KONTAKT     Zwrot 100 zł za OC!      Wyścigi OBSTAWIAJ NA EFORTUNA.PL     Kup F1 TV PRO   Wsparcie    Bilety na GP 

jpeg-optimizer_logo-powrot-roberta

MENU:

Patroni (dołącz tutaj!):
Mariusz Kupczyński, Maciej Wiśniak, Piotr Bijakowski, Maciej Dziubiński, Przemyslaw Lowkiewicz, Grzejnik, Mateusz Pabiańczyk, Stalowy Jaro, Pawel Licznerski, Jędrzej Otręba, Piotr czyli Czopas Dziewulski, Sławek Kret, Rafal Lesny, Szczepan Jędrusik, Maciej Stankiewicz, Grzegorz Pliś, szymon034, Marcin Rentflejsz, Izabela Ch, Tomasz Ignaczak, Marcin Parzych, Maks Szmytkowski, Michał Delmanowicz, Kasia Kopiczko, Wojciech Zalewski, Alex Elise, Tomasz Drążek, Paweł Kozłowski
Wsparli w ostatnich 7 dniach: Wesprzyj tutaj!
Stefan P, Esox33, fajawodna, Manulski, M, Szonapoul, PAT Yellowbear, mbiela, King, tomek90, jacek79100, A, Kuba Wiśniewski

Harmonogramy

Wyniki

F1 Grand Prix of Monaco

Alonso przez większość wyścigu jechał bez 160 koni mechanicznych



Trwa koszmarna seria Fernando Alonso. Hiszpan nie zdobył jeszcze punktów w tym sezonie choć w Monako był tego bliski. Przeszkodziła awaria silnika.

Wszystkie dotychczasowe punkty Astona Martina zdobył Lance Stroll – dokładnie 14. W Monako to Alonso radził sobie bardzo dobrze i po udanych kwalifikacjach startował z 6. miejsca, które utrzymywał aż do 36. okrążenia.

“Jestem rozczarowany bo wyścig był trudny po naszej stronie. Musieliśmy zarządzać wieloma rzeczami. Od 15. okrążenia miałem problem z ERSem więc nie mieliśmy elektrycznej części silnika. Brakowało więc około 160 koni. W Monako moc nie jest kluczowa więc utrzymywaliśmy szóstą pozycję dość długo” – wyjaśnia Fernando Alonso.

W przeszłości zdarzało się już, że kierowcy jechali w Monako z awariami. Choćby Daniel Ricciardo wygrał w 2018 roku nie mając właśnie MGUK. Alonso nie miał tyle szczęścia. Na 36. kółku odpadł z rywalizacji.

 

“Silnik zatrzymał się i nie był to taki koniec weekendu, na jaki liczyliśmy. Nie chodziło jednak o brak szczęścia czy wyjazd samochodu bezpieczeństwa w fatalnym momencie. Dziś coś było nie tak z naszym silnikiem i musimy to zbadać i poprawić następnym razem” – mówi kierowca Astona Martina.

Mimo braku punktów od początku roku, Alonso widzi pozytywy w postaci poprawy tempa swojej ekipy od GP Emilii-Romanii.

“Jestem konkurencyjny. Nie czuję się wolny, nie uderzam w bandy i nie zderzam się z innymi w pierwszym zakręcie. Nie zdobywam punktów nie dlatego, że popełniam błędy. Myślę, że jeżdżę na wysokim poziomie i teraz musimy poczekać i zobaczyć, co zdarzy się w ostatnim wyścigu” – dodaje Alonso.

Na podstawie: planetf1.com
fot. Aston Martin F1 Team



Podziel się wpisem:

Najnowsze wpisy na blogu:

baner-RK2020

Najnowsze wpisy

Archiwum

Tego dnia w F1 - 8 czerwca

Podczas testów Porsche ginie Ludovico Scarfiotti (10 startów, 1 zwycięstwo, 1 najszybsze okrążenie, 1 podium).

Niki Lauda odnosi swoje 5. zwycięstwo w F1, wygrywając GP Szwecji. Jedyny raz z pole position startował Vittorio Brambilla.

Robert Kubica wygrywa Grand Prix Kanady, odnosząc swoje pierwsze zwycięstwo w F1. Jest to też pierwszy dublet zespołu BMW Sauber. Po raz 62. i ostatni na podium stanął David Coulthard. Więcej o tym można przeczytać tutaj i tutaj.

Ukazuje się niezwykle szczery i emocjonalny wywiad Roberta Kubicy z BBC. „Problemem w F1 jest miejsce. Może kiedyś, jak FIA powie, że samochód musi być 10-15 cm szerszy, będą mógł prowadzić, ale to nie jest tak, że rajdy są wyjściem awaryjnym. To, co jest dla mnie ważne, to to, że widzę postęp. W życiu codziennym zmagam się z ograniczeniami, ale jeżdżąc widzę postęp – czy to w samochodzie rajdowym czy symulatorze. Pytanie brzmi, jak dużą sprawność uda mi się odzyskać i ile mi to zajmie, ale jeżeli mam być szczery, to nie ma to dla mnie znaczenia czy zajmie miesiąc czy 10 lat, może kiedyś znów będę miał szansę jeździć w F1” – mówi Polak.

Dobry Rajd Sardynii w wykonaniu Roberta Kubicy i Macieja Szczepaniaka. Na dwóch OS-ach byli w stanie przebić się do pierwszej trójki, a całość kończą na 8. pozycji.

Daniel Ricciardo odnosi swoje pierwsze zwycięstwo w F1, triumfując w GP Kanady. Po raz 15. i ostatni najszybsze okrążenie wyścigu wykręca Felipe Massa. Po raz 200. w F1 startuje Kimi Raikkonen.

„Syn mówi, że samochód Williamsa prowadzi się bardzo ciężko. Jest tak trudny w prowadzeniu, że trzeba dodatkowego treningu na siłowni, żeby za kierownicą było OK. Pod koniec lata zobaczymy, gdzie będzie. Celem jest otrzymanie posady w F1, ale nie ma pewności. Im lepiej jednak spisze się w F2, tym więcej drzwi może sobie otworzyć. Niektórzy kierowcy są obecnie zagrożeni, łącznie z Robertem Kubicą czy Antonio Giovinazzim” – mówi Michael Latifi o karierze swojego syna.

Najbliższe Grand Prix F1

GP Kanady

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Piątek, 13 czerwca:
godz. 19:30 – 1. trening
godz. 23:00 – 2. trening

Sobota, 14 czerwca:
godz. 18:30 – 3. trening
godz. 22:00 – Kwalifikacje

Niedziela, 15 czerwca:
godz. 20:00 – Wyścig

Najbliższy start Kubicy

24h Le Mans

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Bądź na bieżąco

Popularne tagi