KONTAKT     Zwrot 100 zł za OC!      Wyścigi OBSTAWIAJ NA EFORTUNA.PL     Kup F1 TV PRO   Wsparcie    Bilety na GP 

jpeg-optimizer_logo-powrot-roberta

MENU:

Patroni (dołącz tutaj!):
Mariusz Kupczyński, Maciej Wiśniak, Piotr Bijakowski, Maciej Dziubiński, Przemyslaw Lowkiewicz, Grzejnik, Mateusz Pabiańczyk, Stalowy Jaro, Pawel Licznerski, Jędrzej Otręba, Piotr czyli Czopas Dziewulski, Sławek Kret, Rafal Lesny, Szczepan Jędrusik, Maciej Stankiewicz, Grzegorz Pliś, szymon034, Marcin Rentflejsz, Izabela Ch, Tomasz Ignaczak, Marcin Parzych, Maks Szmytkowski, Michał Delmanowicz, Kasia Kopiczko, Wojciech Zalewski, Alex Elise, Tomasz Drążek, Paweł Kozłowski
Wsparli w ostatnich 7 dniach: Wesprzyj tutaj!
Stefan P, Esox33, fajawodna, Manulski, M, Szonapoul, PAT Yellowbear, mbiela, King, tomek90, jacek79100, A, Kuba Wiśniewski

GP Monako

Wyniki

Motor Racing - Formula One World Championship - Emilia Romagna Grand Prix - Practice Day - Imola, Italy

Nieoficjalnie: Ostatni rok Imoli w F1



Jest bardzo prawdopodobne, że tor Imola straci swoje miejsce w kalendarzu Formuły 1. Europejska część sezonu będzie zaczynać się GP Monako.

W ubiegłym roku bardzo wcześnie ogłoszono kalendarz Formuły 1 na sezon 2025. Zanosi się na to, że w tym roku zajmie to dłużej. Szykują się bowiem zmiany w kalendarzu serii.

“W Bahrajnie dyskutowano również o kalendarzu Formuły 1 na 2026. Nie będzie dużej liczby zmian (pod wszystkimi względami), ale start sezonu będzie tydzień wcześniej niż w tym roku. Melbourne oczekiwane jest 8 marca” – pisze Joe Saward na swoim blogu.

Dziennikarz zdradza, że jeden wyścig jest już pewny pożegnania się z serią.

 

“Miami i Montreal będą wspólnie w maju, a Monako będzie pierwszą europejską rundą, biorąc pod uwagę to, że Grand Prix Emilii – Romanii na Imoli nie pojawi się ponownie” – zaznacza Saward.

Obecnie tylko dwa kraje – Stany Zjednoczone oraz Włochy – goszczą więcej niż jedną rundę F1. W przyszłym roku dwa wyścigi u siebie ma mieć Hiszpania.

“Planowane są dwa hiszpańskie wyścigi z Barceloną tydzień po Monako i Madrytem, zaplanowanym po Monzy we wrześniu. Biorąc jednak pod uwagę to, że nic jeszcze nie zostało zrobione w Madrycie, zaczynają się pojawiać się pytania, czy GP Madrytu dojdzie do skutku” – dodaje dziennikarz.

Wcześniej Stefano Domenicali, szef Formuły 1 mówił, że nie jest planowane zwiększenie liczby rund F1 w przyszłym roku.

A w ten weekend na torze Imola pojedzie WEC z udziałem Roberta Kubicy. Harmonogram 6h Imola WEC zobaczycie tutaj.



Podziel się wpisem:

Najnowsze wpisy na blogu:

baner-RK2020

Najnowsze wpisy

Archiwum

Tego dnia w F1 - 8 czerwca

Podczas testów Porsche ginie Ludovico Scarfiotti (10 startów, 1 zwycięstwo, 1 najszybsze okrążenie, 1 podium).

Niki Lauda odnosi swoje 5. zwycięstwo w F1, wygrywając GP Szwecji. Jedyny raz z pole position startował Vittorio Brambilla.

Robert Kubica wygrywa Grand Prix Kanady, odnosząc swoje pierwsze zwycięstwo w F1. Jest to też pierwszy dublet zespołu BMW Sauber. Po raz 62. i ostatni na podium stanął David Coulthard. Więcej o tym można przeczytać tutaj i tutaj.

Ukazuje się niezwykle szczery i emocjonalny wywiad Roberta Kubicy z BBC. „Problemem w F1 jest miejsce. Może kiedyś, jak FIA powie, że samochód musi być 10-15 cm szerszy, będą mógł prowadzić, ale to nie jest tak, że rajdy są wyjściem awaryjnym. To, co jest dla mnie ważne, to to, że widzę postęp. W życiu codziennym zmagam się z ograniczeniami, ale jeżdżąc widzę postęp – czy to w samochodzie rajdowym czy symulatorze. Pytanie brzmi, jak dużą sprawność uda mi się odzyskać i ile mi to zajmie, ale jeżeli mam być szczery, to nie ma to dla mnie znaczenia czy zajmie miesiąc czy 10 lat, może kiedyś znów będę miał szansę jeździć w F1” – mówi Polak.

Dobry Rajd Sardynii w wykonaniu Roberta Kubicy i Macieja Szczepaniaka. Na dwóch OS-ach byli w stanie przebić się do pierwszej trójki, a całość kończą na 8. pozycji.

Daniel Ricciardo odnosi swoje pierwsze zwycięstwo w F1, triumfując w GP Kanady. Po raz 15. i ostatni najszybsze okrążenie wyścigu wykręca Felipe Massa. Po raz 200. w F1 startuje Kimi Raikkonen.

„Syn mówi, że samochód Williamsa prowadzi się bardzo ciężko. Jest tak trudny w prowadzeniu, że trzeba dodatkowego treningu na siłowni, żeby za kierownicą było OK. Pod koniec lata zobaczymy, gdzie będzie. Celem jest otrzymanie posady w F1, ale nie ma pewności. Im lepiej jednak spisze się w F2, tym więcej drzwi może sobie otworzyć. Niektórzy kierowcy są obecnie zagrożeni, łącznie z Robertem Kubicą czy Antonio Giovinazzim” – mówi Michael Latifi o karierze swojego syna.

Najbliższe Grand Prix F1

GP Monako

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Piątek, 23 maja:
godz. 13:30 – 1. trening
godz. 17:00 – 2. trening

Sobota, 24 maja:
godz. 12:30 – 3. trening
godz. 16:00 – Kwalifikacje

Niedziela, 25 maja:
godz. 15:00 – Wyścig

Najbliższy start Kubicy

24h Le Mans

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Bądź na bieżąco

Popularne tagi