
25Alexander JacobyMonlau0
26Stepan SuslovDrivex0
27Lorenzo CamposMonlau0
28Nacho TunonTecnicar0
29Wiktor DobrzańskiTecnicar0
30Kaiden HigginsDrivex0
31Aleksandar BogunovicGRS0
32Daniel DallakyanGRS0
33Emma FelbermayrRodin0
34Artem SeveriukhinDrivex0
35Jean-Paul KarrasSainteloc0
36Philippe Armand KarrasSainteloc0
37Alex PowellSainteloc0

Powrót w czerwcu

 

W dniach 6-8 czerwca 16-latek będzie rywalizował na torze Algarve w Portimao. Już podczas zmagań E4 Spanish Winter Championship, Jan Przyrowski poznał smak zwycięstwa na tym obiekcie. Celem jest więc walka o pole position i kolejne triumfy w Hiszpańskiej Formule 4 oraz objęcie prowadzenia w klasyfikacji generalnej.



Podziel się wpisem:

Najnowsze wpisy na blogu:

baner-RK2020

Najnowsze wpisy

Archiwum

Tego dnia w F1 - 8 czerwca

Podczas testów Porsche ginie Ludovico Scarfiotti (10 startów, 1 zwycięstwo, 1 najszybsze okrążenie, 1 podium).

Niki Lauda odnosi swoje 5. zwycięstwo w F1, wygrywając GP Szwecji. Jedyny raz z pole position startował Vittorio Brambilla.

Robert Kubica wygrywa Grand Prix Kanady, odnosząc swoje pierwsze zwycięstwo w F1. Jest to też pierwszy dublet zespołu BMW Sauber. Po raz 62. i ostatni na podium stanął David Coulthard. Więcej o tym można przeczytać tutaj i tutaj.

Ukazuje się niezwykle szczery i emocjonalny wywiad Roberta Kubicy z BBC. „Problemem w F1 jest miejsce. Może kiedyś, jak FIA powie, że samochód musi być 10-15 cm szerszy, będą mógł prowadzić, ale to nie jest tak, że rajdy są wyjściem awaryjnym. To, co jest dla mnie ważne, to to, że widzę postęp. W życiu codziennym zmagam się z ograniczeniami, ale jeżdżąc widzę postęp – czy to w samochodzie rajdowym czy symulatorze. Pytanie brzmi, jak dużą sprawność uda mi się odzyskać i ile mi to zajmie, ale jeżeli mam być szczery, to nie ma to dla mnie znaczenia czy zajmie miesiąc czy 10 lat, może kiedyś znów będę miał szansę jeździć w F1” – mówi Polak.

Dobry Rajd Sardynii w wykonaniu Roberta Kubicy i Macieja Szczepaniaka. Na dwóch OS-ach byli w stanie przebić się do pierwszej trójki, a całość kończą na 8. pozycji.

Daniel Ricciardo odnosi swoje pierwsze zwycięstwo w F1, triumfując w GP Kanady. Po raz 15. i ostatni najszybsze okrążenie wyścigu wykręca Felipe Massa. Po raz 200. w F1 startuje Kimi Raikkonen.

„Syn mówi, że samochód Williamsa prowadzi się bardzo ciężko. Jest tak trudny w prowadzeniu, że trzeba dodatkowego treningu na siłowni, żeby za kierownicą było OK. Pod koniec lata zobaczymy, gdzie będzie. Celem jest otrzymanie posady w F1, ale nie ma pewności. Im lepiej jednak spisze się w F2, tym więcej drzwi może sobie otworzyć. Niektórzy kierowcy są obecnie zagrożeni, łącznie z Robertem Kubicą czy Antonio Giovinazzim” – mówi Michael Latifi o karierze swojego syna.

Najbliższe Grand Prix F1

GP Monako

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Piątek, 23 maja:
godz. 13:30 – 1. trening
godz. 17:00 – 2. trening

Sobota, 24 maja:
godz. 12:30 – 3. trening
godz. 16:00 – Kwalifikacje

Niedziela, 25 maja:
godz. 15:00 – Wyścig

Najbliższy start Kubicy

24h Le Mans

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Bądź na bieżąco

Popularne tagi