KONTAKT     Zwrot 100 zł za OC!      Wyścigi OBSTAWIAJ NA EFORTUNA.PL     Kup F1 TV PRO   Wsparcie    Bilety na GP   Kup Eleven Sports

jpeg-optimizer_logo-powrot-roberta

MENU:

Patroni (dołącz tutaj!):
Mariusz Kupczyński, Maciej Wiśniak, Piotr Bijakowski, Maciej Dziubiński, Przemyslaw Lowkiewicz, Grzejnik, Mateusz Pabiańczyk, Stalowy Jaro, Pawel Licznerski, Jędrzej Otręba, Piotr czyli Czopas Dziewulski, Sławek Kret, Rafal Lesny, Szczepan Jędrusik, Maciej Stankiewicz, Grzegorz Pliś, szymon034, Marcin Rentflejsz, Izabela Ch, Tomasz Ignaczak, Marcin Parzych, Maks Szmytkowski, Michał Delmanowicz, Kasia Kopiczko, Wojciech Zalewski, Alex Elise, Tomasz Drążek, Paweł Kozłowski
Wsparli w ostatnich 7 dniach: Wesprzyj tutaj!
Stefan P, Esox33, fajawodna, Manulski, M, Szonapoul, PAT Yellowbear, mbiela, King, tomek90, jacek79100, A, Kuba Wiśniewski
Motor Racing - Formula One World Championship - Australian Grand Prix - Qualifying Day - Melbourne, Australia

Wszystkie kary na niego idą. Sainz z dużą grzywną, ale mogła być jeszcze większa



Powiedzieć, że Carlos Sainz zalicza trudny start sezonu w Williamsie to jak nic nie powiedzieć. Podczas GP Japonii zgarnął 3 kary.

Przejście Sainza z Ferrari było bardzo nagłaśniane przez Williamsa, który chwalił się, że ma jeden z najrówniejszych składów w stawce. Niestety, w pierwszych 3 rundach sezonu Hiszpan zdobył tylko 1 punkt.

Na torze Suzuka był wolniejszy w kwalifikacjach i wyścigu do swojego partnera, Alexa Albona, który punktował w każdej rundzie tego sezonu. Ich bilans pojedynków w kwalifikacjach i wyścigu to 3-0 na korzyść Taja.

Kara

 

Podczas GP Japonii oprócz słabego tempa Sainz musiał borykać się z karami. Zaczęło się od przekroczenia prędkości w alei serwisowej o prawie 14 km/h. Trudno przypisywać tak duże przekroczenie zespołowi i pomyłce przy kalibracji pit-limitera. Kara €1000 poszła jednak dla zespołu.

 

Następnie Williams nie poinformował Sainza, że zbliża się do niego Lewis Hamilton, co sprawiło, że Hiszpan dostał karę przesunięcia na starcie wyścigu o 3 miejsca.

Jakby tego było mało, Sainz dziś spóźnił się na ceremonię hymnów. Takie przewinienie jest od tego sezonu surowiej karane za sprawą zaostrzenia przepisów FIA dotyczących wypowiedzi i zachowania kierowców.

Sędziowie w swojej decyzji podkreślają, że mogą wymierzyć za nie karę nawet €60 tys. Na korzyść Sainza działały jednak jego tłumaczenia. Kierowca przyznał, że tuż przed ceremonią poczuł dolegliwości żołądkowe i to one spowodowały spóźnienie.

W związku z tym Sainz dostał “tylko” €20 tys, z czego €10 tys. jest w zawieszeniu na rok.

Info dla Was

 

Od tego sezonu będę prowadził na blogu zestawienia grzywien dla zespołów/kierowców oraz kar sportowych. Od jutra będziecie mogli znaleźć je w zakładce Formuła 1.

 

Wyglądają one następująco:

Grzywny:

LKierowca/ZespółGPKaraW tym w zawieszeniuPowód
1Carlos SainzJaponii€20000€10000Spóźnienie na hymn
1WilliamsChiny€50000€40000Brak nagrań przedniego skrzydła
2RBChiny€5000Niebezpieczne wypuszczenie (Hadjar)
3WilliamsJaponii€1000Prędkość w alei (Sainz)
4MercedesJaponia€100Prędkość w alei (Antonelli)
5WilliamsBahrajn€7500Brak odpowiedniej komunikacji z kierowcami

Kary sportowe:

LPKierowcaGPZa co?Jaka?Punkty karne
1Andrea Kimi AntonelliAustraliiNiebezpieczne wypuszczenie5 sekund kary
2Gabriel BortoletoAustraliiNiebezpieczne wypuszczenie5 sekund kary
3Jack DoohanChinWypchnięcie poza tor10 sekund kary2
4Jack DoohanChinKolizja10 sekund kary2
5Pierre GaslyChinZa mała waga boliduDyskwalifikacja
6Charles LeclercChinZa mała waga boliduDyskwalifikacja
7Lewis HamiltonChinZbyt duże zużycie deskiDyskwalifikacja
8Carlos SainzJaponiiBlokowanie rywala3 pozycje w dół na starcie
9George RussellBahrajnuZbyt wczesny wyjazd z garażu1 pozycja w dół na starcie
10Andrea Kimi AntonelliBahrajnuZbyt wczesny wyjazd z garażu1 pozycja w dół na starcie
11Lando NorrisBahrajnuNieprawidłowe ustawienie na starcie5 sekund kary
12Liam LawsonBahrajnuSpowodowanie kolizji10 sekund kary
13Liam LawsonBahrajnuSpowodowanie kolizji10 sekund kary
14Jack DoohanBahrajnuLimity toru5 sekund kary
15Carlos SainzBahrajnuWypchnięcie rywala poza tor10 sekund kary2
16Nico HulkenbergBahrajnuZbyt duże zużycie deskiDyskwalifikacja
17Liam LawsonArabii SaudyjskiejPrzekroczenie linii wjazdowejReprymenda
18Jack DoohanArabii SaudyjskiejPrzekroczenie linii wjazdowejReprymenda
19Max VerstappenArabii SaudyjskiejWyjazd poza tor i zyskanie przewagi5 sekund kary
20Liam LawsonArabii SaudyjskiejWyjazd poza tor i zyskanie przewagi10 sekund kary

Zestawienie punktów karnych możecie znaleźć tutaj.



Podziel się wpisem:

Najnowsze wpisy na blogu:

baner-RK2020

Najnowsze wpisy

Archiwum

Tego dnia w F1 - 8 czerwca

Podczas testów Porsche ginie Ludovico Scarfiotti (10 startów, 1 zwycięstwo, 1 najszybsze okrążenie, 1 podium).

Niki Lauda odnosi swoje 5. zwycięstwo w F1, wygrywając GP Szwecji. Jedyny raz z pole position startował Vittorio Brambilla.

Robert Kubica wygrywa Grand Prix Kanady, odnosząc swoje pierwsze zwycięstwo w F1. Jest to też pierwszy dublet zespołu BMW Sauber. Po raz 62. i ostatni na podium stanął David Coulthard. Więcej o tym można przeczytać tutaj i tutaj.

Ukazuje się niezwykle szczery i emocjonalny wywiad Roberta Kubicy z BBC. „Problemem w F1 jest miejsce. Może kiedyś, jak FIA powie, że samochód musi być 10-15 cm szerszy, będą mógł prowadzić, ale to nie jest tak, że rajdy są wyjściem awaryjnym. To, co jest dla mnie ważne, to to, że widzę postęp. W życiu codziennym zmagam się z ograniczeniami, ale jeżdżąc widzę postęp – czy to w samochodzie rajdowym czy symulatorze. Pytanie brzmi, jak dużą sprawność uda mi się odzyskać i ile mi to zajmie, ale jeżeli mam być szczery, to nie ma to dla mnie znaczenia czy zajmie miesiąc czy 10 lat, może kiedyś znów będę miał szansę jeździć w F1” – mówi Polak.

Dobry Rajd Sardynii w wykonaniu Roberta Kubicy i Macieja Szczepaniaka. Na dwóch OS-ach byli w stanie przebić się do pierwszej trójki, a całość kończą na 8. pozycji.

Daniel Ricciardo odnosi swoje pierwsze zwycięstwo w F1, triumfując w GP Kanady. Po raz 15. i ostatni najszybsze okrążenie wyścigu wykręca Felipe Massa. Po raz 200. w F1 startuje Kimi Raikkonen.

„Syn mówi, że samochód Williamsa prowadzi się bardzo ciężko. Jest tak trudny w prowadzeniu, że trzeba dodatkowego treningu na siłowni, żeby za kierownicą było OK. Pod koniec lata zobaczymy, gdzie będzie. Celem jest otrzymanie posady w F1, ale nie ma pewności. Im lepiej jednak spisze się w F2, tym więcej drzwi może sobie otworzyć. Niektórzy kierowcy są obecnie zagrożeni, łącznie z Robertem Kubicą czy Antonio Giovinazzim” – mówi Michael Latifi o karierze swojego syna.

Najbliższe Grand Prix F1

GP Miami

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Piątek, 2 maja:
godz. 18:30 – Trening
godz. 22:30 – Kwalifikacje do Sprintu

Sobota, 3 maja:
godz. 18:00 – Sprint
godz. 22:00 – Kwalifikacje

Niedziela, 4 maja:
godz. 22:00 – Wyścig

Najbliższy start Kubicy

6h Spa

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Bądź na bieżąco

Popularne tagi