KONTAKT     Zwrot 100 zł za OC!      Wyścigi OBSTAWIAJ NA EFORTUNA.PL     Kup F1 TV PRO   Wsparcie    Bilety na GP 

jpeg-optimizer_logo-powrot-roberta

MENU:

Patroni (dołącz tutaj!):
Mariusz Kupczyński, Maciej Wiśniak, Piotr Bijakowski, Maciej Dziubiński, Przemyslaw Lowkiewicz, Grzejnik, Mateusz Pabiańczyk, Stalowy Jaro, Pawel Licznerski, Jędrzej Otręba, Piotr czyli Czopas Dziewulski, Sławek Kret, Rafal Lesny, Szczepan Jędrusik, Maciej Stankiewicz, Grzegorz Pliś, szymon034, Marcin Rentflejsz, Izabela Ch, Tomasz Ignaczak, Marcin Parzych, Maks Szmytkowski, Michał Delmanowicz, Kasia Kopiczko, Wojciech Zalewski, Alex Elise, Tomasz Drążek, Paweł Kozłowski
Wsparli w ostatnich 7 dniach: Wesprzyj tutaj!
Stefan P, Esox33, fajawodna, Manulski, M, Szonapoul, PAT Yellowbear, mbiela, King, tomek90, jacek79100, A, Kuba Wiśniewski

Harmonogramy

Wyniki

F1 Grand Prix of Spain - Qualifying

Horner o Tsunodzie: “Są przebłyski”. Yuki nie wie, co się dzieje



Ostatnie miejsce Yukiego Tsunody w kwalifikacjach do GP Hiszpanii postawiło wiele pytań w Red Bullu, na które obecnie nie ma odpowiedzi.

Nie wie o co chodzi

 

W komunikacie do inżyniera po dzisiejszej sesji kwalifikacyjnej, w której był 20, Japończyk powiedział, że to było całkiem czyste okrążenie i nie wie, skąd ta pozycja.

“Nawet jakbyśmy założyli 3 komplety miękkich opon byłby problem z wejściem do Q2 biorąc pod uwagę tempo” – mówi Yuki.

Już po wczorajszych treningach Tsunoda zgłaszał problemy z tempem.

 

“Nie jest to różnica, której oczekiwałem. Ciężko mi powiedzieć, jakie są moje konkretne ograniczenia w kontekście balansu. Musimy zobaczyć, czy możemy się poprawić, ale obecnie mam duże problemy. Mam nadzieję, że coś znajdziemy bo inaczej będzie ciężko. To nie tak, że popełniam ogromne błędy i dlatego jestem za rywalami. Nie popełniam, a i tak jestem” – dodaje Tsunoda.

Nie jest on optymistą przed wyścigiem.

“Problem w tym, że to wszystko dotyczy także tempa na długich przejazdach. W 2. treningu było ono bardzo złe. Nie mam feelingu. Jedyne odczucia, jakie mi towarzyszą to te, że samochód zjada opony bardzo mocno wraz z każdym okrążeniem. Cokolwiek nie zrobię, mam dużą degradację” – mówi kierowca Red Bulla.

Horner komentuje

 

Krótkiej wypowiedzi na temat formy Tsunody po dzisiejszych kwalifikacjach udzielił szef Red Bulla, Christian Horner.

 

“Musimy dobrze się temu przyjrzeć ponieważ naprawdę tego nie rozumiem. Powiedział, że okrążenie było niezłe, ale z drugiej strony miał problemy przez cały weekend. Zobaczymy, czy nie miał jakichś uszkodzeń podczas kwalifikacji bo był daleko z tyłu” – dodał

Brytyjczyk jeszcze przed kwalifikacjami oceniał swojego kierowcę.

“To wczesny etap dla Yukiego. Nadal musi się zadomowić w zespole. Był w Q3, zdobył punkty, był w 10-tce po starcie z pit-lane. Miał też kilka incydentów więc jeszcze długa droga przed nim. Potem będziemy decydować. Mamy jeszcze mnóstwo czasu” – mówi Christian Horner.

Yuki przyznaje, że brakuje mu pewności siebie podczas jazdy bolidem Red Bulla. Horner deklaruje, że ekipa robi wszystko by pomóc swojemu kierowcy w rozwiązaniu tych problemów.

“Jedyną rzeczą, jaką możemy zrobić jest danie mu czasu i wsparcia oraz odpowiednich ustawień, które sprawią, że nabierze pewności siebie. W jeździe tymi bolidami chodzi przede wszystkim o pewność siebie – i ją musi znaleźć” – stwierdza szef ekipy.


“Myślę, że w końcu ją zdobędzie. Jest szybki, musi tylko wszystko poskładać. Widzimy przebłyski formy w jego wykonaniu. Musimy po prostu poczekać aż on to wszystko złoży – jest do tego zdolny” – dodaje Horner.

Celem numer jeden dla Red Bulla jest uczynienie z Maxa Verstappena mistrza świata.

“Musimy mieć kontakt z kierowcami McLarena. Imola była dla nas mocna, Monako nie. McLaren jest naszym celem. Mają dwóch mocnych kierowców, a ich samochód dobrze się spisuje. Wszystko zależy zatem od nas i tego, jakie poprawki wprowadzimy do naszego auta. Musimy pilnować by teraz nam nie odjechali, a po przerwie letniej spróbujemy złapać lepszą formę” – wyjaśnia szef Red Bulla.

Na podstawie: racefans.net
fot. Red Bull Content Pool



Podziel się wpisem:

Najnowsze wpisy na blogu:

baner-RK2020

Najnowsze wpisy

Archiwum

Tego dnia w F1 - 8 czerwca

Podczas testów Porsche ginie Ludovico Scarfiotti (10 startów, 1 zwycięstwo, 1 najszybsze okrążenie, 1 podium).

Niki Lauda odnosi swoje 5. zwycięstwo w F1, wygrywając GP Szwecji. Jedyny raz z pole position startował Vittorio Brambilla.

Robert Kubica wygrywa Grand Prix Kanady, odnosząc swoje pierwsze zwycięstwo w F1. Jest to też pierwszy dublet zespołu BMW Sauber. Po raz 62. i ostatni na podium stanął David Coulthard. Więcej o tym można przeczytać tutaj i tutaj.

Ukazuje się niezwykle szczery i emocjonalny wywiad Roberta Kubicy z BBC. „Problemem w F1 jest miejsce. Może kiedyś, jak FIA powie, że samochód musi być 10-15 cm szerszy, będą mógł prowadzić, ale to nie jest tak, że rajdy są wyjściem awaryjnym. To, co jest dla mnie ważne, to to, że widzę postęp. W życiu codziennym zmagam się z ograniczeniami, ale jeżdżąc widzę postęp – czy to w samochodzie rajdowym czy symulatorze. Pytanie brzmi, jak dużą sprawność uda mi się odzyskać i ile mi to zajmie, ale jeżeli mam być szczery, to nie ma to dla mnie znaczenia czy zajmie miesiąc czy 10 lat, może kiedyś znów będę miał szansę jeździć w F1” – mówi Polak.

Dobry Rajd Sardynii w wykonaniu Roberta Kubicy i Macieja Szczepaniaka. Na dwóch OS-ach byli w stanie przebić się do pierwszej trójki, a całość kończą na 8. pozycji.

Daniel Ricciardo odnosi swoje pierwsze zwycięstwo w F1, triumfując w GP Kanady. Po raz 15. i ostatni najszybsze okrążenie wyścigu wykręca Felipe Massa. Po raz 200. w F1 startuje Kimi Raikkonen.

„Syn mówi, że samochód Williamsa prowadzi się bardzo ciężko. Jest tak trudny w prowadzeniu, że trzeba dodatkowego treningu na siłowni, żeby za kierownicą było OK. Pod koniec lata zobaczymy, gdzie będzie. Celem jest otrzymanie posady w F1, ale nie ma pewności. Im lepiej jednak spisze się w F2, tym więcej drzwi może sobie otworzyć. Niektórzy kierowcy są obecnie zagrożeni, łącznie z Robertem Kubicą czy Antonio Giovinazzim” – mówi Michael Latifi o karierze swojego syna.

Najbliższe Grand Prix F1

GP Kanady

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Piątek, 13 czerwca:
godz. 19:30 – 1. trening
godz. 23:00 – 2. trening

Sobota, 14 czerwca:
godz. 18:30 – 3. trening
godz. 22:00 – Kwalifikacje

Niedziela, 15 czerwca:
godz. 20:00 – Wyścig

Najbliższy start Kubicy

24h Le Mans

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Bądź na bieżąco

Popularne tagi