KONTAKT     Zwrot 100 zł za OC!      Wyścigi OBSTAWIAJ NA EFORTUNA.PL     Kup F1 TV PRO   Wsparcie    Bilety na GP   Kup Eleven Sports

jpeg-optimizer_logo-powrot-roberta

MENU:

Patroni (dołącz tutaj!):
Mariusz Kupczyński, Maciej Wiśniak, Piotr Bijakowski, Maciej Dziubiński, Przemyslaw Lowkiewicz, Grzejnik, Mateusz Pabiańczyk, Stalowy Jaro, Pawel Licznerski, Jędrzej Otręba, Piotr czyli Czopas Dziewulski, Sławek Kret, Rafal Lesny, Szczepan Jędrusik, Maciej Stankiewicz, Grzegorz Pliś, szymon034, Marcin Rentflejsz, Izabela Ch, Tomasz Ignaczak, Marcin Parzych, Maks Szmytkowski, Michał Delmanowicz, Kasia Kopiczko, Wojciech Zalewski, Alex Elise, Tomasz Drążek, Paweł Kozłowski
Wsparli w ostatnich 7 dniach: Wesprzyj tutaj!
Stefan P, Esox33, fajawodna, Manulski, M, Szonapoul, PAT Yellowbear, mbiela, King, tomek90, jacek79100, A, Kuba Wiśniewski

Harmonogram

F1 Grand Prix Of China - Sprint & Qualifying

Red Bull po fatalnym weekendzie: Obawy o odejście Maxa są duże



Helmut Marko przyznaje, że obecna forma Red Bulla jest nie do zaakceptowania i jeżeli problemy nadal będą się pojawiać, zatrzymanie Maxa Verstappena w ekipie będzie bardzo trudne.

Tempo bolidu Red Bulla po odejściu Adriana Neweya przypomina zjazd po równi pochyłej, a oprócz słabego auta dochodzą również problemy dotychczas w ekipie z Milton Keynes niespotykane – z pit-stopami czy strategią.

Max Verstappen zaliczył koszmarny wyścig, lądując nawet na 37. okrążeniu na ostatnim, 20 miejscu. Holender miał problemy z przyczepnością i hamulcami, a do tego doszły jeszcze bardzo długie pit-stopy, spowodowane błędnym działaniem oprogramowania do wypuszczania kierowcy. Ostatecznie ukończył wyścig na 6. miejscu. I choć Red Bull pierwszy raz w tym sezonie podwójnie punktował, to powodów do radości jest niewiele.

Kłótnia

 

Nie da się ukryć, że jeżeli Red Bull chce zatrzymać u siebie Maxa Verstappena, musi poprawić swoje osiągi. Nieoficjalne wieści mówią o kłótni pomiędzy managerem Maxa Verstappena a Helmutem Marko w padoku GP Bahrajnu.

 

“Pod koniec wyścigu czekałem razem z szefami zespołów i Raymond Vermeulen, manager Maxa, poszedł do garażu Red Bulla i powiedział Helmutowi Marko co o tym sądzi. Napominał Marko, a ten to przyjmował. Potem Raymond wyszedł z garażu wyraźnie niezadowolony” – przekazuje Ted Kravitz ze Sky Sports.

Marko pytany o to, czy obecna forma zespołu rodzi obawy o to czy Verstappen zostanie w Red Bullu, potwierdza.

“Obawy są bardzo duże. Poprawki muszą pojawić się w najbliższej przyszłości by miał samochód, którym może znów wygrywać. Musimy stworzyć podstawy samochodem, którym będzie w stanie walczyć o mistrzostwo świata” – mówi Helmut Marko, cytowany przez planetf1.com.

“Nasze auto nie jest zbalansowane, przede wszystkim ze względu na aerodynamikę. A jeżeli samochód nie jest optymalny, a dwa pit-stopy pójdą źle, wówczas Max traci humor i ma rację. To był bardzo trudny dzień dla Red Bulla i dla nas. Musimy mieć osiągi auta oraz przywrócić standardy pit-stopów. Obecna sytuacja jest nie do zaakceptowania. Przy takich osiągach, nie da się zdobyć mistrzostwa świata. To bardzo alarmująca sytuacja, ale w najbliższych tygodniach będą nowe części, które mam nadzieję, że nam pomogą” – dodał doradca Red Bulla.

 

Verstappen komentuje

 

Max Verstappen mówi, że 6. miejsce, które wywalczył w niedzielę, było maksimum, biorąc pod uwagę pakiet Red Bulla.

“Największym problemem jest nasze tempo. Przede wszystkim zarządzanie oponami i balans. To są moje główne problemy. To moje główne problemy. Tempo jest bardzo złe. Nie spodziewałem się tak słabego wyścigu. Praktycznie wszystko, co mogło pójść źle, poszło” – mówi Max.

“Pozycja, na której ukończyłem wyścig, koniec końców była naszym maksimum. Nic więcej nie dało się zyskać” – dodaje Holender.

Verstappen spadł na 3. miejsce w klasyfikacji generalnej kierowców Formuły 1, a blisko siebie ma notującego świetne wyniki George Russella. Jak wiadomo, Holeder jest kuszony przez Toto Wolffa z Mercedesa i Lawrence Strolla z Astona Martina. Na stole mają być dwie oferty jazdy od sezonu 2026, opiewające na ogromne sumy.

Jak myślicie, Max rozważa obecnie odejście z Red Bulla?

fot. Red Bull Content Pool



Podziel się wpisem:

Najnowsze wpisy na blogu:

baner-RK2020

Najnowsze wpisy

Archiwum

Tego dnia w F1 - 8 czerwca

Podczas testów Porsche ginie Ludovico Scarfiotti (10 startów, 1 zwycięstwo, 1 najszybsze okrążenie, 1 podium).

Niki Lauda odnosi swoje 5. zwycięstwo w F1, wygrywając GP Szwecji. Jedyny raz z pole position startował Vittorio Brambilla.

Robert Kubica wygrywa Grand Prix Kanady, odnosząc swoje pierwsze zwycięstwo w F1. Jest to też pierwszy dublet zespołu BMW Sauber. Po raz 62. i ostatni na podium stanął David Coulthard. Więcej o tym można przeczytać tutaj i tutaj.

Ukazuje się niezwykle szczery i emocjonalny wywiad Roberta Kubicy z BBC. „Problemem w F1 jest miejsce. Może kiedyś, jak FIA powie, że samochód musi być 10-15 cm szerszy, będą mógł prowadzić, ale to nie jest tak, że rajdy są wyjściem awaryjnym. To, co jest dla mnie ważne, to to, że widzę postęp. W życiu codziennym zmagam się z ograniczeniami, ale jeżdżąc widzę postęp – czy to w samochodzie rajdowym czy symulatorze. Pytanie brzmi, jak dużą sprawność uda mi się odzyskać i ile mi to zajmie, ale jeżeli mam być szczery, to nie ma to dla mnie znaczenia czy zajmie miesiąc czy 10 lat, może kiedyś znów będę miał szansę jeździć w F1” – mówi Polak.

Dobry Rajd Sardynii w wykonaniu Roberta Kubicy i Macieja Szczepaniaka. Na dwóch OS-ach byli w stanie przebić się do pierwszej trójki, a całość kończą na 8. pozycji.

Daniel Ricciardo odnosi swoje pierwsze zwycięstwo w F1, triumfując w GP Kanady. Po raz 15. i ostatni najszybsze okrążenie wyścigu wykręca Felipe Massa. Po raz 200. w F1 startuje Kimi Raikkonen.

„Syn mówi, że samochód Williamsa prowadzi się bardzo ciężko. Jest tak trudny w prowadzeniu, że trzeba dodatkowego treningu na siłowni, żeby za kierownicą było OK. Pod koniec lata zobaczymy, gdzie będzie. Celem jest otrzymanie posady w F1, ale nie ma pewności. Im lepiej jednak spisze się w F2, tym więcej drzwi może sobie otworzyć. Niektórzy kierowcy są obecnie zagrożeni, łącznie z Robertem Kubicą czy Antonio Giovinazzim” – mówi Michael Latifi o karierze swojego syna.

Najbliższe Grand Prix F1

GP Miami

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Piątek, 2 maja:
godz. 18:30 – Trening
godz. 22:30 – Kwalifikacje do Sprintu

Sobota, 3 maja:
godz. 18:00 – Sprint
godz. 22:00 – Kwalifikacje

Niedziela, 4 maja:
godz. 22:00 – Wyścig

Najbliższy start Kubicy

6h Spa

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Bądź na bieżąco

Popularne tagi