KONTAKT     Zwrot 100 zł za OC!      Wyścigi OBSTAWIAJ NA EFORTUNA.PL     Kup F1 TV PRO   Wsparcie    Bilety na GP 

jpeg-optimizer_logo-powrot-roberta

MENU:

Patroni (dołącz tutaj!):
Mariusz Kupczyński, Maciej Wiśniak, Piotr Bijakowski, Maciej Dziubiński, Przemyslaw Lowkiewicz, Grzejnik, Mateusz Pabiańczyk, Stalowy Jaro, Pawel Licznerski, Jędrzej Otręba, Piotr czyli Czopas Dziewulski, Sławek Kret, Rafal Lesny, Szczepan Jędrusik, Maciej Stankiewicz, Grzegorz Pliś, szymon034, Marcin Rentflejsz, Izabela Ch, Tomasz Ignaczak, Marcin Parzych, Maks Szmytkowski, Michał Delmanowicz, Kasia Kopiczko, Wojciech Zalewski, Alex Elise, Tomasz Drążek, Paweł Kozłowski
Wsparli w ostatnich 7 dniach: Wesprzyj tutaj!
Stefan P, Esox33, fajawodna, Manulski, M, Szonapoul, PAT Yellowbear, mbiela, King, tomek90, jacek79100, A, Kuba Wiśniewski

GP Monako

Wyniki

Verstappen komunikat

Przekleństwo, którego nie było… W co pogrywa FOM?



Czy Formula One Management chce przedstawiać Maxa Verstappena w złym świetle? A może doszło do zwykłej pomyłki?

Początek wyścigu o GP Arabii Saudyjskiej był bardzo intensywny. Max Verstappen zepsuł start z pole position i równo z nim, ale po wewnętrznej pierwszego zakrętu był Oscar Piastri. Holender ściął drugi zakręt i obronił pierwsze miejsce, ale sędziowie uznali ten manewr za nieprzepisowy i wlepili kierowcy Red Bulla karę 5 sekund.

Gdy zespół poinformował Maxa o karze, ten wyraźnie nie był z niej zadowolony. W transmisji telewizyjnej otrzymaliśmy taki komunikat:

“- Informacja: Dostałeś 5 sekund kary za incydent w zakręcie 1. Skup się” – powiedział Gianpiero Lambiase Maxowi
“- Oh… to jest… ****** lovely” – odpowiedział Verstappen, a inżynier poprosił go o nie komentowanie sprawy”. “Wypikane” słowo sugerowało, że Max użył przekleństwa.

 

Po wyścigu Verstappen mówił, że zamierza wypowiadać się zdecydowanie oszczędniej i widać było to w rozmowie z Davidem Coulthardem.

Problem w tym, że wysłuchując komunikatu Maxa Verstappea na F1 TV Pro nie słyszymy tam żadnego słowa, które trzeba byłoby cenzurować.

“Oh, that is… really/bloody [nieco nieczytelne] lovely” – powiedział Max, ironizując swoje powiedzenie po zwycięstwach “simply lovely”. Poproszony przez inżyniera o nie komentowanie kary, Verstappen odparł: “Bez obaw, nie dbam o to”.

Czy zatem realizator transmisji źle usłyszał słowo “really” (choć trudno je pomylić z jakimś angielskim przekleństwem)? A może była to celowa zagrywka, mająca pokazać, że kara bardzo zirytowała Verstappena?

Media wystąpiły do FOM z prośbą o komentarz w tej sprawie.



Podziel się wpisem:

Najnowsze wpisy na blogu:

baner-RK2020

Najnowsze wpisy

Archiwum

Tego dnia w F1 - 8 czerwca

Podczas testów Porsche ginie Ludovico Scarfiotti (10 startów, 1 zwycięstwo, 1 najszybsze okrążenie, 1 podium).

Niki Lauda odnosi swoje 5. zwycięstwo w F1, wygrywając GP Szwecji. Jedyny raz z pole position startował Vittorio Brambilla.

Robert Kubica wygrywa Grand Prix Kanady, odnosząc swoje pierwsze zwycięstwo w F1. Jest to też pierwszy dublet zespołu BMW Sauber. Po raz 62. i ostatni na podium stanął David Coulthard. Więcej o tym można przeczytać tutaj i tutaj.

Ukazuje się niezwykle szczery i emocjonalny wywiad Roberta Kubicy z BBC. „Problemem w F1 jest miejsce. Może kiedyś, jak FIA powie, że samochód musi być 10-15 cm szerszy, będą mógł prowadzić, ale to nie jest tak, że rajdy są wyjściem awaryjnym. To, co jest dla mnie ważne, to to, że widzę postęp. W życiu codziennym zmagam się z ograniczeniami, ale jeżdżąc widzę postęp – czy to w samochodzie rajdowym czy symulatorze. Pytanie brzmi, jak dużą sprawność uda mi się odzyskać i ile mi to zajmie, ale jeżeli mam być szczery, to nie ma to dla mnie znaczenia czy zajmie miesiąc czy 10 lat, może kiedyś znów będę miał szansę jeździć w F1” – mówi Polak.

Dobry Rajd Sardynii w wykonaniu Roberta Kubicy i Macieja Szczepaniaka. Na dwóch OS-ach byli w stanie przebić się do pierwszej trójki, a całość kończą na 8. pozycji.

Daniel Ricciardo odnosi swoje pierwsze zwycięstwo w F1, triumfując w GP Kanady. Po raz 15. i ostatni najszybsze okrążenie wyścigu wykręca Felipe Massa. Po raz 200. w F1 startuje Kimi Raikkonen.

„Syn mówi, że samochód Williamsa prowadzi się bardzo ciężko. Jest tak trudny w prowadzeniu, że trzeba dodatkowego treningu na siłowni, żeby za kierownicą było OK. Pod koniec lata zobaczymy, gdzie będzie. Celem jest otrzymanie posady w F1, ale nie ma pewności. Im lepiej jednak spisze się w F2, tym więcej drzwi może sobie otworzyć. Niektórzy kierowcy są obecnie zagrożeni, łącznie z Robertem Kubicą czy Antonio Giovinazzim” – mówi Michael Latifi o karierze swojego syna.

Najbliższe Grand Prix F1

GP Monako

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Piątek, 23 maja:
godz. 13:30 – 1. trening
godz. 17:00 – 2. trening

Sobota, 24 maja:
godz. 12:30 – 3. trening
godz. 16:00 – Kwalifikacje

Niedziela, 25 maja:
godz. 15:00 – Wyścig

Najbliższy start Kubicy

24h Le Mans

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Bądź na bieżąco

Popularne tagi