KONTAKT     Zwrot 100 zł za OC!      Wyścigi OBSTAWIAJ NA EFORTUNA.PL     Kup F1 TV PRO   Wsparcie    Bilety na GP 

jpeg-optimizer_logo-powrot-roberta

MENU:

Patroni (dołącz tutaj!):
Mariusz Kupczyński, Maciej Wiśniak, Piotr Bijakowski, Maciej Dziubiński, Przemyslaw Lowkiewicz, Grzejnik, Mateusz Pabiańczyk, Stalowy Jaro, Pawel Licznerski, Jędrzej Otręba, Piotr czyli Czopas Dziewulski, Sławek Kret, Rafal Lesny, Szczepan Jędrusik, Maciej Stankiewicz, Grzegorz Pliś, szymon034, Marcin Rentflejsz, Izabela Ch, Tomasz Ignaczak, Marcin Parzych, Maks Szmytkowski, Michał Delmanowicz, Kasia Kopiczko, Wojciech Zalewski, Alex Elise, Tomasz Drążek, Paweł Kozłowski
Wsparli w ostatnich 7 dniach: Wesprzyj tutaj!
Stefan P, Esox33, fajawodna, Manulski, M, Szonapoul, PAT Yellowbear, mbiela, King, tomek90, jacek79100, A, Kuba Wiśniewski

GP Emilii - Romanii

Wyniki

Audi F1 2025

Audi centralizuje zarządzanie projektem Formuły 1



Audi intensyfikuje implementację efektywnej struktury zarządzania, typowej dla fabrycznych zespołów motorsportowych, w swoim projekcie Formuły 1. Mattia Binotto, obejmując stanowisko szefa projektu Audi F1, weźmie odpowiedzialność za całokształt działań rozwojowych prowadzonych zarówno w Hinwil i Neuburg an der Donau, jak i w planowanym centrum technologicznym na terenie Wielkiej Brytanii.

Niemiecki producent samochodów premium konsoliduje wszystkie operacyjne jednostki zaangażowane w projekt Formuły 1 pod jednolitym zarządem, przyspieszając proces głębokiej integracji technicznej. Zaledwie dziesięć miesięcy przed debiutem w elitarnej serii wyścigów, nadzwyczaj istotna staje się precyzyjna koordynacja prac rozwojowych, umożliwiająca idealne zgranie konstrukcji podwozia z jednostką napędową. Pod strategicznym kierownictwem Mattii Binotta istniejące struktury przejdą gruntowną optymalizację, co w połączeniu z poprawą efektywności działań przyspieszy tempo prac rozwojowych.

Christian Foyer dołączył 1 maja 2025 roku do zarządu Audi Formula Racing GmbH (AFR) – spółki odpowiedzialnej za rozwój hybrydowego układu napędowego. W nowo utworzonej roli dyrektora operacyjnego (COO) skupi się na usprawnieniu procesów operacyjnych. Urodzony w 1977 roku w Akwizgranie inżynier, specjalizujący się w silnikach spalinowych, dysponuje blisko 18-letnim doświadczeniem w zarządzaniu operacyjnym i projektowym dla różnych zespołów i producentów Formuły 1. Foyer przejmie odpowiedzialność operacyjną za obszary wcześniej nadzorowane przez Adama Bakera, który za obopólnym porozumieniem odchodzi z projektu.

„Pragniemy podziękować Adamowi Bakerowi za jego zaangażowanie w minionych latach. Odegrał kluczową rolę w opracowaniu kompleksowej koncepcji strategicznej wejścia Audi do Formuły 1 i zainicjował prace nad jednostką napędową w Neuburgu”, mówi Gernot Döllner, przewodniczący zarządu AUDI AG. „Wraz z Christianem Foyerem pozyskujemy do projektu uznanego eksperta w zakresie strukturyzacji procesów rozwojowych układów napędowych F1. Jego doświadczenie pomoże zagwarantować synergiczną współpracę i niezbędne tempo na obranej przez nas drodze do debiutu w najważniejszej serii wyścigowej świata”.

 

W ramach optymalizacji struktury organizacyjnej, dla uproszczenia ścieżek raportowania, dotychczasowa pozycja CEO zostanie zlikwidowana. Stefan Dreyer kontynuuje kierowanie rozwojem jednostki napędowej w Neuburgu jako CTO, obejmując jednocześnie nową funkcję rzecznika zarządu AFR.

Od początku kwietnia stanowisko szefa zespołu i rzecznika zarządu Sauber Motorsport AG objął Jonathan Wheatley. W ścisłej kooperacji z Mattią Binottem nadzoruje transformację zespołu wyścigowego. Kluczowym obszarem jego odpowiedzialności jest zarządzanie działaniami przyszłego zespołu Audi F1 w trakcie wyścigu oraz reprezentowanie marki na poziomie dyrektorów zespołów w strategicznych gremiach Formuły 1.

Audi zadebiutuje w Formule 1 w sezonie 2026 z własnym zespołem fabrycznym oraz hybrydową jednostką napędową skonstruowaną w Niemczech. Przyszły zespół będzie funkcjonował w dwóch głównych lokalizacjach: spółka Audi Formula Racing GmbH, utworzona specjalnie na potrzeby projektu, prowadzi prace nad jednostką napędową w Neuburg an der Donau, natomiast ośrodek w szwajcarskim Hinwil stanie się centrum rozwoju bolidu wyścigowego oraz bazą dla planowania i wszystkich działań związanych z samymi zawodami. Dodatkowo powstanie zaawansowane centrum technologiczne na terenie Wielkiej Brytanii.

Formuła 1, uznawana za kwintesencję technologii sportów motorowych, dzięki globalnemu zasięgowi stanowi jedną z najważniejszych platform sportowych na świecie. Kluczowym czynnikiem decyzyjnym dla wejścia Audi do F1 są nowe regulacje techniczne FIA, które od 2026 roku wprowadzą zrównoważone paliwa i zwiększą elektryczny komponent hybrydowej jednostki napędowej do niemal 50 proc.

Na podstawie informacji prasowej



Podziel się wpisem:

Najnowsze wpisy na blogu:

baner-RK2020

Najnowsze wpisy

Archiwum

Tego dnia w F1 - 8 czerwca

Podczas testów Porsche ginie Ludovico Scarfiotti (10 startów, 1 zwycięstwo, 1 najszybsze okrążenie, 1 podium).

Niki Lauda odnosi swoje 5. zwycięstwo w F1, wygrywając GP Szwecji. Jedyny raz z pole position startował Vittorio Brambilla.

Robert Kubica wygrywa Grand Prix Kanady, odnosząc swoje pierwsze zwycięstwo w F1. Jest to też pierwszy dublet zespołu BMW Sauber. Po raz 62. i ostatni na podium stanął David Coulthard. Więcej o tym można przeczytać tutaj i tutaj.

Ukazuje się niezwykle szczery i emocjonalny wywiad Roberta Kubicy z BBC. „Problemem w F1 jest miejsce. Może kiedyś, jak FIA powie, że samochód musi być 10-15 cm szerszy, będą mógł prowadzić, ale to nie jest tak, że rajdy są wyjściem awaryjnym. To, co jest dla mnie ważne, to to, że widzę postęp. W życiu codziennym zmagam się z ograniczeniami, ale jeżdżąc widzę postęp – czy to w samochodzie rajdowym czy symulatorze. Pytanie brzmi, jak dużą sprawność uda mi się odzyskać i ile mi to zajmie, ale jeżeli mam być szczery, to nie ma to dla mnie znaczenia czy zajmie miesiąc czy 10 lat, może kiedyś znów będę miał szansę jeździć w F1” – mówi Polak.

Dobry Rajd Sardynii w wykonaniu Roberta Kubicy i Macieja Szczepaniaka. Na dwóch OS-ach byli w stanie przebić się do pierwszej trójki, a całość kończą na 8. pozycji.

Daniel Ricciardo odnosi swoje pierwsze zwycięstwo w F1, triumfując w GP Kanady. Po raz 15. i ostatni najszybsze okrążenie wyścigu wykręca Felipe Massa. Po raz 200. w F1 startuje Kimi Raikkonen.

„Syn mówi, że samochód Williamsa prowadzi się bardzo ciężko. Jest tak trudny w prowadzeniu, że trzeba dodatkowego treningu na siłowni, żeby za kierownicą było OK. Pod koniec lata zobaczymy, gdzie będzie. Celem jest otrzymanie posady w F1, ale nie ma pewności. Im lepiej jednak spisze się w F2, tym więcej drzwi może sobie otworzyć. Niektórzy kierowcy są obecnie zagrożeni, łącznie z Robertem Kubicą czy Antonio Giovinazzim” – mówi Michael Latifi o karierze swojego syna.

Najbliższe Grand Prix F1

GP Monako

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Piątek, 23 maja:
godz. 13:30 – 1. trening
godz. 17:00 – 2. trening

Sobota, 24 maja:
godz. 12:30 – 3. trening
godz. 16:00 – Kwalifikacje

Niedziela, 25 maja:
godz. 15:00 – Wyścig

Najbliższy start Kubicy

24h Le Mans

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Bądź na bieżąco

Popularne tagi