KONTAKT     Zwrot 100 zł za OC!      Wyścigi OBSTAWIAJ NA EFORTUNA.PL     Kup F1 TV PRO   Wsparcie    Bilety na GP 

jpeg-optimizer_logo-powrot-roberta

MENU:

Patroni (dołącz tutaj!):
Mariusz Kupczyński, Maciej Wiśniak, Piotr Bijakowski, Maciej Dziubiński, Przemyslaw Lowkiewicz, Grzejnik, Mateusz Pabiańczyk, Stalowy Jaro, Pawel Licznerski, Jędrzej Otręba, Piotr czyli Czopas Dziewulski, Sławek Kret, Rafal Lesny, Szczepan Jędrusik, Maciej Stankiewicz, Grzegorz Pliś, szymon034, Marcin Rentflejsz, Izabela Ch, Tomasz Ignaczak, Marcin Parzych, Maks Szmytkowski, Michał Delmanowicz, Kasia Kopiczko, Wojciech Zalewski, Alex Elise, Tomasz Drążek, Paweł Kozłowski
Wsparli w ostatnich 7 dniach: Wesprzyj tutaj!
Stefan P, Esox33, fajawodna, Manulski, M, Szonapoul, PAT Yellowbear, mbiela, King, tomek90, jacek79100, A, Kuba Wiśniewski

GP Monako

Wyniki

F1 Grand Prix of Abu Dhabi - Qualifying

Szef FIA łagodnieje w sprawie kar dla kierowców



W poście opublikowanym w social mediach szef FIA, Mohammed ben Sulayem zapowiedział rewizję przepisów dotyczących kar dla kierowców za niewłaściwe zachowanie i wypowiedzi.

W styczniu Międzynarodowa Federacja Samochodowa FIA zaktualizowała Załącznik B do Międzynarodowego Kodeksu Sportowego, w którym dopuściła możliwość karania kierowców za wypowiedzi (w tym przekleństwa) i zachowania niezgodne z przepisami i wartościami FIA sięgające nawet €180 tys. Za pierwsze przewinienie kierowcy są karani €30 tys. i kilka takich kar już wymierzono. Pierwszą “ofiarą” zaostrzonych przepisów był Adrien Fourmaux – kierowca WRC, który przeklął na mecie OS-u. W Formule 1 za spóźnienie na ceremonię hymnów Carlos Sainz dostał taką samą karę (mimo usprawiedliwienia z centrum medycznego). W przypadku “recydywy” FIA może przyznawać kary zawieszenia zawodnika czy nawet odebrania punktów w mistrzostwach.

Tak ostre kary spotkały się z dużą krytyką ze strony kierowców i kibiców. Najgłośniej protestowali zawodnicy WRC, którzy zwracali uwagę, że rozmawia się z nimi tuż po ogromnym stresie i dawce adrenaliny.

Przez pewien czas nieugięty w tej sprawie był Mohammed ben Sulayerm, który chyba jednak zdał sobie sprawę, że spór w tym kierunku nie poprawia jego sytuacji przed wyborami na nowego prezydenta FIA.

Szef FIA postanowił opublikować na swoim koncie na Instagramie zapowiedź ponownego przyjrzenia się przepisom. Odwołał się przy tym do swojej kariery motorsportowej.

 

“Po uzyskaniu konstruktywnego feedbacku od kierowców w siedmiu seriach mistrzowskich FIA [F1, Formuła E, WEC, WRC, Rally-Raid, Rallycross, karting], rozważam poprawki do Załącznika B. Jako były kierowca rajdowy, rozumiem ich uwagi lepiej niż większość osób” – pisze ben Sulayem.

“Załącznik B jest kluczowy w Międzynarodowym Kodeksie Sportowym i jest osią dostępności sportu dla wszystkich członków motorsportowej rodziny. Ludzie ustalają zasady i ludzie mogą je poprawić. Ta zasada nieustannej poprawy jest czymś, w co zawsze wierzyłem i jest sercem wszystkiego, co wszyscy robimy w FIA” – dodaje szef FIA.



Podziel się wpisem:

Najnowsze wpisy na blogu:

baner-RK2020

Najnowsze wpisy

Archiwum

Tego dnia w F1 - 8 czerwca

Podczas testów Porsche ginie Ludovico Scarfiotti (10 startów, 1 zwycięstwo, 1 najszybsze okrążenie, 1 podium).

Niki Lauda odnosi swoje 5. zwycięstwo w F1, wygrywając GP Szwecji. Jedyny raz z pole position startował Vittorio Brambilla.

Robert Kubica wygrywa Grand Prix Kanady, odnosząc swoje pierwsze zwycięstwo w F1. Jest to też pierwszy dublet zespołu BMW Sauber. Po raz 62. i ostatni na podium stanął David Coulthard. Więcej o tym można przeczytać tutaj i tutaj.

Ukazuje się niezwykle szczery i emocjonalny wywiad Roberta Kubicy z BBC. „Problemem w F1 jest miejsce. Może kiedyś, jak FIA powie, że samochód musi być 10-15 cm szerszy, będą mógł prowadzić, ale to nie jest tak, że rajdy są wyjściem awaryjnym. To, co jest dla mnie ważne, to to, że widzę postęp. W życiu codziennym zmagam się z ograniczeniami, ale jeżdżąc widzę postęp – czy to w samochodzie rajdowym czy symulatorze. Pytanie brzmi, jak dużą sprawność uda mi się odzyskać i ile mi to zajmie, ale jeżeli mam być szczery, to nie ma to dla mnie znaczenia czy zajmie miesiąc czy 10 lat, może kiedyś znów będę miał szansę jeździć w F1” – mówi Polak.

Dobry Rajd Sardynii w wykonaniu Roberta Kubicy i Macieja Szczepaniaka. Na dwóch OS-ach byli w stanie przebić się do pierwszej trójki, a całość kończą na 8. pozycji.

Daniel Ricciardo odnosi swoje pierwsze zwycięstwo w F1, triumfując w GP Kanady. Po raz 15. i ostatni najszybsze okrążenie wyścigu wykręca Felipe Massa. Po raz 200. w F1 startuje Kimi Raikkonen.

„Syn mówi, że samochód Williamsa prowadzi się bardzo ciężko. Jest tak trudny w prowadzeniu, że trzeba dodatkowego treningu na siłowni, żeby za kierownicą było OK. Pod koniec lata zobaczymy, gdzie będzie. Celem jest otrzymanie posady w F1, ale nie ma pewności. Im lepiej jednak spisze się w F2, tym więcej drzwi może sobie otworzyć. Niektórzy kierowcy są obecnie zagrożeni, łącznie z Robertem Kubicą czy Antonio Giovinazzim” – mówi Michael Latifi o karierze swojego syna.

Najbliższe Grand Prix F1

GP Monako

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Piątek, 23 maja:
godz. 13:30 – 1. trening
godz. 17:00 – 2. trening

Sobota, 24 maja:
godz. 12:30 – 3. trening
godz. 16:00 – Kwalifikacje

Niedziela, 25 maja:
godz. 15:00 – Wyścig

Najbliższy start Kubicy

24h Le Mans

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Bądź na bieżąco

Popularne tagi