KONTAKT     Zwrot 100 zł za OC!      Wyścigi OBSTAWIAJ NA EFORTUNA.PL     Kup F1 TV PRO   Wsparcie    Bilety na GP   Kup Eleven Sports

jpeg-optimizer_logo-powrot-roberta

MENU:

Patroni (dołącz tutaj!):
Mariusz Kupczyński, Maciej Wiśniak, Piotr Bijakowski, Maciej Dziubiński, Przemyslaw Lowkiewicz, Grzejnik, Mateusz Pabiańczyk, Stalowy Jaro, Pawel Licznerski, Jędrzej Otręba, Piotr czyli Czopas Dziewulski, Sławek Kret, Rafal Lesny, Szczepan Jędrusik, Maciej Stankiewicz, Grzegorz Pliś, szymon034, Marcin Rentflejsz, Izabela Ch, Tomasz Ignaczak, Marcin Parzych, Maks Szmytkowski, Michał Delmanowicz, Kasia Kopiczko, Wojciech Zalewski, Alex Elise, Tomasz Drążek, Paweł Kozłowski
Wsparli w ostatnich 7 dniach: Wesprzyj tutaj!
Stefan P, Esox33, fajawodna, Manulski, M, Szonapoul, PAT Yellowbear, mbiela, King, tomek90, jacek79100, A, Kuba Wiśniewski

Harmonogram

F1 Grand Prix Of Japan - Qualifying

McLaren: Musimy zaakceptować, że jeden z kierowców czasem będzie niezadowolony



Lando Norris i Oscar Piastri – biorąc pod uwagę przewagę McLarena – to dwaj główni kandydaci do tytułu mistrza świata Formuły 1 w sezonie 2025. Ekipa z Woking wie, że będzie musiała podejmować trudne decyzje.

McLaren wygląda na zdecydowanie najszybszy zespół sezonu 2025. Widać to w klasyfikacji konstruktorów, widać również na torze. Do opadów deszczu dominowali oni w GP Australii, zdobyli dublet w Chinach, a w Japonii obaj kierowcy ekipy stanęli na podium i tylko brak odważnej decyzji zespołu przeszkodził im w powalczeniu o zwycięstwo.

Mając tak mocne auto i dwóch tak równych kierowców, McLaren w końcu będzie musiał podejmować trudne decyzje i zdaje sobie z tego sprawę szef ekipy, Andrea Stella.

“Są pewne korzyści z posiadania dwóch ekstremalnie konkurencyjnych kierowców. Mogą być jednak od czasu do czasu sytuacje, w których jeden z kierowców będzie trochę niezadowolony ponieważ zespół będzie musiał podjąć decyzję lub z tego, jak przebiegał wyścig. Jesteśmy tego jak najbardziej świadomi” – mówi Stella.

 

“Wewnętrznie nie rozmawiamy o tym, co będzie jak to się stanie, ale omawiamy to po wszystkim. Jesteśmy bowiem świadomi, że działamy w trudnym środowisku – zarówno my, jak i kierowcy” – dodaje szef McLarena.

Zarówno w ubiegłym sezonie, jak i w obecnym były sytuacje, gdy jeden z kierowców McLarena domagał się przepuszczenia przez drugiego. Jednocześnie widać, że McLaren bardzo chce dawać swoim zawodnikom równe szanse strategicznie. Tak było na przykład w Japonii, choć Stella broni strategii swojej ekipy z Suzuki.

“Dobrze przyjrzeliśmy się szansom na wygranie tego wyścigu. Myślę, że największe opcje na to były w pierwszej części wyścigu. Wydaje mi się, że mogliśmy być bardziej agresywni w próbie podcięcia Maxa. Nie dało się jednak tego zrobić bez dużego ryzyka. Wyjazd w tłoku na torze, na którym nie ma się wyprzedzać i jest niska degradacja to nic dobrego. Mogłoby się to skończyć bardzo źle – stratą kilku pozycji gdyby wyjechał samochód bezpieczeństwa” – tłumaczy Stella.

“W normalnym wyścigu trzeba radzić sobie z zarządzaniem ryzykiem podczas ustalania strategii. Musimy być jednak świadomi, że Suzuka 2025 to nie był normalny wyścig na Suzuce. Wiele osób tego nie rozumiało” – dodaje.

Na podstawie: racefans.net



Podziel się wpisem:

Najnowsze wpisy na blogu:

baner-RK2020

Najnowsze wpisy

Archiwum

Tego dnia w F1 - 8 czerwca

Podczas testów Porsche ginie Ludovico Scarfiotti (10 startów, 1 zwycięstwo, 1 najszybsze okrążenie, 1 podium).

Niki Lauda odnosi swoje 5. zwycięstwo w F1, wygrywając GP Szwecji. Jedyny raz z pole position startował Vittorio Brambilla.

Robert Kubica wygrywa Grand Prix Kanady, odnosząc swoje pierwsze zwycięstwo w F1. Jest to też pierwszy dublet zespołu BMW Sauber. Po raz 62. i ostatni na podium stanął David Coulthard. Więcej o tym można przeczytać tutaj i tutaj.

Ukazuje się niezwykle szczery i emocjonalny wywiad Roberta Kubicy z BBC. „Problemem w F1 jest miejsce. Może kiedyś, jak FIA powie, że samochód musi być 10-15 cm szerszy, będą mógł prowadzić, ale to nie jest tak, że rajdy są wyjściem awaryjnym. To, co jest dla mnie ważne, to to, że widzę postęp. W życiu codziennym zmagam się z ograniczeniami, ale jeżdżąc widzę postęp – czy to w samochodzie rajdowym czy symulatorze. Pytanie brzmi, jak dużą sprawność uda mi się odzyskać i ile mi to zajmie, ale jeżeli mam być szczery, to nie ma to dla mnie znaczenia czy zajmie miesiąc czy 10 lat, może kiedyś znów będę miał szansę jeździć w F1” – mówi Polak.

Dobry Rajd Sardynii w wykonaniu Roberta Kubicy i Macieja Szczepaniaka. Na dwóch OS-ach byli w stanie przebić się do pierwszej trójki, a całość kończą na 8. pozycji.

Daniel Ricciardo odnosi swoje pierwsze zwycięstwo w F1, triumfując w GP Kanady. Po raz 15. i ostatni najszybsze okrążenie wyścigu wykręca Felipe Massa. Po raz 200. w F1 startuje Kimi Raikkonen.

„Syn mówi, że samochód Williamsa prowadzi się bardzo ciężko. Jest tak trudny w prowadzeniu, że trzeba dodatkowego treningu na siłowni, żeby za kierownicą było OK. Pod koniec lata zobaczymy, gdzie będzie. Celem jest otrzymanie posady w F1, ale nie ma pewności. Im lepiej jednak spisze się w F2, tym więcej drzwi może sobie otworzyć. Niektórzy kierowcy są obecnie zagrożeni, łącznie z Robertem Kubicą czy Antonio Giovinazzim” – mówi Michael Latifi o karierze swojego syna.

Najbliższe Grand Prix F1

GP Miami

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Piątek, 2 maja:
godz. 18:30 – Trening
godz. 22:30 – Kwalifikacje do Sprintu

Sobota, 3 maja:
godz. 18:00 – Sprint
godz. 22:00 – Kwalifikacje

Niedziela, 4 maja:
godz. 22:00 – Wyścig

Najbliższy start Kubicy

6h Spa

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Bądź na bieżąco

Popularne tagi