KONTAKT     Zwrot 100 zł za OC!      Wyścigi OBSTAWIAJ NA EFORTUNA.PL     Kup F1 TV PRO   Wsparcie    Bilety na GP 

jpeg-optimizer_logo-powrot-roberta

MENU:

Patroni (dołącz tutaj!):
Mariusz Kupczyński, Maciej Wiśniak, Piotr Bijakowski, Maciej Dziubiński, Przemyslaw Lowkiewicz, Grzejnik, Mateusz Pabiańczyk, Stalowy Jaro, Pawel Licznerski, Jędrzej Otręba, Piotr czyli Czopas Dziewulski, Sławek Kret, Rafal Lesny, Szczepan Jędrusik, Maciej Stankiewicz, Grzegorz Pliś, szymon034, Marcin Rentflejsz, Izabela Ch, Tomasz Ignaczak, Marcin Parzych, Maks Szmytkowski, Michał Delmanowicz, Kasia Kopiczko, Wojciech Zalewski, Alex Elise, Tomasz Drążek, Paweł Kozłowski
Wsparli w ostatnich 7 dniach: Wesprzyj tutaj!
Stefan P, Esox33, fajawodna, Manulski, M, Szonapoul, PAT Yellowbear, mbiela, King, tomek90, jacek79100, A, Kuba Wiśniewski

GP Monako

Wyniki

BWT Alpine Formula One Team enters into agreement with Williams Racing to secure services of Franco Colapinto on multi-year deal

I jest oficjalka: Colapinto wraca do Formuły 1. Ale…



Szybko poszły ogłoszenia w Alpine w sprawie obsady drugiego fotela obok Pierra Gasly. Po zaledwie 7 rundach, Jack Doohan traci swoje miejsce. Ciekawe jest jednak to, ile czasu dano jego zastępcy.

Alpine nie ma spokojnego czasu w Formule 1. Zaledwie wczoraj ogłoszono rezygnację ze stanowiska szefa zespołu Olivera Oakesa, który pełnił tę funkcję zaledwie 9 miesięcy. Domniemywano, że jego decyzja ma związek z obsadą kokpitu w Alpine. Oakes chciał dać Jackowi Doohanowi więcej czasu, a Flavio Briatore był zwolennikiem szybkiego zastąpienia go przez Franco Colapinto.

Wygrała ta druga opcja bowiem dziś ogłoszono, że Doohan stracił miejsce kierowcy wyścigowego w Alpine po zaledwie 6 wyścigach sezonu 2025. Ma on jednak pozostać kierowcą rezerwowym ekipy.

“Jestem bardzo dumny z tego, że osiągnąłem mój życiowy cel jazdy w Formule 1 i zawsze będę wdzięczny zespołowi za pomoc w dojściu do niego. Oczywiście ostatni rozdział jest dla mnie trudny ponieważ jako profesjonalny kierowca, chcę jeździć. Doceniam jednak zaufanie i zaangażowanie zespołu. Mamy długoterminowe cele do osiągnięcia i nadal będę dawał z siebie wszystko by pomóc je osiągać. Teraz skupiam się na ciężkiej pracy i z uwagą będę przyglądał się najbliższym pięciu wyścigom” – powiedział Doohan.

 

Jego miejsce zajmie Franco Colapinto, który w ubiegłym sezonie przejechał 9 rund Formuły 1 i spisał się w nich bardzo dobrze, choć nie brakowało też kosztownych wpadek. Co ciekawe, Alpine informuje, że ta rotacja została dokonana “na 5 najbliższych wyścigów”, po których ma nastąpić ewaluacja zawodników.

“Przede wszystkim, chcę podziękować zespołowi za szansę jazdy w następnych 5 wyścigach. Będę pracował ciężko by jak najlepiej przygotować się do następnego wyścigu na Imoli i nadchodzącego triple-headera, który będzie ogromnym wyzwaniem dla wszystkich” – mówi Colapinto.

“Pozostałem w formie, jestem gotów jak tylko mogę dzięki wsparciu zespołu i programowi testowemu – również w symulatorze w Enstone. Zrobię wszystko by w jak najkrótszym czasie nabrać prędkości i dostarczyć jak najlepszych rezultatów” – dodaje Argentyńczyk.

Jak oceniacie ten ruch Alpine?



Podziel się wpisem:

Najnowsze wpisy na blogu:

baner-RK2020

Najnowsze wpisy

Archiwum

Tego dnia w F1 - 8 czerwca

Podczas testów Porsche ginie Ludovico Scarfiotti (10 startów, 1 zwycięstwo, 1 najszybsze okrążenie, 1 podium).

Niki Lauda odnosi swoje 5. zwycięstwo w F1, wygrywając GP Szwecji. Jedyny raz z pole position startował Vittorio Brambilla.

Robert Kubica wygrywa Grand Prix Kanady, odnosząc swoje pierwsze zwycięstwo w F1. Jest to też pierwszy dublet zespołu BMW Sauber. Po raz 62. i ostatni na podium stanął David Coulthard. Więcej o tym można przeczytać tutaj i tutaj.

Ukazuje się niezwykle szczery i emocjonalny wywiad Roberta Kubicy z BBC. „Problemem w F1 jest miejsce. Może kiedyś, jak FIA powie, że samochód musi być 10-15 cm szerszy, będą mógł prowadzić, ale to nie jest tak, że rajdy są wyjściem awaryjnym. To, co jest dla mnie ważne, to to, że widzę postęp. W życiu codziennym zmagam się z ograniczeniami, ale jeżdżąc widzę postęp – czy to w samochodzie rajdowym czy symulatorze. Pytanie brzmi, jak dużą sprawność uda mi się odzyskać i ile mi to zajmie, ale jeżeli mam być szczery, to nie ma to dla mnie znaczenia czy zajmie miesiąc czy 10 lat, może kiedyś znów będę miał szansę jeździć w F1” – mówi Polak.

Dobry Rajd Sardynii w wykonaniu Roberta Kubicy i Macieja Szczepaniaka. Na dwóch OS-ach byli w stanie przebić się do pierwszej trójki, a całość kończą na 8. pozycji.

Daniel Ricciardo odnosi swoje pierwsze zwycięstwo w F1, triumfując w GP Kanady. Po raz 15. i ostatni najszybsze okrążenie wyścigu wykręca Felipe Massa. Po raz 200. w F1 startuje Kimi Raikkonen.

„Syn mówi, że samochód Williamsa prowadzi się bardzo ciężko. Jest tak trudny w prowadzeniu, że trzeba dodatkowego treningu na siłowni, żeby za kierownicą było OK. Pod koniec lata zobaczymy, gdzie będzie. Celem jest otrzymanie posady w F1, ale nie ma pewności. Im lepiej jednak spisze się w F2, tym więcej drzwi może sobie otworzyć. Niektórzy kierowcy są obecnie zagrożeni, łącznie z Robertem Kubicą czy Antonio Giovinazzim” – mówi Michael Latifi o karierze swojego syna.

Najbliższe Grand Prix F1

GP Monako

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Piątek, 23 maja:
godz. 13:30 – 1. trening
godz. 17:00 – 2. trening

Sobota, 24 maja:
godz. 12:30 – 3. trening
godz. 16:00 – Kwalifikacje

Niedziela, 25 maja:
godz. 15:00 – Wyścig

Najbliższy start Kubicy

24h Le Mans

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Bądź na bieżąco

Popularne tagi