KONTAKT     Zwrot 100 zł za OC!      Wyścigi OBSTAWIAJ NA EFORTUNA.PL     Kup F1 TV PRO   Wsparcie    Bilety na GP 

jpeg-optimizer_logo-powrot-roberta

MENU:

Patroni (dołącz tutaj!):
Mariusz Kupczyński, Maciej Wiśniak, Piotr Bijakowski, Maciej Dziubiński, Przemyslaw Lowkiewicz, Grzejnik, Mateusz Pabiańczyk, Stalowy Jaro, Pawel Licznerski, Jędrzej Otręba, Piotr czyli Czopas Dziewulski, Sławek Kret, Rafal Lesny, Szczepan Jędrusik, Maciej Stankiewicz, Grzegorz Pliś, szymon034, Marcin Rentflejsz, Izabela Ch, Tomasz Ignaczak, Marcin Parzych, Maks Szmytkowski, Michał Delmanowicz, Kasia Kopiczko, Wojciech Zalewski, Alex Elise, Tomasz Drążek, Paweł Kozłowski
Wsparli w ostatnich 7 dniach: Wesprzyj tutaj!
Stefan P, Esox33, fajawodna, Manulski, M, Szonapoul, PAT Yellowbear, mbiela, King, tomek90, jacek79100, A, Kuba Wiśniewski

GP Emilii - Romanii

Wyniki

Jan_Przyrowski_Zapowiedź_Navarra_F4_Spanish_2025_9

Przyrowski bardzo szybki podczas testów



Hiszpańska Formuła 4 rozegra w ten weekend swoją drugą rundę. Dwa ostatnie dni kierowcy testowali na torze Navarra.

Testy

 

Janek Przyrowski, jeżdżący w barwach Camposa, wykręcił czwarty czas pierwszego dnia jazd, a drugiego był drugi, tylko za Thomasem Strauvenem. Zbiorcze wyniki dwóch dni jazd dają mu drugi czas testów. Najgorszym wynikiem dysponuje niestety Wiktor Dobrzański:

testy Hiszpańska F4 Navarra

 

Już tu wygrywał

 

W ramach E4 Spanish Winter Championship protegowany Akademii Motorsportu ORLEN wygrał pierwszy wyścig na torze Navarra 8 marca bieżącego roku. Świetna jazda Jana Przyrowskiego w zmiennych warunkach i intensywna walka z zespołowym kolegą, Thomasem Strauvenem, dostarczyły kibicom dużo emocji. Niestety sprint i drugi wyścig nie poszły po myśli naszego rodaka. W pierwszym przypadku doszło do niefortunnego kontaktu, a finałowa rywalizacja po świetnym starcie zakończyła się wykluczeniem przez rywala, co wówczas wykluczyło Przyrowskiego z walki o mistrzostwo zimowego czempionatu. Można rzec, że tamten weekend miał słodko-gorzki smak i dlatego celem na nadchodzący weekend są walka o pole position i trzy zwycięstwa.

Bojowe nastawienie

 

Kierowca z Rossoszycy ma za sobą bardzo dobre otwarcie sezonu 2025 w Hiszpańskiej Formule 4. Jan Przyrowski wygrał dwa z trzech wyścigów na torze MotorLand Aragon i obecnie plasuje się na 2. miejscu w klasyfikacji generalnej. Strata do lidera wynosi zaledwie 2 punkty, co jest świetnym zwiastunem emocji przed nadchodzącą drugą rundą.

“Jestem bardzo podekscytowany tym, że znowu będę mógł się ścigać. W przerwie pracowaliśmy dużo w warsztacie i na symulatorze. Moim celem oczywiście jest wygrana i zdobycie jak największej liczby punktów” – powiedział Jan Przyrowski.

 

Klasyfikację Hiszpańskiej F4 znajdziecie tutaj.

Oto harmonogram weekendu:
Piątek, 2 maja:
9:00-9:40 – pierwsza sesja testowa
11:00-11:40 – druga sesja testowa
15:00-15:40 – trzecia sesja testowa

Sobota, 3 maja:
9:00-9:30 – sesja treningowa
12:50-13:10 – pierwsza sesja kwalifikacyjna (Q1)
15:50 – pierwszy wyścig (30 minut + 1 okrążenie)

Niedziela, 4 maja:
9:00-9:20 – druga sesja kwalifikacyjna (Q2)
12:10 – drugi wyścig (25 minut + 1 okrążenie)
14:45 – trzeci wyścig (30 minut + 1 okrążenie)

 

Relacje z sesji na torze Navarra będą przeprowadzona za pośrednictwem Live Timingu i streamów online na głównym kanale serii F4 Spanish Championship w serwisie YouTube.

Historia toru Navarra

Hiszpański obiekt wybudowany został w 2009 roku, a otwarto go w 2010 r. Spełnia on wymogi licencyjne FIA Grade 2. Głównie można go kojarzyć z organizacji wyścigów motocyklowych i samochodów GT. W przeszłości jednak rywalizowała na nim Superleague Formula, czyli dość ciekawa seria, w której zespoły startowały pod brandem klubów piłkarskich.

Nawet po drodze swój epizod na torze Navarra miała Formuła 1. W 2018 roku dzień filmowy, tak zwany shakedown, odbył zespół McLarena. Wówczas Fernando Alonso sprawdzał model MCL33. Natomiast od 2022 roku właścicielem jest MSV Group, która znana jest z nadzorowania różnych serii w Wielkiej Brytanii. W zeszłym roku tor przeszedł renowację i wówczas nie odbywały się na nim wyścigi. Obecnie jego pętla liczy sobie 4,313 km, a charakteryzuje ją 16 zakrętów. Tor jest dość wymagający technicznie, ale wraz z dopasowaniem dobrych ustawień jazda po nim staje się przyjemniejsza. Warto też wspomnieć, że Circuito de Navarra jest położony na północy Hiszpanii i często jest tam dużo chłodniej niż na innych obiektach oraz zazwyczaj są duże szanse na opady deszczu.



Podziel się wpisem:

Najnowsze wpisy na blogu:

baner-RK2020

Najnowsze wpisy

Archiwum

Tego dnia w F1 - 8 czerwca

Podczas testów Porsche ginie Ludovico Scarfiotti (10 startów, 1 zwycięstwo, 1 najszybsze okrążenie, 1 podium).

Niki Lauda odnosi swoje 5. zwycięstwo w F1, wygrywając GP Szwecji. Jedyny raz z pole position startował Vittorio Brambilla.

Robert Kubica wygrywa Grand Prix Kanady, odnosząc swoje pierwsze zwycięstwo w F1. Jest to też pierwszy dublet zespołu BMW Sauber. Po raz 62. i ostatni na podium stanął David Coulthard. Więcej o tym można przeczytać tutaj i tutaj.

Ukazuje się niezwykle szczery i emocjonalny wywiad Roberta Kubicy z BBC. „Problemem w F1 jest miejsce. Może kiedyś, jak FIA powie, że samochód musi być 10-15 cm szerszy, będą mógł prowadzić, ale to nie jest tak, że rajdy są wyjściem awaryjnym. To, co jest dla mnie ważne, to to, że widzę postęp. W życiu codziennym zmagam się z ograniczeniami, ale jeżdżąc widzę postęp – czy to w samochodzie rajdowym czy symulatorze. Pytanie brzmi, jak dużą sprawność uda mi się odzyskać i ile mi to zajmie, ale jeżeli mam być szczery, to nie ma to dla mnie znaczenia czy zajmie miesiąc czy 10 lat, może kiedyś znów będę miał szansę jeździć w F1” – mówi Polak.

Dobry Rajd Sardynii w wykonaniu Roberta Kubicy i Macieja Szczepaniaka. Na dwóch OS-ach byli w stanie przebić się do pierwszej trójki, a całość kończą na 8. pozycji.

Daniel Ricciardo odnosi swoje pierwsze zwycięstwo w F1, triumfując w GP Kanady. Po raz 15. i ostatni najszybsze okrążenie wyścigu wykręca Felipe Massa. Po raz 200. w F1 startuje Kimi Raikkonen.

„Syn mówi, że samochód Williamsa prowadzi się bardzo ciężko. Jest tak trudny w prowadzeniu, że trzeba dodatkowego treningu na siłowni, żeby za kierownicą było OK. Pod koniec lata zobaczymy, gdzie będzie. Celem jest otrzymanie posady w F1, ale nie ma pewności. Im lepiej jednak spisze się w F2, tym więcej drzwi może sobie otworzyć. Niektórzy kierowcy są obecnie zagrożeni, łącznie z Robertem Kubicą czy Antonio Giovinazzim” – mówi Michael Latifi o karierze swojego syna.

Najbliższe Grand Prix F1

GP Monako

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Piątek, 23 maja:
godz. 13:30 – 1. trening
godz. 17:00 – 2. trening

Sobota, 24 maja:
godz. 12:30 – 3. trening
godz. 16:00 – Kwalifikacje

Niedziela, 25 maja:
godz. 15:00 – Wyścig

Najbliższy start Kubicy

24h Le Mans

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Bądź na bieżąco

Popularne tagi