KONTAKT     Zwrot 100 zł za OC!      Wyścigi OBSTAWIAJ NA EFORTUNA.PL     Kup F1 TV PRO   Wsparcie    Bilety na GP 

jpeg-optimizer_logo-powrot-roberta

MENU:

Patroni (dołącz tutaj!):
Mariusz Kupczyński, Maciej Wiśniak, Piotr Bijakowski, Maciej Dziubiński, Przemyslaw Lowkiewicz, Grzejnik, Mateusz Pabiańczyk, Stalowy Jaro, Pawel Licznerski, Jędrzej Otręba, Piotr czyli Czopas Dziewulski, Sławek Kret, Rafal Lesny, Szczepan Jędrusik, Maciej Stankiewicz, Grzegorz Pliś, szymon034, Marcin Rentflejsz, Izabela Ch, Tomasz Ignaczak, Marcin Parzych, Maks Szmytkowski, Michał Delmanowicz, Kasia Kopiczko, Wojciech Zalewski, Alex Elise, Tomasz Drążek, Paweł Kozłowski
Wsparli w ostatnich 7 dniach: Wesprzyj tutaj!
Stefan P, Esox33, fajawodna, Manulski, M, Szonapoul, PAT Yellowbear, mbiela, King, tomek90, jacek79100, A, Kuba Wiśniewski

Harmonogramy

Wyniki

Russell Claire F1 williams

Claire Williams “nienawidzi” tego, co zrobiła Russellowi



Była szefowa Williamsa, Claire była gościem podcastu Beyond the Grid, w którym opowiedziała między innymi o zatrzymywaniu George Russella w Williamsie czy roli kobiet w motorsporcie.

Claire, córka założyciela zespołu Fraka Williamsa, była zastępcą szefa zespołu w latach 2013 – 2020. Ostatecznie zdecydowała się na sprzedaż ekipy za około $150 mln amerykańskiej spółce Dorilton Capital.

Po kilku latach poza F1, Claire wróciła w ubiegłym roku jako ekspert i komentator w serialu Netflixa Drive to Survive, a niedawno 48-letnia Brytyjka ogłosiła, że będzie pełniła rolę “ambasadorki F1” Santandera – banku będącego partnerem głównym ekipy Williamsa w Formule 1.

W minionym tygodniu była ona gościem podcastu Formuły 1, Beyond the Grid. Jednym z poruszanych tematów były ostatnie lata Williamsa i obecność w ekipie George Russella – juniora Mercedesa, czekającego na angaż w ekipie z Brackley jak na zbawienie po latach jazdy słabym Williamsem.

 

“George chciał iść do Mercedesa w dwóch ostatnich sezonach, a ja nie mogłam go puścić i nienawidziłam tego. Smutno mi, gdy tylko o tym myślę. Potrzebowałam go, czułam, że bardziej niż Mercedes. Poza tym, miał kontrakt” – mówi Claire Williams.

“Gdybym go wypuściła, jaką wiadomość bym wysłała? Co zrobiłabym dla zespołu, gdybym pozwoliła mu odejść? Był jedną z najlepszych rzeczy, jakie mieliśmy w Williamsie” – dodaje Williams.

Zaznacza ona jednak również, że Mercedes oferował za mało by mogła rozważyć wypuszczenie Russella.

“Gdy negocjujesz z takim zespołem jak Mercedes i on nie oferuje tego, co powinien za pierwszorzędnego kierowcę, to dlaczego miałabym go puścić? Jakimże szefem zespołu byłabym, gdybym wypuściła George`a tylko dlatego, że Mercedes powiedział, że go już chce? To nie tak działa, prawda” – mówi była szefowa ekipy z Grove.

Claire Williams przyznaje, że rozwojem wypadków nie był zachwycony George Russell, który przez trzy sezony musiał jeździć w słabym Williamsie. W tym samym czasie Mercedes zdobył 3 mistrzostwa świata konstruktorów.

 

“George był wyraźnie zasmucony i to było naprawdę trudne. Było mi bardzo trudno bronić tej decyzji ponieważ przychodził do mnie i był bardzo zły ponieważ go blokowałam. Nie było łatwo, ale priorytetem był iteres zespołu” – wspomina Williams.

“Tak, jak bardzo chciałam żeby marzenia George`a się spełniły, tak nie mogłam wtedy na to pozwolić. To był jeden z najtrudniejszych okresów jako szefowej zespołu dla mnie. Zawsze mówiłam George`owi, że jeszcze będzie za to wdzięczny, że to zbuduje jego odporność i siłę” – dodaje Brytyjka.

Russell w końcu doczekał się przejścia do Mercedesa, którego po dwóch sezonach stał się liderem. Teraz jest czwarty w klasyfikaji kierowców Formuły 1 i jest jednym z najlepiej ocenianych kierowców serii.

Jak ona mogła…

 

Część wywiadu dotyczyła również roli kobiet w motorsporcie.

“To nie jest tak, że nie ma kobiet, które mogłaby prowadzić zespół Formuły 1. Ludzie, jeżeli ja potrafiłam to robić, to znaczy, że każdy może. Szczerze… Kiedy jestem pytana o to, czemu nie ma szefowych zespołów, nie potrafię znaleźć odpowiedzi. Wierzę, że są w motorsporcie kobiety, które są do tego w pełni zdolne” – mówi Williams.

“Nie wiem, dlaczego tak jest, ale to szkoda. Przy tym całym promowaniu zawodniczek, bardzo chciałabym zobaczyć kobietę – szefa zespołu. To ważne w tak zdominowanym przez mężczyzn świecie” – dodaje Williams.



Podziel się wpisem:

Najnowsze wpisy na blogu:

baner-RK2020

Najnowsze wpisy

Archiwum

Tego dnia w F1 - 8 czerwca

Podczas testów Porsche ginie Ludovico Scarfiotti (10 startów, 1 zwycięstwo, 1 najszybsze okrążenie, 1 podium).

Niki Lauda odnosi swoje 5. zwycięstwo w F1, wygrywając GP Szwecji. Jedyny raz z pole position startował Vittorio Brambilla.

Robert Kubica wygrywa Grand Prix Kanady, odnosząc swoje pierwsze zwycięstwo w F1. Jest to też pierwszy dublet zespołu BMW Sauber. Po raz 62. i ostatni na podium stanął David Coulthard. Więcej o tym można przeczytać tutaj i tutaj.

Ukazuje się niezwykle szczery i emocjonalny wywiad Roberta Kubicy z BBC. „Problemem w F1 jest miejsce. Może kiedyś, jak FIA powie, że samochód musi być 10-15 cm szerszy, będą mógł prowadzić, ale to nie jest tak, że rajdy są wyjściem awaryjnym. To, co jest dla mnie ważne, to to, że widzę postęp. W życiu codziennym zmagam się z ograniczeniami, ale jeżdżąc widzę postęp – czy to w samochodzie rajdowym czy symulatorze. Pytanie brzmi, jak dużą sprawność uda mi się odzyskać i ile mi to zajmie, ale jeżeli mam być szczery, to nie ma to dla mnie znaczenia czy zajmie miesiąc czy 10 lat, może kiedyś znów będę miał szansę jeździć w F1” – mówi Polak.

Dobry Rajd Sardynii w wykonaniu Roberta Kubicy i Macieja Szczepaniaka. Na dwóch OS-ach byli w stanie przebić się do pierwszej trójki, a całość kończą na 8. pozycji.

Daniel Ricciardo odnosi swoje pierwsze zwycięstwo w F1, triumfując w GP Kanady. Po raz 15. i ostatni najszybsze okrążenie wyścigu wykręca Felipe Massa. Po raz 200. w F1 startuje Kimi Raikkonen.

„Syn mówi, że samochód Williamsa prowadzi się bardzo ciężko. Jest tak trudny w prowadzeniu, że trzeba dodatkowego treningu na siłowni, żeby za kierownicą było OK. Pod koniec lata zobaczymy, gdzie będzie. Celem jest otrzymanie posady w F1, ale nie ma pewności. Im lepiej jednak spisze się w F2, tym więcej drzwi może sobie otworzyć. Niektórzy kierowcy są obecnie zagrożeni, łącznie z Robertem Kubicą czy Antonio Giovinazzim” – mówi Michael Latifi o karierze swojego syna.

Najbliższe Grand Prix F1

GP Kanady

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Piątek, 13 czerwca:
godz. 19:30 – 1. trening
godz. 23:00 – 2. trening

Sobota, 14 czerwca:
godz. 18:30 – 3. trening
godz. 22:00 – Kwalifikacje

Niedziela, 15 czerwca:
godz. 20:00 – Wyścig

Najbliższy start Kubicy

24h Le Mans

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Bądź na bieżąco

Popularne tagi