KONTAKT     Zwrot 100 zł za OC!      Wyścigi OBSTAWIAJ NA EFORTUNA.PL     Kup F1 TV PRO   Wsparcie    Bilety na GP 

jpeg-optimizer_logo-powrot-roberta

MENU:

Patroni (dołącz tutaj!):
Mariusz Kupczyński, Maciej Wiśniak, Piotr Bijakowski, Maciej Dziubiński, Przemyslaw Lowkiewicz, Grzejnik, Mateusz Pabiańczyk, Stalowy Jaro, Pawel Licznerski, Jędrzej Otręba, Piotr czyli Czopas Dziewulski, Sławek Kret, Rafal Lesny, Szczepan Jędrusik, Maciej Stankiewicz, Grzegorz Pliś, szymon034, Marcin Rentflejsz, Izabela Ch, Tomasz Ignaczak, Marcin Parzych, Maks Szmytkowski, Michał Delmanowicz, Kasia Kopiczko, Wojciech Zalewski, Alex Elise, Tomasz Drążek, Paweł Kozłowski
Wsparli w ostatnich 7 dniach: Wesprzyj tutaj!
Stefan P, Esox33, fajawodna, Manulski, M, Szonapoul, PAT Yellowbear, mbiela, King, tomek90, jacek79100, A, Kuba Wiśniewski

GP Monako

Wyniki

PTCG125_041811495700149GT_GT

Maks Angelard z podwójnym podium w debiucie za kierownicą LMP3



Maks Angelard zadebiutował za kierownicą samochodu LMP3 zespołu BWT Mücke Motorsport i wraz z zespołowym kolegą, Mattisem Pluschkellem zadbał o to, by miłośnicy motorsportu mieli powody do radości.

Dobre kwalifikacje i rewelacyjna sobota

 

W piątkowej sesji kwalifikacyjnej za kierownicą prototypu z numerem 18 usiadł Mattis Pluschkell, wykręcając czas, dający start z czwartego pola w sobotnim wyścigu. Podczas sobotniej sesji kwalifikacyjnej przed niedzielną rywalizacją, za kierownicą usiadł Maks Angelard, biorąc udział w swojej pierwszej sesji kwalifikacyjnej w klasie LMP3. Ustanowiony przez 18-letniego Polaka rezultat czasowy dał w efekcie piątą lokatę.

Sobotni wyścig, odbywający się niecałe 1,5 godziny po zakończeniu kwalifikacji, rozpoczął się od przejazdu Mattisa. Maks Angelard wskoczył za kierownicę prototypu w połowie wyścigu, by wykorzystując panujące na torze warunki przebijać się przez stawkę i dowieźć do mety rewelacyjne, drugie miejsce. Co więcej – duet kierowców BWT Mücke Motorsport równocześnie okazał się najlepszymi zawodnikami w kategorii Junior, uwzględniającej debiutantów w tegorocznej edycji Prototype Cup Germany.

 

Deszczowa niedziela z kłopotami na torze

 

Dobry, sobotni rezultat sprawił, że apetyty na kolejne podium przed niedzielnym startem były jeszcze większe. Niestety, niesprzyjające warunki pogodowe i duże opady deszczu utrudniały przebijanie się przez stawkę. Nie przeszkodziło to jednak pokazywać, na co stać polskiego zawodnika – Maks Angelard w odważny sposób w zakręcie numer 1 przed dojazdem do Eau Rouge wyprzedził od wewnętrznej rywala, awansując na czwartą lokatę i próbując gonić czołówkę. Niestety, po zmianie kierowców za kierownicą, zmianie uległy także ponownie warunki pogodowe, co w połączeniu z wypadnięciem w żwir jednego z konkurentów i okresem full course yellow uniemożliwiło walkę o podium.

Pomimo to Maks Angelard może mieć powody do radości po minionym weekendzie – solidny start nowej serii, podium w pierwszym wyścigu i zwycięstwo w kategorii Junior to wynik, którego trudno było oczekiwać przed rozpoczęciem rywalizacji. Polak tymczasem udowodnił, że ma świetne tempo i nie boi się odważnych manewrów na torze, co dobrze rokuje na resztę sezonu.

“Daliśmy z siebie maksimum”

 

„Zrobiliśmy to! Niesamowicie cieszę się z P2 w pierwszym wyścigu sezonu i zwycięstwa w klasyfikacji Juniorów wraz z Mattisem. Sobotni wyścig układał się po naszej myśli i daliśmy z siebie maksimum. Z kolei niedziela to nie był nasz dzień – zmienne warunki i problem z rozrusznikiem podczas pit stopów nie pomogły nam w walce o najwyższe lokaty, ale taki właśnie jest motorsport. Mimo to jestem zadowolony z weekendu, to był mój pierwszy wyścig w LMP3, w dodatku na tak legendarnym torze. Dziękuję teamowi za świetny weekend i nie mogę doczekać się rundy w Hockenheim” – podkreśla Maks Angelard.

Przed Maksem trzy tygodnie przerwy od rywalizacji Druga runda Prototype Cup Germany zaplanowana jest w terminie 08-11 maja na niemieckim torze Hockenheimring.

Na podstawie informacji prasowej



Podziel się wpisem:

Najnowsze wpisy na blogu:

baner-RK2020

Najnowsze wpisy

Archiwum

Tego dnia w F1 - 8 czerwca

Podczas testów Porsche ginie Ludovico Scarfiotti (10 startów, 1 zwycięstwo, 1 najszybsze okrążenie, 1 podium).

Niki Lauda odnosi swoje 5. zwycięstwo w F1, wygrywając GP Szwecji. Jedyny raz z pole position startował Vittorio Brambilla.

Robert Kubica wygrywa Grand Prix Kanady, odnosząc swoje pierwsze zwycięstwo w F1. Jest to też pierwszy dublet zespołu BMW Sauber. Po raz 62. i ostatni na podium stanął David Coulthard. Więcej o tym można przeczytać tutaj i tutaj.

Ukazuje się niezwykle szczery i emocjonalny wywiad Roberta Kubicy z BBC. „Problemem w F1 jest miejsce. Może kiedyś, jak FIA powie, że samochód musi być 10-15 cm szerszy, będą mógł prowadzić, ale to nie jest tak, że rajdy są wyjściem awaryjnym. To, co jest dla mnie ważne, to to, że widzę postęp. W życiu codziennym zmagam się z ograniczeniami, ale jeżdżąc widzę postęp – czy to w samochodzie rajdowym czy symulatorze. Pytanie brzmi, jak dużą sprawność uda mi się odzyskać i ile mi to zajmie, ale jeżeli mam być szczery, to nie ma to dla mnie znaczenia czy zajmie miesiąc czy 10 lat, może kiedyś znów będę miał szansę jeździć w F1” – mówi Polak.

Dobry Rajd Sardynii w wykonaniu Roberta Kubicy i Macieja Szczepaniaka. Na dwóch OS-ach byli w stanie przebić się do pierwszej trójki, a całość kończą na 8. pozycji.

Daniel Ricciardo odnosi swoje pierwsze zwycięstwo w F1, triumfując w GP Kanady. Po raz 15. i ostatni najszybsze okrążenie wyścigu wykręca Felipe Massa. Po raz 200. w F1 startuje Kimi Raikkonen.

„Syn mówi, że samochód Williamsa prowadzi się bardzo ciężko. Jest tak trudny w prowadzeniu, że trzeba dodatkowego treningu na siłowni, żeby za kierownicą było OK. Pod koniec lata zobaczymy, gdzie będzie. Celem jest otrzymanie posady w F1, ale nie ma pewności. Im lepiej jednak spisze się w F2, tym więcej drzwi może sobie otworzyć. Niektórzy kierowcy są obecnie zagrożeni, łącznie z Robertem Kubicą czy Antonio Giovinazzim” – mówi Michael Latifi o karierze swojego syna.

Najbliższe Grand Prix F1

GP Monako

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Piątek, 23 maja:
godz. 13:30 – 1. trening
godz. 17:00 – 2. trening

Sobota, 24 maja:
godz. 12:30 – 3. trening
godz. 16:00 – Kwalifikacje

Niedziela, 25 maja:
godz. 15:00 – Wyścig

Najbliższy start Kubicy

24h Le Mans

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Bądź na bieżąco

Popularne tagi