KONTAKT     Zwrot 100 zł za OC!      Wyścigi OBSTAWIAJ NA EFORTUNA.PL     Kup F1 TV PRO   Wsparcie    Bilety na GP 

jpeg-optimizer_logo-powrot-roberta

MENU:

Patroni (dołącz tutaj!):
Mariusz Kupczyński, Maciej Wiśniak, Piotr Bijakowski, Maciej Dziubiński, Przemyslaw Lowkiewicz, Grzejnik, Mateusz Pabiańczyk, Stalowy Jaro, Pawel Licznerski, Jędrzej Otręba, Piotr czyli Czopas Dziewulski, Sławek Kret, Rafal Lesny, Szczepan Jędrusik, Maciej Stankiewicz, Grzegorz Pliś, szymon034, Marcin Rentflejsz, Izabela Ch, Tomasz Ignaczak, Marcin Parzych, Maks Szmytkowski, Michał Delmanowicz, Kasia Kopiczko, Wojciech Zalewski, Alex Elise, Tomasz Drążek, Paweł Kozłowski
Wsparli w ostatnich 7 dniach: Wesprzyj tutaj!
Stefan P, Esox33, fajawodna, Manulski, M, Szonapoul, PAT Yellowbear, mbiela, King, tomek90, jacek79100, A, Kuba Wiśniewski

GP Monako

Wyniki

Press - 6 Hours of Imola 2025

Zaryzykowali i się nie opłaciło. Kubica i AF Corse na 5. miejscu na Imoli – wyniki i generalki



Emocjami z tego wyścigu można było obdarzyć kilka rund F1. Ostatecznie jednak wynik nie jest taki, jaki powinien być, biorąc pod uwagę tempo Ferrari.

Wyniki

 

Wyniki 6h Imola WEC 2025

Robert Kubica uzyskał 9. czas tego wyścigu – najlepszy ze swojej ekipy. W pierwszej 10-tce mieliśmy aż 5 kierowców Ferrari. Warto jednak zwrócić uwagę na dopiero 49. wynik Yifeia Ye. Dostał on bardzo trudne zadanie jazdy na zużytych oponach, a dodatkowo mało treningów dało mu się we znaki. Nie był on dziś raczej mocnym punktem swojej ekipy.

 

best lapy kierowcy 6h Imola WEC

Ferrari z bardzo wysokimi prędkościami maksymalnymi, choć niestety nie było tego dobrze widać przy próbach wyprzedzania.

top speed 6h Imola 2025 wec

Przebieg rywalizacji

 

Start był bardzo spokojny, a na czele nie działo się wiele. Ferrari #51 odjeżdżało, a Phil Hanson pewnie trzymał AF Corse #83 na 2. miejscu. Ta sytuacja utrzymywała się aż do drugiego zjazdu do boksów i zmiany kierowców, choć w międzyczasie samochód bezpieczeństwa zbił stawkę.

Yifei Ye dostał trudne zadanie jazdy na zużytych oponach. Przejmował auto mając 8 sekund straty, która szybko wzrosła do około 15.

 

AF Corse #83, widząc, że wszystko zmierza tu do zwycięstwa #51, postanowiło zaryzykować i zagrać all-in. Ściągnęli Ye wcześnie, po zaledwie jednym stincie i dali połowę jazdy Robertowi Kubicy, czującemu się na Imoli najlepiej. Polak dostał nowe opony. Niestety, dłuższy pit-stop oznaczał spadek na 7. miejsce. A na torze, na którym pozycja na torze jest bardzo ważna, to miało decydujące znaczenie.

AF Corse jechało jednak oszczędnie, cały czas realizując swoją strategię zmniejszenia liczby pit-stopów do rywali. Na 2 godziny i 20 minut przed końcem wydawało się, że może tu być szansa na 1. miejsce, a 2. wydaje się pewne.

No właśnie… wydaje się. Bo w wyścigach jest jezcze tak, że trzeba mieć szczęście. Gdy Valentino Rossi wpakował swoje BMW w Ferrari rywali z LMGT3, mieliśmy wirtualną neutralizacją. W najgorszym momencie dla AF Corse #83. Ich przewaga strategiczna została bardzo bardzo zredukowana.

Końcówka wyścigu była bardzo emocjonująca. Bardzo długo nie było wiadomo, czy #83 będzie musiało zjeżdżać do boksów. Kilka minut Full Course Yellow lub ponowna neutralizacja sprawiłyby, że oszczędziliby jeden pit-stop i mogliby to wygrać. Ale nie mieli szczęścia. Gdy stało się jasne, że dalsze oszczędzanie da więcej straty niż pożytku, przyspieszyli i zjechali na krótki pit-stop na 8 minut przed końcem. Wystarczyło to na 4. miejsce.

Dlaczego?

 

Mieliśmy pełne spektrum nastrojów w trakcie rywalizacji. Od rezygnacji po neutralizacji przez euforię, gdy na 33 minuty przed końcem AF Corse miało jeszcze 48% energii. Bardzo jestem ciekaw wypowiedzi Roberta Kubicy – czy była tu możliwość aż takiego oszczędzania by nie trzeba było zjechać w końcówce? A jeżeli tak, to które miejsce było gwarantowane?

 

Na pewno za kulisami działo się bardzo dużo, ale raczej nie podejrzewałbym tu team orders Ferrari. Wierzę, że nie tak fabryka chce to rozgrywać.

Klasyfikacje

 

AF Corse #83 nadal jest na 2. miejscu w generalce, ale auta fabryczne ekipy z Maranello zamieniły się miejscami.

 

MZespółNumerAutoKierowcyPunkty
1Ferrari AF Corse51Ferrari 499PJames Calado, Alessandro Pier Guidi, Antonio Giovinazzi75
2Ferrari AF Corse50Ferrari 499PAntonio Fuoco, Miguel Molina, Nicklas Nielsen57
3AF Corse83Ferrari 499PRobert Kubica, Yifey Ye, Phil Hanson39
4Toyota Gazoo Racing8Toyota GR010 HybridSebastien Buemi, Brandon Hartley, Rio Hirakawa37
5Alpine Endurance Team36Alpine A424Jules Gounon, Frederic Makowiecki, Mick Schumacher30
6BMW M Team20BMW M Hybrid V8Robin Frijns, Rene Rast, Sheldon van der Linde27
7BMW M Team15BMW M Hybrid V8Kevin Magnussen, Raffaele Marciello, Dries Vathoor27
8Toyota Gazoo Racing7Toyota GR010 HybridMike Conway, Kamui Kobayashi, Nyck de Vries24
9Cadillac Hertz Team Jota12Cadillac V-Series RAlex Lynn, Norman Nato, Will Stevens17
10Cadillac Hertz Team Jota38Cadillac V-Series REarl Bamber, Sebastien Bourdais, Jenson Button8
11Porsche Penske Motorsport6Porsche 963Matt Campbell, Kevin Estre, Laurens Vanthoor6
12Peugeot TotalEnergies93Peugeot9X8Mikkel Jenson, Paul di Resta, Jean Eric Vergne5
13Alpine Endurance Team35Alpine A424Paul-Loup Chatin, Ferdinand Habsburg, Charles Miles4
14Porsche Penske Motorsport5Porsche 963Julien Andlauer, Michael Christensen, Mathieu Jaminet2
15Peugeot TotalEnergies94Peugeot9X8Loic Duval, Malthe Jakobsen, Stoffel Vandoorne0
16Proton Competition99Porsche 963Neel Jani, Nico Pino, Nicolas Varrone0
17Aston Martin THOR Team9Aston Martin ValkyrieRoman De Angelis, Alex Riberas, Marco Sorensen0
18Aston Martin THOR Team7Aston Martin ValkyrieTom Gamble, Ross Gunn, Harry Ticknell0

Ferrari powiększa przewagę w klasyfikacji producentów.

MProducentPunkty
1Ferrari136
2Toyota71
3BMW64
4Alpine34
5Cadillac29
6Peugeot10
7Porsche5
8Aston Martin0

AF Corse oczywiście powiększa przewagę w klasyfikacji aut niefabrycznych.

MZespółPunkty
1AF Corse #8388
2Proton #9945



Podziel się wpisem:

Najnowsze wpisy na blogu:

baner-RK2020

Najnowsze wpisy

Archiwum

Tego dnia w F1 - 8 czerwca

Podczas testów Porsche ginie Ludovico Scarfiotti (10 startów, 1 zwycięstwo, 1 najszybsze okrążenie, 1 podium).

Niki Lauda odnosi swoje 5. zwycięstwo w F1, wygrywając GP Szwecji. Jedyny raz z pole position startował Vittorio Brambilla.

Robert Kubica wygrywa Grand Prix Kanady, odnosząc swoje pierwsze zwycięstwo w F1. Jest to też pierwszy dublet zespołu BMW Sauber. Po raz 62. i ostatni na podium stanął David Coulthard. Więcej o tym można przeczytać tutaj i tutaj.

Ukazuje się niezwykle szczery i emocjonalny wywiad Roberta Kubicy z BBC. „Problemem w F1 jest miejsce. Może kiedyś, jak FIA powie, że samochód musi być 10-15 cm szerszy, będą mógł prowadzić, ale to nie jest tak, że rajdy są wyjściem awaryjnym. To, co jest dla mnie ważne, to to, że widzę postęp. W życiu codziennym zmagam się z ograniczeniami, ale jeżdżąc widzę postęp – czy to w samochodzie rajdowym czy symulatorze. Pytanie brzmi, jak dużą sprawność uda mi się odzyskać i ile mi to zajmie, ale jeżeli mam być szczery, to nie ma to dla mnie znaczenia czy zajmie miesiąc czy 10 lat, może kiedyś znów będę miał szansę jeździć w F1” – mówi Polak.

Dobry Rajd Sardynii w wykonaniu Roberta Kubicy i Macieja Szczepaniaka. Na dwóch OS-ach byli w stanie przebić się do pierwszej trójki, a całość kończą na 8. pozycji.

Daniel Ricciardo odnosi swoje pierwsze zwycięstwo w F1, triumfując w GP Kanady. Po raz 15. i ostatni najszybsze okrążenie wyścigu wykręca Felipe Massa. Po raz 200. w F1 startuje Kimi Raikkonen.

„Syn mówi, że samochód Williamsa prowadzi się bardzo ciężko. Jest tak trudny w prowadzeniu, że trzeba dodatkowego treningu na siłowni, żeby za kierownicą było OK. Pod koniec lata zobaczymy, gdzie będzie. Celem jest otrzymanie posady w F1, ale nie ma pewności. Im lepiej jednak spisze się w F2, tym więcej drzwi może sobie otworzyć. Niektórzy kierowcy są obecnie zagrożeni, łącznie z Robertem Kubicą czy Antonio Giovinazzim” – mówi Michael Latifi o karierze swojego syna.

Najbliższe Grand Prix F1

GP Monako

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Piątek, 23 maja:
godz. 13:30 – 1. trening
godz. 17:00 – 2. trening

Sobota, 24 maja:
godz. 12:30 – 3. trening
godz. 16:00 – Kwalifikacje

Niedziela, 25 maja:
godz. 15:00 – Wyścig

Najbliższy start Kubicy

24h Le Mans

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Bądź na bieżąco

Popularne tagi