KONTAKT     Zwrot 100 zł za OC!      Wyścigi OBSTAWIAJ NA EFORTUNA.PL     Kup F1 TV PRO   Wsparcie    Bilety na GP   Kup Eleven Sports

jpeg-optimizer_logo-powrot-roberta

MENU:

Patroni (dołącz tutaj!):
Mariusz Kupczyński, Maciej Wiśniak, Piotr Bijakowski, Maciej Dziubiński, Przemyslaw Lowkiewicz, Grzejnik, Mateusz Pabiańczyk, Stalowy Jaro, Pawel Licznerski, Jędrzej Otręba, Piotr czyli Czopas Dziewulski, Sławek Kret, Rafal Lesny, Szczepan Jędrusik, Maciej Stankiewicz, Grzegorz Pliś, szymon034, Marcin Rentflejsz, Izabela Ch, Tomasz Ignaczak, Marcin Parzych, Maks Szmytkowski, Michał Delmanowicz, Kasia Kopiczko, Wojciech Zalewski, Alex Elise, Tomasz Drążek, Paweł Kozłowski
Wsparli w ostatnich 7 dniach: Wesprzyj tutaj!
Stefan P, Esox33, fajawodna, Manulski, M, Szonapoul, PAT Yellowbear, mbiela, King, tomek90, jacek79100, A, Kuba Wiśniewski

Harmonogram

Lando Norris GP Bahrajnu 2025

Norris o tym, dlaczego jest wolny i czy jest dla siebie zbyt surowy



Mimo stanięcia na podium, Lando Norris raczej nie będzie miło wspominał weekendu wyścigowego o GP Bahrajnu. Co Anglik mówi o swojej postawie za kierownicą oraz wypowiedziach dotyczących samego siebie?

Lider klasyfikacji generalnej kierowców Formuły 1 w kwalifikacjach zajął dopiero 6. miejsce, a w wyścigu dojechał na 3. po kilku błędach. Zarówno po czasówce jak i wyścigu nie krył rozczarowania swoją formą i brakiem tempa w stosunku do partnera zespołowego, Oscara Piastri.

Jak Lando próbuje tłumaczyć słabsze wyniki?

“Kiedy jesteś kierowcą, po prostu wiesz, kiedy coś klika, kiedy czujesz się pewnie i komfortowo. Jestem pewien, że mam wszystko czego trzeba. Jestem wystarczająco dobry. Ale coś po prostu nie klika pomiędzy mną, a samochodem. Nie jestem w stanie pokonywać okrążeń tak szybkich jak rok temu. Wówczas dokładnie wiedziałem, co stanie się z samochodem w każdym zakręcie. Czułem się jego władcą. W tym roku jest całkowicie odwrotnie” – mówi Norris, cytowany przez racefans.net.

“Nawet w Australii, mimo że wygrałem wyścig, nie czułem się pewnie i komfortowo. Samochód był mega i to mi pomagało unikać problemów. Ale jestem daleko od pokazywania moich możliwości. I to boli” – dodaje Anglik.

 

Norris w Bahrajnie spędził długi wieczór w garażu, próbując wraz inżynierami zrozumieć, dlaczego ma problemy i jak może im zaradzić.

“Chodzi o mnie czy o samochód? To skomplikowane. Ale ja nie wątpię w siebie, w swoje umiejętności. Mimo że czasem może to tak wyglądać. Po prostu coś nie klei, nie klika i nie czuję się komfortowo w samochodzie. Gdy nie czujesz się pewnie w aucie, nie wiesz, gdzie są limity, które zakręty przejeżdżasz wolniej. Nigdy nie jesteś tak szybki, jak mógłbyś być” – mówi Norris.

“Zwłaszcza gdy walczysz z najlepszymi na świecie, nie może tak być. Jeżeli nie jesteś dobrze dostrojony, będziesz miał problem. I to teraz dzieje się ze mną” – dodaje kierowca.

Wielu kibiców i ekspertów zwraca uwagę na to, że Norris jest “zbyt miły”, a także, że bardzo często przyznaje się do błędów i “dołuje się”. On jednak uważa, że nie mógłby zachowywać się inaczej.

“Myślę, że byłoby mi jeszcze trudniej nie wyrażając tych wszystkich rzeczy. Wiele z tego, również podczas wywiadów – to wyrażanie mojej frustracji. To dlatego, że nie osiągam tego, co chcę osiągnąć, że mam większe ambicje – chcę wygrywać” – mówi Norris.

 

“A teraz nie jestem nawet blisko osiągania tego – tak jak w kwalifikacjach. Byłem bardzo sobą rozczarowany. Tak już mam. To głód zwycięstwa, na które tak ciężko pracuję. Gdy nie idzie po mojej myśli, gdy coś zepsuję, jestem bardzo zawiedziony. Jednak to, co mówię podczas wywiadów, niekoniecznie ma wpływ na mnie samego, zwłaszcza w negatywny sposób. Robiłem tak całe życie i nauczyłem się odcinać się od moich własnych komentarzy” – dodaje zawodnik McLarena.

Autokrytyczny charakter w przeszłości go powstrzymywał, ale Norris twierdzi, że to już przeszłość.

“Może czasami brakuje mi wiary w siebie. Przerabiałem to w przeszłości. Ale to również ja – tak robię pewne rzeczy, tak pracuję i dobrze mi z tym. Być może kiedyś ograniczało mnie to w zostaniu lepszym kierowcą. Ale tak jak powiedziałem, wiem na co mnie stać i jestem szczęśliwy. Teraz muszę po prostu znów złapać rytm” – zaznacza Lando.

“Tak, może czasami jestem zbyt ostry dla siebie – jak po kwalifikacjach. Ale spałem dobrze, miałem nową energię na nowy dzień i walczyłem. Teraz mam kilka kolejnych dni na regenerację” – dodaje.

Na podstawie: racefans.net
fot. McLaren F1 Team



Podziel się wpisem:

Najnowsze wpisy na blogu:

baner-RK2020

Najnowsze wpisy

Archiwum

Tego dnia w F1 - 8 czerwca

Podczas testów Porsche ginie Ludovico Scarfiotti (10 startów, 1 zwycięstwo, 1 najszybsze okrążenie, 1 podium).

Niki Lauda odnosi swoje 5. zwycięstwo w F1, wygrywając GP Szwecji. Jedyny raz z pole position startował Vittorio Brambilla.

Robert Kubica wygrywa Grand Prix Kanady, odnosząc swoje pierwsze zwycięstwo w F1. Jest to też pierwszy dublet zespołu BMW Sauber. Po raz 62. i ostatni na podium stanął David Coulthard. Więcej o tym można przeczytać tutaj i tutaj.

Ukazuje się niezwykle szczery i emocjonalny wywiad Roberta Kubicy z BBC. „Problemem w F1 jest miejsce. Może kiedyś, jak FIA powie, że samochód musi być 10-15 cm szerszy, będą mógł prowadzić, ale to nie jest tak, że rajdy są wyjściem awaryjnym. To, co jest dla mnie ważne, to to, że widzę postęp. W życiu codziennym zmagam się z ograniczeniami, ale jeżdżąc widzę postęp – czy to w samochodzie rajdowym czy symulatorze. Pytanie brzmi, jak dużą sprawność uda mi się odzyskać i ile mi to zajmie, ale jeżeli mam być szczery, to nie ma to dla mnie znaczenia czy zajmie miesiąc czy 10 lat, może kiedyś znów będę miał szansę jeździć w F1” – mówi Polak.

Dobry Rajd Sardynii w wykonaniu Roberta Kubicy i Macieja Szczepaniaka. Na dwóch OS-ach byli w stanie przebić się do pierwszej trójki, a całość kończą na 8. pozycji.

Daniel Ricciardo odnosi swoje pierwsze zwycięstwo w F1, triumfując w GP Kanady. Po raz 15. i ostatni najszybsze okrążenie wyścigu wykręca Felipe Massa. Po raz 200. w F1 startuje Kimi Raikkonen.

„Syn mówi, że samochód Williamsa prowadzi się bardzo ciężko. Jest tak trudny w prowadzeniu, że trzeba dodatkowego treningu na siłowni, żeby za kierownicą było OK. Pod koniec lata zobaczymy, gdzie będzie. Celem jest otrzymanie posady w F1, ale nie ma pewności. Im lepiej jednak spisze się w F2, tym więcej drzwi może sobie otworzyć. Niektórzy kierowcy są obecnie zagrożeni, łącznie z Robertem Kubicą czy Antonio Giovinazzim” – mówi Michael Latifi o karierze swojego syna.

Najbliższe Grand Prix F1

GP Miami

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Piątek, 2 maja:
godz. 18:30 – Trening
godz. 22:30 – Kwalifikacje do Sprintu

Sobota, 3 maja:
godz. 18:00 – Sprint
godz. 22:00 – Kwalifikacje

Niedziela, 4 maja:
godz. 22:00 – Wyścig

Najbliższy start Kubicy

6h Spa

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Bądź na bieżąco

Popularne tagi