KONTAKT     Zwrot 100 zł za OC!      Wyścigi OBSTAWIAJ NA EFORTUNA.PL     Kup F1 TV PRO   Wsparcie    Bilety na GP 

jpeg-optimizer_logo-powrot-roberta

MENU:

Patroni (dołącz tutaj!):
Mariusz Kupczyński, Maciej Wiśniak, Piotr Bijakowski, Maciej Dziubiński, Przemyslaw Lowkiewicz, Grzejnik, Mateusz Pabiańczyk, Stalowy Jaro, Pawel Licznerski, Jędrzej Otręba, Piotr czyli Czopas Dziewulski, Sławek Kret, Rafal Lesny, Szczepan Jędrusik, Maciej Stankiewicz, Grzegorz Pliś, szymon034, Marcin Rentflejsz, Izabela Ch, Tomasz Ignaczak, Marcin Parzych, Maks Szmytkowski, Michał Delmanowicz, Kasia Kopiczko, Wojciech Zalewski, Alex Elise, Tomasz Drążek, Paweł Kozłowski
Wsparli w ostatnich 7 dniach: Wesprzyj tutaj!
Stefan P, Esox33, fajawodna, Manulski, M, Szonapoul, PAT Yellowbear, mbiela, King, tomek90, jacek79100, A, Kuba Wiśniewski

GP Monako

Wyniki

F1 Grand Prix Of Australia

Prawdziwy powód kłótni w Red Bullu. Pojawiają się plotki o klauzuli



W trakcie GP Bahrajnu w garażu Red Bulla miało dojść do kłótni pomiędzy managerem Maxa Verstappena a Helmutem Marko. Jaki był jej powód? Kiedy Holender będzie mógł odejść z Red Bulla?

Kłótnia

 

O bardzo żywiołowej dyskusji w garażu Red Bulla, podczas której swoje głębokie niezadowolenie miał wyrażać manager Maxa Verstappena, Raymond Vermeulen.

Mówił o tym dziennikarz Sky Sports, Ted Kravitz, który w podcaście Sky Sports powiedział więcej o tej sytuacji.

“Widziałem wiele razy Raymonda Vermeulena czy Josa Verstappena i Christiana Hornera czy Helmuta Marko, omawiających określone sytuacje, ale tym razem Vermeulen był szczególnie poirytowany czymś. Myślę, że chodziło o problemy z pit-stopami. Bo gdy auto Red Bulla było gorsze to przynajmniej od strony operacyjnej i strategicznej wszystko było na swoim miejscu. Tym razem wszystko zawiodło” – mówi dziennikarz.

 

Trzeba przyznać, że problemy Red Bulla z pit-stopami są czymś, co w ostatnim czasie regularnie się powtarza.

“Jeżeli policzymy wolny pit-stop w Japonii, który sprawił, że Max był bliski straty miejsca na rzecz Lando Norrisa, a potem policzymy problemy ze światłem u Maxa i Yukiego oraz wolną zmianę prawego przodu u Maxa to mamy 4 pit-stopy w trakcie dwóch wyścigów. To bardzo nietypowe” – wyjaśnia Kravitz.

Niektórzy sugerują, że problemy operacyjne Red Bulla to wynik odejścia z ekipy Jonathana Wheatley, który niedawno został szefem Saubera.

Klauzula

 

Wszystkie te wydarzenia, połączone z wypowiedziami Helmuta Marko, że “obawy o odejście Maxa Verstappena są bardzo duże“, rodzą plotki w sprawie przyszłości Holendra.

 

W teorii Verstappen ma kontrakt z ekipą z Milton Keynes do 2028 roku włącznie, ale wiemy już, że nie ma w Formule 1 kontraktów nie do rozwiązania. Dodatkowo pojawiają się pogłoski, że w kontrakcie Verstappena jest klauzula, która pozwala mu odejść z zespołu bez konsekwencji, jeżeli nie zajmie minimum 3. miejsca w klasyfikacji kierowców.

Z pewnością rozwój sytuacji w Red Bullu jest bardzo ciekawy, ale nie należy zapominać, że zespół, a przede wszystkim Max Verstappen, to nadal bardzo mocni gracze, co pokazali choćby w GP Japonii.

Na podstawie: Sky Sports



Podziel się wpisem:

Najnowsze wpisy na blogu:

baner-RK2020

Najnowsze wpisy

Archiwum

Tego dnia w F1 - 8 czerwca

Podczas testów Porsche ginie Ludovico Scarfiotti (10 startów, 1 zwycięstwo, 1 najszybsze okrążenie, 1 podium).

Niki Lauda odnosi swoje 5. zwycięstwo w F1, wygrywając GP Szwecji. Jedyny raz z pole position startował Vittorio Brambilla.

Robert Kubica wygrywa Grand Prix Kanady, odnosząc swoje pierwsze zwycięstwo w F1. Jest to też pierwszy dublet zespołu BMW Sauber. Po raz 62. i ostatni na podium stanął David Coulthard. Więcej o tym można przeczytać tutaj i tutaj.

Ukazuje się niezwykle szczery i emocjonalny wywiad Roberta Kubicy z BBC. „Problemem w F1 jest miejsce. Może kiedyś, jak FIA powie, że samochód musi być 10-15 cm szerszy, będą mógł prowadzić, ale to nie jest tak, że rajdy są wyjściem awaryjnym. To, co jest dla mnie ważne, to to, że widzę postęp. W życiu codziennym zmagam się z ograniczeniami, ale jeżdżąc widzę postęp – czy to w samochodzie rajdowym czy symulatorze. Pytanie brzmi, jak dużą sprawność uda mi się odzyskać i ile mi to zajmie, ale jeżeli mam być szczery, to nie ma to dla mnie znaczenia czy zajmie miesiąc czy 10 lat, może kiedyś znów będę miał szansę jeździć w F1” – mówi Polak.

Dobry Rajd Sardynii w wykonaniu Roberta Kubicy i Macieja Szczepaniaka. Na dwóch OS-ach byli w stanie przebić się do pierwszej trójki, a całość kończą na 8. pozycji.

Daniel Ricciardo odnosi swoje pierwsze zwycięstwo w F1, triumfując w GP Kanady. Po raz 15. i ostatni najszybsze okrążenie wyścigu wykręca Felipe Massa. Po raz 200. w F1 startuje Kimi Raikkonen.

„Syn mówi, że samochód Williamsa prowadzi się bardzo ciężko. Jest tak trudny w prowadzeniu, że trzeba dodatkowego treningu na siłowni, żeby za kierownicą było OK. Pod koniec lata zobaczymy, gdzie będzie. Celem jest otrzymanie posady w F1, ale nie ma pewności. Im lepiej jednak spisze się w F2, tym więcej drzwi może sobie otworzyć. Niektórzy kierowcy są obecnie zagrożeni, łącznie z Robertem Kubicą czy Antonio Giovinazzim” – mówi Michael Latifi o karierze swojego syna.

Najbliższe Grand Prix F1

GP Monako

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Piątek, 23 maja:
godz. 13:30 – 1. trening
godz. 17:00 – 2. trening

Sobota, 24 maja:
godz. 12:30 – 3. trening
godz. 16:00 – Kwalifikacje

Niedziela, 25 maja:
godz. 15:00 – Wyścig

Najbliższy start Kubicy

24h Le Mans

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Bądź na bieżąco

Popularne tagi