KONTAKT     Zwrot 100 zł za OC!      Wyścigi OBSTAWIAJ NA EFORTUNA.PL     Kup F1 TV PRO   Wsparcie    Bilety na GP 

jpeg-optimizer_logo-powrot-roberta

MENU:

Patroni (dołącz tutaj!):
Mariusz Kupczyński, Maciej Wiśniak, Piotr Bijakowski, Maciej Dziubiński, Przemyslaw Lowkiewicz, Grzejnik, Mateusz Pabiańczyk, Stalowy Jaro, Pawel Licznerski, Jędrzej Otręba, Piotr czyli Czopas Dziewulski, Sławek Kret, Rafal Lesny, Szczepan Jędrusik, Maciej Stankiewicz, Grzegorz Pliś, szymon034, Marcin Rentflejsz, Izabela Ch, Tomasz Ignaczak, Marcin Parzych, Maks Szmytkowski, Michał Delmanowicz, Kasia Kopiczko, Wojciech Zalewski, Alex Elise, Tomasz Drążek, Paweł Kozłowski
Wsparli w ostatnich 7 dniach: Wesprzyj tutaj!
Stefan P, Esox33, fajawodna, Manulski, M, Szonapoul, PAT Yellowbear, mbiela, King, tomek90, jacek79100, A, Kuba Wiśniewski

GP Monako

Wyniki

Kacper Sztuka F3 2024

Sztuka chce wygrać Eurocup-3. Plan na kolejny rok? F2



Kacper Sztuka przyznaje, że w sezonie 2025 zrobił krok wstecz jeżeli chodzi o motorsportowe serie, ale nadal mierzy bardzo.

W tym sezonie Kacper będzie jeździł w Eurocup-3 w ekipie Camposa, a jednym z jego rywali będzie Maciej Gładysz z MP Motorsport. Jakie cele stawia przed sobą Kacper na ten rok?

“Jedyną serią, w której wystartuje w sezonie 2025 jest Eurocup-3, teraz też zbliżają się oficjalne testy w Barcelonie. a później przede mną osiem rund Eurocup-3 i testy przed tymi rundami. Moim osobistym celem, jest wygranie mistrzostw. Przyszedłem jako bardziej doświadczony kierowca, niż większość stawki, więc chcę wygrać” – przyznaje Polak w ciekawej rozmowie dla onet.pl.

“Nie będzie to łatwe, a wręcz powiedziałbym, że będzie to bardzo, bardzo trudne, pomimo tego, że w stawce są kierowcy młodsi. Widać to na przykładzie F1, gdzie osiemnastoletni Kimi Antonelli, jest w stanie jechać na poziomie zbliżonym do starszego i bardziej doświadczonego George Russella. Inni debiutanci, też pokonują dużo bardziej doświadczonych kolegów. Doświadczenie jest przewagą, ale młodzi kierowcy są bardzo szybcy, więc nie można ich lekceważyć. Też zobaczyliśmy podczas Winter Series, że zespół MP Motorsport jest bardzo mocny. Wygrana będzie trudna, ale nadal jest to mój cel. Zrobię wszystko, żeby w każdej sesji, pojechać najlepiej jak tylko mogę. Nauczyłem się w 2023 roku, że nawet jadąc piąty czy szósty trzeba walczyć o każde miejsce, każdy punkt, bo to liczy się na koniec roku. Moim celem jest mistrzostwo” – dodaje Kacper.

 

Sztuka liczył na miejsce w wyższej kategorii – mówił nawet o Formule 2. Ostatecznie nie udało się tam trafić. Dlaczego?

“Jeżeli chodzi o wybór między Formułą 3, Formułą 2, a inną serią, to wszystko rozbiło się o budżet. Gdybym tylko znalazł pieniądze na start w F3 czy F2, kiedy były jeszcze takie możliwości, to oczywiście startowałbym w którejś z tych serii. Tutaj po prostu chodziło o czas i budżet. Ten czas się niestety kończył, musieliśmy podjąć decyzję, gdzie jechać. Była taka chęć ze strony Camposa, abym wystartował w Eurocup-3” – mówi Kacper.

“Miałem też możliwość startu w Formule Regionalnej, GB3, czy Euroformule Open, czyli wszystkie serie pośrednie między F4, a F3. Wybór padł na Eurocup-3 i Campos, ponieważ jest to zespół, z którym chcę kontynuować współpracę w kolejnych sezonach. Są bardzo mocni czy to w F3 czy F2. Cały czas patrzymy do przodu” – dodaje polski kierowca.

Sztuka wie, że zrobił krok wstecz w porównaniu z poprzednim rokiem, ale nie przejmuje się tym.

 

“Czasami trzeba zrobić krok wstecz, żeby potem zrobić dwa kroki do przodu. W sezonie 2023 zostałem w Formule 4, a miałem wtedy możliwość iść do Formuły Regionalnej. Wtedy wolałem zostać z mocniejszym zespołem w niższej serii, niż iść wyżej z gorszym zespołem” – zaznacza zawodnik.

Długofalowym celem i marzeniem Kacpra jest Formuła 1.

“Szczerze mówiąc, jeśli nie myślałbym o Formule 1, to już dawno byłbym w innych seriach. Jestem w wieku, w którym mogę iść gdzie indziej i miałem już takie propozycje. Natomiast moim celem nadal jest Formuła 1 i to nadal jest możliwe. Wystarczy spojrzeć na Luke Browninga, który jest starszy o cztery lata. On zadebiutował w F3 mając 21 lat, a teraz pojechał w pierwszym treningu F1 w Bahrajnie. Patrzę też na kierowców takich jak Kimi, którzy w wieku osiemnastu lat dostali się do Formuły 1, ale nie jest to wcale przesądzone, że ktoś, kto ma dziewiętnaście lat i kręci się w okolicach F3, nie może dojść do Formuły 1. Dlatego cały czas jest to mój cel” – mówi Sztuka.

“Marzeniem byłby start w F2 w przyszłym sezonie, tam pokazać się dobrze i potem trafić do F1. To oczywiście bardzo optymistyczny cel. Plan, aby ten rok spędzić w Eurocup, potem dwa kolejne w F2, a potem szukać miejsca w F1, jest dużo bardziej realistyczny. Główną przeszkodą jest budżet, tak jak wspominałem, w naszym przypadku to jest walka na torze i poza torem. Teraz wchodzę w nowy sezon, muszę w nim pokazać dobre wyniki, a potem zbierać środki na testy i starty w seriach wyższych. Dalej moim celem jest Formuła 1, a planem na kolejny rok Formuła 2” – dodaje.

Cały wywiad z Kacprem przeczytacie tutaj.

Źródło: onet.pl



Podziel się wpisem:

Najnowsze wpisy na blogu:

baner-RK2020

Najnowsze wpisy

Archiwum

Tego dnia w F1 - 8 czerwca

Podczas testów Porsche ginie Ludovico Scarfiotti (10 startów, 1 zwycięstwo, 1 najszybsze okrążenie, 1 podium).

Niki Lauda odnosi swoje 5. zwycięstwo w F1, wygrywając GP Szwecji. Jedyny raz z pole position startował Vittorio Brambilla.

Robert Kubica wygrywa Grand Prix Kanady, odnosząc swoje pierwsze zwycięstwo w F1. Jest to też pierwszy dublet zespołu BMW Sauber. Po raz 62. i ostatni na podium stanął David Coulthard. Więcej o tym można przeczytać tutaj i tutaj.

Ukazuje się niezwykle szczery i emocjonalny wywiad Roberta Kubicy z BBC. „Problemem w F1 jest miejsce. Może kiedyś, jak FIA powie, że samochód musi być 10-15 cm szerszy, będą mógł prowadzić, ale to nie jest tak, że rajdy są wyjściem awaryjnym. To, co jest dla mnie ważne, to to, że widzę postęp. W życiu codziennym zmagam się z ograniczeniami, ale jeżdżąc widzę postęp – czy to w samochodzie rajdowym czy symulatorze. Pytanie brzmi, jak dużą sprawność uda mi się odzyskać i ile mi to zajmie, ale jeżeli mam być szczery, to nie ma to dla mnie znaczenia czy zajmie miesiąc czy 10 lat, może kiedyś znów będę miał szansę jeździć w F1” – mówi Polak.

Dobry Rajd Sardynii w wykonaniu Roberta Kubicy i Macieja Szczepaniaka. Na dwóch OS-ach byli w stanie przebić się do pierwszej trójki, a całość kończą na 8. pozycji.

Daniel Ricciardo odnosi swoje pierwsze zwycięstwo w F1, triumfując w GP Kanady. Po raz 15. i ostatni najszybsze okrążenie wyścigu wykręca Felipe Massa. Po raz 200. w F1 startuje Kimi Raikkonen.

„Syn mówi, że samochód Williamsa prowadzi się bardzo ciężko. Jest tak trudny w prowadzeniu, że trzeba dodatkowego treningu na siłowni, żeby za kierownicą było OK. Pod koniec lata zobaczymy, gdzie będzie. Celem jest otrzymanie posady w F1, ale nie ma pewności. Im lepiej jednak spisze się w F2, tym więcej drzwi może sobie otworzyć. Niektórzy kierowcy są obecnie zagrożeni, łącznie z Robertem Kubicą czy Antonio Giovinazzim” – mówi Michael Latifi o karierze swojego syna.

Najbliższe Grand Prix F1

GP Monako

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Piątek, 23 maja:
godz. 13:30 – 1. trening
godz. 17:00 – 2. trening

Sobota, 24 maja:
godz. 12:30 – 3. trening
godz. 16:00 – Kwalifikacje

Niedziela, 25 maja:
godz. 15:00 – Wyścig

Najbliższy start Kubicy

24h Le Mans

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Bądź na bieżąco

Popularne tagi