KONTAKT     Zwrot 100 zł za OC!      Wyścigi OBSTAWIAJ NA EFORTUNA.PL     Kup F1 TV PRO   Wsparcie    Bilety na GP   Kup Eleven Sports

jpeg-optimizer_logo-powrot-roberta

MENU:

Patroni (dołącz tutaj!):
Mariusz Kupczyński, Maciej Wiśniak, Piotr Bijakowski, Maciej Dziubiński, Przemyslaw Lowkiewicz, Grzejnik, Mateusz Pabiańczyk, Stalowy Jaro, Pawel Licznerski, Jędrzej Otręba, Piotr czyli Czopas Dziewulski, Sławek Kret, Rafal Lesny, Szczepan Jędrusik, Maciej Stankiewicz, Grzegorz Pliś, szymon034, Marcin Rentflejsz, Izabela Ch, Tomasz Ignaczak, Marcin Parzych, Maks Szmytkowski, Michał Delmanowicz, Kasia Kopiczko, Wojciech Zalewski, Alex Elise, Tomasz Drążek, Paweł Kozłowski
Wsparli w ostatnich 7 dniach: Wesprzyj tutaj!
Stefan P, Esox33, fajawodna, Manulski, M, Szonapoul, PAT Yellowbear, mbiela, King, tomek90, jacek79100, A, Kuba Wiśniewski

Harmonogram

2025 Japanese Grand Prix, Friday - LAT Images

Śmiech przez łzy – kierowcy o karze dla Sainza



Carlos Sainz został pierwszym kierowcą w Formule 1, który “ucierpiał” wskutek zaostrzenia przez FIA za zachowania kierowców.

Hiszpan spóźnił się na ceremonię hymnów przed GP Japonii “o 5 sekund” – jak sam mówi. Powodem były problemy żołądkowe tuż przed nią. Sainz udał się do centrum medycznego i miał zaświadczenie z niego o drobnych kłopotach.

Niegdyś za takie zachowanie groziła reprymenda, ale przed tym rokiem zaktualizowano przepisy i spóźnienie na hymn stanowi poważne wykroczenie, za które grozi kara nawet €60 tys. Sędziowie wzięli jednak dolegliwości Sainza za okoliczność łagodzącą i złagodzili karę do €30 tys. z czego €20 tys. zawieszono na rok.

Pytany w Bahrajnie o tę sytuację Sainz, zażartował, narażając się tym samym na kolejną karę.

“Nie wiem czy nie dostanę kolejnej kary za powiedzenie tego, ale: shit happens. Wiecie, tak już jest” – mówi Carlos.

 

“Jestem wielkim zwolennikiem punktualności, zawsze jestem gentlemanem, chcę docenić wszystkie władze, które są na ceremonii hymnów. Byłem pierwszym, który podniósł rękę i przeprosił za spóźnienie. Spóźniłem się jednak o 5 sekund i za to musiałem zapłacić €10 tys” – dodaje Sainz.

W żartobliwy ton wszedł też George Russell, przewodniczący Grand Prix Drivers Association. Anglik stwierdził, że “to była dość droga kupka”.

Potem jednak Russell był już bardziej poważny.

“Niestety to, co mówimy, ma w ostatnich miesiącach małe znaczenie. Mamy 100% zaufanie do Stefano Domenicaliego i F1. Wiemy, że pracują wspólnie z zespołami dla naszego dobra. Ale chcemy współpracy ze wszystkimi. Nie chodzi o to żeby walczyć w tych kwestiach” – mówi Anglik.

“Absolutnie doceniam obowiązek bycia na czas podczas hymnów. Ale dla nas to nie jest takie łatwe jak ludzie myślą żebyśmy dotarli na czas. Często biegamy do toalety, a nagle się okazuje, że są pozajmowane w czasie między wyjściem z auta a hymnem. Jesteśmy też zatrzymywani przez ludzi proszących o krótkie wywiady. To nie jest zatem tak, że mamy jedno zadanie na głowie. Próbujemy mieć chwilę dla siebie przed wyścigiem. Z perspektywy kierowcy to wszystko jest trudne logistycznie” – mówi Russell.

Na postawie: planetf1.com



Podziel się wpisem:

Najnowsze wpisy na blogu:

baner-RK2020

Najnowsze wpisy

Archiwum

Tego dnia w F1 - 8 czerwca

Podczas testów Porsche ginie Ludovico Scarfiotti (10 startów, 1 zwycięstwo, 1 najszybsze okrążenie, 1 podium).

Niki Lauda odnosi swoje 5. zwycięstwo w F1, wygrywając GP Szwecji. Jedyny raz z pole position startował Vittorio Brambilla.

Robert Kubica wygrywa Grand Prix Kanady, odnosząc swoje pierwsze zwycięstwo w F1. Jest to też pierwszy dublet zespołu BMW Sauber. Po raz 62. i ostatni na podium stanął David Coulthard. Więcej o tym można przeczytać tutaj i tutaj.

Ukazuje się niezwykle szczery i emocjonalny wywiad Roberta Kubicy z BBC. „Problemem w F1 jest miejsce. Może kiedyś, jak FIA powie, że samochód musi być 10-15 cm szerszy, będą mógł prowadzić, ale to nie jest tak, że rajdy są wyjściem awaryjnym. To, co jest dla mnie ważne, to to, że widzę postęp. W życiu codziennym zmagam się z ograniczeniami, ale jeżdżąc widzę postęp – czy to w samochodzie rajdowym czy symulatorze. Pytanie brzmi, jak dużą sprawność uda mi się odzyskać i ile mi to zajmie, ale jeżeli mam być szczery, to nie ma to dla mnie znaczenia czy zajmie miesiąc czy 10 lat, może kiedyś znów będę miał szansę jeździć w F1” – mówi Polak.

Dobry Rajd Sardynii w wykonaniu Roberta Kubicy i Macieja Szczepaniaka. Na dwóch OS-ach byli w stanie przebić się do pierwszej trójki, a całość kończą na 8. pozycji.

Daniel Ricciardo odnosi swoje pierwsze zwycięstwo w F1, triumfując w GP Kanady. Po raz 15. i ostatni najszybsze okrążenie wyścigu wykręca Felipe Massa. Po raz 200. w F1 startuje Kimi Raikkonen.

„Syn mówi, że samochód Williamsa prowadzi się bardzo ciężko. Jest tak trudny w prowadzeniu, że trzeba dodatkowego treningu na siłowni, żeby za kierownicą było OK. Pod koniec lata zobaczymy, gdzie będzie. Celem jest otrzymanie posady w F1, ale nie ma pewności. Im lepiej jednak spisze się w F2, tym więcej drzwi może sobie otworzyć. Niektórzy kierowcy są obecnie zagrożeni, łącznie z Robertem Kubicą czy Antonio Giovinazzim” – mówi Michael Latifi o karierze swojego syna.

Najbliższe Grand Prix F1

GP Miami

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Piątek, 2 maja:
godz. 18:30 – Trening
godz. 22:30 – Kwalifikacje do Sprintu

Sobota, 3 maja:
godz. 18:00 – Sprint
godz. 22:00 – Kwalifikacje

Niedziela, 4 maja:
godz. 22:00 – Wyścig

Najbliższy start Kubicy

6h Spa

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Bądź na bieżąco

Popularne tagi