KONTAKT     Zwrot 100 zł za OC!      Wyścigi OBSTAWIAJ NA EFORTUNA.PL     Kup F1 TV PRO   Wsparcie    Bilety na GP   Kup Eleven Sports

jpeg-optimizer_logo-powrot-roberta

MENU:

F1 Grand Prix of Bahrain

Statystyki przed GP Bahrajnu 2025 Formuły 1



Kto najczęściej wygrywał w Grand Prix Bahrajnu? Które zespoły dominują na Sakhir? Zobaczcie garść statystyk wyścigiem Formuły 1 w 2025 roku.

O torze i wyścigu:
Długość okrążenia: 5.412 km
Liczba okrążeń jaką liczy wyścig: 57
Dystans wyścigu: 308.238 km
Rok budowy toru: 2002 – 2004
Projektant: Herman Tilke
Koszt budowy: ok. 150 mln. dolarów
Inauguracja: 2004
Kierunek jazdy: zgodny z ruchem wskazówek zegara.
Pojemność trybun: 70 000
Nocny wyścig: od 2014
Liczba lamp: 495
Liczba zakrętów: 15
Różnica poziomów: 17.3 m
Poziom docisku: średni/niski
Zużycie opon: średnie
Opony przygotowane przez Pirelli: C2, C3, C4
Strefy DRS: prosta startowa, między zakrętami nr 3 & nr 4, prosta między zakrętami nr 10 & nr 11
Rekord okrążenia w wyścigu: 1:31,447 – Pedro de la Rosa – McLaren MP4/20– 2005
Rekord okrążenia w kwalifikacjach: 1:27,264 – Lewis Hamilton – Mercedes W11 – 2020
Dotychczas:
18x GP po obecnej konfiguracji
1x (2010) wyścig po dłuższej wersji toru – 6.299 km
1x (2020) na torze Sakhir rozegrano GP Sakhir, na pętli zewnętrznej – 3.543 km

Statystyki dotyczą wszystkich zawodów F1 rozegranych na torze Sakhir w Bahrajnie.

Bahrain International Circuit (zwany też Sakhir) to nowoczesny obiekt położony w samym sercu pustyni Sakhir. Tor został zaprojektowany przez znanego niemieckiego inżyniera Hermanna Tilke. Lączy w sobie wiele cech lokalnej kultury. Tor jest dosyć szeroki i zawiera dużą płaszczyznę stref wyjazdowych.



Koszt budowy całego obiektu wyniósł około 150 milionów dolarów.
Inauguracyjny wyścig F1, rozegrano w Bahrajnie 4 kwietnia 2004 r. (04/04/04), Sakhir był pierwszym torem wyścigowym na Bliskim Wschodzie, który gościł Mistrzostw Świata Formuły 1. Otworzyło to drzwi dla całego regionu, nie tylko w sportach motorowych, ale także w biznesie i turystyce.

Ponad 10 lat później, Grand Prix Bahrajnu jest dziś uważana za jeden z najbardziej przyjaznych, klimatycznych i emocjonujących wyścigów Formuły 1. Stała się również jednym z wyścigów z największą oglądalnością na całym świecie, a także jednym z najbardziej opłacalnych komercyjnie przedsięwzięć .

Liczba pole position (kierowca):
1. S.VETTEL 3
1. M.VERSTAPPEN 3
1. L.HAMILTON 3
4. MSC 2
4. N.ROSBERG 2
4. V.BOTTAS 2
4. C.LECLERC 2
8. F.ALONSO 1
9. F.MASSA 1
10. R.KUBICA 1
11. J.TRULLI 1

Liczba pole position (zespół):
1. Mercedes 7
2. Ferrari 6
3. Red Bull 5
4. Renault 1
5. BMW Sauber 1
6. Toyota 1

Liczba pole position (dostawca silnika):
1. Mercedes 7
2. Ferrari 6
3. Renault 3
4. Honda 2
5. BMW 1
6. Toyota 1
7. RBPT

Pozycja na starcie dająca zwycięstwo:
Pole Zw. %/W. GP
1 9 49.44
2 5 25.78
3 3 14.67
4 2 10.61
5 1 5.06

Liczba zwycięstw w wyścigu (kierowca):
1. L.HAMILTON 5
2. S.VETTEL 4
3. F.ALONSO 3
4. F.MASSA 2
4. M. VERSTAPPEN 2
6. MSC 1
7. J.BUTTON 1
8. N.ROSBERG 1
9. S.PEREZ 1
10. C.LECLERC 1

Liczba zwycięstw w wyścigu (zespół):
1. Ferrari 7
2. Mercedes 6
3. Red Bull 4
4. Renault 2
5. Brawn GP 1
6. Racing Point 1

Liczba zwycięstw w wyścig (dostawca silników):
1. Mercedes 8
2. Ferrari 7
3. Renault 4
4. RBPT 1
5. Honda 1



Najszybsze okrążenia w wyścigu (kierowca):
1. N.ROSBERG 3
2. S.VETTEL 2
3. V.BOTTAS 2
4. MSC 1
5. P.de la ROSA 1
6. F.MASSA 1
7. H.KOVALAINEN 1
8. J.TRULLI 1
9. F.ALONSO 1
10. K.RAIKKONEN 1
11. L.HAMILTON 1
12. C.LECLERC 2
13. M.VERSTAPPEN 2
14. G.RUSSELL 1
15. G. ZHOU

Najszybsze okrążenia w wyścigu (zespoły):
1. Mercedes 6
2. Ferrari 6
3. Red Bull 4
4. McLaren 2
5. Williams 1
6. Toyota 1
7. Alfa Romeo

Najszybsze okrążenia w wyścigu (dostawcy silników):
1. Mercedes 8
2. Ferrari 7
3. Renault 2
4. Cosworth 1
5. Toyota 1
6. Honda 2

Obecność na podium (kierowca):
1. L.HAMILTON 10
2. K.RAIKKONEN 8
3. S.VETTEL 5
4. V.BOTTAS 4
5. F.ALONSO 4
6. M.VERSTAPPEN 5
7. F.MASSA 3
8. S.PEREZ 4
9. N.ROSBERG 3
10. MSC 2
11. J.TRULLI 2
12. J.BUTTON 2
13. R.GROSJEAN 2
14. R.BARRICHELLO 1
15. R.KUBICA 1
16. C.LECLERC 2
17. A.ALBON 1
18. E.OCON 1
19. L.STROLL 1
20. C.SAINZ 2

Obecność na podium (zespół):
1. Mercedes 15
2. Ferrari 17
3. Red Bull 11
4. McLaren 4
5. Lotus 4
6. Renault 3
7. Toyota 2
8. Racing Point 2
9. BAR 1
10. BMW Sauber 1
11. Brawn GP 1
12. Force India 1
13. Aston Martin 1

Źródło: własne, bahraingp.com, statsf1.com



Podziel się wpisem:

Najnowsze wpisy na blogu:

Najnowsze wpisy

Tego dnia w F1 - 8 czerwca

Podczas testów Porsche ginie Ludovico Scarfiotti (10 startów, 1 zwycięstwo, 1 najszybsze okrążenie, 1 podium).

Niki Lauda odnosi swoje 5. zwycięstwo w F1, wygrywając GP Szwecji. Jedyny raz z pole position startował Vittorio Brambilla.

Robert Kubica wygrywa Grand Prix Kanady, odnosząc swoje pierwsze zwycięstwo w F1. Jest to też pierwszy dublet zespołu BMW Sauber. Po raz 62. i ostatni na podium stanął David Coulthard. Więcej o tym można przeczytać tutaj i tutaj.

Ukazuje się niezwykle szczery i emocjonalny wywiad Roberta Kubicy z BBC. „Problemem w F1 jest miejsce. Może kiedyś, jak FIA powie, że samochód musi być 10-15 cm szerszy, będą mógł prowadzić, ale to nie jest tak, że rajdy są wyjściem awaryjnym. To, co jest dla mnie ważne, to to, że widzę postęp. W życiu codziennym zmagam się z ograniczeniami, ale jeżdżąc widzę postęp – czy to w samochodzie rajdowym czy symulatorze. Pytanie brzmi, jak dużą sprawność uda mi się odzyskać i ile mi to zajmie, ale jeżeli mam być szczery, to nie ma to dla mnie znaczenia czy zajmie miesiąc czy 10 lat, może kiedyś znów będę miał szansę jeździć w F1” – mówi Polak.

Dobry Rajd Sardynii w wykonaniu Roberta Kubicy i Macieja Szczepaniaka. Na dwóch OS-ach byli w stanie przebić się do pierwszej trójki, a całość kończą na 8. pozycji.

Daniel Ricciardo odnosi swoje pierwsze zwycięstwo w F1, triumfując w GP Kanady. Po raz 15. i ostatni najszybsze okrążenie wyścigu wykręca Felipe Massa. Po raz 200. w F1 startuje Kimi Raikkonen.

„Syn mówi, że samochód Williamsa prowadzi się bardzo ciężko. Jest tak trudny w prowadzeniu, że trzeba dodatkowego treningu na siłowni, żeby za kierownicą było OK. Pod koniec lata zobaczymy, gdzie będzie. Celem jest otrzymanie posady w F1, ale nie ma pewności. Im lepiej jednak spisze się w F2, tym więcej drzwi może sobie otworzyć. Niektórzy kierowcy są obecnie zagrożeni, łącznie z Robertem Kubicą czy Antonio Giovinazzim” – mówi Michael Latifi o karierze swojego syna.

Najbliższe Grand Prix F1

GP Miami

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Najbliższy start Kubicy

6h Spa

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Bądź na bieżąco

Piątek, 2 maja:
godz. 18:30 – Trening
godz. 22:30 – Kwalifikacje do Sprintu

Sobota, 3 maja:
godz. 18:00 – Sprint
godz. 22:00 – Kwalifikacje

Niedziela, 4 maja:
godz. 22:00 – Wyścig

Popularne tagi

Archiwum