KONTAKT     Zwrot 100 zł za OC!      Wyścigi OBSTAWIAJ NA EFORTUNA.PL     Kup F1 TV PRO   Wsparcie    Bilety na GP 

jpeg-optimizer_logo-powrot-roberta

MENU:

Patroni (dołącz tutaj!):
Mariusz Kupczyński, Maciej Wiśniak, Piotr Bijakowski, Maciej Dziubiński, Przemyslaw Lowkiewicz, Grzejnik, Mateusz Pabiańczyk, Stalowy Jaro, Pawel Licznerski, Jędrzej Otręba, Piotr czyli Czopas Dziewulski, Sławek Kret, Rafal Lesny, Szczepan Jędrusik, Maciej Stankiewicz, Grzegorz Pliś, szymon034, Marcin Rentflejsz, Izabela Ch, Tomasz Ignaczak, Marcin Parzych, Maks Szmytkowski, Michał Delmanowicz, Kasia Kopiczko, Wojciech Zalewski, Alex Elise, Tomasz Drążek, Paweł Kozłowski
Wsparli w ostatnich 7 dniach: Wesprzyj tutaj!
Stefan P, Esox33, fajawodna, Manulski, M, Szonapoul, PAT Yellowbear, mbiela, King, tomek90, jacek79100, A, Kuba Wiśniewski

GP Emilii - Romanii

Wyniki

Alpine Oliver Oakes

Briatore tłumaczy zamianę i obala mit o odejściu Oakesa



Flavio Briatore podkreśla, że szef Alpine, Oliver Oakes odszedł z zespołu z powodów osobistych. Co mówi o tym sam Oakes?

Początek tygodnia był bardzo intensywny w Alpine. Ekipa najpierw ogłosiła odejście Olivera Oakesa, a następnie zmianę kierowców – Jacka Doohana zamienił Franco Colapinto.

“Po analizie pierwszych wyścigów sezonu, podjęliśmy decyzję o umieszczeniu Franco w samochodzie na pięć najbliższych wyścigów. Przy tak zbitej stawce Formuły 1 i przy konkurencyjnym samochodzie, poprawionym przez zespół w ciągu ostatnich 12 miesięcy, jesteśmy w pozycji, w której potrzebujemy rotacji naszego składu” – wyjaśnia Briatore.

“Wiemy również, że rok 2026 będzie bardzo ważny dla zespołu i posiadanie pełnego oglądu w sprawie kierowców jest odpowiednią drogą do maksymalizacji naszych ambicji na przyszły sezon. Nadal wspieramy Jacka w zespole. Zachował się bardzo profesjonalnie jako kierowca podstawowy w tym roku. W nabliższych pięciu wyścigach damy szansę na spróbowanie czegoś innego. Po tym czasie ocenimy nasze opcje” – dodaje Włoch.

 

Sporo kontrowersji wśród kibiców wywołało ogłoszone kilkanaście godzin wcześniej odejście z zespołu Olivera Oakesa, który sam miał podjąć decyzję o rezygnacji.

Wskazywano, że powodem tej decyzji miał być konflikt z Briatore w sprawie obsady kierowców. Briatore postanowił opublikować oświadczenie w tej sprawie w social mediach.

“Wiele nieprawdziwych rzeczy zostało powiedzianych w ciągu ostatnich 24 godzin w związku z rezygnacją Oliego – rzekomo wywołanej brakiem porozumienia czy odrębnym zdaniem. To całkowity fałsz, nie mający nic wspólnego z prawdą” – pisze Briatore.

 

“Ja i Oli mamy bardzo dobre relacje i mieliśmy długoterminowe ambicje by wspólnie prowadzić ten zespół. Szanujemy wniosek Oliego o rezygnację i dlatego go zaakceptowaliśmy. Jej powody nie są związane z zespołem i mają naturę osobistą” – dodaje Flavio.

W związku z odejściem Oakesa, zwiększy się rola Briatore.

“Będę coraz bardziej zaangażowany w zespół, wspólnie z silnym managementem, który już mamy. Będziemy ciężko pracować by poprawiać nasze pozycje i przygotowywać się do sezonu 2026” – wyjaśnia Briatore.

Pod postem Briatore odezwał się też Oliver Oakes, potwierdzając niejako słowa doradcy Alpine.

“To był przywilej prowadzić wszystkich w Enstone. Co za zespół, co za miejsce. Musiałem ustąpić z powodów osobistych. Flavio był dla mnie jak ojciec, wspierał mnie od kiedy objąłem rolę, dając mi tę szansę. Wszystko jest na miejscu przed sezonem 2026 by umieścić ten zespół tam, gdzie na to zasługuje. Wierzę w Enstone” – napisał.



Podziel się wpisem:

Najnowsze wpisy na blogu:

baner-RK2020

Najnowsze wpisy

Archiwum

Tego dnia w F1 - 8 czerwca

Podczas testów Porsche ginie Ludovico Scarfiotti (10 startów, 1 zwycięstwo, 1 najszybsze okrążenie, 1 podium).

Niki Lauda odnosi swoje 5. zwycięstwo w F1, wygrywając GP Szwecji. Jedyny raz z pole position startował Vittorio Brambilla.

Robert Kubica wygrywa Grand Prix Kanady, odnosząc swoje pierwsze zwycięstwo w F1. Jest to też pierwszy dublet zespołu BMW Sauber. Po raz 62. i ostatni na podium stanął David Coulthard. Więcej o tym można przeczytać tutaj i tutaj.

Ukazuje się niezwykle szczery i emocjonalny wywiad Roberta Kubicy z BBC. „Problemem w F1 jest miejsce. Może kiedyś, jak FIA powie, że samochód musi być 10-15 cm szerszy, będą mógł prowadzić, ale to nie jest tak, że rajdy są wyjściem awaryjnym. To, co jest dla mnie ważne, to to, że widzę postęp. W życiu codziennym zmagam się z ograniczeniami, ale jeżdżąc widzę postęp – czy to w samochodzie rajdowym czy symulatorze. Pytanie brzmi, jak dużą sprawność uda mi się odzyskać i ile mi to zajmie, ale jeżeli mam być szczery, to nie ma to dla mnie znaczenia czy zajmie miesiąc czy 10 lat, może kiedyś znów będę miał szansę jeździć w F1” – mówi Polak.

Dobry Rajd Sardynii w wykonaniu Roberta Kubicy i Macieja Szczepaniaka. Na dwóch OS-ach byli w stanie przebić się do pierwszej trójki, a całość kończą na 8. pozycji.

Daniel Ricciardo odnosi swoje pierwsze zwycięstwo w F1, triumfując w GP Kanady. Po raz 15. i ostatni najszybsze okrążenie wyścigu wykręca Felipe Massa. Po raz 200. w F1 startuje Kimi Raikkonen.

„Syn mówi, że samochód Williamsa prowadzi się bardzo ciężko. Jest tak trudny w prowadzeniu, że trzeba dodatkowego treningu na siłowni, żeby za kierownicą było OK. Pod koniec lata zobaczymy, gdzie będzie. Celem jest otrzymanie posady w F1, ale nie ma pewności. Im lepiej jednak spisze się w F2, tym więcej drzwi może sobie otworzyć. Niektórzy kierowcy są obecnie zagrożeni, łącznie z Robertem Kubicą czy Antonio Giovinazzim” – mówi Michael Latifi o karierze swojego syna.

Najbliższe Grand Prix F1

GP Monako

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Piątek, 23 maja:
godz. 13:30 – 1. trening
godz. 17:00 – 2. trening

Sobota, 24 maja:
godz. 12:30 – 3. trening
godz. 16:00 – Kwalifikacje

Niedziela, 25 maja:
godz. 15:00 – Wyścig

Najbliższy start Kubicy

24h Le Mans

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Bądź na bieżąco

Popularne tagi