KONTAKT     Zwrot 100 zł za OC!      Wyścigi OBSTAWIAJ NA EFORTUNA.PL     Kup F1 TV PRO   Wsparcie    Bilety na GP 

jpeg-optimizer_logo-powrot-roberta

MENU:

Patroni (dołącz tutaj!):
Mariusz Kupczyński, Maciej Wiśniak, Piotr Bijakowski, Maciej Dziubiński, Przemyslaw Lowkiewicz, Grzejnik, Mateusz Pabiańczyk, Stalowy Jaro, Pawel Licznerski, Jędrzej Otręba, Piotr czyli Czopas Dziewulski, Sławek Kret, Rafal Lesny, Szczepan Jędrusik, Maciej Stankiewicz, Grzegorz Pliś, szymon034, Marcin Rentflejsz, Izabela Ch, Tomasz Ignaczak, Marcin Parzych, Maks Szmytkowski, Michał Delmanowicz, Kasia Kopiczko, Wojciech Zalewski, Alex Elise, Tomasz Drążek, Paweł Kozłowski
Wsparli w ostatnich 7 dniach: Wesprzyj tutaj!
Stefan P, Esox33, fajawodna, Manulski, M, Szonapoul, PAT Yellowbear, mbiela, King, tomek90, jacek79100, A, Kuba Wiśniewski

GP Emilii - Romanii

Wyniki

SB1_4552_EnClMpQv_20250420090958

Piastri i Norris mają inne zdanie w sprawie bolidu McLarena



Według Lando Norrisa, McLaren nie miał w Arabii Saudyjskiej najszybszego auta. Co mówi o tym jego partner z zespołu?

Można tylko spekulować, czy gdyby nie kara dla Maxa Verstappena, Oscar Piastri wygrałby Grand Prix Arabii Saudyjskiej. Na pewno nie byłoby to tak łatwe. Jak kierowcy McLarena komentowali rywalizację w Dżuddzie?

Piastri zadowolony

 

“Szukam teraz kanapy… To był trudny wyścig. Bardzo się cieszę, że wygrałem. Zdecydował tu start, postawiłem się w pierwszym zakręcie i to wystarczyło. Trudno tu jechać za innym kierowcą, musiałem odpuszczać jadąc za Maxem bo bardzo zużywałem opony i potem dobrze było poczuć czyste powietrze po pit-stopie. Po tym starcie powiedziałem sobie, że nie wyjadę na 2. miejscu z tego zakrętu. Niestety sędziowie musieli interweniować” – powiedział Oscar.

 

“Największą poprawką na ten wyścig było to, że działał system podawania napojów bo to był naprawdę bardzo trudny wyścig, chyba jeden z najtrudniejszych w mojej karierze” – dodał kierowca.

Nie zgadzają się

 

Lando Norris awansował w tym wyścigu z 10. na 4. miejsce. Podium było blisko, ale Anglik i tak był w miarę zadowolony ze swojego wyniku.

“To nie była taka łatwa niedzielna przejażdżka. To trudny tor, jechaliśmy na maksa od początku do końca. Fizycznie nie było najgorzej. Fajnie byłoby być na podium, wyprzedzić Charlesa, ale nie było tempa. Chyba więcej nie dałoby się wycisnąć dziś” – powiedział Lando, stwierdzając, że McLaren nie był w niedziele najszybszym samochodem.

“Nadal jest wiele błędów, a gdy one się zdarzają to dzieje się tak jak dziś. Utrudniłem sobie dziś życie. Ale od początku nie czuję się pewnie w aucie, mam z nim pewne problemy i muszę się odbić. Czasem jestem zbyt chciwy, a czasem trzeba trochę odpuścić. Trochę przerwy się przyda” – dodał Norris dla Eleven Sports.

 

Ze stwierdzeniem dotyczącym tempa samochodu nie zgadza się Oscar Piastri, który na konferencji prasowej po wyścigu został zapytany o wypowiedzi swojego kolegi z zespołu.

“Nie, myślę, że nasze auto nadal było szybsze. Było po prostu trudno w brudnym powietrzu. Max był szybszy niż się spodziewaliśmy w wyścigu. Nie było zaskoczeniem, że jest szybki na jednym okrążeniu, ale w wyścigu nie spodziewałem się dużych problemów na oponie pośredniej. Na pewno jednak mamy pracę do wykonania” – mówi Australijczyk.

“Myślę, że nadal mamy bardzo dobry samochód, ale patrząc na układ toru to po prostu Red Bull i Max byli bliżej. Nadal mamy nad nimi przewagę. Nie jest ona duża na takich torach jak ten, ale nadal nasze auto jest bardzo mocne” – dodaje Piastri.



Podziel się wpisem:

Najnowsze wpisy na blogu:

baner-RK2020

Najnowsze wpisy

Archiwum

Tego dnia w F1 - 8 czerwca

Podczas testów Porsche ginie Ludovico Scarfiotti (10 startów, 1 zwycięstwo, 1 najszybsze okrążenie, 1 podium).

Niki Lauda odnosi swoje 5. zwycięstwo w F1, wygrywając GP Szwecji. Jedyny raz z pole position startował Vittorio Brambilla.

Robert Kubica wygrywa Grand Prix Kanady, odnosząc swoje pierwsze zwycięstwo w F1. Jest to też pierwszy dublet zespołu BMW Sauber. Po raz 62. i ostatni na podium stanął David Coulthard. Więcej o tym można przeczytać tutaj i tutaj.

Ukazuje się niezwykle szczery i emocjonalny wywiad Roberta Kubicy z BBC. „Problemem w F1 jest miejsce. Może kiedyś, jak FIA powie, że samochód musi być 10-15 cm szerszy, będą mógł prowadzić, ale to nie jest tak, że rajdy są wyjściem awaryjnym. To, co jest dla mnie ważne, to to, że widzę postęp. W życiu codziennym zmagam się z ograniczeniami, ale jeżdżąc widzę postęp – czy to w samochodzie rajdowym czy symulatorze. Pytanie brzmi, jak dużą sprawność uda mi się odzyskać i ile mi to zajmie, ale jeżeli mam być szczery, to nie ma to dla mnie znaczenia czy zajmie miesiąc czy 10 lat, może kiedyś znów będę miał szansę jeździć w F1” – mówi Polak.

Dobry Rajd Sardynii w wykonaniu Roberta Kubicy i Macieja Szczepaniaka. Na dwóch OS-ach byli w stanie przebić się do pierwszej trójki, a całość kończą na 8. pozycji.

Daniel Ricciardo odnosi swoje pierwsze zwycięstwo w F1, triumfując w GP Kanady. Po raz 15. i ostatni najszybsze okrążenie wyścigu wykręca Felipe Massa. Po raz 200. w F1 startuje Kimi Raikkonen.

„Syn mówi, że samochód Williamsa prowadzi się bardzo ciężko. Jest tak trudny w prowadzeniu, że trzeba dodatkowego treningu na siłowni, żeby za kierownicą było OK. Pod koniec lata zobaczymy, gdzie będzie. Celem jest otrzymanie posady w F1, ale nie ma pewności. Im lepiej jednak spisze się w F2, tym więcej drzwi może sobie otworzyć. Niektórzy kierowcy są obecnie zagrożeni, łącznie z Robertem Kubicą czy Antonio Giovinazzim” – mówi Michael Latifi o karierze swojego syna.

Najbliższe Grand Prix F1

GP Monako

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Piątek, 23 maja:
godz. 13:30 – 1. trening
godz. 17:00 – 2. trening

Sobota, 24 maja:
godz. 12:30 – 3. trening
godz. 16:00 – Kwalifikacje

Niedziela, 25 maja:
godz. 15:00 – Wyścig

Najbliższy start Kubicy

24h Le Mans

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Bądź na bieżąco

Popularne tagi